71 wypadków drogowych w 2023 roku
Czy 2023 rok był bezpieczny na stalowowolskich drogach? Sprawdziliśmy policyjne statystyki dotyczące zdarzeń drogowych.
Komenda Powiatowa Policji w Stalowej Woli w 2023 roku odnotowała 71 wypadków drogowych, w tym 3 ze skutkiem śmiertelnym. Dla porównania, w 2022 roku miało miejsce 69 wypadków drogowych, w tym 4 ze skutkiem śmiertelnym.
Spośród wszystkich ubiegłorocznych wypadków 12 było z udziałem pieszych, w tym 1 ze skutkiem śmiertelnym. Rok wcześniej wypadków było o połowę mniej- 6, nie było również ofiar śmiertelnych.
Na terenie powiatu stalowowolskiego w 2023 roku odnotowano 19 wypadków z udziałem rowerzystów, 1 z udziałem osoby na hulajnodze elektrycznej. Z kolei w 2022 roku w powiecie miały miejsce 24 wypadki z udziałem rowerzystów, w tym 3 ze skutkiem śmiertelnym.
Najczęściej do wypadków dochodziło na DK 77 i DW 855. W większości przypadków ich przyczyną było nieustąpienie pierwszeństwa. Oprócz wypadków w naszym powiecie doszło do 542 kolizji drogowych. Stalowowolscy policjanci zatrzymali 78 nietrzeźwych kierujących pojazdami mechanicznymi. 98 kierowców straciło prawo jazdy.
- W 2023 roku na terenie powiatu stalowowolskiego na Krajowej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa odnotowano 709 zgłoszeń. Największa liczba zgłoszeń dotyczyła przekraczania dozwolonej prędkości- 198, nieprawidłowego parkowania– 135, spożywania alkoholu w miejscach niedozwolonych- 130- informuje oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Stalowej Woli aspirant Małgorzata Kania.
Komentarze
poniedziałek rano trza się browara napić i do roboty jechać
A ile było nie zgłoszonych?
Napiszcie, ile wypadków wydarzyło się na drodze z pomiarem prędkości pomiędzy Stalową a Jamnicą oraz ile ITD wystawił w tym czasie mandatów za przekroczenie prędkości na drodze przez las z ograniczeniem do 80 km/godz. Nie dość, że domalowano setki metrów ciągłej linii, to jeszcze nieogarnięci kierowcy ciągną się tam w ślimaczym tempie, nie przekraczając 60 km/godzinę. ITD powinno podnieść tam prędkosc dopuszczalną do 90 km/godz.
Nawet z tych danych lokalnych widać jak głupie przepisy wprowadził rząd. Więcej wypadków, rannych i zabitych na przejściach (dziennikarze motoryzacyjni piszą to wprost). Poczynania rowerzystów to nawet szkoda komentować...