Trzech chętnych na budowę pętli autobusowej wraz z drogą dojazdową

Image

Miasto może nieco zaoszczędzić na budowie nowego węzła komunikacji publicznej w rejonie ulicy Sandomierskiej w Stalowej Woli. Trwa weryfikacja ofert wykonawców.

Nowy węzeł komunikacji miejskiej ma składać się z 2 części: dojazdowej i parkingowej. Będzie on wykorzystywany zarówno przez samochody osobowe, jak i autobusy. Firma, która będzie realizować zadanie wykona prace związane z odwodnieniem co da możliwość włączenia się do kanalizacji deszczowej przy ulicy Sandomierskiej. W ramach tego zadania zostanie zainstalowane także nowe oświetlenie. Nowy węzeł komunikacyjny ma być gotowy w połowie września br.

Wartość tego zadania wyceniano na 1,4 mln zł. Po otwarciu ofert okazało się, że 2 z 3 nadesłanych propozycji opiewa na mniejsze kwoty: około 1,28 i 1,84 mln zł. Każdy z oferentów gwarantuje 7- letni okres gwarancji i rękojmi.

Przypomnijmy, że plany związane z budową tego węzła komunikacyjnego wiążą się z likwidacją zatoki autobusowej na rozwadowskim rynku. Chodzi o to, by w centrum Rozwadowa zatrzymywały się jedynie autobusy elektryczne.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~antyliberal

debilnie ułożony rozkład jazdy, brak skomunikowań, likwidacja kas biletowych jako skutek neoliberalnego wy*******nia kasjerek na samozatrudnienie i debilny podział na spółki i spółeczki - to wszystko zniechęca do jazdy koleją

~antyrumcajs

rumcajsowy plan transportowy widać po czerwcowej korekcie dostępnej na portalu pasażera, typowe alibicugi np. Witos na być rano o barbarzyńskiej godzinie i wbrew szumnym zapowiedziom nie będzie wydłużony do Olsztyna, a byłoby to jedyne połączenie Podkarpacia z Warmią. Ale wraca Hetman

~kolejowy

Teraz na PKP rzadza złodzieje biznesmeni.Zarabiaja dzieki sprzedazy szyn i likwidacji terenow kolejowych w miescie.Jakby nie to to nie zarabiali by po kilkadziesiat tysiecy na miesiac.Pozwolili zniszczyc parowozownie bo tam było sporo metalu,zabrali nawet płot przy torach zeby .Wczesniej tory w rejonie parowozowni były odgrodzone,a teraz to kazdy chodzi sobie po torach na skroty.TEN PŁOT TO DOWÓD NA TO ZE KTOS CHCIAŁ ZAROBIC NA ZŁOMIE.To dlaczego nie ma nowego płotu,no?Złodziejstwo .SOK nawet nie chodzili tam. Po co przystanek na odludziu,moze po to zeby radni nie narzekali ze pociagi jada z pominieciem miasta.

~antyrumcajs

@manukun jaki wyremontowany dworzec w Rozwadowie? Jedyne, co zrobiono to naklejono na oknach kartki z szachownicami, nie wiem co one mają oznaczać. Co do autobusów to PKS w Stalowej Woli jeszcze jakoś funkcjonuje, być może dlatego, że nie został "sprywatyzowany i urynkowiony". A lata 90 -te to był fukuyamowski koniec historii.

manukun

@antyrumcajs
Do mnie masz pretensje, że w latach 90. likwidowali zakłady jak leci?

manukun

@emeryt
Nie korzystają z autobusów,bo tych nie ma. Pociągów też nie ma, bo kolejarze wzięli dotacje i jeżdżą, gdzie im wygodniej. Wyremontowany dworzec w Rozwadowie świeci pustkami, bo nie ma kas biletowych. Tak właśnie partiom politycznym zależy na transporcie regionalnym...

~emeryt 55

Sprawa jest prosta,brak kas biletowych PKP i emeryci korzystaja z autobusów.Za tuska zamknieto kase biletowa w Rozwadowie bo tak kradł i jego kolesie ze brakło na utrzymanie kas.Rozumie ze na tym przystanku tez nie bedzie kasy biletowej,wiec kto tam bedzie wsiadał?Znam kilku emerytow i oni nie maja smartfonow i dostepu do internetu,nie moga kupic biletu.Nawet te rowery w miescie co mozna pozyczyc to tez sa poza zasiegiem emerytow.

~antyrumcajs

@manukun nie każdy ma możliwość kupna przez internet, a takie postawienie sprawy przypomina powiedzenie "zmień pracę i weź kredyt" lub "nie masz na chleb to jedz ciastka" Balcerowicz uczynił z tego kraju exportera prostytutek i taniej siły roboczej na niemieckie budowy i brytyjski zmywak, montownie i Bangladesz Europy. Mieliśmy własny przemysł, a on go rozwalił, a teraz wszyscy na różnych forach jęczycie o "pozyskiwaniu inwestorów". Jakich inwestorów wy oczekujecie? Cariingtonów z "Dynastii"? Wyzwólcie się z naiwnej wiary z początku lat 90-tych

~antyrumcajs

@manukun
Balcerowicz odpowiada za likwidacje kas biletowych, za debilny podział na spółki i spółeczki i za wpojenie ogółowi neoliberalnych dogmatów

manukun

@antyrumcajs
Balcerowicz odpowiada za sprzedaż biletów kolejowych przez Internet? Jaką sobie robisz?

Za rozkład kolei odpowiada śmietanka zwiącholi i pierdzistołków. Betonowi przeszkadza pasażer i jego wymagania. Pociągi jeżdżą dla kolejarzy, a pasażerowie to tylko przykrywka do brania dotacji

~antyrumcajs

do korzystania z kolei zniechęca brak kas biletowych, ale to już skutek neoliberalnego dogmatyzmu a la Gadomski czy tow. Balcerowicz (Balcerowicz zapisał się do PZPR w 1969 roku)

manukun

@rumcajs
W PKP opóźnienia remontów i braki taborowe są regułą, więc wytyczne planu transportu są pozostają wytyczną.

@uczeń
Nie służy nikomu, bo nie istnieje. Jeśli uczniowie ekonomika będą się przesiadać, zrobią to w bliższym Rozwadowie.

@skarpets
Tam nawet pracownicy kolei nie będą korzystać, bo daleko.

~uczeń

Uczniom ekonomika służy ten przystanek

~skarpets

Jeszcze nie sa wybrani do tej pracy wiec mozna odwołac przetarg i zaoszczedzic kupe forsy.Nikt tam nie bedzie wsiadał oprocz pracownikow kolejowych,bo oni dojezdzaja.

~antyrumcajs

Jakim pasażerom ten przystanek będzie służył? Tam nie będzie żadnych pasażerów.

~antyrumcajs

czekaj tatka latka na budowę linii z Łętowni do Rzeszowa, póki co ludzie w Stalowej zdążyli zapomnieć, co to jest pociąg. Dlatego Witos jeździ na trzech, a Banach na dwóch wagonach.

~Rumcajs

@emeryt

Poczekajmy do czasu, gdy za 10 -12 lat powstanie linia kolejowa z Niska do Rzeszowa przez Kamień i Sokołów Małopolski, a wtedy wszystkie pociagi regionalne i pośpieszne przejeżdżające przez Stalową Wolę będą dzięki temu też w centrum Stalowej Woli, a wtedy linia przez Kolbuszową będzie służyła jedynie dla połączeń aglomeracyjnych Rzeszów - Kolbuszowa (ewentualnie Nowa Dęba), a fragment Tarnobrzeg - Ocice dla pociągów regionalnych Dębica - Mielec - Tarnbrzeg z przesiadką na regionalne Tarnobrzeg - Sandomierz - Stalowa Wola - Nisko - Kamień - Sokołów Małopolski - Rzeszów.

A niedługo oddany do użytku przystanek kolejowy Stalowa Wola Charzewice i tak będzie służył pasażerom nawet po wybudowaniu nowej linii kolejowej Nisko - Rzeszów.

A do do tego czasu cieszmy się, że:

Lepiej mieć wszystko po trochu w Stalowej Woli, czyli część pośpiesznych przez Stalowa Wola Centrum i część przez Stalowa Wola Charzewice niż mieć część pośpiesznych, bo reszta z Rzeszowa przez Kolbuszową, czyli z 30 km pominięciem Stalowej Woli z powodu ich trasowania przez Tarnobrzeg, Sandomierz, Ostrowiec Św.

~ekspert

Kolej nie zrezygnuje z planu przystanku bo mamy ministra infrastruktury Rafała Webera który decyduje o losach infrastruktury całego kraju a znaczy to że wszystkie ważne projekty mamy zagwarantowane za pośrednictwem ministra Webera

~emeryt

Za socjalizmu było lepiej,wszystko zatrzymywało sie na przystanku Stalowa Wola lub Rozwadów i nie było potrzeby jechac gdzies na Pilchów lub Charzewice.Teraz to ci urzednicy sa bardziej głupsi od tych za socjalizmu.Niech to wybuduja ,miliony pojda w piach jak kolej zrezygnuje z planu przystanku w Charzewicach.

~Rumcajs

@manukun

Akurat wiem, że w Ministerstwie Infrastruktury ich plan transportowy odnośnie Intercity jest WYTYCZNĄ i tylko, jeśli prace modernizacyjne na liniach są opóźnione albo są braki taborowe, to tylko wtedy są KOREKTY tego planu.

manukun

@rumcajs
Należy przyjąć, że jest to wytyczna. Nikt nie daje gwarancji uruchomienia połączeń, więc można włożyć między bajki.

~Rumcajs

@manukun

"Plan Transportowy nie jest zatem projektem długoterminowego rozkładu jazdy pociągów dofinansowywanych przez ministra. Ostateczny kształt oferty przewozowej na dany rozkład jazdy pociągów zależy przede wszystkim od kwestii taborowych, prac modernizacyjnych na liniach kolejowych i wysokości dotacji, którą organizator przewozów może otrzymać w danym roku z budżetu państwa ."

Zgadzam się z tym w zupełności. Jeśli prace modernizacyjne na liniach są opóźnione albo są braki taborowe, to mogą być zmiany względem przyjętego planu na lata 2020-2025, ALE PLAN TRANSPORTOWY dla pociągów pośpesznych JEST WYTYCZNĄ i należy przyjąć, że akurat odnośnie Stalowej Woli będzie dotrzymany...

manukun

Straty-taty. Ostatnio kolejowy portal branżowy napisał, że ministerstwo infrastruktury odniosło się do planu transportu. Otóż, umieszczone połączenie w tym planie nie oznacza jego uruchomienia.

To by było na tyle, jeśli chodzi o plany i obietnice wyborcze

~Rumcajs

@antyrumcajs

To poczekajmy do czasu, gdy za 10-12 lat powstanie linia kolejowa z Niska do Rzeszowa przez Kamień i Sokołów Małopolski, a wtedy wszystkie pociagi regionalne i pośpieszne przejeżdżające przez Stalową Wolę będą dzięki temu też w centrum Stalowej Woli, a wtedy linia przez Kolbuszową będzie służyła jedynie dla połączeń aglomeracyjnych Rzeszów - Kolbuszowa (ewentualnie Nowa Dęba), a fragment Tarnobrzeg - Ocice dla pociągów regionalnych Dębica - Mielec - Tarnbrzeg z przesiadką na regionalne Tarnobrzeg - Sandomierz - Stalowa Wola - Nisko - Kamień - Sokołów Małopolski - Rzeszów.

A do do tego czasu cieszmy się, że:

Lepiej mieć wszystko po trochu w Stalowej Woli, czyli część pośpiesznych przez Stalowa Wola Centrum i część przez Stalowa Wola Charzewice niż mieć część pośpiesznych, bo reszta z Rzeszowa przez Kolbuszową, czyli z 30 km pominięciem Stalowej Woli z powodu ich trasowania przez Tarnobrzeg, Sandomierz, Ostrowiec Św.

~antyrumcajs

głupota do kwadratu, nikt z tego nie będzie korzystał tylko wybierze PKS lub busiarstwo z centrum albo własny samochód. A największym debilizmem był remont linii przez Kolbuszową kosztem linii przez Mielec i przez Leżajsk. Ale tu zadecydowały czynniki polityczne, bo przewodniczący Maryjan był z Kolbuszowej

~Rumcajs

@kolejarz

A wszystkie pociagi regionalne i pośpieszne przejeżdżające przez Stalową Wolę będą w centrum Stalowej Woli, gdy za 10-12 lat powstanie linia kolejowa z Niska do Rzeszowa przez Kamień i Sokołów Małopolski.

Do tego czasu cieszmy się, że:

Lepiej mieć wszystko po trochu w Stalowej Woli, czyli część pośpiesznych przez Stalowa Wola Centrum i część przez Stalowa Wola Charzewice niż mieć część pośpiesznych, bo reszta z 30 km pominięciem Stalowej Woli z powodu ich trasowania przez Tarnobrzeg i Sandomierz.

~Rumcajs

@manukun i inni

Plan transportowy ministerstwa infrastruktury na lata 2020 - 2025 zakłada przejazd przez przystanek Stalowa Wola Charzewice 4 par dziennie pociągów pośpiesznych z Rzeszowa do Warszawy przez Lublin oraz opcjonalnie 2 par dziennie z Rzeszowa do Białegostoku.

Do tego dojdzie wg planu transportowego województwa podkarpackiego 5 par dziennie regionalnych do Lublina...a być może 6 par dziennie...

MA BYĆ JESZCZE WG TEGO SAMEGO PLANU TRANSPORTOWEGO ministerstwa infrastruktury przez Centrum Stalowej Woli, czyli też w latach 2020 -2025:

2 pary dziennie pośpiesznych z Zamościa do Wrocławia,
2 pary dziennie z Przemyśla bądź Rzeszowa do Warszawy przez Radom

Do tego dojdą wg planu transportowego województwa podkarpackiego przez Stalowa Wola Centrum 2 pary dziennie regionalnych do Rzeszowa ze Stalowej Woli Południe przez Tarnobrzeg oraz 1 lub 2 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Południe do Lublina oraz 4 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska i 2 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Rudnika nad Sanem.

DLATEGO przez Stalową Wolę Centrum będzie 4 pary dziennie pośpiesznych i ok. 10 par dziennie regionalnych....

Dlatego lepiej trochę w Stalowej Woli Centrum i reszta w Stalowej Woli Charzewicach, co daje wszystko, co jest możliwe odnośnie pociągów pośpiesznych w północnej częście województwa podkarpackiego niż oddawanie Tarnobrzegowi część par pośpiesznych jadących z Rzeszowa przez Kolbuszową z powodu ich trasowania przez Tarnobrzeg i Sandomierz, czyli z 30 km pominięciem Stalowej Woli.

Reasumując:

Lepiej mieć wszystko po trochu w Stalowej Woli, czyli część pośpiesznych przez Stalowa Wola Centrum i część przez Stalowa Wola Charzewice niż mieć część pośpiesznych, bo reszta z 30 km pominięciem Stalowej Woli z powodu ich trasowania przez Tarnobrzeg i Sandomierz.

meter

Kurde, kto was tak wykształcił?

manukun

Za siedmiocyfrowe sumy powstaje węzeł komunikacyjny przy planowanym peronie w Charzewicach, chociaż nie wiadomo, czy jakiekolwiek pociągi będą tam się zatrzymywać. Przypomnę, że od grudnia tego roku uruchomione zostaną pociągi pospieszne Lublin-Rzeszów przez CENTRUM Stalowej Woli w związku z zamknięciem linii kolejowej między Tarnobrzegiem i Rzeszowem. Pociągi osobowe i tak będą wjeżdżać do Rozwadowa celem skomunikowania z innymi regionalnymi.

Gdzie będzie peron? Jeśli dobrze zauważyłem, od przejazdu kolejowego obok skrzyżowania ul. Sandomierskiej i Ziołowej w kierunku wiaduktu obwodnicy.

Swoją drogą, brak takiej informacji dla zainteresowanych mieszkańców to klasyczny przykład politycznej i kolejarsko-związkowej ignorancji. Po co pasażerowie mają z wyprzedzeniem wiedzieć o przyszłych możliwościach transportu, przecież pociągi na Podkarpaciu jeżdżą po to, żeby kolejarze mieli pracę.

~mieszkaniec

@ kolejarz
że idiota jesteś to pewnie ci mówią, nie wiesz tylko że skończony idiota z ciebie