Powiatowe autobusy będą jeździć przy rządowym wsparciu

Image

W starostwie powiatowym została podpisana umowa z Wojewodą Podkarpackim na dopłaty do przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Pieniądze mają pochodzić z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. W spotkaniu uczestniczyli m.in.: wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej Tadeusz Bąk, dyrektor Wydziału Infrastruktury w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim Krzysztof Sopel oraz jako gospodarz, starosta stalowowolski Janusz Zarzeczny.

Powiat Stalowowolski ponownie otrzyma dopłatę do przewozów autobusowych w 2020 roku. Kwota ta będzie wynosić nie więcej niż 1 zł do 1 wozokilometra przewozu o charakterze użyteczności publicznej.

- Nasz powiat znalazł się wśród 24 beneficjentów programu z terenu województwa Podkarpackiego. W 2020 roku uzyskaliśmy dopłatę do 77 linii komunikacyjnych. Linie, które zostały objęte przyszłorocznym dofinasowaniem stanowią kontynuację linii z 2019 roku, przy czym należy zaznaczyć, że w odpowiedzi na liczne wnioski lokalnych samorządów, jak również samych mieszkańców, powiat stalowowolski wzbogacił je o nowe kursy, zwiększając tym samym częstotliwość połączeń. My jesteśmy otwarci nie tylko na świadczenie usług na terenie powiatu stalowowolskiego i niżańskiego, ale jeżeli będzie również zapotrzebowanie na sąsiednie powiaty, to jesteśmy w stanie takie usługi świadczyć- powiedział starosta Janusz Zarzeczny.

Dopłata z funduszu wyniesie ponad 2 mln zł, wkład własny powiatu oszacowano na kwotę około 426 tys. zł.

- Kontynuujemy nasz rządowy program wspierania połączeń autobusowych, deficytowych i nierentownych. Zdajemy sobie sprawę, że polskie społeczeństwo oczekuje dobrze zorganizowanego transportu zbiorowego. Cieszę się bardzo, że pan starosta razem z panem prezesem podjęli decyzję, aby kontynuować ten zasięg funkcjonowania transportu publicznego w roku 2020- powiedział Rafał Weber, wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury.

Rafał Weber podziękował staroście stalowowolskiemu za to, że w dalszym ciągu powiat utrzymuje działalność PKS-u. Jak podkreślił, na przestrzeni ostatnich kilku lat większość takich przedsiębiorstw zostało zlikwidowanych. Obecnie na terenie całego kraju działa już tylko 31 PKS-ów.

- My, jako Ministerstwo Infrastruktury, robimy już pierwsze analizy funkcjonowania przewozów z dopłatą rządową. Przypominam, że one funkcjonują od września br. Także nie tylko powiat stalowowolski, ale także inne jednostki samorządu terytorialnego z województwa podkarpackiego i z całej Polski uzyskują takie wsparcie. Mamy pierwsze sygnały, co należy w przyszłości poprawić, na co należy zwrócić uwagę. Będziemy chcieli w roku 2020 podjąć kolejne działania legislacyjne, a mam nadzieję, że też finansowe, żeby ułatwić funkcjonowanie transportu publicznego w Polsce- powiedział wiceminister.

I jak podkreślił województwo podkarpackie jest jednym z większych beneficjentów Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.

Z podpisania nowej umowy jest zadowolony również prezes PKS Tadeusz Bąk.

- Z punktu widzenia spółki jaką zarządzam bardzo pozytywnie oceniam Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. Dzięki tej podpisanej umowie i funkcjonującej ustawie jest gwarancja, że nie będzie wykluczenia komunikacyjnego na terenie powiatu stalowowolskiego i niżańskiego. Takiemu wykluczeniu komunikacyjnemu podlega na obszarze Polski 14 mln osób. Skala zjawiska jest bardzo duża. Taki program gwarantuje, że taka sytuacja nie będzie się pogłębiała, a wręcz będzie się to naprawiało- powiedział Tadeusz Bąk.





Komentarze

Dodaj swój komentarz

By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
~ollo

rozkład jazdy jest do bani - busy przyjezdzaja przed kazdym autobusem pks jilka minut i zbieraja pasazerow. stad pks wozi powietrze, a busy pekaja w szwach. tu panie starosto trzeba by porzadek zrobic - udostępnic przystanki busom ale pod warunkiem ze miedzy kursami pks i busow bedzie np pol godziny przerwy

~2 miliony

Do PKS, który jest niezbędny do normalnego funkcjonowania ludziom dopłata 2 miliony, a do boiska dla 11 piłkarzy i 20 działaczy 55 milionów. Czy wy nie widzicie tu absurdu?

~Karol

I co z tego że będzie jeździł tam gdzie nigdy go nie było jak cena biletu POWALA z Karkówki bilet cena 10,30 dojadę do sąsiedniej wsi rowerkiem i jadę busem kraśnickim za 6,50 .Ta cała ustawa to mydlenie wieśniaków że działamy .Powinno się wspomóż MZK i MKS powinien jeździć też do takich dziur w gminie Radomyśl MKS jedzie rano na pierwszą zmianę i koło 15 z powrotem jak odwiezie dzieci ale tylko do Wola Rzeczycka większą ilość dzieci kończy dopiero lekcjie jak on wraca z powrotem gdzie sens żeby tak kursiwal

~SK5

My podatnicy składamy się na to, by autobusy PKS woziły powietrze. Super ! Bareja to wymyślił?

~WHO

życie zweryfikuje czy aby nie będzie to tylko "kroplówka" dla PKS-u którego kondycja jest widocznie słaba.

~antytrol

Opozycyjny trol hejtuje a sam co?
Najlepiej PKS by sprzedał.
Jak Lewandowski czy Balcerowicz
Za złotówkę!!!
(albo zaorał)

~ola

Panie Zarzeczny widzimy, że pan byle czym potrafi się podniecić, prawda? Tym razem wystarczył kawałek tektury zapisany cyframi i już gęba od ucha do ucha! Co więcej ma pan do powiedzenia w sprawie szpitala niż to, że będzie "plan naprawczy"? To nie jest dyskomfort dla pana, że znajduje się obok tylko wiceministra? Ostatnio widziany pan był tuż obok ministra!

~Coś nowego

Tak rządowe wsparcie a skąd rząd bierze pieniądze???? jak nie od nas podatników.

Mariusz77

Leber z nesesera juz sekator wyciagał do przecinania wstęgi a tu podpisywać mu cos kazali i się chlopina pogubil, stąd ten glupkowaty usmiech chyba .
To ze dofinansowanie jest na utrzymanie kursów do malych miejscowosci to jest dobra wiadomość . Gorzej ze stary beton w PKSie umiejętnie tego nie wykorzysta . I to jest smutne .

~Lol

Poprawcie lepiej komunikacje miejska !!! Bo jak ktoś z innego miasta usłyszy ze w Stalowej czeka sie na autobus miejski godzinę i na dodatek nie ma w nim miejsca to parsknięcie śmiechem tak jak ja buahahaha

~siwy

poco inwestować w puste przebiegi? to lepiej wyrzucić w błoto te kasę. pociągi też puste jeżdżą...

~Załamany

Ciąg dalszy podwyżek mnie na te opłaty już nie stać podwyżka za śmiecie 110% Społeczeństwo ma w dupie taki luksus za nasze podatki , wszystko drożeje .Jak żyć , za co żyć?

~Lili

Pięknie brzmi wykluczenie komunikacyjne , bo w rzeczywistości autobusy jeżdżą prawie tak jak wcześniej TYLKO CZĘŚĆ PRZYSTANKÓW ZNIKNĘŁA i jadąc np do Dąbrowy muszę kupić bilet do Woli Rzeczyckiej a to drożej . Autobus który nie powinien jechać do Goliszowca tam będzie a dzieci ze szkoły powinni wracać na piechotę bo autobusu w rozkładzie nie ma i takich numerów jest więcej .Dziękujemy za tą śmieszna zmianę bilety sxkolne średnio o 30 drożej .

~kkk

komunikacja miejska w stalowej woli powinna być zredukowana tylko do Stalowej woli a PKS powinien obsługiwać podmiejskie miejscowości. Tak jak to kiedyś było. Jest dublowanie i konkurencja miedzy PKS i MKS . Tym można zredukować koszt .

~Henio

A gdzie w tym czasie był wicestarosta?

~Dojna zmiana

Panowie proszę o konkrety. Ile nowych linii autobusowych w stosunku do 2018 r zostało uruchomionych dzięki pomocy finansowej z tego programu . W jakich kierunkach , z jaką częstotliwością. Czy pieniądze te nie zostaną przeznaczone na spłatę kredytu jaki zaciągnięty został przez PKS , a poręczny przez Starostwo na wypłatę wynagrodzeń dla pracowników, zakup paliwa i pokrycie bieżących wydatków związanych z funkcjonowaniem PKS Stalowa Wola.