Z Okulickiego znikną auta- magazyny
Dlaczego klienci niegdyś regularnie udający się na targ coraz częściej rezygnują z zakupów w tym miejscu? Bo nie mają gdzie parkować. Dlaczego? Bo miejsca postojowe zajmują auta- magazyny.
Problem braku parkingów w mieście przy targowisku omawiany był nie raz i nie dwa. Dość wspomnieć, że chyba nie ma dnia, by policja nie interweniowała w tym rejonie zajmując się nieprawidłowo zaparkowanymi, często na trawnikach czy zakazie (np. wzdłuż Primy) pojazdami. Podczas sesji Rady Miasta zastanawiano się jak zlikwidować problem na stałe stojących samochodów- magazynów. W ten sposób handlujący sami ograniczają możliwości parkingowe blisko Hali Targowej swoim klientom.
- Jeśli cokolwiek się będzie planować w systemie organizacji targowiska proszę uwzględnić aby na wszystkich parkingach przyległych do targowiska wprowadzić opłatę dla tych, co stoją powyżej godziny, a szczególnie w tym trudnym dniu jakim jest sobota, ponieważ znakomita większość parkingów jest zajęta przez tych, co przywieźli towar i dla kupujących już nie ma miejsca- mówił na sesji Franciszek Zaborowski.
Co więc ma zrobić handlujący z towarem? Trzymać cały przy sobie w punkcie handlowym? Wyładować i odjechać- stwierdził radny Zaborowski.
Jak go do tego zmusić? Wszystko to jednak nie jest takie proste. O systemie płatnego parkowania mówiło się na sesji pod koniec maja br. Wówczas to, jak wyjaśnił naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji i Transportu Sylwester Piechota, przychody z ewentualnego parkowania pokryłyby koszty systemu naliczania opłat jedynie wówczas, gdyby na ul. Okulickiego było co najmniej 300 płatnych miejsc, a już wiadomo, że jest ich mniej. Do systemu trzeba by więc dopłacać. Wprawdzie dojdą nowe miejsca parkingowe przy drodze za Halą Targową i Zieleniakiem, ale część z nich jest przypisana do budynków, a hala Zieleniaka powstaje ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego, czyli jest finansowana z Unii Europejskiej co oznacza, że przez okres trwałości projektu (5 lat od ostatniej płatności), nie będzie można w sposób komercyjny czerpać z parkingu zysków. Można jednak zmienić zasady parkowania.
- Poproszę, żeby komisja gospodarki komunalnej, przy współpracy z wydziałem transportu wypracowała stanowisko. My w tej chwili pracujemy nad czasowym ograniczeniem, czyli jeżeli będzie tam parkował ktoś powyżej 3-4 godzin, miasto będzie miało prawo taki pojazd odholować dlatego, że niestety, część tych samochodów stojących przy ul. Okulickiego są to magazyny. Mamy tego świadomość. Jeżeli nie będzie wprowadzona ta zasada, a jest to część drogi publicznej, to miasto nie będzie miało narzędzia pozbycia się tych pojazdów. I to też jest formą debaty z kupcami, dlatego, że zajmowanie miejsc parkingowych przez samochody handlujące, czy pełniące funkcje magazynowe, podcina gałąź, na której handlującej siedzą z tego względu, że brak miejsc parkingowych na ul. Okulickiego jest głównym powodem unikania tego miejsca przez kupujących. Musimy to odważnie komunikować- mówił prezydent Lucjusz Nadbereżny.
Według przepisów nie można też w pasach dróg publicznych stosować parkometrów w soboty. A jest to u nas dzień targowy. Teren zatok parkingowych miasto przekaże w dzierżawę ZAB-owi lub którejś ze spółek miejskich i dopiero wtedy będzie można wprowadzić system ewentualnego naliczania opłat.
Komentarze
Może wypowie się urzędnik który wydał zgodę właścicielowi galerii Prima na zamianę parkingu podziemnego (bez którego właściciel nie mógł wybudować galerii) na sklep spożywczy
a dedzie biuro kuchcinky-TRAVEL, też chce sie przelecieć, a co
Bardzo słusznie !