Podpisano 3 umowy na realizację podkarpackiej Via Carpatii

Image

Via Carpatia to droga życia dla Polski Wschodniej. Dlatego cieszy fakt, że dzisiaj podpisujemy kolejne umowy na jej realizację. Trzy umowy na prawie 25-kilometrowy odcinek S19 Lasy Janowskie - Nisko Południe to kolejny krok przybliżający nas do powstania tej ważnej arterii. Nowa droga usprawni podróż na osi północ - południe, a cały region otworzy na nowe możliwości rozwoju - powiedział minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

Umowy na realizację trzech odcinków drogi ekspresowej S19 od węzła Lasy Janowskie (woj. lubelskie) do węzła Nisko Południe podpisano 18 czerwca 2018 r. Odcinek Lasy Janowskie - Zdziary (długość ok. 9,3 km) zrealizuje konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. za 236,3 mln zł. Odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem (długość ok. 9 km) zaprojektuje i zbuduje firma Mosty Łódź S.A. za 286,9 mln zł, natomiast odcinek Rudnik nad Sanem - Nisko Południe (długość ok. 6 km) zrealizuje konsorcjum Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. za 196,3 mln zł.

Umowy w trybie projektuj i buduj oznaczają, że wykonawcy w pierwszej kolejności przystąpią do opracowania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Po uzyskaniu ZRID rozpoczną się prace w terenie. Wszystkie odcinki będą realizowane w czasie 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych podczas realizacji robót od 15 grudnia do 15 marca) i objęte zostaną gwarancją przez 10 lat. S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe powstanie jako dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r.

Zadanie „A” Lasy Janowskie - Zdziary o dł. ok. 9,3 km

Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Wartość: 236 328 298,82 zł

Termin realizacji: 34 miesiące (P&B)

Zakres robót obejmuje wykonanie docelowo drogi 2-wu jezdniowej o długości ok. 9,3 km wraz z budową obiektów inżynierskich, węzłów, MOP, przebudową kolidującej infrastruktury technicznej oraz budową dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska.

Opis przebiegu:

Początek odcinka realizacyjnego przyjęto za węzłem „Lasy Janowskie” w granicach województwa lubelskiego. Początkowo droga ekspresowa S19 przebiega równolegle do istniejącej drogi krajowej DK19. Następnie po przekroczeniu rzeki Bukowa droga kieruje się w lewo omijając stawy, przecina obszary leśne gdzie zlokalizowano po obu stronach drogi MOP Bukowa rodzaju I. Po wschodniej stronie, za cmentarzem droga omija miejscowość Domostawa. Dalej przecina kompleks leśny i krzyżuje się z DK 19, kierując się przez obszary polno – leśne w stronę miejscowości Kutyły, którą omija od zachodu. Następnie kieruje się na wschód i w okolicy miejscowości Zdziary poprzez łącznik dochodzi do drogi krajowej nr 19) w węźle Zdziary.

Obiekty inżynierskie:

- mosty: 2

- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem): 10

- kładka dla pieszych: 1

- przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 15

Węzły:

Na przedmiotowym odcinku drogi przewidywana jest budowa jednego węzła drogowego Zdziary” – węzeł typu WB typu „karo” wraz z niezbędnym przełożeniem/przebudową dróg dochodzących do węzła.

MOP-y:

Na przedmiotowym odcinku drogi przewidywana jest budowa jednej pary MOP I Bukowa. MOP kat. I pełni funkcję wypoczynkową. Jego podstawowe wyposażenie stanowią stanowiska postojowe dla samochodów osobowych i ciężarowych, jezdnie manewrowe, urządzenia wypoczynkowe, sanitarne i oświetlenie.

Zadanie „B” Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. ok. 9 km

Wykonawca: Mosty Łódź S.A.

Wartość: 286 886 390,59 zł

Termin realizacji: 34 miesiące

Zakres robót obejmuje wykonanie docelowo drogi 2-wu jezdniowej o długości ok. 9 km wraz z budową obiektów inżynierskich, węzłów, przebudową kolidującej infrastruktury technicznej oraz budową dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska.

