Print on demand - co to znaczy?

Image

Witamy w roku 2019 - transformacja cyfrowa już na dobre zadomowiła się w rozwoju biznesu. Innowacyjne rozwiązania pozwalają na automatyzację pewnych procesów lub odblokowanie pomysłów, które do tej pory były niedostępne.

Byliśmy przyzwyczajeni do tego, że przy chęciach założenia biznesu i decyzji o starcie własnej działalności, trzeba dysponować także dużym budżetem. Dziś sytuacja kształtuje się nieco inaczej i pewne koszty można zoptymalizować, tym samym nie narażając się na niepotrzebne ryzyko czy niesprawdzone inwestycje.

Print on demand (drukowanie na żądanie) to model, który umożliwia sprzedaż wybranych ubrań z Twoim nadrukiem bez zbędnego magazynowania po Twojej stronie. Do niedawna przyjmowany z nieufnością, dzisiaj rewolucjonizuje świat nadruków na odzieży. Zapoznaj się z naszym materiałem przygotowanym przy współpracy merytorycznej z ekspertami od druku z serwisu colory.pl!

Print on demand - co musisz o tym wiedzieć?

Print on dem and jest często mylony, lub łączony, z dropshippingiem. Rzeczywiście, między tymi modelami można znaleźć kilka wspólnych cech, na przykład odpowiedzialność producenta za procesy wysyłki. W przeciwieństwie do dropshippingu, print on demand pozwala na samodzielne kreowanie nadruku dzięki edytorom drag-and-drop, w którym można zmieniać i customizować niemal każdą część nadruku, jego umiejscowienie czy rozmiar. W taki sposób można stworzyć zabawny t-shirt, ciekawy top, bluzę z oryginalnym nadrukiem, ale nie tylko - taki model pozwala także na nadruki na akcesoriach, na przykład kubkach czy pokrowcach na telefon.

Print on demand - dlaczego warto?

Przede wszystkim, działania w modelu print on demand obarczone są dużo mniejszym ryzykiem biznesowym. Właściciel brandu może skupić się na jego promocji, podczas gdy procesy magazynowania i wysyłki leżą po stronie producenta i wybranej platformy. Klient końcowy jednak o tym nie wie - otrzymuje przesyłkę w Twoim opakowaniu, z Twoimi metkami i Twoimi logotypami.

Print on demand idealne rozwiązanie dla tych przedsiębiorców, którzy nie są jeszcze zbyt doświadczeni, jeśli chodzi o prowadzenie biznesu i raczej woleliby zweryfikować, czy takie wyzwanie jest dla nich dobrym pomysłem. Jeżeli okaże się, że nie mają przedsiębiorczej żyłki, a raczej słomiany zapał, nie tracą tak dużo jak w przypadku postawienia sklepu internetowego i dbania o magazynowanie czy wysyłkę we własnym zakresie.

Jeżeli znasz swoją grupę docelową i jej nawyki zakupowe, print on demand to świetny sposób na przetestowanie tej wiedzy w praktyce. Oferując niepowtarzalny design produktów, w połączeniu z wysoką jakością wybieranych akcesoriów, może przysporzyć Ci nowych fanów i zapewnić całkiem przyzwoite źródło dochodów.

Biznes online oparty na druku na żądanie to nie pieśń przyszłości. To model, który staje się standardem w branży drukarskiej i technologicznej, ale i biznesowej. Początkujący przedsiębiorcy, influencerzy czy mniejsi celebryci, widzą w tym potencjał i stosunkowo niewielkie ryzyko biznesowe, które mogą ponieść na poczet testów. Nie dziwi zatem fakt, że coraz więcej biznesmenów próbuje swoich sił i podąża taką ścieżką z nadzieją na łatwy i szybki zarobek. Trzeba jednak pamiętać, że to właśnie po stronie właściciela leży kwestia promocji całego sklepu, która może wpłynąć na popularność, sukces i wzrost sprzedaży. Jeżeli sklep zupełnie nie jest promowany, to uzyskanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych może być utrudnione lub wręcz niemożliwe. Uważasz, że dasz sobie radę i chcesz spróbować biznesu z print on demand? Trzymamy kciuki, powodzenia!

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =