Stalowa Wola ma coraz mniej mieszkańców

Image

Liczba mieszkańców na stałe zameldowanych w Stalowej Woli zmniejsza się od lat.

Niż demograficzny dotyka całą Polskę. Wyludniają się zwłaszcza małe miejscowości, gdzie ze świecą szukać dobrych propozycji pracy. Współczesny człowiek chce nie tylko utrzymać swoją rodzinę na godnym poziomie, ale również zapewnić odpowiednie wykształcenie swoim dzieciom, a po trudach pracy i nauki zaznać nieco rozrywki. Liczą się także miejsca kultury, parki, dobrze zaopatrzone centra handlowe i szereg innych czynników wpływających na jakość i komfort życia. W Stalowej Woli pracę znaleźć w handlu czy fabrykach nie jest trudno, ale większość pracodawców oferuje płacę najniższą krajową i niepewne warunku pracy. Przyszłość staje więc pod znakiem zapytania. Wielu uważa, że u nas nie ma perspektyw rozwojowych i woli po studiach pozostać w dużych miastach, gdzie i o zatrudnienie łatwiej, i o mieszkanie. Ceny lokali mieszkalnych z drugiej ręki w Stalowej Woli mogą przyprawić przecież o zawrót głowy. Oprócz tego w Polsce, wobec dużych kosztów utrzymania i mniejszych niż na zachodzie zarobków, trudno zdecydować się na dwoje czy troje dzieci. Świadczenie 500+ sprawiło, że rodzinom żyje się wprawdzie lepiej, ale nie spowodowało, że rodzice powołują na świat więcej niż dwójkę dzieci. Niektórzy też wolą żyć wygodnie i po prostu nie chcą wcale potomstwa. Tendencja ta jest widoczna zwłaszcza w Europie, gdzie powoli osiedla się coraz więcej emigrantów.

W Stalowej Woli wciąż rodzi się mniej dzieci niżby tego oczekiwano. Przyjrzyjmy się statystykom na przestrzeni ostatnich lat. Stan na 31 grudnia:

2014 – 61 603

2015 – 60 844

2016 – 60 101

2017 – 59 381

2018 – 58 588

Czy za 15- 20 lat w Stalowej Woli będzie pusto na ulicach?

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~prawica

~wiemy pEdziu to nadbereżny rozdawał mieszkania za darmo, normalni ludzie musieli wziąść kredyt

~prawica

~wiemy pEdziu to nadbereżny rozdawał mieszkania za darmo, normalni ludzie musieli wziąść kredyt

~prawica

~wiemy pEdziu to nadbereżny rozdawał mieszkania za darmo, normalni ludzie musieli wziąść kredyt

~mieszkaniec

Jak policzyc ilosc mieszkancow jak nie ma obowiazku meldowania sie ludzi, co za idiota pisal ten glupi artykul.

~wiemy

Do manekin, hejterze dobrze wiesz ze juz za 2 miesiace zacznie sie budwa mieszkan komunalnych na osiedlu LESNYM. Na 100 procent juz nikt w naszym miescie mieszkania a darmo nie dostanie jak to ylo za SZLEZAKA.Bo miasto jest zadluzone i nie stac nas rozdawac mieszkania za darmo a ci co beda chcieli nabc mieszkanie to na tej zasadzie jak kolo stadionu. Komuna sie skonczyla i skonczylo sie rozdawnictwo choc wiem ze tobie ie marzy dostac mieszkanie za darmo. Co o tego ze te mieszkania kolo tadionu rozdziella komisja mieszkaniowa zlozona z radnych. To bardzo dobrze ze tak jest bo kazdego nabywcy sytuacja zyciowa jest inna i to komisja bierze pod uwage ale ty jako leming nic nie rozumiesz.

~architekt

Do wolaochota, jesli nie mieszkasz w STALOWEJ to po co w ogole zabierasz glos w naszych sprawach. Piszesz ze w WARSZAWIE sa duze pieniadze ale chyba tylko d oddania bo maja miliardowe dlugi [urzad miasta]. Dlaczego Czaskowski po wygraniu wyborow oglosil warszawiakom wysokie podwyzki chyba tylko dlatego ze politycy parti PO zapozyczyli miasto na miliardy a ludzie musza to splacac. Wprowadzil podwyzki na wszystko na co sie dalo. Co do termoizolacji to nie tylko ze bloki pieknie wygladja ale przynosi ta termoizolacja wielkie oszczednosci dla mieszkancow w oplatach za ogrzewanie. Ale tobie chyba sie podobaja taie bloki jak ten kolo stadionu w ktorym miescie sie apteka. Prawie czarny albo wiele inych szarych ktore jeszcze nie zostaly ocieplone. Wcale nie jest prawda ze te bloki sa ocieplane pastelowo bo w blokach w stylu ART DECO obowiazuja bardzo scisle pozwolenia. Ty probujesz krytykowac cos o co walcza wszyscy mieszkancy naszego miasta i dlatego jestes bardzo smieszny.Ja juz wielokrotnie komentowalem ze do poki ida srodki z UNII to musimy sie zapozyczac na maksa po to aby te srodki wykorzystac na maka. Bo jak sie skoncza srodki to bedziemy tylko oddawac dlugi.[a juz nie dlugo sie skoncza].

~wiemy

Do kruger, takie same bajki jak ty piszesz to manekin opowiada malym dzieciom. Caly swiat przyjezdza do POLSKI po nauki jak wziasc za morde zlodzieji VAT a ty twierdzisz ze zadnych zlodziji VAT nie ma tylko mamy wiecej pieniedzy dzieki wzrostowi gospodarczemu. Tylko nie dodales ze kiedy przy korycie siedzialo PO to tylko zdluzali POLAKOW na 1 bilion. To ze mamy wysoki wzrost gospodarczy to tylko dzieki najlepszemu rzadowi w dziejach POLSI PISowi. Bo wcale tak nie jest jak wypociles ze w calej EUROPE jest wzrost takie kraje jak WLOCHY, HISZPANI, PORTUGALIA, GRECJA, BELGIA sa na skraju obecnie bankructwa. Wlasnie w tych krajach rzady daza do wlasnej waluty bo przez EURO sie posypaly. A przeciez te kraje przed przyjeciem EURO nalezaly do elity europejskiej. Po za tym zobacz DANIE, WIELKA BRYTANIE, SZWECJE kraje ktore nigdy nie pprzyjma tej fikcyjnej waluty sie dobrze rozwijaja. Co do kredytow to tez sie bardzo mylisz bo kto dzis sie buduje za gotowke czy kupuje mieszkanie wlasnosciowe za gotowke. To ze mamy obecnie wielkie pieniadze na sprawy socjalne to tylko dlatego ze wzielismy zlodzieji za ryja i tylko dla tego. Mamy tez najnizszy deficyt od 30 lat dzieki PIS i zeby PIS rzadzil do konca swiata jeden dzien dluzej.

~wasz kapitan

mankuniku tobie wychodzi pisanie kometarzy tomek cimoszewicz moniczka olejnik stara komusza mordunia haha smiech2 tvn 24

manukun

@wolaochota
Nawet stolicy nie stać na błędy. Skala złej decyzji w dużym samorządzie dramatycznie zwiększa koszty. W małym mieście poprawa bubla będzie mniej kosztowna.

@bystry
Prezydent buduje mieszkania? Dobre żarty. Przez całą kadencję powstały raptem 2 bloki, gdzie trzeba mieć przydział jakiejś komisji. Przecież to jest absurd. Nie każdy chce mieszkać w domu gdzieś na wsi, więc chciałby kupić mieszkanie. Tymczasem miasto w jakiś dziwny sposób limituje możliwość zakupu mieszkania z wolnej ręki, wprowadzając jakieś komisje i przydziały. Po co? Chyba tylko po to, żeby odpowiednie osoby dostały te mieszkania. Nie powinno zatem dziwić, że mieszkańców ubywa.

~Lobo

Architek żyje, już w 22 wieku. I na dodatek, ma coś z oczami, jeden króciutki tunelik, pod torami widzi jako tunele. smiech2

kabi

architekt , chyba cie coś w dekiel walnęło, napewno nie wierzysz w to co napisałeś

~wolaochota

Do „architekt” jestem co 2 miesiąc. Jak widzę te obstrukcję i ekwilibrystyki drogowe, które ty nazywasz innowacyjnymi, jak widzę pastelozę po termomodernizacji, prowadzenie chodników na około, rosnąca ciasnotę to wiem, że nikt tu już niczego nie planuje tylko doraźnie wydaje pieniądze i ściemnia ludzi to naprawdę nie wiem kim trzeba być, żeby wydać pieniądze po to żeby było gorzej. Do Warszawy nie porównuję bo tu są ogromne pieniądze i stać ich żeby robić błędy, natomiast STW jak widać nastąpił drenaż mózgów i nie ma już wielu ludzi myślących a i z kasą będzie krucho.

~Bystry

Po co nowe bloki skoro mieszkańców ubywa? Polacy się bogacą i zamiast mieszkać w blokach wyprowadzają się na przedmieścia do własnych domów, dlatego w Stalowej coraz mniej, ale w Pysznicy, Jastkowicach i Brandwicy coraz więcej. A prezydent buduje nowe bloki, w dodatku mieszkańcy będą mogli je otrzymać za darmo, więc nie narzekajcie.

~manukun

@maru
A jaki problem, żeby firmy outsorcingowe rozpoczęły działalność w Stalowej Woli?

@kruger
Szkoda mu tłumaczyć, on żyje w alternatywnej partyjnej rzeczywistości z alternatywną ekonomią - w jego świecie Szlęzak jest winien wszystkiemu, co nie wychodzi Nadbereżnemu. smiech2

Zgodzę się, że największym problemem Stalowej Woli jest brak dobrze płatnej pracy. Wielu młodych do Stalowej Woli nie wraca po studiach, bo nie ma tutaj zatrudnienia. Dobrze płatnych etatów jest jak na lekarstwo i w nielicznych branżach. Brak inwestorów odbije się czkawką w czasie kryzysu, kiedy spadną dochody i wzrosną koszty utrzymania budowanej obecnie infrastruktury - nazwijmy ją zabawowej. Brakuje nowych terenów inwestycyjnych - pod przemysł, biurowce i budownictwo mieszkaniowe. Niestety małomiasteczkowy klakier partyjny woli bredzić coś o ukraińcach i niskim bezrobociu, a radni zajmują się pierdołami zamiast zadbać o silną gospodarkę. Dopóki mentalnośćsię nie poprawi, nie będzie lepiej. Przecież magister nie wróci pracować w aluminium, tylko poszuka etatu w jakiejś metropolii jako pracownik biurowy.

maru

Zgadzam się z ~obserwator, ja pochodzę z innego miasta, a mieszkam w Stalowej. Nie ma obowiązku meldunku, możesz być zameldowany w swoim mieście rodzinnym, a mieszkać gdzie indziej... W nowych dowodach nie ma już miejsca meldunku. Więc te statystki trochę z dupy wzięte. Nadal jesteśmy na Podkarpaciu i nigdy nie będzie tak jak w Warszawie czy na zachodzie Polski. W większych miastach owszem może i więcej pracy, ale i życie droższe jest. Wszystko ma swoje plusy i minusy.

kruger

Dziwne o czym piszesz, bo jakoś Irlandii, Francji czy Hiszpanii Euro nie wykończyło. Na zapaść Grecji wpłyneły inne czynniki. Możesz to doczytać w pisując "kryzys zadłużenia w Grecji" na wikipedii masz fajny artykuł. Chcesz też mi kit wcisnąć że to dzięki pis mamy koniunkturę w Polsce i na świecie? Oczywiście też ze nie wzięliśmy złodziei za mordę a wpływy z vat itd są większe bo gospodarka się rozwija a rozwija się bo cały świat się rozwija a także co chwilę wprowadzane nowe daniny na rzecz państwa do tego deficyt budżetowy mamy nadal duży.

@wiem wcale taki bogaty nie jesteś jak masz własnościowe mieszkanie i 15 letniego gruchota.
Trzeba też być prawdziwym ignorantem aby brać mieszkanie na kredy i aby go spłacały przyszłe pokolenia. Nie przekonasz mnie do swoich bredni.

~wiem

Do kruger, nigdzie si nie ruszaj bo ja znam wielu co mysleli ze zrobia kariere po za STALOWA. A zawsze wracali z podkulonym ogonem tak jak robi kot na widok zblizajcego sie psa. Skoncz z marzeiami o wielkich zarobkach bo takich jeszcze za 50 lat nie bedzie.A kiedy beda bedziesz placil majatek za kazda najmniejsza rzecz. Gdyby zycie bylo takie latwe jak sobie wyobrazasz to te zycie szybko by ci sie znudzilo. Ludzie nawet za granica pracuja po 50 l lat zeby czegokolwiek sie dorobic. Mimo ze na pierwszy rzut oka wydaja sie bogaci ale nawet majac dom beda ten dom przez kilka pokolen splacac. To ja jestem od nich wielokrotnie bogatszy bo mam splaone mieszkanie wlasnosciowe i nie pisze o tym aby sie chwalic ale taa jes prawda. Kiedy ludzie zrozumiecie ze czlowiek dorabia sie przez cale zycie i biedny umiera.

~obserwator

Ciekawe kto to policzyl jak nie ma obowiazku sie meldowac ja uwazam ze u nas mieszka coraz wiecej mieszkancow.

kruger

Powiem Ci kolego sympatyczny wierny, że wybudowanie kilku bloków niczego nie załatwi. Tutaj potrzeba nam pracy i to nie byle jakiej. Przyjmijmy że jesteś człowiekiem zaraz po maturze bez doświadczenia. Poszukujesz pracy i wchodzisz w ogłoszenia i co widzisz? Handel albo aluminium na przeszkolenie. Czy to jest praca o której marzysz? Oczywiście że nie. Zastanowisz się dwa razy czy pozostać w Stw czy wyjechać gdzieś dalej gdzie perspektywy i pieniądze są większe. Powinniśmy poszukiwać i pozyskiwać nowych inwestorów i dać im szanse na rozwój firmy. Jednak nasz prezydent podniósł podatki, więc od początku jego kadencji nie słyszałem o żadnej większej inwestycji. Jedynie jakieś parki i duperele. Świadczenia, które miały zwiększyć ilość urodzonych dzieci wcale się nie sprawdzają, zaraz ktoś powie że gdyby nie 500+ to rodziłoby się jeszcze mniej dzieci. Tego nie wiesz i ja też nie wiem.
Ludzie zrozumcie w końcu że przejadamy nasze pieniądze. Obecnie moglibyśmy oszczędzać na czas kryzysu albo więcej inwestować, co dałoby więcej dla nas wszystkich.
Co się stanie, gdy nadejdzie kryzys i spadną nagle przychody z PiT, CIT i VAT? Nie można patrzec tylko na to, co tu i teraz, gdyż historia pokazuje, że zawsze po kilku latach koniunktury przychodzi kilka lat kryzysu. Jak więc nadejdzie kryzys i bez podnoszenia podatków i bez nadmiernego deficytu budżetowego będzie nas stać na 500+, to dopiero wtedy można powidziec, że nas na to stać.
Otóż nie stać nas na 500+ i gdy nadejdzie kryzys albo trzeba będzie ten socjal znieść (co będzie niemożliwe), albo podnieść drastycznie podatki, albo wstrzymać inwestycje publiczne, albo popłyniemy jak 10 lat temu Grecja. A najpewniej będzie podniesienie podatków i zaniechanie inwestycji, co spowoduje, że popłyniemy jak Grecja z recesją dwucyfrową.
Dziękuje do widzenia.

~wiem

Nigdzie wiecej hejterzy nie szcekaja na prezydenta miasta jak w NOWEJ SOLI.

~poco

Do manekin, hejterze uzywaj tylko jednego nicka i nie powtarzaj swoich bredni bo wszyscy sie juz na tobie poznali.

~architekt

Do wolaochota, widze ze juz dawno w STLOWEJ nie byles bo gdybys byl to bys widzial rozwiazania drogowe z 22 wieku. Przyjedz a zobaczysz jakie mamy tunele przerjazdowe pod torami na ulicy SOLIDARNOSCI to cie zatka bo w WARSZAWIE takich pieknych rzeczy nie maja.Co do estetyki to nasze miasto obecnie o 4 latach rzadu obecnego prezydenta to najpiekniejse miasto na PODKARPACIU. P rzyjezdzaja do mnie ludzie z calego swiata i sa zachwyceni naszym obecnie miastem. Jesli chodzi o urbanistyke to tez sie bardzo mylisz i piszesz o czasach gdy przy korycie siedzial SZLEZAK.

~stalowa

Stalowa Wola umiera to gołym okiem widać. Pusto , brudno , bylejakość z każdego kąta wyziera. Ilość butelek po alkoholu na trawnikach ilustruje najlepiej szerzący się alkoholizm. Pierdoły, zamiast miejsc pracy i opieki nad dziećmi pracujących rodziców, nie zatrzymają młodych, wartościowych ludzi.W zaklinanie rzeczywistości powtarzaniem mantry zleconej przez prezesa już niewielu wierzy. W Nowej Soli np powstało 20 zakładów pracy a nie placów zabaw. Jałmużna czyni z ludzi niewolników i odbiera im godność. Podstawą godności człowieka jest wolność i praca.

~wiemy

Do manekin, jeszcze raz bo nic nie rozumiesz gdyby POLACY zarabiali tyle ile ty marzysz to inflacja co roku by byla na poziomie 80 procent i ten twoj gony zarobek zjadla by inflacja. Taki ekonomista jak ty nie powinien w ogole wypowiadac sie na temat pieniedzy. Bo wielu mieszkancow STALOWEJ byli milionerami bo co miesiac zarabiali miliony i im wiecej zarabiali tym gorzej zyli. A taki leming jak ty to skad moze o tym wiedziec jak ty w dupie byles i tylko gowno widziales. Pytasz co emeryci maja do godnych zarobkow bardzo duzo bo kiedy inflacja osiagnie poziom potezny to ich emerytury nawet na chleb nie starcza.Tu zaden inwestor w najblizszych 30 latach na 100 procent nie przyjdzie bo oni [inwestorzy] ida tam gdzie jest wysokie bezrobocie a u nas brakuje rak do pracy i musimy zatrudniac UKRAINCOW. Nowy blok juz na wiosne na ul. ORZESZKOWEJ bedziemy budowac a takze osiedle LESNE.

~pucek

Biała rasa jest na wyginięciu

i nic jej od tego nie uratuje nawet 2000+.



Na start z "pośredniaka" najniższa krajowa
i jak tutaj żyć ?





Odpowiedź jest prosta:

pieniądz zabija nas !

~pucek

Biała rasa jest na wyginięciu

i nic jej od tego nie uratuje nawet 2000+.



Na start z "pośredniaka" najniższa krajowa
i jak tutaj żyć ?





Odpowiedź jest prosta:

pieniądz zabija nas !

umarly

wolaochota dobrze piszesz ale ludziom którzy uważają że im się należy, nie wytłumaczysz. Ja aktualnie z rodziną mieszkam w Stalowej i jest to moje 5 miasto w ciągu kilkunastu lat. Dlaczego tu przyjechaliśmy - za pracą, nie za socjalem, nie za mieszkaniem, nie za parkami, ławeczkami, koncertami czy za podobnego typu pierdołami. Jeśli sytuacja się pogorszy, wyjedziemy. Jeśli będziemy czuć się stabilnie i mieć perspektywy, zostaniemy na stałe.

~ekol

"...to do nas zjezdza sie pol POLSKI i nie tylko bo tez UKRAINY. " znawca aleś pojechał, jak w wiadomościach TVP.
z ukrainy -fakt, ale to nie jest powód do radości akurat.
a te pół polski owszem zjeżdzało się tutaj ale przed wojną.

~Jarek

Do Kliko, idioty to szukaj sobie w rodzinie. Skoro u nas taka taniocha to dlaczego ludzie z Polski jeżdżą tankowac do Niemiec? 1000zl? Kto w ostatnich 3latach dostał taką podwyżkę? Chyba resortowe dzieci.

~wolaochota

czytając te komentarz mam wrażenie, że duża część osób je piszących żyje dalej w PRL. Wspominacie, że miasto ma budować mieszkania lub czynić inne inwestycje, które w działających ośrodkach są robione komercyjnie. Na tym polega nasz obecny ustrój "zarabiamy i dajemy zarobić innym". Co do artykułu ja od 8 lat pracuję w Warszawie i tak jestem zameldowany w STW. Czy wróciłbym ? Tak, ale nie dla mieszkania socjalnego. Tylko dla pracy, która płaciłaby nie mniej niż 70% moich obecnych zarobków. Atuty STW to w miarę czyste powietrze, względna zieloność i dobra woda. Wady to kiepski rynek pracy, coraz gorsze rozwiązania drogowe, pogarszająca się estetyka i brak kierunku rozwoju urbanistycznego.