Nowe perony w Kraśniku i na trasie z Lublina do Stalowej Woli

Image

Pasażerom wyższy komfort obsługi zapewnią budowane perony w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wieś, Pułankowicach. Widać już korpusy peronów. Układana jest nawierzchnia, montowane oświetlenie i prowadzona kanalizacja. Wkrótce zacznie się montaż wiat, ławek i tablic informacyjnych. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Szybsze i bezpieczniejsze podróże

Na objętym obecnie pracami odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik w stacji Niedrzwica wymieniono tory oraz rozjazdy. Wymieniane są rozjazdy na stacji Wilkołaz. Budowane są tory i montowane rozjazdy w Kraśniku. Na całym odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik wykonawca prowadzi prace przy nowym torze oraz kończy montaż konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.

Ważne prace związane z podniesieniem poziomu bezpieczeństwa to m.in. na szlaku Niedrzwica – Wilkołaz na 3 skrzyżowaniach z drogami, gdzie montowane są urządzenia sygnalizacji przejazdowej. Miedzy stacją Lublin Zemborzyce a stacją Kraśnik wyremontowane zostanie 35 obiektów inżynieryjnych, w tym: 28 przepustów, 6 mostów i 1 wiadukt.

Na trasie Lublin – Lublin Zemborzyce są już dwa nowe tory, z których korzystają pociągi. Wymieniono sieć trakcyjną. Kończą się prace na 7 przejściach i przejazdach drogowych.

Na stacji Lublin Zemborzyce wymieniono 4 rozjazdy i odnowiono tory, nad którymi zawieszono nową sieć trakcyjną. Między Lublinem a Kraśnikiem jest już 44 km nowego toru i 21 wymienionych rozjazdów.

Na stacji Stalowa Wola Rozwadów pasażerowie korzystają już z dwóch odnowionych peronów. Jest już 5 nowych torów i 14 rozjazdów. Postępuje instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Od września przebudowa odcinka Kraśnik – Zaklików

Na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik ruch zostanie przywrócony 2 września br. Równocześnie rozpoczną się prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmą modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej. Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzą autobusową komunikację zastępczą. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów będą dostępne na portalpasazera.pl.

Efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów z nowych, wyremontowanych stacji i przystanków. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków w Zaklikowie i Charzewicach, mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Nowa sieć trakcyjna umożliwi przyspieszenie pociągów pasażerskich do prędkości 120 km/h i składów towarowych do 80 km/h.

Efektem istotnym dla ruchu towarowego będzie dostosowanie trasy do sprawnego przewozu cięższych ładunków. Zapewnią to prace na 70 obiektach inżynieryjnych, w tym 4 mostów, wiaduktu i 19 przepustów. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie 70 przejazdów drogowo-kolejowych, wymianie 56 rozjazdów.

Inwestycja zakończy się w 2019 roku. Całkowity koszt projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =