Pociągiem ze Stalowej Woli do Lublina bez przesiadek

Image

W piątek 11 października pojedziemy pociągiem bezpośrednio do Lublina przez wyremontowany most na Sanie i ostatnio przebudowywany odcinek Stalowa Wola Rozwadów – Zaklików.

Pasażerowie skorzystają z odnowionych peronów w Lipie, Kępie i Pilchowie. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 432 mln zł z programu POPW zapewni szybszy przejazd z Lubelszczyzny na Podkarpacie.

- Zbliża się do końca modernizacja linii kolejowej L68, łączącej Stalową Wolę Rozwadów ze stolicą województwa lubelskiego, czyli Lublinem. Stan prac jest na tyle zaawansowany, że od najbliższego piątku, czyli 11 października powrócą do kursowania pociągi łączące Stalową Wolę Rozwadów z Lublinem. W pierwszej formule będą to pociągi regionalne. Powrócą 4 pary połączeń regionalnych, natomiast od 20 października powróci połączenie naszego miasta ze stolicą kraju,czyli z Warszawą- mówi wiceminister Infrastruktury, poseł na Sejm RP Rafał Weber.

Na zmodernizowaną linię między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadowem w piątek, 11 października wrócą pociągi regionalne. Skończą się przesiadki do autobusów komunikacji zastępczej. Pociągi będą też kursowały na całej trasie ze Stalowej Woli do Lublina.

- Czas podróży między Stalową Wolą Rozwadów a Lublinem w pociągach regionalnych skróci się o 15 minut. Jeśli chodzi o pociągi dalekobieżne, czyli te na Warszawę, to w pierwszym etapie czas podróży zostanie skłócony o 20 minut, natomiast po pełnym zakończeniu tej inwestycji, czyli po elektryfikacji całego odcinka stukilometrowego, między Rozwadowem a Lublinem czas podróży pociągów dalekobieżnych skróci się aż o 40 minut. Modernizacja linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa to inwestycja, która rozszerza dostępność komunikacyjną mieszkańców regionu i powiatów. Lepsza i sprawniejsza kolej to ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy oraz zwiększenie możliwości gospodarki i atrakcyjności województwa. Podjęliśmy walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Będzie ona kontynuowana. Mamy szansę na podniesienie mobilności społecznej– mówi wiceminister Rafał Weber.

Lepszy komfort obsługi na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów zapewni 16 zmodernizowanych stacji i przystanków: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików, Lipa, Kępa, Pilchów i Stalowa Wola Rozwadów. Nowe perony są dobrze oświetlone i wyposażone w ławki i wiaty. Przygotowano czytelne oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach inwestycji Krajowego Programu Kolejowego zwiększają komfort obsługi podróżnych na dziesiątkach peronów we wszystkich województwach. Również na linii Lublin – Stalowa Wola zdecydowanie poprawiają warunki dostępu do pociągów na 16 zmodernizowanych stacjach i przystankach. Wraz ze skróceniem czasu podróży będzie to atrakcyjna oferta przejazdów między województwem lubelskim i podkarpackim – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Między Zaklikowem a Stalową Wolą budowane są jeszcze dwa dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice, które zapewnią lepszy dostęp do kolei. Perony wyposażone w ławki i wiaty oraz oznakowanie, zostaną oddane do użytku w grudniu br. Na całej trasie sprawne prowadzenie pociągów umożliwią nowe komputerowe urządzenia w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Szastarce. Projekt rozszerzono też o budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Stalowej Woli Rozwadowie.

Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów – kolejny etap prac

Na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już 22 km toru oraz 14 rozjazdów. Na stacji w Lipie oraz przystankach w Kępie i Pilchowie powstały nowe, wygodne perony wyposażone w ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy.

Wszystkie perony zostały wyposażone w pochylnie, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Większy komfort obsługi zapewni czytelne oznakowanie i lepsze oświetlenie.

Sprawnie pociągiem przez trzystumetrowy most na Sanie

W ramach prac na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów wyremontowano 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. Wzmocnione zostały stalowe przęsła kratownicowe oraz betonowe podpory. Ułożono nowe szyny i podkłady. Postępuje montaż sieci trakcyjnej. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Po elektryfikacji odnowiona konstrukcja umożliwi podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h.

Sprawny przejazd na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów to efekt modernizacji ok. 105 km toru oraz 60 nowych rozjazdów. Dla elektryfikacji ustawiono ponad 1800 słupów sieci trakcyjnej. Trwa budowa 5 nowych podstacji trakcyjnych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Zakończono remont podstacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Przebudowano 70 obiektów inżynieryjnych oraz 75 przejazdów kolejowo-drogowych.

Zakończenie inwestycji będzie w 2020 roku po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń na eksploatację urządzeń zasilania i sieci trakcyjnej.Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 432,5 mln zł netto, dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) to 311,9 mln zł.

Przewiń do komentarzy






















































Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~balbidz

Tylko co mi z tych nowoczesnych pociągów jak nie jadą rano do Zamościa.A tam jest zoo.Potrzeba pociagu zeby jechał rano bez przesiadek bezposrednio do Zamościa.a tego nie udało sie spełnic PIS .Jest pociag bezposredni do Zamoscia ale wieczorem i trzeba czekać cała noc w Zamosciu do otwarcia zoo.Jest gorzej jak za PRL z pociągami i czestoscia połaczeń.

Mariusz77

Takich kłamstw i niewiedzy oraz głupoty jakie prezentują tu nachcik i manekin to chyba dawno nie było .
Jeden to przyglup który ma zerwany kontakt ze swiatem rzeczywistym a drugi to hejter i klamca a obu łączy bezdenna głupota

Do Rzeszowa jeździ kilka jeśli nie kilkanascie pociągów zwyklych i pośpiesznych dziennie . Od Stw Do Tarnobrzega wsiada malo osób ale potem z każdą stacją pociągi zapelniaja się szybko bo ludzie dojeżdżają szybobusami do pracy i szkoły .
Do Warszawa jest co prawda kilka kursów ale tylko jeden bezposredni .

Nie wiem czy obaj nie tkwią jeszcze w oparach PRLu i wydaje im się ze dalej jest XX wiek .
Otóż przyjmijcie do wiadomości ze po torach nie jeżdzą już ani parowozy ani nawet tak zwane "kible" a nowoczesne pociągi niskopodlogowe ( na dalekich i bliskich trasach ) które potrzebuja nowoczesnego torowiska jak i nowych peronów i infrastruktury .
Dotarło to do was półgłówki ???

~Szacun

Ja szanuję Webera. Człowiek że STALOWEJ Woli, który nie zapomniał skąd pochodzi.

~ReBULiant

Oj nadaje opozycji hejter z Rzeszowa i nie tylko.
Nicki zmieniają i wystawiają mowę nienawiści!

~balbidz

Co nam z tych peronów ?Puste perony, pociągów brakuje nawet do Zamościa.Jest co prawda jeden pociąg droższy bo przyspieszony do Zamościa,ale w godzinach wieczornych.Chcąc udać sie z rodziną do zoo w Zamościu trzeba wyjechać rano ,a wtedy nie ma bezposrednich polaczen. Jak ktos chce się wybrać to musi jechać do Zamościa przez Lublin i to zajmuje jakieś 5 godzin.Droga powrotna też tyle samo czasu przez Lublin.Czas spędzony w Zamościu to tylko około 4 godzin .Więc dłużej jedziemy tam jak zwiedzamy.Kiedy będą normalne pociągi ranne do Zamościa ?w latach 90 tych co chwila jezdziły pociągi do Zamościa ,było ich chyba z 5 lub 6 i powrotnych tyle samo .W Lublinie nie ma zoo wiec nie kazdy bedzie jechał do Lublina.

~haha

Dziekujemy ci wielki Weberze, ale już przed toba jeździlismy do Lublina bez przesiadek umiech Zrobiłeś wiele, jak nikt ogłaszając cudowną nowine.

manukun

@kolejarz
Brak przejścia z dworca PKP na osiedle Piaski był podnoszony wielokrotnie. Poseł był zbyt zajęty bankietami partyjnymi, niż pilnowaniem interesów mieszkańców miasta.

manukun

Puste perony, pociągów brakuje nawet do Rzeszowa. Poseł przespał kadencję i chwali się bezpośrednimi połączeniami do Lublina, choć te funkcjonowały jeszcze przed remontem. Ale jak nie ma się czym chwalić, to i cudze sukcesy się nadadzą...

~Piwniczanka 2

Nie jeżdżę pociągiem, długo to trwało ale naprawdę mi się podobają perony , powodzenia i szczęśliwej podróży .

~z internetu

50 POWODÓW ABY NIE GŁOSOWAĆ NA PIS
1. Afera SKOK
2. Afera KNF
3. Afera Podkarpacka
4. Afera PKP/Sensus Group
5. Afera PCK
6. Afera GetBack
7. Afera Radomska
8. Afera "Srebrnej"
9. Afera billboardowa
10. Afera "samolotowa" - zakup nowych maszyn dla VIP-ów bez przetargu.
11. Zniesienie limitu 30-krotności składek ZUS
12. Podwyższenie akcyzy na alkohol i papierosy
13. Podwyższenie stawek VAT na dania gotowe (food-trucki, fast-foody)
14. Wprowadzenie tragicznych zmian w służbie zdrowia: likwidacja wielu punktów całodobowej opieki medycznej i chirurgii jednego dnia.
15. Wprowadzenie katastrofalnej ustawy o "sieci szpitali".
16. Likwidacja od 2015 roku prawie 70 szpitali i rekordowe zadłużenie tych działających
17. Likwidacja medycznego programu profilaktycznego dla seniorów
18. Interwencyjny skup węgla za publiczne pieniądze przy jednoczesnym, rekordowym imporcie węgla z Rosji
19. Utrzymanie podwyższonej stawki VAT - 23%
20. Wprowadzenie kolejnej, obowiązkowej składki - pracownicze plany kapitałowe
21. Podatek dla najlepiej zarabiających - "danina solidarnościowa"
22. Podatek bankowy
23. Podatek ubezpieczeniowy
24. Podatek handlowy
25. Opodatkowanie "farm" (elektrowni) wiatrowych
26. Opodatkowanie wkładów pieniężnych, wniesionych do firm.
27. Wprowadzenie opłaty recyklingowej.
28. Wprowadzenie opłaty jakościowej za badania techniczne pojazdów.
29. Akcyza na e-papierosy i tzw. produkty nowatorskie
30. Wprowadzenie limitu odliczenia kosztów na leasing samochodów firmowych
31. Wprowadzenie podzielonej płatności VAT (split-payment)
32. Dług publiczny Polski - ponad BILION złotych
33. Ustawa o "konfiskacie rozszerzonej" - to nie US musi udowodnić winę, a podatnik że był uczciwy
34. Tragiczna ustawa o prawie farmaceutycznym ("apteka dla aptekarza")
35. Nieprzygotowana reforma edukacji (kumulacja roczników, przepełnione szkoły, brak nauczycieli).
36. Najwięcej post-komunistów ze wszystkich partii w Sejmie (Piotrowicz, Kryże, Jasiński, Łopiński, Targalski, Karski, Aumiller, Czabański, Wolski i wielu innych) i obsadzenie Nimi kluczowych stanowisk.
37. Rekordowe nagrody i premie dla ministrów i wiceministrów w rządzie Szydło.
38. Niezliczona ilość afer dotycząca działalności polityków PiS, Ich oświadczeń majątkowych, powiązań ze światem przestępczym, nepotyzmu (Banaś, Dworczyk, Morawiecki, Kogut, Pięta, Piecha, Szyszko).
39. Ponad miliard złotych dotacji dla "rządowej" TvPiS.
40. Pożyczenie miliarda EURO Ukraińcom, których prawdopodobnie nie uda się odzyskać.
41. Wycinka Puszczy Białowieskiej pod pretekstem walki z atakującym ją kornikiem.
42. Wielokrotne złamanie Konstytucji i ustaw:
- ułaskawienie Kamińskiego
- "nocna" legislacja ustaw
- nielegalne głosowanie na budżetem
- zamach na TK
- próba przejęcia Sądu Najwyższego
- nieujawnienie list poparcia do KRS
- nieopublikowanie wyroków TK
43. Katastrofalna polityka zagraniczna (brak reakcji na ustawę 447, brak siły przebicia w PE - żadnych, kluczowych stanowisk w Unii, afera Eurokorpusu, ustawa o IPN).
44. Kolesiostwo i nepotyzm w instytucjach państwowych i spółkach skarbu Państwa na niespotykaną dotąd skalę.
45. Zamiast zmniejszenia - zwiększenie zatrudnienia w administracji. W szczytowym momencie rząd liczył 120 ministrów i wiceministrów - najwięcej w Europie!
46. Ograniczenie dostępu do informacji publicznej - ustawa Kamińskiego.
47. 70 miliardów na program 500+, gdy liczba urodzeń od 2017 roku sukcesywnie spada. Tymczasem dzietność wśród Polek mieszkających w UK jest ponad dwukrotnie wyższa od tych mieszkających w kraju!
48. Spadek inwestycji do poziomu 18% PKB - najniższego od 1995 roku !!!
49. Tragiczny system podatkowy - przedostatnie miejsce wśród krajów OECD. Sama ustawa o PIT wzrosła z 250 do 320 stron.
50. Rozdawnictwo i uległość wobec KK (ponad 200 milionów dla Rydzyka, ustawa o obrocie ziemią, brak księży w rejestrze pedofilów etc).

usuniety

@ busiars3

Tak jakby te remonty peronów były do czegoś potrzebne...
Raczej zrobili by coś z ruiną "Hotelu Polskiego" naprzeciwko dworca PKP w Rozwadowie.
Zaczynając od sprawdzenia czy nie zalegają tam zwłoki jakiegoś bezdomnego.
Opuszczonego, ex-żydowskiego zakładu pogrzebowego - zaraz za zakrętem widocznym na zdjęciu nr 17 od góry, z drewnianą, niegdyś białą futryną wokół wejścia - też nie ma kto zagospodarować.

~busiars3

Zawsze pociągi jezdziły ze Stalowej do Lublina bez przesiadki.Dopiero PIS tak zaczal niepotrzebnie wydawac kasę na nowe perony że pociągi musiał jeździć wolniej z przesiadką.A teraz Weber chce udowodnić że to PIS nam umożliwi jazdę do Lublina bez przesiadki.Tylko motłoch w to uwierzy.

usuniety

Ze Stalowej Woli - autobusem sieci "Eurobus - Sindbad" - można pojechać nawet do Berlina, za 225 zł.
Jest tylko jedna przesiadka w Gliwicach - w pierwszym autobusie podają ci numer drugiego autobusu, który czeka już gdzieś na zajezdni w Gliwicach, gdzie zajeżdża ten pierwszy.
Przesiadka od razu, bez czekania.

usuniety

Ze Stalowej Woli - pociągiem pośpiesznym - można pojechać bezpośrednio nawet do Warszawy.
W ciągu doby, w Stalowej Woli chyba dwa razy staje pociąg pośpieszny, jadący z Przemyśla.
Jedzie do Warszawy Zachodniej.
Wiem, bo jeździłem w czasach gdy służyłem w wojsku (2006-2007).
Z Warszawy Zachodniej jechałem pociągiem osobowym do Grodziska Mazowieckiego, a stamtąd autobusem do Książenic gdzie istniała wtedy jednostka wojskowa (obecnie zabita deskami).

~Stefan

Świetna wiadomość, ale motłoch opozycyjny w postaci trolli hejtuje!
Żenujące!

~janek

CYTAT
go123

Dzień Dobry Państwu;

Studiowałem zaocznie na UMCS-ie w Lublinie, w latach 2007-2010, i wtedy też było bezpośrednie połączenie ze Stalowej Woli do Lublina i z powrotem. To na czym polega różnica ?

Nie było wtedy wyborów.
A tu trzeba się reklamować

Mariusz77

Nachcik, i policja nie spałowala cie za poruszanie się po miescie pieszo jak to ma miejsce w hameryce wedle "dokumentów na YT " z których czerpiesz wiedzę o swiecie ??? Moze cię o ten jeden raz za mocno w dekiel uderzyła ??

Od dawna byly pociagi bezposrednie do Lublina więc po co taki artykuł ??? Po co ten idiota i jego lizodupna swita się lansuje ??

usuniety

Wydział Politologii UMCS znajduje się na Placu Litewskim, w Lublinie.
Ze Stalowej Woli wyjeżdżałem pociągiem o 5:00, na miejscu byłem o 7:00.
Z dworca PKP na Plac Litewski i z powrotem zawsze chodziłem pieszo.
Pociąg powrotny miałem o 20:00 i wysiadałem w Rozwadowie o 22:00.
Następnego dnia, w Niedzielę powtórka, i pięć dni wolnego do następnego weekendu umiech

~pkp

Jest afera ,wysokosc peronów nie pasuje pod wysokości wagonów w pociągach.Spółka zrobiła za wysokie formy do odlewania krawezników na peronach.Kto to teraz naprawi ?

~Emi

No już się bałam że coś się stało ale jest jest jest Rafał na fotachsmiech2

~dojna zmiana+

Dlaczego usuneliscie mój komentarz.Ja tylko napisałem że nie zagłosuję na niego i tą jego babcię Sagatowską.Przecież nikogo nie obraziłem.

~anaś

Jutro weber będzie stał po kościołem,że piwnicę odbudował pojutrze pod szpitalem że coś tam wyremontował no i jeszcze musi stanąć do zdjęć na obwodnicy z koparką i na błoniach z dziećmi na placu zabaw.No i koło VIVO że to ich zasługa

~Liljana

Wielkie halo kampanijne. Przed rozebraniem torów do remontu, który trwa już ładnych kilka lat, też bez przesiadek można było do Lublina dojechać. A teraz rozumiem, że to zasługa PiSu? Nawet Webera osobiście.

usuniety

Dzień Dobry Państwu;

Studiowałem zaocznie na UMCS-ie w Lublinie, w latach 2007-2010, i wtedy też było bezpośrednie połączenie ze Stalowej Woli do Lublina i z powrotem. To na czym polega różnica ?

~kaszana

i znowu pysk tego hipokryty łebra

~erty

A na Kępie to jak należy przejeżdżać??? Bo peron zasłania widoczność i nie będzie widać pociągu!! Czy ktoś po tym pomyślał?? Bo trzeba dojechać do samych torów żeby coś zobaczyć ale to już może być za późno!!!Co za gamonie to projektowały!!

~Hongkong

Ojciec porządny, matka porządna a syn kolejarz ...

~kolejarz

Nie tak predko panie Weber.Te wyższe perony to buble są bo sa za wysokie i przy wysiadaniu z pociagu trzeba podnosic noge do gory.Kto nie popatrzy pod nogi to bedzie leżeć pod drzwiami.Chociaz konduktorki informuja o tym starszych podrozujacych koleja.A gdzie jest przejscie co było wczesniej od czasów zaborów z dworca w Rozwadowie do osiedla Piaski?To tam gdzie teraz stoi parowóz.Założyli nowe perony ale zapomnieli zrobic tam obnizenie i przejscie poziome.Jest raczej duzo bubli niz nowych udogodnien.

~Mieszkaniec

Chwali się wszystkim choć nie przyłożył ręki do tego.

~dojna zmiana+

Weber żeby ta twoja gęba była na wszystkich artykułach to i tak na ciebie i twoja babcię nie zagłosuję.