Pozycjonowanie strony internetowej w Google - na czym polega SEO?

Image

Na pewno nieraz zastanawiałeś się, jakie kroki możesz podjąć, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy w cyberprzestrzeni. Co zrobić, aby poszerzyć grono klientów i móc stawać w szranki z największymi konkurentami? Czy wiesz, że wszystko to możesz osiągnąć bez konieczności wydawania ogromnych pieniędzy na szeroko zakrojone kampanie marketingowe? Wystarczy jedynie zainteresować się taką opcją jak SEO. Jeśli nie wiesz jeszcze, na czym polega pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce, to zdecydowanie zachęcamy do lektury artykułu.

Jak działa pozycjonowanie stron w wyszukiwarce internetowej?

Mówiąc o działaniach SEO (ang. Search Engine Optimization), myśli się przede wszystkim o szerokim zakresie czynności potrzebnych do podniesienia pozycji serwisu www w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Dla internautów liczy się wyłącznie 5 pierwszych linków, chociaż często zdarzają się też użytkownicy, którzy nie zaglądają nawet na miejsca poniżej 3. Te osoby to potencjalni klienci, którzy często szukają produktów lub usług wchodzących w skład Twojej oferty. W momencie, w którym konkurencja zajmuje najwyższe pozycje, znacznie trudniej znaleźć w sieci Ciebie. Dobre i skuteczne pozycjonowanie witryny z pewnością zmieni ten stan rzeczy i pozwoli zwiększyć pulę kontrahentów.

Jak wygląda pozycjonowanie stron w Google?

Pozycjonowanie witryn w Google dzieli się na kilka poszczególnych działań – każde z nich jest równie istotne i należy poświęcić mu odpowiednią uwagę. Podstawy pozycjonowania stron to przede wszystkim:

Audyt oraz zaplanowanie strategii

Pozycjonowanie strony www w wyszukiwarce nie jest ujednolicone, do każdego przypadku należy podejść indywidualnie. Zupełnie inaczej myśli się o przedsiębiorstwie, które chce działać na ogólnopolską skalę i pozyskiwać klientów z całego kraju, a inaczej w przypadku tzw. small businessów funkcjonujących jedynie na skalę lokalną, świadczących swoje usługi głównie osobom z regionu.

Sam audyt natomiast jest działaniem mającym na celu sprawdzenie tego, w jakim stanie znajduje się witryna. W zależności od włożonej w nią pracy na samym etapie projektowania i budowania może okazać się, że rokuje ona bardzo dobrze i samo pozycjonowanie nie będzie wymagało dużego nakładu czasu. Znacznie częściej zdarza się jednak, że serwis www wymaga poświęcenia mu większej uwagi. Na tym etapie właśnie zaczynają się tworzyć podwaliny strategii i koncepcji, zastanawianie się jakiego rodzaju czynności należy wykonać, aby strona zaczęła pojawiać się coraz wyżej w wyszukiwarce Google.

Tutaj dochodzi też do dobrania odpowiednich słów kluczowych (z ang. keywords), czyli fraz wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki w celu znalezienia produktów czy usług odpowiadających ich zapytaniom.

Optymalizacja strony www

Jeśli zastanawiasz się, co wpływa na pozycjonowanie stron w Google, to zdecydowanie jednym z najistotniejszych czynników jest optymalizacja witryny. Pracownicy firmy z Mountain View co prawda nie zdradzają żadnych sekretów na temat działania samego algorytmu i zachowania robotów Google, lecz dość precyzyjnie określają, jakie elementy znajdujące się w kodzie strony należy poprawić lub dostosować do silnika wyszukiwarki, aby witryna została oceniona jako wartościowa.

Istnieje coś, co w branży nazywa się czynnikami rankingowymi. To nic innego jak konkretne atrybuty i właściwości strony wpływające na jej widoczność, jak chociażby tytuł, meta opis, odpowiednia liczba i struktura nagłówków czy stworzenie przyjaznych adresów URL. Wiedza na temat tego, co i jak należy poprawić, pozwoli na skuteczne wypozycjonowanie serwisu. Samych czynników rankingowych jest ponad 200 – chociaż nie wszystkie są znane, to zawodowi pozycjonerzy nauczyli się działać w taki sposób, aby efektywnie optymalizować strony, korzystając z informacji udostępnianych bezpośrednio przez pracowników Google, jak i z własnego doświadczenia oraz ekspertyzy.

Tworzenie wartościowych treści

Nie jest tajemnicą, że Google wysoko ocenia wartościową treść znajdującą się w obrębie serwisu. Kiedy więc zastanawiasz się, co wpływa na najlepsze pozycjonowanie strony firmy poza optymalizacją kodu, to bez wątpienia należy wskazać tzw. content, czyli właśnie treść. Oczywiście najpopularniejszą formą contentu wciąż są artykuły blogowe, choć nie znaczy to, że na nich musimy poprzestać. Ogromną wartość mają materiały wideo czy infografiki lub innego rodzaju obrazki wpisujące się w estetykę strony.

Tekst pisany jest jednak stosunkowo najczęściej wybieranym sposobem zapełnienia witryny odpowiednią i wartościową treścią. No dobrze, ale co to znaczy „wartościowy content”? Przede wszystkim dla robotów Google najistotniejsza jest:

• unikalność;

• świeżość;

• merytoryczny charakter;

• prezentacja;

• rozsądne rozmieszczenie słów kluczowych.

Jeśli zadbasz o regularne publikowanie artykułów eksperckich, które podejmują istotne zagadnienia dotyczące Twojej branży w sposób merytoryczny i unikalny, to możesz być pewien, że algorytm zwróci uwagę na taką witrynę.

Linkbuilding – pozyskiwanie linków

Roboty Google cenią strony, które zdobyły uznanie użytkowników, a jest dość prosty sposób, aby to ocenić. Im więcej lojalnych użytkowników odwiedza Twój serwis, tym częściej polecają oni ją na forach branżowych, swoich social mediach, blogach o podobnej tematyce itd. Dzięki temu na Twoją witrynę można dostać się z różnych miejsc w internecie – tak właśnie pozyskuje się linki. Są oczywiście całe strategie linkbuildingowe, które wykorzystuje się podczas pozycjonowania witryn w Google. Istotne jest, aby adresy URL pojawiały się w miejscach o nienagannej historii, wtedy możemy mieć pewność, że takie działania przyniosą pożądane efekty.

Analityka i mierzenie efektów

Ogromną zaletą, jeśli chodzi o pozycjonowanie firm i stron internetowych, jest możliwość ścisłego mierzenia efektów podejmowanych działań. Dzięki darmowym narzędziom, takim jak Google Analytics czy Google Search Console z łatwością sprawdzisz, jakie efekty dają dotychczasowe czynności on-site (w obrębie strony, a więc optymalizacja stron internetowych oraz tworzenie treści) i off-site (poza samą stroną, zatem linkbuilding czy artykuły sponsorowane). Warto monitorować chociażby wahania pozycji fraz kluczowych, sprawdzać, które słowa sprawnie wchodzą na wysokie miejsca rankingowe, a które potrzebują jeszcze nieco pracy.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google

Dzięki dobrze zaplanowanej strategii, zmianom w kodzie, odpowiednio dobranym słowom kluczowym, regularnie publikowanym tekstom o charakterze eksperckim i solidnemu linkbuildingowi Twoja strona z pewnością stosunkowo szybko zajmie pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Oczywiście, wszystko zależy od zaangażowania osoby podejmującej taki trud. Bo trzeba powiedzieć wprost, że SEO jest zajęciem czasochłonnym i wieloaspektowym. Skoro wiesz już, od czego zależy pozycjonowanie stron firmy, warto się zastanowić, jak podejść do tego procesu.

Agencja SEO – owocna współpraca

Ze względu na złożoność procesu pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce, wiele osób decyduje się na współpracę z profesjonalistami - agencja zajmująca się reklama w Google na pewno poprawi Twoją widoczność w internecie. Oczywiście można spróbować własnych sił w tym obszarze, wykorzystać dostępną w internetowych źródłach wiedzę i zacząć samemu optymalizować stronę czy tworzyć treści. Problem jest jednak taki, że jeśli na co dzień zajmujesz się prowadzeniem przedsiębiorstwa, możesz po prostu nie mieć czasu na to, aby samodzielnie wypozycjonować witrynę.

Właśnie dlatego skontaktuj się z SEMPIRE – to agencja SEO, w której pracują specjaliści doskonale znający się na optymalizacji stron, tworzeniu treści czy pozyskiwaniu wartościowych linków. Zgłoś się i zapytaj o bezpłatną wycenę, dowiedz się, jakie są aktualne promocje i rabaty. Współpraca z SEMPIRE zapewni Ci wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zapoznaj się z ofertą pod adresem:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

---------------------------------------------------

Agencja SEM / SEO SEMPIRE

E-mail: kontakt@sempire.pl

Telefon: 61 333 22 11

www.sempire.pl

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =