NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Rozmowy na każdy temat. »
Nowy Temat Odpowiedz
Airbus 320 w Mielcu ?,
Posty: 427
Dołączył: 13 Marz 2019r.
Skąd: Szówsko
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2019r. 18:30  
Cytuj
Dobry Wieczór Państwu;

Naszła mnie dzisiaj refleksja, że Podkarpacie mogło by zarobić grubsze pieniądze, gdyby w zakładach lotniczych w Mielcu uruchomić produkcję samolotów pasażerskich średniego zasięgu serii Airbus 320neo* (modele 319, 320 i 321).
Oczywiście na licencji Airbus'a.
Nie ulega wątpliwości, że przyszłość cywilnego rynku lotniczego przez kolejnych co najmniej 30 lat będzie kręciła się wokół produkcji i serwisowania samolotów serii Airbus 320neo*.
Różne linie lotnicze zamówiły 7200 egzemplarzy, z których wyprodukowano i dostarczono do klientów dotychczas 1000 sztuk.
Do pilnego wyprodukowania jest jeszcze ponad 6000 egzemplarzy.
Żaden inny samolot pasażerski nie zrobił i nie zrobi takiej furory na rynku jak A320. To "żyła złota".
Co Państwo o tym myślą ?

* "neo" oznacza "new engine option", czyli Airbus 320 z nowymi silnikami, wzorowanymi na silnikach Boeing'a 787.
Boeing próbował ratować sytuację, tworząc nową serię Boeing'ów 737 w wersji MAX, ale nie wyszło.
Dwa się rozbiły, pozostałe uziemiono, dostawy do klientów wstrzymano, na parkingach wokół siedziby Boeing'a zalega 400 nowo wyprodukowanych samolotów które czeka złomowanie, straty wyniosły 10 miliardów USD, a 23 grudnia wyrzucili z pracy dyrektora wykonawczego firmy.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2019r. 18:30  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 404
Dołączył: 12 Cze 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2019r. 18:37  
Cytuj
No patrz jak Ci Francuzi teraz otwierają fabrykę erbasów w Mielcu po anulowaniu kontraktu na Caracale.potluczony
Równie dobrze możemy otworzyć fabrykę boeingów bo przecież mamy cztery czy 6 blekhołków.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 427
Dołączył: 13 Marz 2019r.
Skąd: Szówsko
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 29 Gru 2019r. 19:16  
Cytuj
@ kruger

Nie napisałem że otwierają, ale gdyby uruchomić w Mielcu produkcję A320, to zyski dla Podkarpacia były by ogromne.
Żaden inny projekt samolotu pasażerskiego nie odniósł i prawdopodobnie nigdy nie odniesie takiego sukcesu jak Airbus 320.
Oprócz zwykłej wersji komercyjnej, w grę wchodzi też wersja VIP oraz wersja przeznaczono do prowadzenia rozpoznania / monitorowania.
Zależy od wyposażenia.
Ogólnie chodzi o to, że wersja "neo" (z nowymi silnikami) pali o 15% mniej paliwa niż wersja "ceo" (z obecnymi silnikami starej generacji).

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1928
Dołączył: 5 Paź 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 30 Gru 2019r. 02:24  
Cytuj
@go321
Dlaczego ograniczasz sie do typu A320?co
Nie żałuj sobie... marzeń i wal w A380.To niewielka róznica.320-360 raptem jedna cyferka.smiech2
Gdybyś miał ogólne pojęcie o przemysle lotniczym,wiedziałbyś że żaden kraj nie produkuje nowoczesnych samolotów samodzielnie.zdegustowany
Rosyjski Suchoj Superjet,taka duma ichniego przemysłu,awionikę ma bodajże francuską,silniki brytyjskie,coś z Hiszpanii i z USA.
Oni robią tylko opakowanie i wkładają tamto do środka.sciana
Tyle że bez znaku "Zdiełano SSSR" tylko Made in Russia.jezyk
A potem to wszystko i tak wali sie na Ziemię.potluczony

PS.Po co zakładasz nowe tematy,skoro Twoja wiedza jest jaka jest.nie wiem
Żadna.
Lepiej odpowiedz na pytanie-Po co Noe zabrał na Arkę korniki i termity?Teraz byłby spokój,a i krypę mogły mu zeżreć.cool
PS.Co z tą rakietką "Iskander?Opchniesz mi jednego?

