Z Okulickiego znikną auta- magazyny

Image

Dlaczego klienci niegdyś regularnie udający się na targ coraz częściej rezygnują z zakupów w tym miejscu? Bo nie mają gdzie parkować. Dlaczego? Bo miejsca postojowe zajmują auta- magazyny.

Problem braku parkingów w mieście przy targowisku omawiany był nie raz i nie dwa. Dość wspomnieć, że chyba nie ma dnia, by policja nie interweniowała w tym rejonie zajmując się nieprawidłowo zaparkowanymi, często na trawnikach czy zakazie (np. wzdłuż Primy) pojazdami. Podczas sesji Rady Miasta zastanawiano się jak zlikwidować problem na stałe stojących samochodów- magazynów. W ten sposób handlujący sami ograniczają możliwości parkingowe blisko Hali Targowej swoim klientom.

- Jeśli cokolwiek się będzie planować w systemie organizacji targowiska proszę uwzględnić aby na wszystkich parkingach przyległych do targowiska wprowadzić opłatę dla tych, co stoją powyżej godziny, a szczególnie w tym trudnym dniu jakim jest sobota, ponieważ znakomita większość parkingów jest zajęta przez tych, co przywieźli towar i dla kupujących już nie ma miejsca- mówił na sesji Franciszek Zaborowski.

Co więc ma zrobić handlujący z towarem? Trzymać cały przy sobie w punkcie handlowym? Wyładować i odjechać- stwierdził radny Zaborowski.

Jak go do tego zmusić? Wszystko to jednak nie jest takie proste. O systemie płatnego parkowania mówiło się na sesji pod koniec maja br. Wówczas to, jak wyjaśnił naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji i Transportu Sylwester Piechota, przychody z ewentualnego parkowania pokryłyby koszty systemu naliczania opłat jedynie wówczas, gdyby na ul. Okulickiego było co najmniej 300 płatnych miejsc, a już wiadomo, że jest ich mniej. Do systemu trzeba by więc dopłacać. Wprawdzie dojdą nowe miejsca parkingowe przy drodze za Halą Targową i Zieleniakiem, ale część z nich jest przypisana do budynków, a hala Zieleniaka powstaje ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego, czyli jest finansowana z Unii Europejskiej co oznacza, że przez okres trwałości projektu (5 lat od ostatniej płatności), nie będzie można w sposób komercyjny czerpać z parkingu zysków. Można jednak zmienić zasady parkowania.

- Poproszę, żeby komisja gospodarki komunalnej, przy współpracy z wydziałem transportu wypracowała stanowisko. My w tej chwili pracujemy nad czasowym ograniczeniem, czyli jeżeli będzie tam parkował ktoś powyżej 3-4 godzin, miasto będzie miało prawo taki pojazd odholować dlatego, że niestety, część tych samochodów stojących przy ul. Okulickiego są to magazyny. Mamy tego świadomość. Jeżeli nie będzie wprowadzona ta zasada, a jest to część drogi publicznej, to miasto nie będzie miało narzędzia pozbycia się tych pojazdów. I to też jest formą debaty z kupcami, dlatego, że zajmowanie miejsc parkingowych przez samochody handlujące, czy pełniące funkcje magazynowe, podcina gałąź, na której handlującej siedzą z tego względu, że brak miejsc parkingowych na ul. Okulickiego jest głównym powodem unikania tego miejsca przez kupujących. Musimy to odważnie komunikować- mówił prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Według przepisów nie można też w pasach dróg publicznych stosować parkometrów w soboty. A jest to u nas dzień targowy. Teren zatok parkingowych miasto przekaże w dzierżawę ZAB-owi lub którejś ze spółek miejskich i dopiero wtedy będzie można wprowadzić system ewentualnego naliczania opłat.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =