Spuchnięta administracja samorządowa?

Image

Co jakiś czas mieszkańcy Stalowej Woli dopytują media o stan zatrudnienia w stalowowolskim magistracie. Czy miejska administracja jest nazbyt rozbuchana?

Urzędnicy magistratu są dobrze wyszkoleni. Prezydent w swoich wystąpieniach niejednokrotnie podkreślał, że jego pracownicy są świetni w tym co robią, że pracują profesjonalnie i z oddaniem i że to im Stalowa Wola zawdzięcza wiele inwestycji. W końcu nie tylko zajmują się obsługą klienta, sprawami obywatelskimi, ale też pozyskują fundusze unijne na kolejne inwestycje. W 2013 roku odbyła się nawet konferencja podsumowująca projekt „Profesjonalna kadra – przyjazny urząd szansą na podniesienie jakości pracy Urzędu Miasta Stalowa Wola”, podczas której mówiono o kształceniu naszych urzędników.

Kiedyś pracownicy UM zajmowali budynek główny przy ulicy Wolności, a także część gmachu, w którym na parterze mieściły się sklepy (po drugiej stronie ulicy Narutowicza), później zajęli część po prokuraturze, a w 2017 roku objęli we władanie obiekt po dawnej dyrekcji HSW, gdzie obecnie mieści się część wydziałów (a także Kuźnia Przedsiębiorczości oraz Centrum Monitoringu Wizyjnego).

Jak sprawa wygląda w liczbach?

Na początku trzeba uczciwie powiedzieć, że o te liczby zabiegało już wielu, a uzyskać je było trudno. Oczekiwania na dane trwały i trwały. Wreszcie odpowiedź nadeszła. Stowarzyszenie „Nasze Miasto” z magistratu otrzymało dane na piśmie.

17 listopada 2014 roku, czyli jeszcze „za Szlęzaka”, w magistracie pracowało 161 osób, teraz o 52 więcej. Na liście płac widnieje 213 nazwisk, a są to: Prezydent Miasta, 1 skarbnik, 1 sekretarz, 11 naczelników wydziałów, 2 zastępców naczelników wydziałów, 8 kierowników, 1 zastępca kierownika, 1 audytor wewnętrzny, 104 inspektorów, 2 podinspektorów, 1 referent, 2 radców prawnych, 1 informatyk, 1 specjalista BHP, 1 sekretarka, 68 pomocy administracyjnej, 1 goniec, 1 kierowca, 3 dozorców, 2 robotników gospodarczych.

Jak czytamy w uzasadnieniu przysłanym Jakubowi Kopyto: „Zwiększenie ilości zatrudnienia w stosunku do dnia 17.11.2014 roku, spowodowane było szeregiem nowych zadań wynikających z obowiązku ustawowego jak i przez dynamiczny rozwój Miasta, wskazać tu między innymi należy: wprowadzenie świadczenia wychowawczego 500+, co spowodowało konieczność wzrostu zatrudnienia w Wydziale Świadczeń Rodzinnych, jak i stały przyrost ilości składanych wniosków i nowych świadczeń np.: gminna jednorazowa zapomoga z tyt. urodzenia dziecka, świadczenie rodzicielskie, świadczenie „dobry start”- 9 osób; wdrożenie projektu „Cyfryzacja jednostek organizacyjnych Gminy Stalowa Wola”- 3 osoby; nowa ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego oraz zmiana ustawy o ewidencji ludności, odmiejscowienie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego- 3 osoby; nowelizacja ustawy o podatku od towaru i usług- 1 osoba; konieczność zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego- 1 osoba; konieczność zabezpieczenia właściwej obsługi inwestycji miejskich oraz zwiększenia ilości projektów inwestycyjnych- 2 osoby; znaczące zwiększenie ilości pozyskiwanych funduszy unijnych i ministerialnych co powoduje zwiększenie dofinansowania inwestycji oraz konieczność rozliczania pozyskanych środków- 6 osób; wdrożenie projektu „Modelowania kompleksowej rewitalizacji Stalowej Woli z wykorzystaniem narzędzi partycypacji społecznej”- 5 osób; zwiększenie zatrudnienia na stanowisku ds. zamówień publicznych- 2 osoby; promocja gospodarcza- 3 osoby; Kancelaria Prezydenta Miasta- 7 osób (w poprzedniej kadencji 10 osób). Te i wiele innych zadań wygenerowały konieczność zwiększenia ilości etatów zgodnie z potrzebami wynikającymi z ich realizacji. Ponadto należy podkreślić, że wszystkie osoby, które były wcześniej zatrudnione na umowach cywilnoprawnych zostały zatrudnione na umowach o prace. Podobnie w przypadku osób w ramach prac interwencyjnych tam, gdzie były wykonane zadania samodzielnie”.

Rodzi się pytanie: czy rzeczywiście przekłada się to na sprawniejszy urząd? Zdaniem prezesa "Nasze Miasto" nie we wszystkich obszarach.

- Przykładowo na informacje o zatrudnieniu w magistracie na koniec 2018 roku czekaliśmy około 2 miesiące. Odpowiedzi nie uzyskaliśmy w terminie przewidzianym przez przepisy prawa, a urzędnicy nie zastosowali nawet merytorycznego wyjaśnienia do tego wniosku. Podobnie można rzec o Biuletynie Informacji Publicznej gminy - jesteśmy odsyłani do niego, a tam widnieją niektóre dane jeszcze z 2012 r. - tłumaczy Łukasz Banasik, prezes stowarzyszenia.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Szarpak

Te "prawda", ty się najpierw naucz, przecinki stawiać, ruski trollu. smiech2 Jak się kiedyś dowiem, kim jesteś to tak ci ryj obije że własna dupa cię nie pozna

~prawda

Co za HIMALAJE HIPOKRYZJI kiedy w urzędzie miasta przy korycie siedzial SZLEZAK a w starostwie jego kolega FILA od zrywania plakatów wyborczych. A ja komentowałem że musimy zlikwidowac STAROSTWO to hejterzy lemingi szczekali mową nie nawiścą a teraz gdy stracili koryto piszą wypociny o ograniczeniu urzędników. Ale pamietajcie hejterzy że jak kiedyś by udało się do koryta wrócic pseudo opozycji to codziennie tylko o tych ostrych cięciach będe komentował i naucze was ciemniaki rozumu.

~Dionizy

W imię Baela, króla piekieł, władcy 66 legionów, rzucam klątwę na radnych, od tej chwili zostało im 333 dni życia.

~Dionizy

W imię Baela, króla piekieł, władcy 66 legionów, rzucam klątwę na wszystkich radnych, od tej chwili zostaje im 333 dni życia.

~mieszkaniec

Urząd Miasta Stalowej Woli na ul. Wolności 7 bez Prezydenta Miasta. Pan Prezydent przeniósł się na ul. Kwiatkowskiego do dawnej siedziby dyrekcji HSW. To wszystko jest dla mnie kpiną a to co się wyrabia w magistracie to ludzkie pojęcie przechodzi.

~stach

Czyli jak za komuny, ażeby kupić dwa komputery , trzeba zatrudnić 8 ludzi, tutaj też cyfryzacja na całego.

~rodzic

Bardzo proszè Panie Prezydencie Nadbereżny przyjąć do urzędu jaśnie Panią Niewierską dyrektorkę szkoły jedenastki. Naprawdę przyjął Pan 50 osób to i ta jedna wybitne jednostka się zmieści. A jeśli już nie ma środków na to zatrudnienie to my społeczność szkolna się złożymy na taką pensję aby nigdy już na Wojska Polskiego 9 się nie pojawiła. Ten geniusz wam się w urzędzie przyda.

~dziadek

Panie Prezydencie..niedawno była wprowadzona taka surrealistyczna nazwa ..restrukturyzacja zakładu ..ogólnie zwolnić nadwyżkę pracowników ,,to co robi trzech ..może zrobić jeden ..może warto to wprowadzić w ciepłych pokojach na wygodnych fotelach ??? !!

~Witas

Od 5 lat brak transparentności podejmowanych decyzji. Brak nawet wielu uchwał rady miejskiej. Przekazywane mediom informacje są szczątkowe i od razu ubrane w odpowiedni przekaz wychwalający władzę, nawet w przypadku ewidentnej porażki. Do tego obrazu przyczyniają się również osoby zatrudnione w urzędzie oraz miejskich spółkach, które są zatrudnione wyłącznie w celu manipulowania odbiorem poczynań pisowskich władz.

~Victor

Kto o zdrowych zmysłach, zostaje urzędasem?

~Victor

Kto o zdrowych myślach, zostaje urzędasem?

~mieszkaniec

Wczoraj po osiedlu Hutnik krecily sie trzy panie nie wiedzac czego szukaja.Osiedle zaniedbane jak nigdy.Ostatnimi laty nie koszone nie grabione a jesli juz pokaze sie jakas ekipa to wykonane przez nia uslugi sa tak niedbale i partackie ze natychmiast nalezaloby przyslac nastepnych ludzi do poprawy.I jezeli sie komus zleca jakas usluge to nalezaloby od tego wykonawcy wymagac solidnosci .

~Zenek

Dawniej Urzad Miasta i Powiatu zajmowal jeden budynek a dzis kilka i to tylko Urzad Miasta a do tego jeszcze doszly komputery... To jest chore co dzis jest... Wszyscy misiewicze , rodzika , koledzy i znajomi z PIS musz miec stolki... A pracy godnej jak nie bylo tak nie ma....

~Zenek

Dawniej Urzad Miasta i Powiatu zajmowal jeden budynek a dzis kilka i to tylko Urzad Miasta a do tego jeszcze doszly komputery... To jest chore co dzis jest... Wszyscy misiewicze , rodzika , koledzy i znajomi z PIS musz miec stolki... A pracy godnej jak nie bylo tak nie ma....

cezary2468

do mieszkaniec - nie kłamie wiadomości mam z pewnego źródła. Już się przyjmuje na to stanowisko będzie woził Panią V-ca Prezydent.

~mieszkaniec

cezary2468 nie kłam

cezary2468

Witam, no i Pani V-ce Prezydent funduje sobie kierowcę.

~12a

Coś nawet mało hejtu jak na "taki temat", chyba pączuś - hejter z Rzeszowa się obraził na kolegów z opozycji i ciche dni ma smiech2

~_____

Nie podoba się?
Proponuję zwolnić wszystkich urzedników obsługujących 500+ od razu hejterzy co się pracą nawet w urzędzie nie splamili zamkną te niewyparzone mordeczki.

~do Adam

Dokładnie! I tak znajomki bez wykształcenia żadnego dostają robotę, jak niejaki kolega prezydenta z ołtarza Wojciech Chodorek, co maturę ma i owoce w GB zbiera. To są mianowicie te "prywatne firmy" zagraniczne, dla których pracował. Zajmujące się zbieraniem owoców. Teraz gościu biega wokół imprez i robi szum. Ostatnio nerwił się na obchodach Wyklętych wszystkich z chodnika zrzucał, bo będzie tędy defilada iść. To nie Baja Carpathia, a ludzie debilami nie są. Jk defilada skręci, to sami się usuną. Nie potrzebują do tego Chodorka na etacie.

~janusz

janusz tylko popatrz na to co dzialo sie za slezaka a co sie działo nic sie nie dzialo tylko biblioteka .. błahhaha teraz wiecej sie dzieje w miescie wiec trzeba wiecej rąk do pracy prawdziwy janusz

kabi

co ty mamut bredzisz

~Sing

Czy to program dojna zmiana +?

Mariusz77

Miało być tanie państwo a biurw więcej i więcej .

~wiem

doliczyć do tego trzeba jeszcze ok 90 osób ze staży pracy

art2deco

"W jednym z warszawskich urzędów liczba w dwa lata wzrosła ze 160 do 320 o 100% !!!"

Nic dziwnego, z prowincji się wyjeżdża za dobrze płatną praca.

~bylyradny

Do mamut, hejterze im wiecej bedziesz swoje wypociny powtarzal tym wiekszy lomot ta pseudo opozycja poniesie w podwojnych wyborach.

~Adam

Mnie najbardziej interesuje zatrudnienie 68 osób pomocy administracyjnej. Jak wiadomo zatrudnienie jako pomoc administracyjna nie wymaga przeprowadzenia konkursów na to stanowisko i jest to furtka do zatrudnienia kogo się chce.

~Mirka Kowalik

Starosta powiatowy w Stalowej Woli na mocy ustawy o fundacjach oraz ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu nadzoruje i kontroluje prawidłowość działania Fundacji, w tym Fundacji Uniwersyteckiej KUL w Stalowej Woli. Z jego to ramienia i powołania prezeska Fundacji Uniwersyteckiej KUL Małgorzata K. została powołana i sprawuje funkcje członka Powiatowej Rady Rynku Pracy, organu doradczego Starosty. pani Malgosia K. startowała ostatnio na radna Rady Powiatu, mającej nadzorować I wybierać Starostę. Pani Małgorzato wie Pani co to jest konflikt interesów i zasada tzw. Drzwi obrotowych? Uczyli o tym na zaocznej pedagogice katolickiej na Filii KUL w Stalowej Woli? Radzę doczytać zanim Panowie z zielonymi trzema literkami na kurtkach i kominiarkach uświadomią. Ament i z Panem Bogiem.

~Rrrr

W jednym z warszawskich urzędów liczba w dwa lata wzrosła ze 160 do 320 o 100% !!!