250 km/h na trasie z Warszawy do Stalowej Woli

Image

Prawie 700 km nowych linii kolejowych powstanie w ramach Programu Kolejowego CPK w pięciu województwach: świętokrzyskim, śląskim, małopolskim, podkarpackim i lubelskim. W stolicach każdego z tych województw odbyły się w ciągu ostatnich dni Regionalne Konsultacje Strategiczne CPK z przedstawicielami władz wojewódzkich i samorządów lokalnych.

W województwie podkarpackim w ramach Programu CPK ma powstać 155 km dwóch nowych linii kolejowych. Pierwsza z nich, czyli linia nr 58 (Łętownia – Rzeszów) skróci czas przejazdu pomiędzy stolicą województwa a tzw. Czwórmiastem (Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Sandomierz, Nisko) oraz zapewni najszybsze połączenie Podkarpacia z Warszawą i CPK. Linia nr 122 (Rzeszów – Sanok) znacząco polepszy skomunikowanie Bieszczad z całą Polską.

Zaprezentowana podczas konsultacji wersja trasowania zakłada, że przy prędkości eksploatacyjnej 250 km/h możliwe będzie osiągnięcie czasu przejazdu z Warszawy: do Rzeszowa – 2 godz. 40 min. (obecnie najkrótszy czas to 4 godz. 5 min.), do Stalowej Woli - 2 godz. 10 min. (dziś najkrótsza podróż na tej trasie zajmuje 4 godz. 50 min.), do Sanoka - 3 godz. 25 min. (zamiast obecnych 8 godz. 40 min.).

Co więcej, dzięki inwestycjom CPK w tym regionie, aż 70 proc. mieszkańców województwa będzie w stanie w czasie poniżej godziny dotrzeć do stacji pociągów dalekobieżnych, co znacząco poprawi dostępność komunikacyjną woj. podkarpackiego.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
~Rumcajs

@kolejarz

Poprawka i zwracam honor co do czasów przejazdu:

Jednak zgadzam się, że podany przeze mnie czas przejazdu, gdy na trasie z Warszawy do Rzeszowa przez CPK będą postoje tylko w CPK, Radomiu, Ostrowcu Św., i w Stalowej Woli Centrum (TAKIE POŁĄCZENIA pośpieszne też są planowane), NIE WYNIESIE (jak podawałem w poprzednich postach) z Warszawy do Rzeszowa 2:15, a do Stalowej Woli 1:45, ale tak jak jest podane w POWYŻSZYM ARTYKULE będzie to z Warszawy do Rzeszowa ok. 2:40, a do Stalowej Woli 2:10, ponieważ z Warszawy przez CPK do Rzeszowa odległość wyniesie nie około 320 km, jak podawałem w poniższym postach, ale około 360 km, a ze Stalowej Woli około 290 km.

Natomiast gdy dojdą postoje w Rudniku nad Sanem, Nisku, drugi w Stalowej Woli, czyli w Stalowej Woli Rozwadowie, Gorzycach, Iłży, Warce i Grójcu oraz plus BYĆ MOŻE albo nawet na pewno drugi postój w Radomiu w bliskiej okolicy lotniska Radom, czyli na przystanku kolejowym Radom Wschód (TAKIE POŁĄCZENIA pośpieszne też są planowane), to czas przejazdu wyniesie z Warszawy do Rzeszowa ok. 3 godziny, do Stalowej Woli ok. 2 godziny 30 minut, ponieważ wtedy prędkość handlowa spadnie z powyższej 150 km/h do około 120 km/h z powodu większej ilości postojów.


Powtórzę też, że po szprychach do CPK maja kursować pociągi pośpieszne DOTOWANE z budżetu państwa, ponieważ jest już TO uzgodnione, że w przeciwieństwie do przewozów Pendolino wszystkie pociągi pośpieszne kursujące do CPK mają kursować w ramach połączeń dotowanych z budżetu państwa.

Przewozy Pendolino to przewozy KOMERCYJNE, czyli same na siebie zarabiające, bo tak ustalono z UE i dlatego bilet z Krakowa do Warszawy na Pendolino kosztuje właśnie 150 zł, a nie np. 60 parę złotych jak na pociąg pośpieszny, który jest dotowany z budżetu państwa.

~Rumcajs

Podany przeze mnie czas przejazdu, gdy na trasie z Warszawy do Rzeszowa przez CPK będą postoje tylko w CPK, Radomiu, Ostrowcu Św., i w Stalowej Woli Centrum (TAKIE POŁĄCZENIA pośpieszne też są planowane), wyniesie z Warszawy do Rzeszowa 2:15, a do Stalowej Woli 1:45 jest osiągalny, ponieważ przy odległości 320 km prędkość handlowa wyniesie wtedy około 150 km/h

Gdy dojdą postoje w Rudniku nad Sanem, Nisku, drugi w Stalowej Woli, czyli w Stalowej Woli Rozwadowie, Gorzycach, Iłży, Warce i Grójcu (TAKIE POŁĄCZENIA pośpieszne też są planowane), to czas przejazdu wyniesie JAK W POWYŻSZYM ARTYKULE, czyli z Warszawy do Rzeszowa w około 2 godziny 40 minut, do Stalowej Woli w około 2:10, ponieważ wtedy prędkość handlowa spadnie z powyższej 150 km/h do około 120 km/h z powodu większej ilości postojów.


Powtórzę, że po szprychach do CPK maja kursować pociągi pośpieszne DOTOWANE z budżetu państwa, ponieważ jest już TO uzgodnione, że w przeciwieństwie do przewozów Pendolino wszystkie pociągi pośpieszne kursujące do CPK mają kursować w ramach połączeń dotowanych z budżetu państwa.

Przewozy Pendolino to przewozy KOMERCYJNE, czyli same na siebie zarabiające, bo tak ustalono z UE i dlatego bilet z Krakowa do Warszawy na Pendolino kosztuje właśnie 150 zł, a nie np. 60 parę złotych jak na pociąg pośpieszny.

~Rumcajs

Podany przeze mnie czas przejazdu, gdy na trasie z Warszawy do Rzeszowa przez CPK będą postoje tylko w Radomiu, Ostrowcu Św., i w Stalowej Woli Centrum (TAKIE POŁĄCZENIA pośpieszne też są planowane), wyniesie z Warszawy do Rzeszowa 2:15, a do Stalowej Woli 1:45 jest osiągalny, ponieważ prędkość handlowa wyniesie wtedy około 150 km/h.

Gdy dojdą postoje w Rudniku nad Sanem, Nisku, drugi w Stalowej Woli, czyli w Stalowej Woli Rozwadowie, Gorzycach, Iłży, Warce i Grójcu (TAKIE POŁĄCZENIA pośpieszne też są planowane), to czas przejazdu wyniesie JAK W POWYŻSZYM ARTYKULE, czyli z Warszawy do Rzeszowa w około 2 godziny 40 minut, do Stalowej Woli w około 2:10, ponieważ wtedy prędkość handlowa spadnie ze 150 km/h do około 120 km/h z powodu większej ilości postojów. A powtórzę, że po szprychach do CPK maja kursować pociągi pośpieszne DOTOWANE z budżetu państwa, ponieważ jest już TO uzgodnione, że w przeciwieństwie do Pendolino wszystkie pociągi pośpieszne kursujące do CPK mają kursować w ramach połączeń dotowanych z budżetu państwa. Przewozy Pendolino to przewozy KOMERCYJNE, czyli same na siebie zarabiające, bo tak ustalono z UE i dlatego bilet z Krakowa do Warszawy na Pendolino kosztuje właśnie 150 zł, a nie np. 60 parę złotych jak na pociąg pośpieszny.

~kolejarz2

Tak ale po to podałem ceny realne zeby zwolennicy pendolino spuscili głowy.Chyba że ktos ma kase to cena biletu go nie obchodzi.Wolę jechać dłuzej i taniej niz szybko i wiecej zapłacić.

~Rumcajs

@kolejarz2

Nie masz racji co do planowanych cen biletów pociągów pośpiesznych, które mają kursować po szprychach do CPK, ponieważ jest już uzgodnione, że w przeciwieństwie do Pendolino wszystkie pociągi kursujące do CPK mają kursować w ramach połączeń dotowanych z budżetu państwa. A jak pewnie wiesz lub nie wiesz, przewozy przy pomocy Pendolino to przewozy niedotowane z budżetu państwa, ponieważ ustalono z UE, że będą to przewozy KOMERCYJNE czyli same na siebie zarabiające i dlatego bilet z Krakowa do Warszawy na Pendolino kosztuje właśnie 150 zł, a nie 69 zł.

~kolejarz2

Taka predkość przejazdu jest niemożliwa,to propaganda urzedników.Kto chce zeby jezdziło przez nasza wieś pendolino czy zwykły pośpieszny.?A teraz ceny biletów pendolino do warszawy,czas przejazdu 3 godziny ,2 klasa 150 pln,pociag pośpieszny 63 pln,druga klasa,czas przejazdu 3 i pół godziny.Co wybieracie ,pendolino szybsze o pół godziny ale drozsze czy pospieszny ale pół godziny dłuzej jedzie???Ceny realne z tego roku.

~Rumcajs

Prędkość eksploatacyjna 250 km/h z Rzeszowa do Warszawy przez CPK będzie tylko na kilku nowych odcinkach, które będą stanowić około 45 % całej 320 km trasy. Pozostałe odcinki będą w prędkości eksploatacyjnej 160 km/h. I to jeszcze nic nie oznacza dla realnego (dla pasażera) czasu przejazdu, ponieważ prędkość ekploatacyjna, to maksymalna prędkość na tych odcinkach, a prędkość handlowa, czyli uwzględniająca postoje w CPK, Radomiu, Ostrowcu Św. , Stalowej Woli wyniesie około 150 km/h, co daje najszybszy przejazd z Warszawy do Rzeszowa w około 2 godziny 15 minut, do Stalowej Woli w około 1:45, ale większość pociągów pośpiesznych z Rzeszowa do Warszawy przez CPK zatrzyma się jeszcze w Rudniku nad Sanem, w Gorzycach, Iłży, Warce, Grójcu, więc czasy przejazdu będą o około 25 minut dłuższe, CZYLI TAKIE JAK W POWYŻSZYM ARTYKULE.

~012983usbk

250km/h może i tak, ale za co najmniej 20 lat. Kiedy my będziemy podróżować z taką prędkością, to reszta świata, będzie zasuwać już 500km/h. smiech2

~Wyborca PO

Popieram dobra inwestycja

manukun

Może zamiast w kółko maglować to samo, zaczęliby budować bezkolizyjne przejazdy w ramach modernizacji odcinka Rozwadów-Rudnik. Zanim powstanie fragment Łętownia-Rzeszów, skończyliby babrać w Stalowej Woli i Nisku.

~Klipo

Bardzo dziękuję!

~Molly

Pociąg będzie jechał przez stw, ale stacja będzie w Radomiu, podobnie jak lotnisko . I jak pasażerowie wsiądą w Radomiu to przejazd do wawy wyniesie już tylko 2,10 a to wszystk już w 2039 roku. Propaganda sukcesu.

~kolejowy pkp

Ciekawe co w takim wypadku z przejazdami niestrzezonymi? Przy takiej predkosci pociagow na przejazdach klejowych w lasach na zakrętach jeszcze dorzucmy przy słabej widoczności będą wyadki jak się patrzy.
W całej Europie nawet Ukrainie nie spotkałem się z niestrzezonymi przejazdami. I nas modernizuje się linie ale czy pamięta się o użytkownikach drog?

~Mieszkaniec

Super wiadomość w 2 godzinki do Warszawy, bajka!

~Liljana

Kiedyś jechałam z Krakowa do Stalowej pociągiem przez Zamość. Także prędkość to pikuś w porównaniu do tras naokoło, żeby PKP i inne zarobiły więcej. Pasażer jest mało ważny.

~kolejarz

Ten artykul to jakas reklama .Oczywiscie to sa klamstwa bo pociagi u nas moga jezdzic tylko 160 kilometrow na godzine i to pendolino na prostym odcinku.Na zakrecie taki pociag po prostu wypadnie z sxyn jak nie zwolni.Jak wroca te ilosci pociagow co byly w latach 80 tych to juz bedzie dobrze.Teraz dlatego ludzie nie jezdza PkP bo po prostu jest za malo polaczen a nie ze pociagi jezdza wolno.

art2deco

""do Stalowej Woli - 2 godz. 10 min. (dziś najkrótsza podróż na tej trasie zajmuje 4 godz. 50 min.)""

Wow Polska B w pełnej krasie. Co na to POKO, czy jak zawsze - czyli źle?

~jan

..... ble,ble, ble ..... ostatnio zmodernizowano linie Krakow - Rzeszów, max prędkość to 160 km/h, niech pan wiceminister dalej prezentuje cyferki z rządowego lottomatu, tylko zapomniał na końcu plusy podopisywać...

~turysta

Partii PIS należy się największy szacunek że tak dba o mieszkańców PODKARPACIA bo często jeżdże pociągiem do WARSZAWY i ton trwa a długo ten przejazd.

~Mieszkaniec

W niedługim czasie nawet pociąg jadący do Warszawy przez Pilchów przestanie jeździć. Niech tylko skończą elektryfikować tory w Ocicach.

~Matematyk

Policzone tak jakby pociąg jechał całą trasę 250km/h.

~Hutas

Co jeszcze obiecacie PISiorki?

~Hutas

Co jeszcze obiecacie PISiorki?

~MottodlaElyty

A w 2050 roku przejazd Podskarpową do centrum miasta skróci się z obecnych 25 minut do 10. Brawo Lucek!

~siwy

Polska nigdy nie dogoni zachodu. niestety wojna i rozbiory zrobiły swoje nie mówiąć o PRL

~GOGOL

I dobrze, będzie się o wiele szybciej jechało

~hoho

W 1990r jeździłem po Francji TGV 300 km/h. Minęło 29 lat a tu dopiero marzenia.Ale mamy zacofanie

~Nocny Marek

Tego już quźwa nie da się ani czytać , ani słuchać. Do wyborów niespełna miesiąc. Tylko czekać jak partia Prawiczka i Sklerotyka w swoim programie ogłosi nam , że w przyszłej nowej kadencji Sejmu i Senatu dzięki nowo/staro rządzącym będziemy latać na księżyc, bo elektrownie atomową już "zbudowali" w mijającej kadencji.

~Idontbelieve

Kiełbasa a raczej kaszanka wyborcza.Owszem tak będzie ale za około 12 lat