Zaloguj się !
Get Adobe Flash player

Trasa Podskarpowa do remontu

Opublikowano: 10  Kwietnia  2018

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie ogłosiła właśnie przetarg na remont Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli.

Remont będzie wykonywany na odcinku około 2,5 km, od ulicy Brandwickiej w kierunku południowego wschodu i obejmie między innymi likwidację nierówności poprzecznych nawierzchni. Wymienione zostaną krawężniki, obrzeża opaski bezpieczeństwa. Do kanalizacji deszczowej, która już istnieje zostaną podłączone sączki podłużne w pasie środkowym i wzdłuż zewnętrznych krawędzi jezdni. Droga będzie równa, bez kolein. Przez środek wymieniona zostanie tzw. zasypka na grunt przepuszczalny. Podobnie w miejscu, gdzie wmontowany zostanie drenaż.

Po remoncie firma będzie musiała przywrócić oznakowanie poziome. Remont przejdą też ekrany akustyczne. Zostaną oczyszczone ze starej farby i pomalowane od nowa.

W maju 2015 roku Podskarpowa przeszła „frezowanie garbów”. Podmokły teren, usytuowany w okolicach starorzecza Sanu przyczyniał się, jak ustalili fachowcy z Politechniki Krakowskiej, do ciągłego tworzenia się charakterystycznych, poprzecznych wybrzuszeń na asfalcie. Teraz ten problem zostanie wyeliminowany.

 


Komentarze

Strona: 1/1 Wyświetlaj po:

~jan
... a wystarczyło by inwestor przed rozpoczęciem budowy obwodnicy zrobił solidne badania gruntu, zrobił je teraz ( mam nadzieję ) po 20tu latach. Oby nie skończyło się jak z główną ulicą Niska, na przyjazd papieża do Sandomierza wyremontowana za grube miliony ,,super nowoczesna technologią" a po pięciu latach zaczęła się ponownie zapadać.
Dodano: 14  Kwietnia  2018  05:49:13
@dzida
150 mln zł było zabezpieczone w budżecie województwa i w programie operacyjnym Podkarpacia na budowę nowego ciągu drogowego od Branwicy do obecnego Vivo z nowym mostem na Sanie.

W międzyczasie nastąpiła zmiana ekipy rządzącej w województwie. Po 2014 tragedia się pogłębiła - nowy prezydent miasta zrezygnował z tych pieniędzy tłumacząc, że most jest niepotrzebny. Dziwnym trafem rezygnacja z tego priorytetowego projektu województwa podkarpackiego spowodowała, że pieniądze trafiły na pierwsze projekty z listy rezerwowej.

Jak myślisz, czy to przypadek, że znalazł się tam most na Wisłoce w rodzinnym mieście marszałka. Ba, to nie koniec hipokryzji. Ów marszałek stwierdził przy klaszczącym obok prezydencie, że przeprawa stalowowolska prowadzi donikąd. Nie przeszkadza ten fakt realizacji mostu na Wisłoce, chociaż prowadzi do równie niezabudowanych terenów.

Szkopuł w tym, że dofinansowanie "naszego" projektu odbywało się jako budowa dojazdu do planowanej trasy ekspresowej w sieci kompleksowej TEN-T - S74.

Gdyby most na Sanie powstał, Stalowa Wola otrzymałaby koronny argument do przyspieszenia budowy fragmentu S74 łączącego z S19. Jej koszt, z uwagi na łagodne warunki terenowe, byłby porównywalny z planowanym produktem obwodnicopodobnym. Nawet budowa tego fragmentu S74 w wariancie jednojezdniowym dałaby lepsze korzyści. No i byłaby tańsza. A to kolejny argument.

Obecnie Weber z Nadbereżnym tak dbają o interesy miasta, że ta S74 na odcinku podkarpackim nie posiada ustalonego przebiegu. Brak programu funkcjonalno-użytkowego i decyzji środowiskowej skutecznie blokuje powstanie drogi, którą możnaby nazwać prawdziwą obwodnicą miasta.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  21:06:19
~Alex
do "~dzida" - obwodnicy nie buduje się na dwa lata albo od kadencji do kadencji. Ma to być projekt przemyślany i optymalny. Lepiej zrobić coś lepszego nawet droższego i dłużej -niż zmarnować pieniądze na coś słabego i nie spełniającego odpowiedniej funkcji.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  19:48:42
~dzida
Jasne ciekawe skąd kasiora na most za sto milionów??? Już był taki pomysł urodził się w głowie Supermena z Ozetu ale skończyło się na tym że po co most skoro można San i wszystko dookoła pozostawić jako rezerwat żaby i wybudować rzekę w parku miejskin. Można pewnie Supermen Potrafi... Heeeeehheee
Dodano: 12  Kwietnia  2018  16:08:44
~Alex
"pseudoobwdnica" w obecnym kształcie nie ma absolutnie najmniejszego sensu. Jest bzdurnym projektem. W kwestii tego kto o tym zadecydował to powątpiewam w to, że to była obecna ekipa. Decyzje zapadały wcześniej. Natomiast obecna ekipa powinna to w trybie natychmiastowym zmienić!!! Zrobić most na sanie i obwodnicę z prawdziwego zdarzenia, a nie dodatkową ulicę utrudniającą życie mieszkańcom miasta. Czekaliśmy długo, można poczekać jeszcze trochę i mieć porządną i przemyślaną obwodnicę a nie takiego gniota jaki jest w planach...
Dodano: 12  Kwietnia  2018  12:17:18
@alex
Był pomysł przerzucenia obwodnicy na drugą stronę Sanu, ale Nadbereżny skutecznie go zablokował - miasto zrezygnowało ze 150 mln zł na budowę mostu obok Vivo. Po połączeniu przedłużenia ul. Chopina do planowanej S74, uzyskalibyśmy bezkolizyjną obwodnicę omijającą miasto. Planowana droga podskarpowa nie wniesie niczego dobrego. Uciążliwa trasa tranzytowa zostanie przeniesiona z jednej strony osiedla na drugie. W dodatku odetnie osiedla mieszkaniowe od terenów rekreacyjnych (na które wydano niemałe pieniądze). Ruchu drogowego też nie udrożni, bo na odcinku 15 km będzie wybudowane aż 5 nowych rond. Wielu kierowców dalej będzie jeździć przez centrum Niska, bo zysk czasowy zostanie "zjedzony" przez nadłożenie drogi - chyba, że stara 77 sie zapadnie ;)
Dodano: 12  Kwietnia  2018  10:26:51
~Alex
Do tej pory nikt nie dostał po d...e za podskarpową remontowaną co rok. A zabierają się za robienie dodatkowej ulicy w mieście (bo obwodnicą to z pewnością nie będzie - spaliny hałas praktycznie w mieście zamiast poza nim). Czy teren budowy tej "ulicy" jest łatwiejszy niż podskarpowej? Uważam, że nie jest, jest trudniejszy skoro za to się zabierają to znaczy, że podskarpowa została wykonana niezgodnie ze sztuką. A za błędy płacą podatnicy zamiast urzędników.
Dodano: 12  Kwietnia  2018  08:13:51
~Alex
Odgrodzone zostanie miasto od rzeki i terenów zielonych "pseudoobwodnicą" bo to tak naprawdę dodatkowa ulica będzie z jednym pasem. Jaki sens ma rewitalizacja błoni przy obwodnicy, spalinach itp? Obwodnicę robi się po to, żeby nie było spalin w mieście, a u nas będą i to będą przy terenach "rekreacyjnych" na błoniach umiech Dlaczego nie zrobiono obwodnicy po drugiej stronie rzeki? Dlaczego wybrano wariant pod dyktando Niska i Pysznicy lub os piasków? Myślałem, że obwodnicę miasta robi się z myślą o mieszkańcach miasta i dla miasta!!! Takie inwestycje robione są na lata i trzeba było dobrze to przemyśleć. Lepiej zrobić coś nawet droższego, a dobrego i z głową na lata niż gniota do remontu co rok - bo trzeba jakoś wybory wygrać. Nie ma w tych urzędach ludzi myślących?
Dodano: 12  Kwietnia  2018  08:09:25
~baenaba
Powstałe garby są w identycznej od siebie odległości-jak uczeni z Politechniki Krakowskiej są w stanie to wytłumaczyć? Dla mnie to partactwo firmy która wykonała obwodnice.
Dodano: 11  Kwietnia  2018  21:56:08
~Klon
Poczekamy, zobaczymy. Nie ma co się przedwcześnie cieszyć. Na obiecankach już się znamy.
Dodano: 11  Kwietnia  2018  17:05:31
~Do dzida
Dzida tupbo propagandowe jednej słusznej partii ty zrozum że to nie Szlęzak tylko GDDiA była odpowiedzialna za podziałowa a comfortable ławek to fakt za 100 tys zł zostało zrobione 7 ławek z nierdzewki za to Twój miłościwie nam panujący LN zrobił jedną ławkę dla zakochanych ze zwykłej rury pomalowanej na czerwono za 46 tys zł !
Dodano: 11  Kwietnia  2018  15:44:52
@dzida
Ten stek bzdur mógłby być wiarygodny, gdyby nie fakt, że to GDDKiA była inwestorem. Ale zawsze można powiedzieć, że to wina poprzednich władz.
Dodano: 11  Kwietnia  2018  13:52:11
~dzida
Podskarpowa była budowana za rządów "grubego z Ozetu". A "gruby z Ozetu" cały czas trzymał kasę i robił aby były oszczędności na Jagodową Stolicę Polski i na rzekę w parku obok szkoły muzycznej no i na ławy za grube miliony. Więc teraz do grubego swoje żale wylewać. I to samo dot. innych inwestycji w mieście placu zabaw rewitalizacji błoń itd...itd.
Dodano: 11  Kwietnia  2018  13:09:44
No i gitara
Dodano: 11  Kwietnia  2018  12:53:49
~Milion
Przypominam, ze ww odcinek budowała firma strabag
Dodano: 11  Kwietnia  2018  12:50:01
~Milion
Przypominam, ze ww odcinek budowała firma strabag
Dodano: 11  Kwietnia  2018  12:49:57
~Olo
Wowo ma rację. Podskarpowa jest łatana praktycznie co rok. Ludzie, którzy dopuścili do jej budowy, wykonania i odbioru powinni płacić ze swojej kieszeni, ale płacimy my...
Dodano: 11  Kwietnia  2018  11:01:03
~Olo
No niestety, ciekawe jak będzie wykonana nowa "pseudoobwodnica".. Teren chyba jeszcze trudniejszy. Za wszystko zapłacimy my w podatkach. Każdy błąd kosztuje a urzędy i "władza" nie płaci, płacimy my podatnicy. Póki nie jest za późno można przemyśleć jeszcze jej sens...
Dodano: 11  Kwietnia  2018  10:58:58
~wowo
kto dopuścił do budowy na takim terenie powinien zapłacić za ten bubel
Dodano: 11  Kwietnia  2018  07:10:05
~kleryczek
a to nie strabag robił na odwal obwodnicę???? niech ponoszą koszty remontu!!!
Dodano: 11  Kwietnia  2018  05:56:44
~tadek70
Własnie niedawno na osiedlu wymieniali u nas krawezniki,stare były dobre i kto jezdzi po kraweznikach?Skojarzyłem ze jakas firma ma duze zapasy tych krawezników i teraz bedzie miała niezły biznes.Kto jezdzi po kraweznikach,po co to wymieniac?Az tacy głupi nie jestesmy zeby uwierzyc w bajke o kraweznikach ktore same sie krusza na desczu.
Dodano: 10  Kwietnia  2018  23:23:16
~sąsiedzi
Przetarg na budowę = Przetarg na remont = Stała Praca przy Remontach = Stabilna Przyszłość
Dodano: 10  Kwietnia  2018  23:07:59
~jasio
a poco to rusac tam będzie łobwodnica a my nie będziemy tam jezdzic
Dodano: 10  Kwietnia  2018  21:24:30
Plan zakłada naprawę problemu "hopków", ale nie znaczy to, że zostanie on rozwiązany.

Tylko czekać na konferencję świty z Wolności, że będzie remont. Wróć, to po przecięciu wstęgi.
Dodano: 10  Kwietnia  2018  21:20:19
 

Pogoda:
Stalowa Wola
Sport
Edukacja
Pozostałe