Ponad 10,2 mln zł na samą dokumentację odcinka drogi ekspresowej

Image

Droga ekspresowa, o której mowa będzie przebiegać od Niska do Opatowa. Inwestycję prowadzi GDDKiA.

Jak poinformowała Joanna Rarus przygotowanie dokumentacji projektowej odcinka drogi ekspresowej S74 z Opatowa do Niska będzie kosztować ponad 10,2 mln zł. Oferta przetargowa oceniona jako najkorzystniejsza złożona została przez firmę Transprojekt Gdańsk.

Przy wyborze kierowano się trzema kryteriami: ceną, doświadczeniem projektanta drogowego i mostowego. Umowa zostanie podpisana na przełomie maja i kwietnia, o ile któryś z pozostałych oferentów nie odwoła się od decyzji.

Transprojekt Gdańsk będzie musiał przygotować dokumentację projektową Studium Techniczno- Ekonomiczno- Środowiskowego dla ok. 71 km drogi ekspresowej S74 na odcinku Opatów– Nisko, a także stosowne dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i uzyskać taką decyzję. Dokumentacja STEŚ ma być gotowa w ciągu 15 miesięcy od daty podpisania umowy.

Jak informuje GDDKiA przewidywany przebieg tego odcinka drogi ekspresowej S74 zlokalizowany jest na terenie województw: świętokrzyskiego i podkarpackiego. Inwestycja obejmuje budowę pełnego zakresu drogi ekspresowej klasy S, na odcinku w rejonie miejscowości Okalina- Kolonia (w dowiązaniu do rozwiązań projektowych S74 odcinka obwodnicy Opatowa) na terenie województwa świętokrzyskiego i włączenia do projektowanej drogi ekspresowej S19 w Nisku (węzeł „Zapacz” – z węzłem) na terenie województwa podkarpackiego wraz z węzłami, skrzyżowaniami, miejscami obsługi podróżnych, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej oraz usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczna nie związaną z drogą.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Asa

Okolice Stalowej Woli w końcu będzie dobrze skomunikowana kolejowo i drogowo , widły Wisły i Sanu to naturalny teren do rozwoju

~Masa

To po jaką cholerę wydawać 200 milionów na ulice zwaną obwodnicą i psuć tereny rekreacyjne. Inwestycje po obu stronach Sanu prowadzi ta sama GDDKiA. Ktoś tam myśli?

~bemberebembe

@ z88

Od dawna wiadomo, że S74 połączy się z S19 w Hucie Deręgowskiej w węźle Zapacz. Będzie jako 2x2 z rezerwą pod 2x3. Dlatego, Stalowiacy, już nie rozpaczajcie, że obwodnica Niska i Stalowej Woli od Vivo do Niska będzie miała po 1 pasie w każdą stronę, bo S74 będzie jako 2x2 z rezerwą pod 2x3.

A do tego budowa mostu na wysokości VIVO nie została porzuczona...spokojnie, spokojnie...umiech

~z88

Czyli droga pójdzie po drugiej stronie Sanu a nie przez Nisko, i z S19 będzie łączyć się w Hucie Deręgowskiej, a nie np. w okolicach węzła Nisko - Południe albo węzła Przędzel? :-/

TRICK

Ale się bawi szlachta.
O projektach wiadomo jest od 20 lat, i ciągle ilesbto kosztuje... A może zejść na ziemię i wybudować prostą drogą i most ma chłopaka wola , tunel pod torami w centrum miasta... wówczas było by fajnie