Opis przebiegu:

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się za węzłem „Zdziary”. Po przekroczeniu DK19 droga przebiega przez kompleks leśny równolegle po jej wschodniej stronie. Od tego miejsca trasa przebiega nowym śladem po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 19. W rejonie miejscowości Spokojna trasa wariantu odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola – Biłgoraj. W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł „Zapacz”, na przecięciu z planowanym przebiegiem drogi S-74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo – zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej LK65, dalej przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła „Rudnik nad Sanem”.

Obiekty inżynierskie:

- mosty: 1

- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem): 8

- przepusty ( w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 9

Zadanie „C” Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. ok. 6 km

Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Wartość: 196 339 975,77 zł

Termin realizacji: 34 miesiące (P&B)

Opis przebiegu

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się w węźle „Rudnik nad Sanem” na przecięciu z DK77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się ponownie do szerokotorowej linii kolejowej LK65, biegnąc równolegle do niej, a następnie w węźle „Nisko Południe” krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19 oraz kilometr dalej z linią kolejową LK65.

Obiekty inżynierskie:

- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich dołem): 6

- przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 6

Węzły:

Na przedmiotowym odcinku drogi przewidywana jest budowa dwóch węzłów drogowych wraz z niezbędnym przełożeniem/przebudową dróg dochodzących do węzła:

- węzeł „Rudnik nad Sanem”, typ węzła WB – „Karo” z dwoma rondami

- węzeł „Nisko Południe”, typ węzła WB - węzeł typu pół-koniczyna

Via Carpatia - warto wiedzieć

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.

Korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.

W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość ponad 700 km i przebiegał będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.

S19 Rzeszów-Lublin

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Równolegle prace nad realizacją S19 prowadzone są także na terenie woj. lubelskiego. Stan realizacji S19 w obu województwach przedstawia się następująco:

granica woj. mazowieckiego i lubelskiego - w. Lubartów Północ: KP w realizacji

w. Lubartów Północ - Lublin: KP w realizacji

Lublin - Kraśnik: w realizacji systemem P&B

Kraśnik - w. Lasy Janowskie (granica woj. lubelskiego i podkarpackiego): w realizacji systemem P&B

Lasy Janowskie (granica woj. lubelskiego i podkarpackiego) - Nisko Płd. (3 odc., 24,3 km): w realizacji systemem P&B

Nisko Płd. - Sokołów Młp. Północ (3 odc., 29,9 km): w toku przetarg na realizację P&B

Sokołów Młp. Północ - Rzeszów Południe (30,1 km): oddany do ruchu

Rzeszów Południe - Barwinek (gr. państwa) (85,1 km): KP w realizacji

Zakończenie wszystkich prac i udostepnienie kierowcom do ruchu drogi ekspresowej S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem planowane jest w 2021 r. Odcinki, które będą realizowane przewidziane są do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej


Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~olo

@ ola, masz rację gdyby hejterzy nie wyzywali mnie od idiotów czy głupków ja też ich bym oszczędzał bo nie jestem mściwym komentatorem ale jak mówią JAK KUBA BOGU TAK BÓG KUBIE.Tak że nie pouczaj nikogo bo najwięcej hejtu to lemingi wypisują.

~ola

Do "olo" mógłbyś trzymać język nieco na wodzy? Wyzywanie kogokolwiek od głupków czy idioty to język pogardy względem drugiego człowieka. Unosisz się w sposób bezczelny nie mając racji. Nie szukaj znowu daleko przelotów premiera Tuska i kosztów z tym związanych. Popatrz bliżej na p. Beatę 65+ i jej rejsy wojskową Cassą, Okęcie - Balice + limuzyny BOR w W-ie i K-wie! Miało być przecież skromniej, mniej rozrzutnie, mnie arogancji i nepotyzmu! Bardziej przyjazny rząd obywatelowi a jak jest każdy widzi, a szczególne buractwo wyszło względem niepełnosprawnych! Policz tylko ten krótki czas lotów, ktore zresztą trwają nadal bo im się należy?

~olo

@ ludku głupi, już głupszego idioty jak ty dawno nie czytałem, ciemniaku na same loty TUSKA do GDAŃSKA co tydzień POLACY zapłacili prawie 10 milionów przez 7 lat. A ty hejterze wypociłeś o paru groszach, ja wiem że wśród TOTALNEJ TARGOWICY jest potężny deficyt intelektu dlatego musimy walczyć z tymi wypocinami. Co do tej inwestycji to peło 8 lat do tego się zabierało i nic nie zrobili a PIS pokazał że jest bardzo skuteczny.

~Ziko

Do ~Obłuda PiS
Kto??
Była minister porażka do spraw walki z korupcją
Wykryła aferę za zakup dorsza za 8,16 zł "celem kontroli gatunku ryb i ich świeżości" i to było największe osiągnięcie pełnomocnik Tuska ds korupcji.
Była pełnomocnik rządu do walki z korupcją mocno broniła się przed potępieniem Bartłomieja Sienkiewicza i Marka Belki. Jednak (***) stwierdziła, że gdyby sprawa dotyczyła rządu PiS-u, domagałaby się natychmiastowej dymisji.

Więcej:

poseł korupcja emerytura Sejm pensja

minister porażka - kosztowała nas 2 000 000 zł

~olajba

Obiecanki cacanki a głupim radość! Na więcej szkoda słów!

~Leon

max to jest właśnie fenomenalne zauroczenie ludzi przez PO. pewnie coś do jedzenia dodawali albo w powietrzu rozpylali. Zabierac wszystko , nic nie dawać, brac , kraść , rozpiepszac a cymbały dalej biją pokłony. Załosne

~max

@jozek. Ty mówisz o zdrowym rozsadku a popatrz na siebie. Po ukradła kase z ofe, podniesli podatki 23 razy, mafia vatowska wyprowadziła tyle kasy ile dostalismy z UE (260mld zł), mafia w Warszawie wygoniła z mieszkań ze 30tys osób nie wspominają o innych aferach i otym ze spółki typu lot przynosiły 300mln strat a rok pozniej 300mln zysku. Tobie jednak bardziej przeszkadza ze kazdy dorzucił się po 1 groszu na makijaż premier a nie to że PO zadłuzyła kazdego Polaka na 13tys zł. Żeby tego wszystkiego nie widziec trzeba mieć albo udar albo oglądać ruski TVN.

~:)))))))))))

Jest dobrze czytając powyższy artykuł, a będzie jeszcze lepiej, gdy zostaną wybudowane nowe odcinki linii kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), które wraz z wyremontowanymi już istniejącymi odcinkami spowodują, że z takiego Rzeszowa do CPK pojedziemy w 2 godziny (ze Stalowej Woli Centrum w około 1:35). A w CPK będzie największy dworzec kolejowy w Polsce. umiech

~Władzia

Jak by PO było dalej u koryta to by nie było zdjęć pod namiocikiem, nie było by lansu, nie było by s19. Kasa dawno by popłyneła w bliżej nieznanym kierunku.

~Lipa

I co tak wyjecie kodziarze. Znowu Pis 40% ponad a wy 20% ledwie. Pogrom to dopiero nastąpi. Zrzute zrobić i oddac mi moją kase z Ofe ofermy !!!

~BEATA:

- Przez 8 lat rządów PO- PSL nie miałam takiego makijażu jak teraz!

~@jozek

Prezes GetBack pisze listy do Morawieckiego, do Kaczyńskiego przypominając że od dawna pomaga PiS, a oni UDAJĄ ŻE TO ICH NIE DOTYCZY. Kumasz coś z tego "jozek"?

~DOBRA ZMIANA

JURGIEL, WCZEŚNIEJ SZYSZKO, MACIAREWICZ, WASZCZYKOWSKI, SZYDŁO, RADZIWIŁŁ czas na Zalewską i kilku innych. Kto następny i kiedy KOLEJNE "DOBRE ZMIANY" ?

~@Zbyszek

I te dwie pięknotki niech wystartują. Niejaka Mazurek i Kopycińska czy jak im tam. Jaka partia takie misski.

~@jozek

Doszczętnie cię ogłupiła ta TVPiS. Głupota twoja jest porażająca. Takich im właśnie potrzeba. Jeśli nie potrafisz mózgu włączyć to porozmawiaj z dobrym psychiatrą suwerenie!

~alfi

Na Tufusa buty i ganiaki poszło 2.5mln złotych i tyle w temacie. Zal wam dupy sciska bo hejterzy z opozycji nie załapują się na kasę bo albo kobiety nie znalezli albo juz dawno nie mogą...

~jozek

Czytajac te zlosliwe i glupie komentarze noz sie otwiera na tych ktorzy pisza te glupoty.Gdyby PiS byl przy wladzy to ta droga bylaby juz gotowa na mistrzostwa Europy w 2012 roku.A tak do koryta doszly POpaprance i wstrzymali budowe Polski wschodniej.Rozkradli albo pozwalali krasc i z budzetu zginelo ponad 260 mld zl plus 160 mld z OFE.Za te pieniadze bylaby nietylko droga exspesowa ale wspaniala autostrada.Trzeba miec uszy zatkane i oczy zasloniete zeby tego niewidziec i nierozumiec.HEJ

~ludku głupi

Posłowie PiS, którzy zasiadają w rządzie, korzystają ze służbowych samochodów. Z Sejmu natomiast otrzymują pieniądze na paliwo do swoich prywatnych aut, czyli tzw. kilometrówki.

Rekordzistą jest Brudziński – obecny szef MSWiA, który w ubiegłym roku pełnił funkcję wicemarszałka Sejmu. Jego podróże kosztowały 29,3 tys. zł. – „Możliwość zakupu paliwa do prywatnego samochodu daje mi ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora. Taka kwota wynika tylko i wyłącznie stąd, że jeździłem na spotkania w moim okręgu wyborczym prywatnym autem” – bezczelnie tłumaczył Brudziński. Sam przelicz ile km dziennie musiał robić !

~student

Jarosławie Kaczyński i kocie Aliku - nie idźcie tą drogą!!!

~Stoperan

Weź na wstrzymanie bo popuścisz.

~Obłuda PiS

Jak to było? "Wystarczy nie kraść"? umiech)))) Kto pamięta czasy kiedy największym przewałem było zjedzenie ośmiorniczek przez ministra albo nie wpisanie do deklaracji zegarka przez innego ministra? Stare, "złe" czasy, teraz mamy zmianę - dojną zmianę umiech))))
Wychodzi na to, że słynne ośmiorniczki to były jakieś groszowe żarty.
Obecna zgraja kosi kasę już nawet nie garściami, ale całymi wagonami.

~Zbyszek

Z posłanek pisu miss Polski nie zrobisz,jedynie miss radia maryja i wszystko w temacie

~@Polak

Beatka też chciała na zdjęciach super wychodzić. Okazuje się, że pokrywanie twarzy pani Beaty Szydło różnymi kosmetykami kosztowało podatnika w 2017 roku aż 169.000 PLN. Czyli 460 PLN na dzień. Efekty oceńcie już sami na fotach w internecie..

~Edmund

Może i sobie robią zdjęcia przy byle okazji, może i są obsuwy czasowe, ale przynajmniej się coś dzieje. A nie jak za półtuska tylko anulacje, zmiany, przesunięcia i walenie smutów ze nic sie nieda i kasy nie ma.

umarly

Dobrze że odcinki A i C wygrał Strabag więc tutaj opóźnień w realizacji nie będzie. Gorzej z odcinkiem B i wykonawcą Mosty Łódź. Myślę że z końcem 2022r. będzie szansa na przejazd tym fragmentem S-19.

~do Polak

Z CIEBIE TAKI POLAK JAK Z KOZIEJ DUPY TRĄBA

~kene

Brawo PiS. Budowanie zamiast gadania. Lubie to.

~Krzysiek

Czy opozycyjny troll przestał już ujadać?
To teraz do roboty, a nie tylko hejty w necie!

~daj podpis

Dajcie podpis pod zdjęciem: CZEKAJĄ NA ŻYWCA!

~Polak

Następna okazja do zrobienia zdjęcia.
Nie pamiętam żeby któryś wcześniejszy rząd robił przy każdej okazji zdjęcia.
Im więcej zdjęć to może ktoś zagłosuje bo gdzieś tam widział.
Fajnie być bohaterem nie ze swoich pieniędzy, tylko z pieniędzy podatników.
Wyłóżcie swoje pieniądze i wtedy róbcie zdjęcia.
Każdy by tak chciał.
Lud ciemny, lud głupi, lud kupi.