Trasa Podskarpowa do remontu

Image

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie ogłosiła właśnie przetarg na remont Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli.

Remont będzie wykonywany na odcinku około 2,5 km, od ulicy Brandwickiej w kierunku południowego wschodu i obejmie między innymi likwidację nierówności poprzecznych nawierzchni. Wymienione zostaną krawężniki, obrzeża opaski bezpieczeństwa. Do kanalizacji deszczowej, która już istnieje zostaną podłączone sączki podłużne w pasie środkowym i wzdłuż zewnętrznych krawędzi jezdni. Droga będzie równa, bez kolein. Przez środek wymieniona zostanie tzw. zasypka na grunt przepuszczalny. Podobnie w miejscu, gdzie wmontowany zostanie drenaż.

Po remoncie firma będzie musiała przywrócić oznakowanie poziome. Remont przejdą też ekrany akustyczne. Zostaną oczyszczone ze starej farby i pomalowane od nowa.

W maju 2015 roku Podskarpowa przeszła „frezowanie garbów”. Podmokły teren, usytuowany w okolicach starorzecza Sanu przyczyniał się, jak ustalili fachowcy z Politechniki Krakowskiej, do ciągłego tworzenia się charakterystycznych, poprzecznych wybrzuszeń na asfalcie. Teraz ten problem zostanie wyeliminowany.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~jan

... a wystarczyło by inwestor przed rozpoczęciem budowy obwodnicy zrobił solidne badania gruntu, zrobił je teraz ( mam nadzieję ) po 20tu latach. Oby nie skończyło się jak z główną ulicą Niska, na przyjazd papieża do Sandomierza wyremontowana za grube miliony ,,super nowoczesna technologią" a po pięciu latach zaczęła się ponownie zapadać.

~Alex

do "~dzida" - obwodnicy nie buduje się na dwa lata albo od kadencji do kadencji. Ma to być projekt przemyślany i optymalny. Lepiej zrobić coś lepszego nawet droższego i dłużej -niż zmarnować pieniądze na coś słabego i nie spełniającego odpowiedniej funkcji.

~dzida

Jasne ciekawe skąd kasiora na most za sto milionów??? Już był taki pomysł urodził się w głowie Supermena z Ozetu ale skończyło się na tym że po co most skoro można San i wszystko dookoła pozostawić jako rezerwat żaby i wybudować rzekę w parku miejskin. Można pewnie Supermen Potrafi... Heeeeehheee

~Alex

"pseudoobwdnica" w obecnym kształcie nie ma absolutnie najmniejszego sensu. Jest bzdurnym projektem. W kwestii tego kto o tym zadecydował to powątpiewam w to, że to była obecna ekipa. Decyzje zapadały wcześniej. Natomiast obecna ekipa powinna to w trybie natychmiastowym zmienić!!! Zrobić most na sanie i obwodnicę z prawdziwego zdarzenia, a nie dodatkową ulicę utrudniającą życie mieszkańcom miasta. Czekaliśmy długo, można poczekać jeszcze trochę i mieć porządną i przemyślaną obwodnicę a nie takiego gniota jaki jest w planach...

manukun

@alex
Był pomysł przerzucenia obwodnicy na drugą stronę Sanu, ale Nadbereżny skutecznie go zablokował - miasto zrezygnowało ze 150 mln zł na budowę mostu obok Vivo. Po połączeniu przedłużenia ul. Chopina do planowanej S74, uzyskalibyśmy bezkolizyjną obwodnicę omijającą miasto. Planowana droga podskarpowa nie wniesie niczego dobrego. Uciążliwa trasa tranzytowa zostanie przeniesiona z jednej strony osiedla na drugie. W dodatku odetnie osiedla mieszkaniowe od terenów rekreacyjnych (na które wydano niemałe pieniądze). Ruchu drogowego też nie udrożni, bo na odcinku 15 km będzie wybudowane aż 5 nowych rond. Wielu kierowców dalej będzie jeździć przez centrum Niska, bo zysk czasowy zostanie "zjedzony" przez nadłożenie drogi - chyba, że stara 77 sie zapadnie ;)

~Alex

Do tej pory nikt nie dostał po d...e za podskarpową remontowaną co rok. A zabierają się za robienie dodatkowej ulicy w mieście (bo obwodnicą to z pewnością nie będzie - spaliny hałas praktycznie w mieście zamiast poza nim). Czy teren budowy tej "ulicy" jest łatwiejszy niż podskarpowej? Uważam, że nie jest, jest trudniejszy skoro za to się zabierają to znaczy, że podskarpowa została wykonana niezgodnie ze sztuką. A za błędy płacą podatnicy zamiast urzędników.

~baenaba

Powstałe garby są w identycznej od siebie odległości-jak uczeni z Politechniki Krakowskiej są w stanie to wytłumaczyć? Dla mnie to partactwo firmy która wykonała obwodnice.

~Klon

Poczekamy, zobaczymy. Nie ma co się przedwcześnie cieszyć. Na obiecankach już się znamy.

~Do dzida

Dzida tupbo propagandowe jednej słusznej partii ty zrozum że to nie Szlęzak tylko GDDiA była odpowiedzialna za podziałowa a comfortable ławek to fakt za 100 tys zł zostało zrobione 7 ławek z nierdzewki za to Twój miłościwie nam panujący LN zrobił jedną ławkę dla zakochanych ze zwykłej rury pomalowanej na czerwono za 46 tys zł !

manukun

@dzida
Ten stek bzdur mógłby być wiarygodny, gdyby nie fakt, że to GDDKiA była inwestorem. Ale zawsze można powiedzieć, że to wina poprzednich władz.

~dzida

Podskarpowa była budowana za rządów "grubego z Ozetu". A "gruby z Ozetu" cały czas trzymał kasę i robił aby były oszczędności na Jagodową Stolicę Polski i na rzekę w parku obok szkoły muzycznej no i na ławy za grube miliony. Więc teraz do grubego swoje żale wylewać. I to samo dot. innych inwestycji w mieście placu zabaw rewitalizacji błoń itd...itd.

remont

No i gitara

~Milion

Przypominam, ze ww odcinek budowała firma strabag

~Milion

Przypominam, ze ww odcinek budowała firma strabag

~Olo

Wowo ma rację. Podskarpowa jest łatana praktycznie co rok. Ludzie, którzy dopuścili do jej budowy, wykonania i odbioru powinni płacić ze swojej kieszeni, ale płacimy my...

~Olo

No niestety, ciekawe jak będzie wykonana nowa "pseudoobwodnica".. Teren chyba jeszcze trudniejszy. Za wszystko zapłacimy my w podatkach. Każdy błąd kosztuje a urzędy i "władza" nie płaci, płacimy my podatnicy. Póki nie jest za późno można przemyśleć jeszcze jej sens...

~wowo

kto dopuścił do budowy na takim terenie powinien zapłacić za ten bubel

~kleryczek

a to nie strabag robił na odwal obwodnicę???? niech ponoszą koszty remontu!!!

~tadek70

Własnie niedawno na osiedlu wymieniali u nas krawezniki,stare były dobre i kto jezdzi po kraweznikach?Skojarzyłem ze jakas firma ma duze zapasy tych krawezników i teraz bedzie miała niezły biznes.Kto jezdzi po kraweznikach,po co to wymieniac?Az tacy głupi nie jestesmy zeby uwierzyc w bajke o kraweznikach ktore same sie krusza na desczu.

~sąsiedzi

Przetarg na budowę = Przetarg na remont = Stała Praca przy Remontach = Stabilna Przyszłość

~jasio

a poco to rusac tam będzie łobwodnica a my nie będziemy tam jezdzic

manukun

Plan zakłada naprawę problemu "hopków", ale nie znaczy to, że zostanie on rozwiązany.

Tylko czekać na konferencję świty z Wolności, że będzie remont. Wróć, to po przecięciu wstęgi.