Pociągiem ze Stalowej Woli do Lublina bez przesiadek

Image

W piątek 11 października pojedziemy pociągiem bezpośrednio do Lublina przez wyremontowany most na Sanie i ostatnio przebudowywany odcinek Stalowa Wola Rozwadów – Zaklików.

Pasażerowie skorzystają z odnowionych peronów w Lipie, Kępie i Pilchowie. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 432 mln zł z programu POPW zapewni szybszy przejazd z Lubelszczyzny na Podkarpacie.

- Zbliża się do końca modernizacja linii kolejowej L68, łączącej Stalową Wolę Rozwadów ze stolicą województwa lubelskiego, czyli Lublinem. Stan prac jest na tyle zaawansowany, że od najbliższego piątku, czyli 11 października powrócą do kursowania pociągi łączące Stalową Wolę Rozwadów z Lublinem. W pierwszej formule będą to pociągi regionalne. Powrócą 4 pary połączeń regionalnych, natomiast od 20 października powróci połączenie naszego miasta ze stolicą kraju,czyli z Warszawą- mówi wiceminister Infrastruktury, poseł na Sejm RP Rafał Weber.

Na zmodernizowaną linię między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadowem w piątek, 11 października wrócą pociągi regionalne. Skończą się przesiadki do autobusów komunikacji zastępczej. Pociągi będą też kursowały na całej trasie ze Stalowej Woli do Lublina.

- Czas podróży między Stalową Wolą Rozwadów a Lublinem w pociągach regionalnych skróci się o 15 minut. Jeśli chodzi o pociągi dalekobieżne, czyli te na Warszawę, to w pierwszym etapie czas podróży zostanie skłócony o 20 minut, natomiast po pełnym zakończeniu tej inwestycji, czyli po elektryfikacji całego odcinka stukilometrowego, między Rozwadowem a Lublinem czas podróży pociągów dalekobieżnych skróci się aż o 40 minut. Modernizacja linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa to inwestycja, która rozszerza dostępność komunikacyjną mieszkańców regionu i powiatów. Lepsza i sprawniejsza kolej to ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy oraz zwiększenie możliwości gospodarki i atrakcyjności województwa. Podjęliśmy walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Będzie ona kontynuowana. Mamy szansę na podniesienie mobilności społecznej– mówi wiceminister Rafał Weber.

Lepszy komfort obsługi na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów zapewni 16 zmodernizowanych stacji i przystanków: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików, Lipa, Kępa, Pilchów i Stalowa Wola Rozwadów. Nowe perony są dobrze oświetlone i wyposażone w ławki i wiaty. Przygotowano czytelne oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach inwestycji Krajowego Programu Kolejowego zwiększają komfort obsługi podróżnych na dziesiątkach peronów we wszystkich województwach. Również na linii Lublin – Stalowa Wola zdecydowanie poprawiają warunki dostępu do pociągów na 16 zmodernizowanych stacjach i przystankach. Wraz ze skróceniem czasu podróży będzie to atrakcyjna oferta przejazdów między województwem lubelskim i podkarpackim – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Między Zaklikowem a Stalową Wolą budowane są jeszcze dwa dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice, które zapewnią lepszy dostęp do kolei. Perony wyposażone w ławki i wiaty oraz oznakowanie, zostaną oddane do użytku w grudniu br. Na całej trasie sprawne prowadzenie pociągów umożliwią nowe komputerowe urządzenia w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Szastarce. Projekt rozszerzono też o budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Stalowej Woli Rozwadowie.

Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów – kolejny etap prac

Na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już 22 km toru oraz 14 rozjazdów. Na stacji w Lipie oraz przystankach w Kępie i Pilchowie powstały nowe, wygodne perony wyposażone w ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy.

Wszystkie perony zostały wyposażone w pochylnie, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Większy komfort obsługi zapewni czytelne oznakowanie i lepsze oświetlenie.

Sprawnie pociągiem przez trzystumetrowy most na Sanie

W ramach prac na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów wyremontowano 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. Wzmocnione zostały stalowe przęsła kratownicowe oraz betonowe podpory. Ułożono nowe szyny i podkłady. Postępuje montaż sieci trakcyjnej. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Po elektryfikacji odnowiona konstrukcja umożliwi podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h.

Sprawny przejazd na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów to efekt modernizacji ok. 105 km toru oraz 60 nowych rozjazdów. Dla elektryfikacji ustawiono ponad 1800 słupów sieci trakcyjnej. Trwa budowa 5 nowych podstacji trakcyjnych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Zakończono remont podstacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Przebudowano 70 obiektów inżynieryjnych oraz 75 przejazdów kolejowo-drogowych.

Zakończenie inwestycji będzie w 2020 roku po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń na eksploatację urządzeń zasilania i sieci trakcyjnej.Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 432,5 mln zł netto, dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) to 311,9 mln zł.






















































Komentarze

Dodaj swój komentarz

By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
go123

Ze Stalowej Woli - autobusem sieci "Eurobus - Sindbad" - można pojechać nawet do Berlina, za 225 zł.
Jest tylko jedna przesiadka w Gliwicach - w pierwszym autobusie podają ci numer drugiego autobusu, który czeka już gdzieś na zajezdni w Gliwicach, gdzie zajeżdża ten pierwszy.
Przesiadka od razu, bez czekania.

go123

Ze Stalowej Woli - pociągiem pośpiesznym - można pojechać bezpośrednio nawet do Warszawy.
W ciągu doby, w Stalowej Woli chyba dwa razy staje pociąg pośpieszny, jadący z Przemyśla.
Jedzie do Warszawy Zachodniej.
Wiem, bo jeździłem w czasach gdy służyłem w wojsku (2006-2007).
Z Warszawy Zachodniej jechałem pociągiem osobowym do Grodziska Mazowieckiego, a stamtąd autobusem do Książenic gdzie istniała wtedy jednostka wojskowa (obecnie zabita deskami).

~Stefan

Świetna wiadomość, ale motłoch opozycyjny w postaci trolli hejtuje!
Żenujące!

~janek

CYTAT
go123

Dzień Dobry Państwu;

Studiowałem zaocznie na UMCS-ie w Lublinie, w latach 2007-2010, i wtedy też było bezpośrednie połączenie ze Stalowej Woli do Lublina i z powrotem. To na czym polega różnica ?

Nie było wtedy wyborów.
A tu trzeba się reklamować

Mariusz77

Nachcik, i policja nie spałowala cie za poruszanie się po miescie pieszo jak to ma miejsce w hameryce wedle "dokumentów na YT " z których czerpiesz wiedzę o swiecie ??? Moze cię o ten jeden raz za mocno w dekiel uderzyła ??

Od dawna byly pociagi bezposrednie do Lublina więc po co taki artykuł ??? Po co ten idiota i jego lizodupna swita się lansuje ??

go123

Wydział Politologii UMCS znajduje się na Placu Litewskim, w Lublinie.
Ze Stalowej Woli wyjeżdżałem pociągiem o 5:00, na miejscu byłem o 7:00.
Z dworca PKP na Plac Litewski i z powrotem zawsze chodziłem pieszo.
Pociąg powrotny miałem o 20:00 i wysiadałem w Rozwadowie o 22:00.
Następnego dnia, w Niedzielę powtórka, i pięć dni wolnego do następnego weekendu umiech

~pkp

Jest afera ,wysokosc peronów nie pasuje pod wysokości wagonów w pociągach.Spółka zrobiła za wysokie formy do odlewania krawezników na peronach.Kto to teraz naprawi ?

~Emi

No już się bałam że coś się stało ale jest jest jest Rafał na fotachsmiech2

~dojna zmiana+

Dlaczego usuneliscie mój komentarz.Ja tylko napisałem że nie zagłosuję na niego i tą jego babcię Sagatowską.Przecież nikogo nie obraziłem.

~anaś

Jutro weber będzie stał po kościołem,że piwnicę odbudował pojutrze pod szpitalem że coś tam wyremontował no i jeszcze musi stanąć do zdjęć na obwodnicy z koparką i na błoniach z dziećmi na placu zabaw.No i koło VIVO że to ich zasługa

~Liljana

Wielkie halo kampanijne. Przed rozebraniem torów do remontu, który trwa już ładnych kilka lat, też bez przesiadek można było do Lublina dojechać. A teraz rozumiem, że to zasługa PiSu? Nawet Webera osobiście.

go123

Dzień Dobry Państwu;

Studiowałem zaocznie na UMCS-ie w Lublinie, w latach 2007-2010, i wtedy też było bezpośrednie połączenie ze Stalowej Woli do Lublina i z powrotem. To na czym polega różnica ?

~kaszana

i znowu pysk tego hipokryty łebra

~erty

A na Kępie to jak należy przejeżdżać??? Bo peron zasłania widoczność i nie będzie widać pociągu!! Czy ktoś po tym pomyślał?? Bo trzeba dojechać do samych torów żeby coś zobaczyć ale to już może być za późno!!!Co za gamonie to projektowały!!

~Hongkong

Ojciec porządny, matka porządna a syn kolejarz ...

~kolejarz

Nie tak predko panie Weber.Te wyższe perony to buble są bo sa za wysokie i przy wysiadaniu z pociagu trzeba podnosic noge do gory.Kto nie popatrzy pod nogi to bedzie leżeć pod drzwiami.Chociaz konduktorki informuja o tym starszych podrozujacych koleja.A gdzie jest przejscie co było wczesniej od czasów zaborów z dworca w Rozwadowie do osiedla Piaski?To tam gdzie teraz stoi parowóz.Założyli nowe perony ale zapomnieli zrobic tam obnizenie i przejscie poziome.Jest raczej duzo bubli niz nowych udogodnien.

~Mieszkaniec

Chwali się wszystkim choć nie przyłożył ręki do tego.

~Good News

Wreszcie ! dobra wiadomość!