Czym są ekspozytory P.O.S?

Image

W branży marketingowej pojęcie materiałów, ekspozytorów P.O.S. (POS – point of sale) stosowane jest w sposób powszechny dla zbiorczego określenia tych wszystkich nośników reklamy, które skierowane są do konsumentów (kontrahentów) w miejscu dokonywania zakupów lub w ich pobliżu. Są to więc materiały reklamowe, które nie służą komunikacji odbiorców przy wykorzystaniu środków masowego przekazu (radia, telewizji, Internetu, prasy), ale wpływać mają na ich decyzje rynkowe bezpośrednio w miejscu, gdzie dochodzi do zawierania umów sprzedaży.

Najczęściej spotkać je można na terenie różnego rodzaju sklepów wielkopowierzchniowych (supermarketów, dyskontów spożywczych, sklepów budowlanych itp.), gdzie przybierają różnego rodzaju postaci, mające zachęcać konsumentów do wyboru określonych grup produktów. Służą one zapewnieniu ich odpowiedniej ekspozycji oraz wyróżnieniu spośród innych, podobnych towarów dostępnych w sprzedaży.

Standardowo ekspozytory półkowe P.O.S. dzielone są na dwie grupy. Stosowanym w branży kryterium rozróżniającym jest trwałość poszczególnych konstrukcji. Wyróżnia się zatem materiały POS miękkie oraz materiały POS twarde. Do pierwszej z wymienionych grup należą różnego rodzaju ulotki, wydruki, standy oraz inne materiały, które wykonywane są z papieru, tektury lub kartonu. Cechuje je niski koszt wytworzenia, co wiąże się jednak ze stosunkowo niską trwałością. Dlatego też najczęściej są one wykorzystywane do dla doraźnych celów, zwłaszcza krótkoterminowych kampanii reklamowych i promocyjnych, po zakończeniu których podlegają utylizacji. Druga kategoria produktów obejmuje wszelkiego rodzaju półki, kasetony oraz regały, które wykonywane są z dużo bardziej wytrzymałych surowców. Najczęściej są to różnego typu metale, drewno lub tworzywa sztuczne cechujące się wysoką trwałością oraz większą odpornością na mechaniczne uszkodzenia. Dzięki temu materiały zaliczane do twardych ekspozytorów P.O.S. spełniać mogą swoje funkcje przez dłuższy czas, co istotne jest zwłaszcza w przypadku ekspozycji stałych lub sezonowych (cyklicznych).

Wybór odpowiednich materiałów POS zależy od kilku czynników. Pierwszym i najważniejszym jest umiejscowienie ekspozytorów. Inne wymogi spełniać będą musiały produkty przeznaczone do zastosowań zewnętrznych, inne z kolei te, które umieszczane będą wewnątrz sklepów i pomieszczeń handlowych. Miejsce, w jakim ustawione będą ekspozytory, determinować też będzie ich wybór ze względu na rozmiary oraz wykorzystane do produkcji materiały. Wreszcie też – równie istotnym przy wyborze pozostawać będzie i to, aby wyselekcjonowane materiały POS odpowiednio eksponowały produkty lub treści, które będą na nich umieszczone. Zadbać należy zatem o odpowiedni dobór zarówno kształtu i kolorystyki ekspozytorów, ale także treści oraz estetyki projektów graficznych, które będą nadrukowane na poszczególnych elementach. Przede wszystkim dotyczyć będzie to materiałów mających służyć konkretnym kampaniom reklamowym, w mniejszym natomiast stopniu stałym ekspozytorom umieszczanym w lokalach przedsiębiorców.

więcej na: http://www.kasetony-reklamowe.com/

Artykuł sponsorowany

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =