Budowa nowej drogi tańsza niż planowano?

Image

Do stalowowolskiego magistratu trafiła zaledwie jedna oferta w sprawie budowy małej obwodnicy miasta. Złożyło ją konsorcjum firm Tarnobrzeg – Kraśnik. Wykonawca wycenił swoje usługi na około 28,6 mln zł, a to znacznie mniej niż szacowano. Na sfinansowanie tego zadania w kasie miejskiej zabezpieczono 30 mln zł. W najbliższym czasie oferta zostanie zweryfikowana.

Nowa droga będzie przebiegać od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego, poprzez fragment ul. Okulickiego, ul. 11 Listopada, biec pod 3 torami kolejowymi, na których zostanie wybudowany wiadukt kolejowy, a następnie będzie łączyć się z ul. Przemysłową.

- Przedłużenie ulicy Okulickiego o ulicę o pięknej nazwie- 11 Listopada, do ulicy Przemysłowej, to projekt o którym w Stalowej Woli głośno mówi się od połowy lat 90- tych. To mała obwodnica zachodnia, która ma połączyć te dwie części miasta, od osiedla Młodynie do centrum przemysłowego przy ul. Przemysłowej- mówił we wrześniu podczas konferencji prasowej prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Inwestycja będzie wykonywana w formule Zaprojektuj i wybuduj. Zanim wykonawca przystąpi do prac ziemnych czeka go przygotowanie dokumentacji projektowej, opracowanie koncepcji branżowej projektu budowlanego, opracowanie projektu wykonawczego. Kiedy zostaną spełnione wszystkie formalności będzie można przystąpić do robót rozbiórkowych, a następnie zająć się przebudową instalacji infrastruktury technicznej. W następnej kolejności będą realizowane roboty mostowe (budowa wiaduktu kolejowego). Później wykonawca ma zająć się wykonaniem systemu odwodnienia drogi w postaci budowy nowej kanalizacji deszczowej, budowy pompowni dla wód opadowych i roztopowych. Po tych pracach rozpocznie się fizyczna budowa drogi łączącej ul. Okulickiego z ul. Przemysłową. Ostatnim punktem będzie montaż nowego oświetlenia, a także oznakowania drogowego i zagospodarowanie zieleni.

Finał wszystkich prac ma nastąpić 31 sierpnia 2022 roku. Na poczet tej inwestycji miasto pozyskało aż 80% dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~inteligent

Do abel, ja tylko zwróciłem uwage , że tunel będzie dużo tańszy i nie zajmie aż tak dużo miejsca i tunel jest łatwiej skomunikowac. Wystarczą dwa ronda po obu stronach tunelu tak jak jest na ulicy Energetyka i ul. SOLIDARNOŚCI. Gdyby ten manekin mieszkał na ulicy CZWARTKÓW to takich bredni by nie wypocił. Swoją drogą ja też ciebie pozdrawiam.

~abel

do inteligent .. sąsiedzie ... ja to wiem i rozumiem co jest co. Chodzi mi o to że zanim powstał pomysł przejazdu "pod torami" był plan aby w tym miejscu powstał wiadukt (taki jak na KEN) i pomysl ten ma juz ze 30 lat. Wiem bo pamietam że przychodziły pisma w tej sprawie.

No co do manekina to taki sobie może i nie głupi ale jednak fantasta oderwany od rzeczywistości. Pozdrawiam serdecznie.

~inteligent

Do abel, tak dla sprostowania tunel a wiadukt to dwie inne inwestycje bo wiadukt to mamy nad torami na KEN a tunel nowy to mamy pod ulicą SOLIDARNOŚCI zresztą bardzo piękny. To znany hejter z naszego miasta ' ' manekin' ' chce poprowadzic ruch ulicą CZWARTKÓW. Ale gdyby ktokolwiek posłchał jego rad to nasze miasto było by pośmiewiskiem całej POLSKI.

~Abel

A wiem ze komuś z boku łatwo powiedziec ... a puscic ruch przez osiedle i miec w dupie mieszkancow ktorzy 40-50 lat temu uciekajac przed gwarem i ruchem miasta osiedlili sie zdala zeby miec spokoj. Miasto wchlonęło osiedle niegdyś oddalone od centrum, ale to nie znacza ze cza je zaraz tirami rozjezdzic. Plan budowy wiaduktu przez tory byl znany juz 30 lat trmu, tylko zaden sie za to nie zabrał. Robiac teraz tunel, spokojnie mozna ograniczyc ruch piaskowa .

kabi

manukun, przecież kolejarzom ten wiadukt nie potrzebny, to dlaczego mają dopłacać. Jak drogowcy chcą się przekopać pod torami to ich problem a nie kolejarzy. Chyba że załatwisz z kolejarzami parę melonów ale napewno nikt z kolejarzy nie zechce iść do więzienia. Co innego gdyby trzeba było nowe tory położyć nad istniejącą drogą to pkp musiałyby się podzielić kosztami albo i same sfinansować inwestycję. Poniał czy dalej wyjaśniać

~inteligent

Do manekina, jebnij się mocno o ściane skoro ty hejerze chcesz wyprowadzic ruch z ulicy OKULICKIEGO ulicą CZWARTKÓW. Już większej głupoty nie dało ci się wyprodukowac. Nie wyobrażam sobie aby koło mojego domu codziennie przejeżdżały 40 tonowe tiry, przecież to lokalna uliczka nie przygotowana na tak ciężkie pojazdy. Po za tym jest to bardzo wąska uliczka na której nawet dwa samochody ciężko się wymijają.

manukun

Proszę raz jeszcze przeczytać komentarz. Wyraźnie piszę o budowie ul. Czwartaków-bis celem wyprowadzenia ruchu z osiedla

manukun

!anna
Do mnie masz pretensje, że władze zamiast inżyniera ruchu zatrudniają swoich?

~Anna

Manekin głąbie. ul. Czwartkaów to wąska ulica osiedlowa gdzie ludzie parkuja auta pod domem, dzieci jezdza na rowerach itd. Juz jeden pomyleniec otworzył przejazd przez osiedle piaskową i okreżną. Nie mineło pare mc jak zginął człowiek z osiedla. A wszystko to bo nie powstał tunel/wiadukt pod torami a wygodnym rajdowcom nie chcialo sie jechac przez klasztorną.

Panie Prezydencie. Po otwarciu tunelu/wiaduktu pod torami - fajnie jakby osiedle mieszkalne nadal było bezpieczne dla mieszkanców. Rajdowców tu nie potrzeba.

manukun

@inteligent
Edziu, daj se siana. Dzień bez wazeliny to dzień stracony u ciebie. Kolejarze dostają ciężkie miliardy złotych na modernizację linii kolejowych, w tym budowę bezkolizyjnych przejazdów. W ich interesie jako zarządcy nieruchomości zwolnionych z podatków od nieruchomości jest dogadanie się z samorządem w sprawie współfinansowania projektu. Najczęściej gmina przebudowuje układ dróg lokalnych, a PLK - bezkolizyjne przejazdy. W Stalowej Woli miasto bierze miliony złotych kredytu, żeby zrobić prezent kolejarzom. Patrząc na najbliższe lata i plany modernizacji linii kolejowej 68, miasto za Nadbereżnego jest frajerem finansującym z własnych pieniędzy zadania innych instytucji. Ile już zapłaciliśmy? Płacimy za fundusz kolejowy, płacimy za wiadukty kolejowe, płacimy za autobusy dowożące ludzi na pociągi, płacimy za stację i jeszcze zapłacimy za kolejny wiadukt. To wszystko prezenty dla kolejarzy za frajer, bo lk68 jest w planach modernizacyjnych na przyszłą perspektywę unijną. Czyli już w 2023 bezkolizyjne przejazdy mogłyby być budowane na koszt unii, a nie miasta. No ale Nadbereżny nie będzie spłacał tego zadłużenia, więc ma je w nosie. Woli karierę partyjną i zdobywanie poparcia na koszt mieszkańców Stalowej Woli.

~inteligent

Jeszcze muszę wszystkich poinformowac że w ramach tej inwestycji powstanie rondo na ulicy OKULICKIEGO a także rondo na ulicy PRZEMYSLOWEJ , najlepiej żeby to rondo na PRZEMYSŁOWEJ było tam gdzie teraz się skręca do MRÓWKI. Przecież miasto w planach dalekosiężnych zabezpieczyło tam teren, a przyszłości wszyscy którzy będą jechac np.do klasztoru będą mogli omijac zamknięty szlaban kierując się w kierunku tego tunelu.

~inteligent

Do manekin, hejterze skończ z ośmieszaniem się na skale światową bo nawet kiedy SZLEZAK chciał likwdowac to przejście nad torami na rynku w STALOWEJ to zgode na to musiała wyrazic kolej. Oczywiście ani pieniędzy na to nie było ani zgody koleji na to obecnie doskonałe przejście ułatwiające życie szczególnie matkom prowadzącym wózek z dzieckiem. Dopiero PAN PREZYDENT L.N.potrafił znaleźc na to pieniądze dogadac się z koleją w sprawie pozwolenia likwidacji tego nie przyjaznego przejścia nad torami. Teraz ty lemingu chciałbyś aby to kolej wybdowała tunel pod torami łączący ulice PRZEMYSLOWĄ z ulicą OKULICKIEGO. Oszołomie w jakim ty świecie żyjesz ciesz się że kolej wyraziła zgode na zrobienie tego tunelu pod ich torami bo wcale się nie musieli zgodzic. Ten tunel powstanie dla kierowców zwłaszcza z naszego miasta po to aby nie było korków na mieście w godzinach szczytu. Ale komu ja to tłumacze i kogo ucze jak ty nie masz zielonego pojęcia o niczym a robisz wypociny bo tak ci kazali twoi zwierzchnicy.

manukun

No przecież to będzie wiadukt kolejowy nad drogą. I nie rozumiem, dlaczego miasto ma budować infrastrukturę kolejową z własnego budżetu, skoro jest to zadanie kolarzy? W ramach modernizacji wielu linii kolejowych budowane są liczne przejazdy bezkolizyjne, ale samorządy ich nie finansują, tylko PLK.

manukun

No przecież to będzie wiadukt kolejowy nad drogą. I nie rozumiem, dlaczego miasto ma budować infrastrukturę kolejową z własnego budżetu, skoro jest to zadanie kolarzy? W ramach modernizacji wielu linii kolejowych budowane są liczne przejazdy bezkolizyjne, ale samorządy ich nie finansują, tylko PLK.

~Qwerty

... pod 3 torami kolejowymi, na których zostanie wybudowany wiadukt... wtf ???

eMTe

Jaki wiadukt ??? przejazd pod torami !!!

~Etopirynek

Manukun podaj konkrety a nie pytaj ile.

manukun

@kea
Właśnie się zajmuję swoim miastem, a was boli krytyka głupot.

manukun

@no thanks
Ile infrastruktury drogowej sfinansowało PKP w Dębicy, Tarnowie czy Bochni. Ile tam dołożył samorząd? Dlaczego Stalowa Wola ma wydawać kilkadziesiąt milionów złotych na projekt, który powinien być sfinansowany przez kolejarzy?

~No thanks

Manukun jaka infrastruktura kolejowa ? PKP by sfinansowała ale most kolejowy a nie drogę. Co mają koleje do dróg? Nic ? To ma być przejazd dla samochodów a nie pociągów.

~Miggo

Widze że ku***a samych nadzorców budowlanych mamy, specjalistów od inżynierii drogowej oraz oczywiście projektantów...

~KEA

HEjtujących matołów typu manekin prosimy o zajęcie się sprawi własnego miasta skoro w Stalowej Woli NIE MIESZKAJĄ!!

~Mój login

Mowa o połączeniu ulic Okulickiego i Przemysłowej w tym miejscu była już za Szlęzaka, więc pomysł nie jest nowy, a tylko teraz będzie realizowany. Początkowo miał być wiadukt nad torami, jednak ze względu na warunki techniczne spowodowałoby to że ulica Okulickiego stałaby się ślepa. W takiej sytuacji powstał pomysł by drogę poprowadzić pod wiaduktem kolejowym bez zmiany wysokości torowiska w wykopie (tak jak łącznik Energetyków-Grabskiego. W tamtym czasie miała to być droga dwupasmowa, tak samo ulica Przemysłowa i 11-go Listopada, by stanowiły integralny ciąg z ulicą Chopina. Niestety w tamtych czasach nie było na to środków i między innymi dlatego ul.Przemysłowa została wybudowana w takiej formie jak jest obecnie z nadzieją że kiedyś zostanie rozbudowana. Czy będzie, to wszystko zależy jak będzie zbudowany łącznik Przemysłowa-Okulickiego.

manukun

@wiemy
Edziu, ty dalej się ośmieszasz? Czemu miasto bierze tyle milionów złotych kredytu, skoro w innych miastach infrastruktura kolejowa jest finansowana przez kolejarzy?

manukun

Nie wymagajcie od politologa intuicji inżyniera. Jakby myśleli, powstałaby ul. Czwartaków bis jako przedłużenie ul. Klasztornej do ronda na Okulickiego. Tutaj idą na łatwiznę, byleby ogłosić sukces przed wyborami. A że zrobią bubel niedostosowany do realiów, to już nikogo nie interesuje.

~fo go123

Czwartakow to wąska uliczka osiedlowa ktora laczy sie jak juz cos z klasztorną przed torami. Sprawdz mape zanim napiszesz takie bzdetu nastepnym razem.

~Viuaktual

Pewnie Weber obciągnął, szefowi firmy i dla tego jest taniej.

usuniety

"(...) dla Polski" - miało być.

Przepraszam.

usuniety

@ Rrrr @ Jusek

Dziękuję za wyjaśnienia.
Moim zdaniem taki projekt jest niemożliwy do zrealizowania, ze względów inżynieryjnych.
Zbyt skomplikowany.
Zwłaszcza że od 2020 roku Unia Europejska zredukuje o co najmniej 30% środki strukturalne do Polski, za odmowę przyjmowania uchodźców z pontonów.

jusek

@go321
Zrobią dla Ciebie łącznik Żeromskiego-Jarosław Szpital Psych.(obok wsi Szówsko).