Skala zasięgu a cele kampanii influencer marketing

Materiał zewnętrzny Image

Wbrew stereotypom nie wszystkie projekty w tej kategorii są nastawione wyłącznie na maksymalizację konwersji strony i generowanie dodatkowego ruchu użytkowników. Część procesów, które uwzględnia influencer marketing, może być sprofilowana na wąską grupę docelową.

Motywem takich działań będzie chęć dotarcia do konkretnych internautów albo czytelników zewnętrznych treści. Klientowi może zwyczajnie zależeć na przekazie tylko do wybranej części odbiorców. Dlatego influencerzy dzielą się na makro i mikro, a takie sklasyfikowanie zależy od liczby oraz charakterystyki fanów na profilach społecznościowych. Pierwsi zazwyczaj zlecają prowadzenie własnych kont doświadczonym copywriterom. Z kolei drudzy stanowią pewną awangardę oraz niszę, która dla wielu internautów jest równoznaczna z przynależnością do prestiżowej grupy. Można to wykorzystać do celów marketingowych.

Artykuł sponsorowany – przykład kampanii influencer marketingu

Skojarzenia związane z publikowaniem takich materiałów reklamowych dotyczą głównie promocji produktu lub usługi. Tymczasem teksty zachwalające i polecające dane zasoby w wielu przypadkach okazują się nieskuteczne. Dlaczego? Czytelnik słusznie uznaje je za nienaturalne, ponieważ przedstawiają wyłącznie subiektywne korzyści przekazywane przez producenta. Istnieje jednak alternatywa, która może zachęcać do zapoznania się z daną treścią. Przykładem artykuł sponsorowany w magazynie „Angora”. Ten tygodnik skupia się na zagadnieniach społeczno-politycznych, które często przedstawia w krzywym zwierciadle. Taki model działań influencer marketingu będzie więc odnosił się do podejścia mikro. W tym przypadku grupa docelowych odbiorców przekazu jest zawężona tylko do czytelników gazety.

Czy istnieje wzorcowa współpraca w obszarze influencer marketingu?

Próba jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie wiązałaby się z ryzykiem pomyłki. W teorii istnieje modelowa współpraca między influencerem a zleceniodawcą projektu, jednak rzeczywistość może wyglądać zupełnie inaczej. Wielu błędów da się uniknąć już na etapie opracowywania koncepcji danego zadania. Trzeba na bieżąco konsultować ją z realizatorem poszczególnych etapów, by ten zrozumiał swoje kompetencje. Influencer marketing to także zdolność do wykorzystania pełnego potencjału postaci przy zachowaniu naturalności przekazu z jej strony. Niestety bywa, że zachętą do podjęcia współpracy są wyłącznie konkurencyjne warunki rynkowe. By uzasadnienie dla takich działań było faktyczne, lepiej zlecić poszukiwanie influencera cenionej agencji. Specjaliści sprawdzą też, czy jest to zasadne dla założonego planu promocyjnego.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =