Potrącenie rowerzysty przy bazylice

Opublikowano: 12  Kwietnia  2018

W czwartek 12 kwietnia 2018 roku starszy mężczyzna jadący rowerem został potrącony przez samochód osobowy. Poszkodowany z rozbitą głową trafił do szpitala.

Do wypadku doszło na skrzyżowaniu ks. J. Popiełuszki z Al. Jana Pawła II o godzinie 15:50. Mężczyzna przejeżdżał jednośladem po pasie dla rowerów przez ulicę Popiełuszki w stronę Rozwadowa. Miał zielone światło. W tym samym czasie podróżująca samochodem marki Kia Picanto (auto na stalowowolskich numerach rejestracyjnych), mając zieloną strzałkę, próbowała skręcić z ulicy ks. J. Popiełuszki w prawo, w ulicę Staszica. Nie zauważyła wjeżdżającego na jezdnię rowerzysty. Doszło do potrącenie.

Mężczyzna wpadając na auto rozbił głowę. Na samochodzie i jezdni pozostały plamy krwi.

Na miejsce wezwano karetkę pogotowia i policję. Poszkodowanego odtransportowano do stalowowolskiego szpitala.

















 


Komentarze
« 1 2 3 »

Strona: 2/3 Wyświetlaj po:

Zielona strzałka już nie jest bezkolizyjna jak do tej pory. Tak już zostanie? Czy ktoś jak zwykle po łebkach włączył sygnalizację?
Dodano: 12  Kwietnia  2018  22:30:32
~J 23brnij dalej w swoje dziwne rozumienie przepisów . I nie mydl oczu tym co napisałeś ze nie miałeś na myśli tego wypadku bo sam sobie w stopę strzelasz .
Dodano: 12  Kwietnia  2018  22:13:44
~Do 666
A ja jeżdżę do pracy i z pracy na trasie od aluteka do hostal iiiiiiiii. WIDZĘ MŁODEGO NAPALEŃCA KTÓRY TO NA TEJ TRASIE ROBITAKIE WYGIBASY ŻE COŚ Z PASA NA PAS PO DRODZE ROWEROWEJ I PO JEZDNI TRAKTUJE JAK TOR WYŚCIGOWY i jak co to będzie NAAAAA ZGREDA
Dodano: 12  Kwietnia  2018  22:07:05
~The
J-22 to taki stan umysłu.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:58:02
~J 23
Do ~miszcz.j23 - tak jak myślałem, nie wiesz co piszesz. Według mnie jest istotna różnica między znakiem stop B-20, a sygnalizatorem S-2 ze strzałką - według Ciebie jej nie ma. Jak zrozumiesz swój błąd to wrócimy do rozmowy.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:54:12
~miszcz.j23
j23, wbij sobie własny cytat do głowy:

3. Skręcanie lub zawracanie, o których mowa w ust. 1 i 2, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.

osobiście wątpię po twoich wpisach abyś coś rozumiał bowiem jak napisałem w każdym przypadku przy prawidłowo jadącym rowerzyście twoja mądrośc ogranicza się do komentarza: "Dodam, że rowerzyści nie wiedzą kiedy mają pierwszeństwo, natłukły im media do głowy, że zawsze i tak myślą. A kodeksu znać nie muszą to i skąd mają wiedzieć"

szkoda pisac cokolwiek do ciebie bo to tak jakby z koniem sie kopał
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:44:53
~666
Znowu potrącenie zgreda. Gdyby jadąc rozgladal się to by nic się nie stało. Tak samo jak kierowca ma się rozglądać.....
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:34:50
~666
Znowu potrącenie zgreda. Gdyby jadąc rozgladal się to by nic się nie stało. Tak samo jak kierowca ma się rozglądać.....
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:34:47
~set
Do ~e2rds ~ Tak kiedyś były światła bez kolizyjne ale bo wymianie juz tak nie jest na górce rozwadowskiej jest tak samo. Pare razy juz widziałem ze zapala sie zielona strzałka i przepuszcza pieszych.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:34:32
~J 23
Do ~miszcz.j23 - Człowieku, nie pisałem o tym konkretnym przypadku, po tym jak jeżdżą rowerzyści widać doskonale, że znaczna część z nich kompletnie nie zna lub nie stosuje przepisów kodeksu. A zapewniam Cię, że ja znam go bardzo dobrze. Przeczytaj to i znajdź błąd w swoim wpisie to porozmawiamy: ((Dz.U.2002.170.1393)) § 96. Znaczenie sygnałów świetlnych nadawanych przez sygnalizator S-2
1. Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu, z zastrzeżeniem ust. 3.
2. Sygnał w kształcie zielonej strzałki, nadawany przez sygnalizator S-2, zezwalający na skręcanie w lewo, zezwala również na zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, chyba że jest to zabronione znakiem B-23.
3. Skręcanie lub zawracanie, o których mowa w ust. 1 i 2, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:29:44
~miszcz.j23
j23 też nie musi znać kodeksu co widać po każdym wpisie gdy mamy doczynienia z kolizja kierowca+rowerzysty. Nie ważne, że rowerzysta jechał prawidłowo jasnowidz j23 za kazdym razem zakłada że nie znał kodeksu ruchu drogowego. Skąd? Sam nie zna, to i każdego uczestnika mierzy swoją miarą, bo kto takiemu jak j23 wytłumaczy że zielona strzałka oznacza "stop" i po upewnieniu sie że nic nie jedzie może kontynuować jazdę? Zali za trudne to dla j23....
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:15:53
~lucek
I nowu slepota prowadzi samochod,do garow glupia babo
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:02:18
~J 23
Do Mariusz77 - Może właśnie miała wlepione oczy w przednią szybę, a nie także w boczne przednie, lusterka boczne, oraz ewentualnie boczne tylne szyby - a i to przy niektórych przejazdach rowerowych nie gwarantuje dostrzeżenia w porę pędzącego rowerzysty, który "ma pierwszeństwo"... Dodam, że rowerzyści nie wiedzą kiedy mają pierwszeństwo, natłukły im media do głowy, że zawsze i tak myślą. A kodeksu znać nie muszą to i skąd mają wiedzieć ;)
Dodano: 12  Kwietnia  2018  20:39:57
Ludzie, co Wy bredzicie o tej zielonej strzałce ??? Babol oczu nie ma , nie widzi rowerzysty czy pieszego ?? A może miała wlepione gały w telefonik a nie w przednią szybe ??
Dodano: 12  Kwietnia  2018  20:22:54
~The
Faja w zębach, komora przy uchu tak teraz kierowcy jeżdżą. A zielona strzałka, kierowca ma obowiązek zatrzymać się i upewnić że nie stworzy zagrozenia dopiero może jechać.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  20:19:21
Kompletna bzdura,dotychczas na tym skrzyżowaniu jeśli dla pojazdów pali się zielona strzałka w prawo, podkreślam strzałka, to wszystkie kierunki piesze mają czerwone. Więc, albo rowerzysta wjechał na czerwonym, albo prowadząca samochód nie jechała w prawo na strzałce, tylko na zielonym i skręcała warunkowo. Chyba, że po ostatnim remoncie, a jeszcze nie jechałem przez to skrzyżowanie, popieprzono całkowicie sygnalizację i muszę to sprawdzić.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  20:10:28
~J 23
i co to jest "pas dla rowerów"???
Dodano: 12  Kwietnia  2018  19:58:15
~J 23
No i jak się sprawdzają genialne przepisy pozwalające niemal na wszystko rowerzystom? Dobrze? Ci co tworzą przepisy mają krew na rękach niestety. To ogólna opinia nie związana z tym konkretnym przypadkiem.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  19:57:21
~set
Z tego co widzę auto sie zatrzymało przed ścieżka dla rowerzystów czyli dziadek jechał po przejściu dla pieszych a za to jest mandat.Fakt mial zielone światło ale ...
Dodano: 12  Kwietnia  2018  19:36:22
~manukun
No tak Lucek kazał tak ustawić.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  19:12:12
~123
Pewnie się malowała albo gadała przez telefon biznesłomen w tym pięknym samochodziku.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  18:56:17
~rowerzysta
Było dobrze to wszystko musieli spieprzyć jak zwykle
Dodano: 12  Kwietnia  2018  18:46:59
~jajec
A czy ścieżka dla rowerów w tym miejscu jest dwukierunkowa ???? Bo jesli nie to rowerzysta jechał pod prad......(co jest zresztą nagminne w tym mieście, a potem jak jest potracenie to winny kierowca)
Dodano: 12  Kwietnia  2018  18:19:14
~dojna zmiana+
No to babsztyl ma pozamiatane.Sprawa w sądzie i za dwa trzy latka powtórny egzamin na prawko który ciężko będzie jej zdać z powodu nieznajomości przepisów.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  18:18:37
~Stalowiak
Ną sygnalizacji przy skrzyżowaniu ulic Staszica i Mickiewicza obok szpitala znowu jest tak że wcześniej jak się jeździło w kierunku Rozwadowa np. skrecając od strony Niska w Mickiewicza zapalało się światło zielone jak kończyło sie jadącym na wprost. Teraz znowu zaświeca się na wprost i na skręt w lewo zielone w tym samym czasie a jadący w kierunku Niska wszyscy stoją więc radzę zwrócić uwagę na światła i nie jeździjcie na pamięć bo znowu będzie wypadek.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  17:59:17
Z kolei ze Stalowiakiem się nie zgodzę jezyk pieszy miał zielone, a kierowca miał warunkową zieloną strzałkę ;) wina leży wyłącznie po stronie kierowcy - może ruszyć dopiero wtedy kiedy upewni się, że może jechać umiech
Dodano: 12  Kwietnia  2018  17:56:16
Zgadzam się z Maciek22... do tej pory zielona strzałka zapalała się wtedy kiedy zielone mieli jadący w lewo i było bezkolizyjnie... teraz zielona strzałka świeci się gdy zielone mają piesi i można ich potrącić... sam byłem blisko żeby wjechać... (stałem na czerwonym, zobaczyłem strzałkę i ruszyłem) a tu mi piesi wyrośli... chciałem trąbić, ale zobaczyłem, że oni też mają zielone ^^ będą potrącenia jak nic ^^
Dodano: 12  Kwietnia  2018  17:54:23
~Stalowiak
maciek22 masz racje bo zanim zaczęli majstrować przy sygnalizacji świetlnej było tak że strzałka w prawo zaświecała sie dla samochodów a piesi mieli wtedy czerwone a teraz pieszy i samochód ma takie same światło czyli zielone, druga sprawa jadący rowerem też powinien się zatrzymać i upewnić czy nic nie jedzie ale kierowca również więc wina leży po obu stronach. Ale w świetle prawa drogowego wina leży po stronie kierowcy bo walnał osobe na pasach.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  17:52:47
~Rty
Do wszystkich kierowców pamiętajcie ze zaswiecenie się zielonej strzałki nie oznacza pewnego przejazdu trzeba się zatrzymać po czym ponownie ruszyć gdyby wszyscy o tym pamiętali nie było by takich wypadków kierowca powinien dostać bardzo srogi mandat i dla poszkodowanego zadość uczynienie. Ogólnie za potrącenie na pasach powinny być kosmiczne mandaty żeby każdy kierowca pamiętał żeby zwalniać na pasach
Dodano: 12  Kwietnia  2018  17:47:40
 

Pogoda:
Stalowa Wola
Sport
Edukacja
Pozostałe