Promocja przedsiębiorstwa w sieci – zrób to dobrze

Image

Internet to medium, które obecnie jest najlepszym miejscem do reklamy firmy. Telewizja, radio i prasa nadal są popularne, ale to w sieci jesteśmy w stanie realnie wykreować popyt. Jak to zrobić?

Do niedawna podstawą była strona internetowa, gdzie znajdowały się dane kontaktowe czy informacja o przedmiocie działalności tzw. wizytówka. Witryna w takim wydaniu jest „martwa” i na jej podstawie trudno stwierdzić czy firma choćby nadal funkcjonuje. Dlatego wprowadza się różnego rodzaju treści, jak newsy, czyli najświeższe informacje z życia firmy, a niekiedy przybiera ona jeszcze inne bardziej atrakcyjne formy dla odbiorców. Przedłużeniem tego typu aktywności albo miejscem, gdzie się je tworzy, stały się social media. Podmiotami, które dbają o wizerunek firmy i wartościowe materiały są agencje contentowe i PR.

O PR dowiesz się więcej pod adresem: Public relations czyli co? 5 rzeczy, z którymi mylony jest PR

Firma widoczna w sieci

Prowadząc działalność, która charakteryzuje się dużą konkurencją, musimy się w jakiś sposób wyróżnić. Usługi budowlane czy prowadzenie kebabu to dosyć popularne zajęcia. Wpisanie słów kluczowych w wyszukiwarkę może skutkować nawet nieznalezieniem swojej witryny wśród wyników wyszukiwania. Nie sprzyja to promocji naszej działalności i w ten sposób nie dotrzemy do odbiorców, na których nam zależy. Agencje content marketingu pomagają w wypromowaniu przedsiębiorstwa i zwiększeniu jego widoczności. Posługując się metaforą, można tę drogę porównać od mało widocznego plakatu umieszczonego gdzieś na płocie do interaktywnej reklamy, w którą chcą kliknąć nawet z ciekawości tysiące odbiorców. W ten sposób powstaje tzw. ruch na stronie firmowej lub w social media, a to zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do osób, które kupią oferowane produkty lub usługi.

Content, czyli wartościowa treść

Przedsiębiorca działający w swojej branży nie zawsze ma czas i zasoby wewnętrzne, aby tworzyć wartościowe treści. Czy w zasadzie one są? Otóż to praktyczne i ciekawe materiały, które są po prostu przydatne odbiorcom. Jeszcze parę lat temu treści na stronach www skupiały się wokół słów kluczowych. Im więcej ich było, tym wyszukiwarka wyżej pozycjonowała naszą witrynę. Robot analizujący treści był bardzo zadowolony, ale dla każdego czytelnika taka treść miała wartość zerową. Dzisiaj algorytmy deprecjonują takie strony, co oznacza, że przesuwane są na dalsze miejsca w wyszukiwarce. Z kolei wartościowe informacje z nienachalnie umiejscowionymi słowami kluczowymi promującymi produkty/usługi znajdują się znacznie wyżej w wynikach.

Wspomóż działania Ecommerce przy pomocy content marketingu: Content marketing w e-commerce. Treści, które sprzedają

Dobry content jest przydatny dla czytelnika. Dla wspomnianej firmy budowlanej prowadzenie bloga z poradami, jak np. przyciąć terakotę lub zainstalować umywalkę może być bardzo cenne. Ważna jest treść na zasadzie instrukcji, jak coś zrobić krok po kroku, ale także pomoc w wyborze armatury dla konkretnego wnętrza. Takie informacje w formie porad przyciągają użytkowników. Dzięki nim uzyskają bezcenne wsparcie lub po prostu skontaktują się ze specjalistą. W końcu przydatna treść okraszona krótkim filmem potwierdza profesjonalizm przedsiębiorcy. Taka aktywność przeniesiona do social mediów jest kolejnym krokiem promocyjnym. Przygotowanie wartościowych treści może być czasochłonne, a celem przedsiębiorcy jest zarabianie pieniędzy. Dlatego warto postawić na profesjonalistów, którzy opracują strategię marketingową i zadbają o wizerunek w sieci, a samemu zająć się swoim podstawowym biznesem.

Wizerunek w sieci

Social media to miejsce, w którym warto być. Jednak nie chodzi tutaj o posiadanie konta, ale aktywne jego wykorzystywanie do promocji własnych usług lub produktów. Relacje z klientami i przyciąganie ich ciekawymi sloganami daje wymierne korzyści, a to przekłada się na tzw. obrót. Warto jednak, aby posty pojawiały się regularnie i zachęcały do przeczytania. Może to być np. krótka informacja o ostatnich wydarzeniach lub przedstawienie nowego sposobu wykonywania konkretnych prac. Wspomniana zajawka ma zachęcać do przeczytania dłuższej treści na naszej stronie www, do której będzie prowadził link. Zarządzanie tym narzędziem jest dzisiaj bardzo popularne, gdyż daje realne korzyści. Warto podejść do tej kwestii odpowiedzialnie i z pomysłem, aby profil cały czas żył i był aktywny.

Przedstawione warianty to namiastka tego, jak dzisiaj promuje się przedsiębiorstwa w sieci. Jeżeli ktoś planuje rozwój swojej firmy, nawet przy ograniczonym budżecie, to warto jego część przeznaczyć na content marketing i social media. Obecnie to nośniki, które dają najlepsze przełożenie na sprzedaż w stosunku do poniesionych kosztów. Jednak w celu maksymalizacji efektywności zadanie promocji firmy warto powierzyć profesjonalistom, czyli np. agencji contentowej/PR. Dzięki temu startujemy z wysokiego poziomu, który znajdzie odzwierciedlenie w przychodach przedsiębiorstwa. Dając wysoką jakość, otrzymamy wysoką wartość.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =