Nowy peron na stacji Stalowa Wola - Rozwadów już gotowy

Image

Kolejne zmiany na stacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Pasażerowie korzystają z nowego peronu nr 2. Są nowe wiaty, ławki i informacja pasażerska. Na stacji wymieniono tory. Jest nowa sieć trakcyjna. Postępuje przebudowa trasy Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, odcinka Kraśnik – Zaklików. Efektem największego projektu POPW, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą m.in. krótsze podróże.

W Stalowej Woli Rozwadowie zakończyły się prace na 300 m peronie nr 2. Pasażerowie zyskali wyższy komfort obsługi. Obiekt wyposażono w nowe ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach przebudowy stacji Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już dwa perony. Od wiosny podróżnym służy peron nr 1.

Gotowe są także tory. Łącznie na stacji wymieniono ponad 4 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów.

Teraz kolej na budowę nowego przystanku Stalowa Wola Charzewice. Wykonawca planuje zakończyć prace w sierpniu 2019 r.

Od połowy września br. podróżni korzystają z efektów inwestycji. To m.in. wygodne perony na odcinku Lublin – Kraśnik w: Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.

Budowa nowych torów i peronów od Kraśnika do Zaklikowa

Od września br. trwają prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmują modernizację ok. 35 km torów i sieci trakcyjnej. Na stacjach Szastarka i Rzeczyca kończy się układanie ścianek peronów dwukrawędziowych. Na przystankach Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki widać już konstrukcje peronów jednokrawędziowych. Montowane jest oświetlenie.

Roboty na odcinku Kraśnik – Zaklików obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.

Na stacji Kraśnik są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

W stacji Szastarka i Rzeczyca zamontowano nowe rozjazdy, budowane są tory. Między Kraśnikiem a Szastarką wymieniono podkłady. Od Kraśnika do Zaklikowa ukończono podstawowe prace przy obiektach inżynieryjnych.

Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, będą dwa nowe przystanki Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Większy poziom bezpieczeństwa zapewni m.in. przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana rozjazdów oraz remont obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Dzięki elektryfikacji trasy pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a składy towarowe do 80 km/h. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
cdn

A w ogole po kiego tyle tych przystankow.St.Wola Poludnie,St.Wola ,Stalowa Wola Centrum,St.Wola Rozwadow,i teraz bedzie St.Wola Charzewice.A wystarczylby jednen dworzec w Stalowa Wola Rozwadow i byloby super.No moze jeszcze Charzewice bo tam jedzie pociag rzeszow.Wawa.Ale reszta??Wowczas ten dworzec w St.Wola Rozwadow ożyłby i Rozwadow stalby sie wazny.A tak...No i dumnie pisze sie o wiatach na dworcu w St.Wola Rozwadow a tam raptem jedna wiata.I pytanie...czy beda nastepne?

~rozwadow59

WC jest potrzebne,nawet kosztem rewitalizacji.Sam widziałem starsza pania z wnukami co po wyjsciu z pociagu szybko poleciała za bude kontenerowa na siku ,ale na stacji stalowa Wola Południe.A jak ktos czeka na pociag i chce na siku to co ma robic ?Jak sa krzaki to dobrze,alena stacji w Rozwadowie te krzaki sa w duzej odleglosci.

art2deco

Wpierw rynek potem dworzec :-) Przyspieszamy.

~biegunka

WC nie jest potrzebne na dworcu, bo można się załatwić w pociągu albo w domu i babcia klozetowa nie będzie musiała sprzątać nieczystości.

~rozwadow59

Na stacji Rozwadów sa wyremontowane wc i ten budynek stoi tak juz z 15 lat i nie ma kto tego otworzyc .Lucek wez załatw miejsce pracy dla babci klozetowej,PKP chce sie pozbyc tego budynku ale urzedasy z LUCKIEM boja sie albo wola kase dawac na niepotrzebne rzeczy.dWORZEC BEZ WC TO SKANDAL.Zeszlismy do poziomu trzeciego swiata.Wiadomo pociagi zadko kursuja,nawet nie ma czym dojechac do Kielc lub ZAMOSCIA.Przy okazji odnowienia peronu kierownik budowy zapomniał albo zlikwidowal specjalnie przejscie poziome od dworca PKP Rozwadow na osiedle Piaski.Tam nie da sie przejsc bo sa bardzo wysokie te perony.Niech ktos to zgłosi zeby to naprawili,bo teraz trzeba chodzic naokoło.

manukun

Dziennikarze. Skopiowali gotowca i nawet błędów nie poprawili... W

manukun

Po co wypasione perony, skoro nie ma czym jechać? 6 pociągów na krzyż to jakaś kpina, a nie oferta dla pasażerów

cdn

Wiaty?Jakie wiaty?Jest jedna wiata.