Jak dotąd,wszyscy Bogowie z założenia, byli nieśmiertelni.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 841
Dołączył: 22 Lut 2013r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 30 Gru 2019r. 09:54  
Cytuj
jusek, ty już wszystkie rozumy pozjadałeś a amerykańce jak dupy dali z MAX-em, kuźwa jak amerykański pierdyknie w glebe to cicho sza a jak ruski to afera a że złom, pilot nieudacznik i t d w dodatku spać nie możesz i mądrości wylewasz

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 427
Dołączył: 13 Marz 2019r.
Skąd: Szówsko
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 30 Gru 2019r. 15:19  
Cytuj
@ jusek

Program Airbus'a 380 to finansowa katastrofa.
W 2019 roku anulowano zamówienia na 70 egzemplarzy.
Dotychczas do klientów dostarczono zaledwie 240 sztuk, a zamówionych jest kolejnych... 11 sztuk. I na tym koniec.
Program zostanie zamknięty w 2020 roku.
Największym użytkownikiem A380 są linie "Emirates" ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Zamówiły aż 123 egzemplarze.
Spośród tych ostatnich 11 sztuk, 10 ma trafić właśnie do "Emirates", a 1 do japońskich linii "Nippon".

P.S. Porażką jest również program Boeing'a 777X, który miał być hybrydą klasycznego 777 i 787, domyślnie tańszą od 787.
Ale 777X wcale nie będzie tańszy od 787, więc wiadomo że nikt nie kupi zmodyfikowanego 777 skoro może kupić 787.
W sumie zamówiono 1400 egzemplarzy 787, z których dotychczas dostarczono do klientów 900 sztuk (w tym do polskiego LOT-u).

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1928
Dołączył: 5 Paź 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 30 Gru 2019r. 23:15  
Cytuj
Kończą produkcję MAX-a 1-go stycznia.
Części i serwis będą dostępne jeszcze przez wiele lat.
O zakończeniu produkcji A380 nie słyszałem.
Jeśli to prawda,to tym bardziej konsorcjum Aibusa nie przeniesie jakiegokolwiek montażu czy produkcji do Polski.

Jak dotąd,wszyscy Bogowie z założenia, byli nieśmiertelni.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 427
Dołączył: 13 Marz 2019r.
Skąd: Szówsko
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 31 Gru 2019r. 18:47  
Cytuj
@ jusek

Dlatego temat jest o A320.
Bo to projekt ze świetlaną przyszłością umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 369
Dołączył: 18 Sty 2014r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 1 Sty 2020r. 14:56  
Cytuj
Jakbyś nie był takim przybitym dzwonkiem wiedziałbyś ze mamy tu dwie firmy pod nosem produkujące dla Offshore
Plus nowe labo do druku
http://centr(...)-polsce/
Ale co politolog może wiedzieć o produkcji ?
Nic
Szkoda ze ty taki słynny politolog nie masz świetlanej przyszłości w rozwoju
Ps poszukaj sobie znaczenia słowa Offshore bo znając życie nigdy się z tym nie spotkałeś
NIE jedna firma na Podkarpaciu ma potencjał lecz nie każda jest Polska umiech
Poza tym naszła cię refleksja ? Haha
A wiesz ze czasem gdy człowiek ma dobry pomysł to analizuje go ze wszystkich stron
M in. Pod katem produkcyjności możliwości zakładu lokalizacji i wielu innych czynników
Zanim d***bie z głupa temat na forum ?
Czasami pomysl nim coś napiszesz

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 427
Dołączył: 13 Marz 2019r.
Skąd: Szówsko
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Sty 2020r. 16:07  
Cytuj
@ hit

Temat jest o rynku / przemyśle lotniczym.
Ogólnie chodzi mi o to, że na udziale w programie A320neo można dużo zarobić. Ileś tam milionów Euro.
A320neo stanowi urzeczywistnienie koncepcji "powietrznej taksówki".
Relatywnie tani, szybki i szeroko* dostępny transport pasażerski na odległość do 6 tysięcy kilometrów.

* samoloty tego typu wymagają 1500-2000 metrów pasa startowego, a takie średniej długości pasy startowe występują dosyć gęsto.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 369
Dołączył: 18 Sty 2014r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 60%
ff
Wysłany: 1 Sty 2020r. 16:48  
Cytuj
Mówić do ciebie to jak do ściany znasz wszystkie aspekty prawno finansowe wdrożenia takiej produkcji? Znasz możliwości zakładu dostępność materiałów koszta logistyczne? Raczej nie wiec weź się rozbiegnij i w ścianę ta dynia przydzwon ;)

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 427
Dołączył: 13 Marz 2019r.
Skąd: Szówsko
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Sty 2020r. 17:04  
Cytuj
@ hit

Jak uważasz, ale mówię wam że seria A320neo ma przed sobą "złotą" przyszłość.
Startując ze sterem wysokości wychylonym pod kątem plus 5 stopni, A320neo potrzebuje zaledwie 110 węzłów (203 km/h) by oderwać się od pasa.
Również praktycznie udowodniono, że w sytuacji awaryjnej można wylądować bez wyciągania podwozia zarówno na wodzie jak i na polu kukurydzy (w obu przypadkach wszyscy przeżyli).
115 linii lotniczych zamówiło samoloty tej serii.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 427
Dołączył: 13 Marz 2019r.
Skąd: Szówsko
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 15 Sty 2020r. 23:09  
Cytuj
@ jusek

Airbus zamknie produkcję A380 w 2020 roku.
Do wyprodukowania i dostarczenia zostało ostatnie 9 egzemplarzy.

P.S. Ciekawostką jest, że o ile teoretycznie współczesne samoloty pasażerskie mogą osiągać pułap do 13 100 metrów, to w rzeczywistości latają na wysokościach pomiędzy 10 000 a 10 700 metrów.
Powyżej 10.7 kilometra, powietrze jest zbyt rzadkie.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1928
Dołączył: 5 Paź 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 16 Sty 2020r. 06:06  
Cytuj
CYTAT
@ jusek

Airbus zamknie produkcję A380 w 2020 roku.
Do wyprodukowania i dostarczenia zostało ostatnie 9 egzemplarzy.

P.S. Ciekawostką jest, że o ile teoretycznie współczesne samoloty pasażerskie mogą osiągać pułap do 13 100 metrów, to w rzeczywistości latają na wysokościach pomiędzy 10 000 a 10 700 metrów.
Powyżej 10.7 kilometra, powietrze jest zbyt rzadkie.


go321
Po co mi to wiedzieć ,że zostało 9 sztuk?Nie kupuję.nie wiem
Na 11-ty kilometr się też nie wybieram.Jeszcze mnie coś potrąci.zdegustowany
Na jakich wysokościach latają samoloty pasażerskie, sprawdź sobie na portalu"Flyradar".
Sprawdź, bo bredzisz głupoty.Tylko weź przelicznik na kilometry.Podają w stopach(ft),czyli wysokość,podziel przez trzy.Poszukaj też dlaczego samoloty na mapie latają"po łuku",dlaczego korzystają z prądów strumieniowych,dlaczego lot z Europy trwa krócej niż z Ameryki na Stary Kontynent.Odpisz.
Może przeczytam...
Powodzenia.sciana

PS.A320 potrzebuje 203 km.aby oderwać się od pasa.Ty potrzebujesz 9,81m/s aby pokonać przyciąganie ziemskie.Wtedy pieszo będziesz nosił kanapki na Stację Kosmiczną.
Głupota lżejsza od powietrza...nihil novi.zaklopotany

Jak dotąd,wszyscy Bogowie z założenia, byli nieśmiertelni.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 427
Dołączył: 13 Marz 2019r.
Skąd: Szówsko
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 16 Sty 2020r. 15:24  
Cytuj

@ jusek

Moim zdaniem, obecnie optymalnym pułapem przelotowym dla samolotów pasażerskich jest około 9000 metrów.
Powyżej powietrze jest często zbyt rzadkie, i samolot nie zachowuje się stabilnie (zwłaszcza przy sterowaniu ręcznym).
W trybie autopilota, można ryzykować pułapy rzędy 10 000 - 10 700 metrów.


Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Rozmowy na każdy temat. »