Get Adobe Flash player

Ile będzie zarabiał prezydent Stalowej Woli?
Opublikowano: 5  Grudnia  2018

Podczas sesji Rady Miasta uchwalono wysokość pensji prezydenta miasta.

Wynagrodzenie Lucjusza Nadbereżnego, który głosami mieszkańców będzie prezydentem w kolejnej kadencji będzie wynosiło, bez dodatku stażowego, 9 tysięcy 940 złotych brutto. Uzasadnienie do tej propozycji przedstawił Stanisław Sobieraj, przewodniczący RM.

- Przez te lata dał się poznać jako dobry gospodarz. Wszystkie zobowiązania, które obiecał, dotrzymał słowa. Został wybrany na kolejną kadencję, która będzie teraz trwała 5 lat. Buduje nowoczesną Stalową Wolę dla mieszkańców. Dba o pozyskiwanie środków zewnętrznych. Często pracuje nad tym, co by zrobić żeby było lepiej dla naszych mieszkańców. To jest kosztem nie tylko jego, ale i rodziny, zdrowia, przyjaciół. Wnioskuję do wysokiej rady o przegłosowanie stawki, która będzie wynosić 7 tys. 400 zł na rękę- mówił Stanisław Sobieraj.

Uwagi co do słów wypowiedzianych przez przewodniczącego miała wprawdzie opozycja, ale uchwałę przegłosowano bez dyskusji. Wysokość zarobków prezydenta uchwalono 16 głosami „za”, 2 „przeciw” i 5 „wstrzymującymi się”.

 


Komentarze
1 2 3 4 »

Strona: 1/4 Wyświetlaj po:

~456789
Będzie miał z czego spłacać kredyty na placyki !!!
Dodano: 12  Grudnia  2018  08:58:42
~mieszkamtu
Do e2rds, tak , tak bo mam rodzine w KANADZIE i wszystko dzieki temu wiem a w CHILE to emerytury sa groszowe zreszta jak wszedzie w AMERYCE LACINSKIEJ.
Dodano: 10  Grudnia  2018  20:23:20
mieszkatu, nie w kanadzie tylko w Chile, jesteś niereformowalny, kończę wymianę zdań z tobą, cześć.
Dodano: 10  Grudnia  2018  19:06:14
~mieszkamtu
Do e2rds, jak bardzo sie mylisz w KANADZIE tez byl system bardzo podobny jak w POLSCE. Ale kiedy zaczelo brakowac pieniedzy na emerytury to wszyscy przeszli na emerytury obywatelskie co nie twierdze ze jednakowe . Bo ci co wiecej zlozyli dostaja 2 tysiace dolarow na miesiac a ci co mniej dosali 1200 dolarow na miesiac. Aja to jest malutko to ci wytlumacze w ten sposob ze najnizszy tygodniowy zarobek to 600 dolarow co prawie nikt za takie grosze nie pracuje. Choc gdyby u nas sie dalo zarobic 600 dolarow to na polskie koszty zycia to by byl majatek. Ale w KANADZIE koszty zycia sa zabojcze i 1200 dolarow to sa grosze, choc i w POLSCE nie ktorzy biora taka emeryture bo 1200 dolarow policzyc razy 2,80 bo po tyle sa kanadyjskie dolary to daje jakies 3000 zlotych.
Dodano: 10  Grudnia  2018  17:47:48
mieszkamtu, jeszcze jedno, emerytury obywatelskie to mogą być dla tych gnojarzy którym nie chce się pracować, tylko obecnie żyją na koszt państwa, myślę, że będziesz na nich pracował, a ci co obecnie pracują i płacą składki, to nikt im tego nie zabierze, bo to są ich pieniądze.
Dodano: 10  Grudnia  2018  16:59:41
mieszkamtu, przestań mieszać pojęcia, co innego waloryzacja emerytur, a co innego waloryzacja kapitału początkowego i składek do obliczenia emerytury. Poczytaj na ten temat i dopiero wypowiadaj się. Obecnie mamy jeszcze trzy rodzaje emerytur dla tak zwanych szarych ludzi, tzw. stary portfel, to ci co odchodzili w latach 90 tych, później ci co odchodzili w ramach wcześniejszych zwolnień tj. urodzeni w 1948 roku przed 48 rokiem mężczyźni i 1953 roku i przed kobiety i dla nich nie potrzeba żadnych kwitków bo emerytury mają naliczane odpowiedni % z ostatnich wypłat. Natomiast mężczyźni od 1949 roku i kobiety od 1954 roku mają emerytury na nowych zasadach tj. emerytury kapitałowe tj do 1999 roku naliczono kapitał początkowy i od 2000 roku są dopisywane od zarobków składki emerytalne i to wszystko jest waloryzowane corocznie do osiągnięcia wieku emerytalnego. Ja ci to usiłuję wytłumaczyć, a ty ciągle swoje, poczytaj sobie na ten temat, bo widzę, że to jałowa dyskusja i nie słuchaj co ludzie jakieś bzdury plotą. Pierwsze normalne emerytury kapitałowe weszły dopiero od 2014 roku, dopiero w tym roku pierwsi mężczyźni kończyli 65 i kobiety 60 lat, nie mylić z odejściami na wcześniejsze emerytury ze względu na pracę w szczególnych warunkach, bo wtedy inny wiek obowiązuje. Jeszcze raz, poczytaj, a zrozumiesz. A że twój ojciec miał 3000 emerytury, bo dobrze zarabiał i miał dużo lat pracy, dlatego ten procent ostatnich zarobków był duży, ale inni niejednokrotnie przepracowali poniżej 10 lat i dostawali emeryturę i chcesz żeby mieli takie same jak twój ojciec, to zastanów się, czy nie jesteś chory.
Dodano: 10  Grudnia  2018  16:55:03
~kasa
Z Warszawy: Radni zajęli się też wysokością pensji Trzaskowskiego i ustalili ją na 12,5 tys. zł.
Dodano: 10  Grudnia  2018  13:06:15
~mieszkamtu
Do e2rds, to ty wszystko mylisz bo jak ktos idzie na emeryture a nie ma np. ostatnich kwitow ile zarabial [pisze tu czasach komuny] to jak ci ZUS sprawiedliwie wyliczy emeryture. A tak sie dzieje w 90 procentach i ja znam pojecie stare emerytury gdzie emeryci dostawali grosze a waloryzacja zawsze byla procentowa to jak moj ojciec w latach 90 mial 3 tysiace emerytury. To policz sobie 7 procent waloryzacji co roku z 3 tysiecy i policz sobie 7 procent waloryzacji z 600 zlotych w tamtych latach ile to komu przybywa?. Bo 7 procent z 3 tysiecy to jest 200 zlotych wiecej miesiecznie a 7 procent z 600 zlotych to daje 40 zlotych miesiecznie. Czyli mojemu ojcu emerytura rosla w skali roku 2 tysiace 400 zlotych a merytowi ktory dostawal grosze roslo w skali roku 480 zlotych . Wiec wiesz teraz dlaczego byla tka niesprawiedliwosc spoleczna wlasnie przez te stare emerytury welug dawnych kosztow zycia. A o obecnych jak piszesz emerytach kapitalowych to kazde male dziecko wie ze obecnie kazda zlotowka skladkowa jest w komputerach ZUSowskich i juz nie mozna emmerytow wykorzystywac i to mi sie podoba bo tak jest na calym swiecie. Co to za system emerytalny ze emeryt idzie na emeryture i nie ma wyliczen skladek bo archiwum zostalo spalone i naliczaja mu emeryture z najnizszej obecnej krajowej.Nie ciesz sie tak bardzo ta twoja duza emerytura bo juz sie mowi o emeryturah obywatelskich i kto wie czy nie stracisz wiecej niz polowe swojej emerytury.
Dodano: 10  Grudnia  2018  11:00:09
mieszkamtu, mylisz pojęcia, wszyscy ci co urodzili się: mężczyźni w 48r. i przed, oraz kobiety w 53r.i przed mają emerytury wg starego systemu naliczane z ostatnich wypłat i nic im nie da zgłaszanie do sądów, bo jeszcze stracą przy naliczaniu po nowemu. Między innymi tak miała moja żona, ale ty dyskutujesz nie wiedząc o czym. Pozostali urodzeni po tych latach już mają naliczane emerytury kapitałowe tzn. do 1999 roku z pracy nalicza im się kapitał początkowy z 10 kolejnych, lub z 20 najlepszych lat pracy, a później dolicza składki bieżące aż do osiągnięcia wieku emerytalnego i przejścia na emeryturę co roku i corocznie waloryzuje określonym wyliczonym składnikiem i o czym tu dyskutować. Więcej na ten temat nie będę z tobą dyskutował, bo jesteś i cienki bolek i do tego beton, a czy ja jestem na emeryturze, czy w to wierzysz czy nie, to mnie to lata. Żegnam.
Dodano: 10  Grudnia  2018  09:18:01
~Pamiętacie?
Pamiętacie? Tusk poprosił Zytę Gilowską o opuszczenie PO za zatrudnienie jej dziecka w jej biurze poselskim pensja 1.100 zł.miesięcznie. Zyta poszła do PiSu. Dziś matki, ojcowie, dzieci, kuzyni, pociotki posłów i ministrów PiS bez żenady, bez wstydu jak szarańcza zarabiają setki tysięcy i miliony zł. PAMIĘTACIE? TO BYŁA INNA POLSKA.
Dodano: 9  Grudnia  2018  14:30:21
~mieszkamtu
Do e2rds, emerycie mam duze watpliwosci czy ty naprawde jestes emerytem bo wypisales takie brednie ze nie wiem czy sie smiac czy plakac. Kiedy komentowalem o niskich emeryturach z czasow komuny to znam dobrze temat bo tacy ludzie bez przerwy przychodza do mnie sie poskarzyc. A najlepsze ze ZUS zawsze kiruje tych ludzi do sadu aby walczyli o sprawiedliwosc ale jak ci emeryci ie maja czarno na bialym [wyliczen skladek] to jak wygrasz ze ZUSem. Powiem wiecej najwieksze emerytury w POLSCE to maja ci co nigdy nawet zlotowki na ZUS nie dali. Wiesz chyba kogo mam na mysli [policja, sedziowie, wojskowi, straz pozarna, straz graniczna i wiele innych zawodow]. Uwazasz ze to jest sprawiedliwosc spoleczna bo ja ie z tym nigdy nie zgodze, gdyby wszyscy placili na swoje emeryury skladki to ZUS dzis mialby duzo wiecej pieniedzy i emerytury byly by wyzsze dla wszystkich a nie tylko dla wybrancow. Co do programu 50 plus to w ogole nie masz pojecia o czym piszesz bo jak zyc za np. 1000 zlotych przy 3 dzieci bo na 1 dziecko nie ma zadnych pieniedzy. Jesli uwazasz ze przy 3 dzieci nie ma roboty to ja ci gratuluje inteligencji, matka ma od rana do nocy pelno roboty. A ojciec musi pracowac zawodowo bo jak zyc za tysiac zlotych, ty powtarzaz te brednie zaslyszane w TVNie.
Dodano: 9  Grudnia  2018  13:21:52
mieszkamtu, napisałem ci, że jesteś cienki bolek i to potwierdzasz. Najpierw dowiedz się jak są naliczane emerytury, później dyskutuj, jeśli chodzi o ochronę przez PZPR to mit i tylko głupcy się na to powołują i czy wiesz, że kiedyś wystarczyło 5 lat pracy przed wiekiem emerytalnym żeby dostać najniższą emeryturę i tak dużo osób skorzystało z tego, szczególnie kobiety. A czy wiesz, że wolne zawody opłacały składki emerytalne możliwe najniższe i teraz mają bardzo małe emerytury, bo emerytury są kapitałowe i ile zgromadziłeś tyle masz do podziału, ale to trzeba wiedzieć, żeby na ten temat dyskutować. Ja jestem od 2 lat na emeryturze kapitałowej i płaciłem składki w wysokości 700 - 900 zł miesięcznie, to dużo, ale teraz nie narzekam na wysokość emerytury i nie pisz głupot. Gro ludzi zwolniło się obecnie z pracy bo mają 500+ i nie opłaca im się pracować, gdzie kiedyś będą szukać emerytury, chyba na śmietniku. Znam osoby które mają po 40 i więcej lat i pracy w tym wieku może 5 lat, to skąd będą mieli na emeryturę, na fajki i piwo mają bo jeszcze rodzice żyją, a później co, emerytura socjalna jak piszesz, w imię jakiej sprawiedliwości społecznej, znaczy zabrać tym co pracują i dać obibokom, a tyle miejsc pracy jest nie obsadzonych, tylko trzeba mieć troszkę w głowie, a nie posty łeb do piwa.
Dodano: 9  Grudnia  2018  09:17:47
~Zorro
Demokracja to ich drugie imie. Gdy za piec lat niczego nie sprowadza pojda na Kuroniowke. Ludzie takiej kultury obywatelskiej nie beda przeciez stali w koszulkach bolkowych Konstytutek, mamy do tego pewnosc oparta na poprzednich doswiadczeniach.
Ma ktos jakies watpliwosci?
Dodano: 8  Grudnia  2018  23:23:30
~janek
Do zumba, nie badz naiwny jak male dziecko oni co najwyzej to smerdzieli moga o miasta sprowadzic. To sa pionki nikt powazny z nimi nigdy nie bedzie rozmawial a w szczegolnosci lepsze firmy.
Dodano: 8  Grudnia  2018  20:36:08
~Zumba
Teraz gdy Totalni powrocili na radnych bedzie zupelnie inaczej. Obiecali uruchomienie swoich kontaktow i sprowadzenie do miasta nowoczesnych firm.
Dlaczego tyle czekali nigdy nie zdradzili.

Bedzie dobrze bo jeszcze lepiej.
Dodano: 8  Grudnia  2018  20:22:42
~mieszkamtu
Do e2rds, po co te epitety ciesz sie ze asz godna emeryture bo ja nikom pieniedzy nie zazdroszcze, co jedynie to zdrowia w starszym wieku. Bo ze zdrowiem jest deficyt zwlaszcza w starszym wieku ale wracajac do emerytur. To ze wielu emerytow ma bardzo niskie emerytury wcale nie wynika z tego ze krotko pracowali. A jezeli nawet to dobrze wiesz ze w latach 90 do 2005 mielismy wielkie bezrobocie i ludzie masowo tracili prace HUTA byla zamykana. Skoro ty asz taka fajna emeryture to albo byles czlonkiem PZPR i twoi towarzysze cie ochraniali dlatego nie zostales zwolniony. Ale idzmy dalej a droga obecni emeryci ktorzy ida na emerytue nie moga dostac swoich potracen [skladek] i dlatego jesli ktos pracowal za komuny to tej osobie ZUS nalicza emeryture z obecnej najnizszej kraowej. A dobrze wiesz emerycie ze za GIERKA ludzie w POLSCE bardzo dobrze zarabiali i gdyby w archiwum zachowaly sie tych emerytow skladki to ci emeryci dostawali by nawet 2 tysiace emerytury. Tak ze nie masz racji co do emeryur ale ty patrzysz tylko na siebie bo tak zostales wychowany jednak sa ludzie co dbaja o iinnych ty do nich sie nie zaliczasz.A na koniec niech inni rorumowicze ocenia czy ja jestem cienki bolek czy ty nim jestes.
Dodano: 8  Grudnia  2018  10:01:25
mieszkamtu, ty gamoniu, ja za 46 lat pracy wypracowałem sobie emeryturę o której ty możesz tylko marzyć, dlatego wiem jak niektórzy pracowali i teraz narzekają, ale to ich problem, a ty w tych sprawach to jesteś cienki bolek i nie dyskutuj w tej materii.
Dodano: 8  Grudnia  2018  08:50:38
~NIELOT
Przemówienie piątkowe Kaczyńskiego przespałem i bardzo dobrze, bo po przebudzeniu widzę, że niczego nie straciłem, oprócz jednego przezabawnego stwierdzenia. Kaczyński: "my uznajemy reguły demokracji i praworządności, opozycja tych reguł nie uznaje" że on tak na sucho odlatuje? Nie wierzę...
Dodano: 7  Grudnia  2018  23:02:43
~łajba tonie
Słuchacz zadzwonił do radia Rzeszów i nazwał prezydenta Dudę figurantem. Prezes radia dał naganę dziennikarce i zawiadomił prokuraturę.Tak wygląda wolność mediów i wolność słowa obywateli w Polsce
Dodano: 7  Grudnia  2018  22:55:48
~mieszkamtu
Do e2rds, hejterze jak sie nie wezmies za robote to nawet 15 lat nie przepracujesz a jak kiedys dostaniesz emeryture 500 zlotych i bedziesz za to musial zyc to wtedy sie dowiesz co o sprawiedliwoscx spoleczna. Po za tym lemingu slyszales kidykolwiek o emeryturach obywatelskich i beda emerytury po 1200 zlotych na reke dla tych co krocej pracowali i 1600 zlotych dla tych co nawet 50 lat pracowali. Tak juz jest w wielu krajach na swiecie np.w KANADZIE oczywiscie dostaja emerytury w dolarach.
Dodano: 7  Grudnia  2018  21:43:18
Prezydent do tej pory nie udzielił odpowiedzi publicznej dotyczącej kosztów imprez.
Dodano: 7  Grudnia  2018  21:38:39
~sławekbielec
Kiedy dowiemy sie prawdy ile kosztowała impreza na błoniach transmitowana w tv?Co pisiory ukrywaja ze nie chca powiedziec?A co do ministranta w garniturze to najgorszy prezydent od czasow wojny.Załuzył miasto to mu sie udało.To taki patriota na pokaz w rzeczywistosci ma gdzies spedzanie czasu przy uroczystosciach zwiazanych z wyzwoleniem.
Dodano: 7  Grudnia  2018  18:35:19
~ola
Już nawet zgodzę się na te pieniądze tylko proszę p. prezydenta o fotokopię faktury za imprezę w lecie dla tvp2 na "Błoniach" nad Sanem. Skoro impreza była publiczna, nasze podatki są pieniędzmi publicznymi to i wydatek ich też powinien być upubliczniony, prawda? Więc proszę się nie obawiać suwerena tylko zagrać z nim w otwarte karty. Przecież pan nie jest karcianym szulerem tylko rozsądnym mężczyzną!
Dodano: 7  Grudnia  2018  17:24:35
mieszkamtu, nie wiem skąd u ciebie zrodziła się tak wielka głupota. Piszesz, że wszyscy mają takie same żołądki, tu już jest głupota, ale nie piszesz, że nie wszyscy mieli jednakowe ręce do roboty i bardzo dużo osób zapracowało sobie na tak niskie emerytury. Gorzej jest gdy jeden pracował 40 lat i ma 1500 zł, a drugi 15 lat i ma 850 zł i chcesz temu co pracował 15 lat dołożyć 300 zł, a temu co 40 lat nie dołożyć nic bo on ma dużo, to głupi jesteś, bardzo głupi i ty to nazywasz sprawiedliwością społeczną.
Dodano: 7  Grudnia  2018  17:14:15
~edziu
Do manekin, za nie rzadu pelo inflacja oficjalnie byla co roku 7 procent a tak naprwde to 15 procent, to jak sie ma te 2 zlotych do tak poteznej inflacji.
Dodano: 7  Grudnia  2018  11:33:29
~mieszkamtu
Do manekin, ale jak porownac 50 zlotych do 2 zlotych [za nie rzadu pelo] to mowimy tu o majatku. Gdyby emerytury rosly tak jak by wszyscy emeryci chcieli to ten system by zbankrutowal w ciagu roku. Gdybym to ja decydowal o podwyzkach emerytur to najwiecej by dostali ci co maja ponizej tysiaca, netto nawet 300 zlotych podwyzki a nic by nie dostali ci co maja wiecej niz 1500 zlotych to jest sprawiedliwosc spoleczna. A dlaczego bo wszyscy maja takie same zoladki i nikt nie powinien dziadowac.
Dodano: 7  Grudnia  2018  11:30:35
~Jolin
A niech i 10 tys zarabia tylko żeby w Stalowej został
Dodano: 7  Grudnia  2018  11:21:07
~Prawda
Mieszkańcy innych miast zazdroszcza nam takiego zaradnego i pomyslowego prezydenta. Powinien zarabiać wiecej. Jeszcze się taki nie narodził co by wszystkim dogodził. Ludzie to nawet Jezusa zabili, bo im przeszkadzał. Nasz prezydent stara się wysłuchać wszelkich racji, nawet tych co go bezpodstawnie obrazają. Wielki Szacunek Panie Nadbereżny. Życzę pogody ducha i cierpliwosci dla wiecznie niezadowolonych krzykaczy umiech
Dodano: 7  Grudnia  2018  11:15:37
No i co z tego? Te 50 zł zje inflacja i podwyżki cen energii.
Dodano: 7  Grudnia  2018  10:19:34
~mieszkamtu
Do nasci nieBOZE, lemingu BOZE to zawsze sie pisze z duzej litery bo gdyby nie BOG nikogo i niczego by nie bylo. Co do emerytur to tylko emerytury ponizej tysiaca zlotych na reke powinny byc zwolnione z podatkow. A dlaczego bo za emeryture 1500 zlotych to mozna bardzo dobrze w POLSCE zyc a czesto jest tak ze w domu sa 2 emerytury a majac 3 tysia to dla starszych ludzi to jest majatek i dobrobyt. Gorzej jak ktos ma np. 850 zlotych na reke i jest tylko jedna emerytura w domu, nad tym trzeba sie pochylic. Inna prawa gdzie na swiecie sa duze emerytury nawet w najbogatszych krajach emerytury sa malutkie a koszty zycia czesto 10 krotnie wieksze niz w POLSCE. Tak ze nie zabieraj glosu w sprawach o ktorych nie masz zielonego pojecia. Bo emeryci w POLSCE korzystaja z wielu przywilejow, jak darmowe leki czy darmowe przejazdy komunikacja. Apodwyzki 50 zlotych neto to wielki majatek bo za pelo emeryci dostawali 2 zlotych wiecej miesiecznie.
Dodano: 7  Grudnia  2018  10:06:38
 

Pogoda:
Stalowa Wola
Sport
Edukacja
Pozostałe