Jak przebiega remont na kolei?

Image

Trwają intensywne prace na terenie stacji kolejowej Stalowa Wola Rozwadów. Powstał już nowy peron oraz 3 nowe tory. O przebiegu tych prac mówiono w czwartek podczas briefingu prasowego.

W czwartek 15 lutego odbył się briefing prasowy zorganizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A dotyczący projektu: "Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin- Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją".

- W tej chwili realizowane są dwa odcinki na tej linii. Początkowy odcinek Lublin- Lublin Zemborzyce, o długości 6 kilometrów oraz stacja Stalowa Wola. Od pierwszego marca rozpoczniemy duży odcinek, 36 km, od Lublina Zemborzyc do Kraśnika. Odcinek w Stalowej Woli jest w połowie realizacji. Zbudowany jest jeden peron, 3 tory około 15 rozjazdów. Prace mają zakończyć się na jesień tego roku- wyjaśnia Marcin Egiert, dyrektor projektu.

W przypadku odcinka Lublin- Lublin Zemborzyce tor numer jeden został zakończony w październiku ubiegłego roku, obecnie dobiegają końca prace przy torze numer dwa. Zostanie wybudowanych 7 nowych peronów. W 2019 roku cała linia przejdzie elektryfikację.

Od 1 marca zostanie zamknięty odcinek Lublin Zemborzyc - Kraśnik dla przewozów regionalnych, w związku z tym zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza - autobusowa. Ze względu na to, że jest to odcinek jednotorowy niezbędne jest jego zamknięcie. Przez półtora roku linia nie będzie przejezdna. Prace będą realizowane w trzech etapach. Ostatni z nich będzie obejmował odcinek od Zaklikowa do Stalowej Woli. 1 sierpnia powinien zostać przywrócony ruch trakcją spalinową.

Wartość realizowanej inwestycji opiewa na 367 mln zł.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@vbbbbbbbbb
Dziwnym trafem tylko Ty potwierdzasz remont tego odcinka...

~bbbbbbbbbbbb

@vvvv

Odcinek linii kolejowej STW Rozwadów - Przeworsk był na liście rezerwowej, ale ważne jest, że zabiegom odpowiednich środowisk będzie remont tej linii w latach 2020 - 2023, dzięki któremu na całości tego odcinka, czyli ze STW Rozwadów do Przeworska będzie 120 km/h oraz piękne perony i torowisko. Dlatego zakończy się wreszcie pisanie w komentarzach na tym portalu i konkurencyjnym GŁUPOT typu, że ten odcinek kolejowy został poświęcony na jakimś przysłowiowym ołtarzu linii przez Kolbuszową.

~vvvv

linia na Przeworsk jest na liście rezerwowej, o co się postarał jakis mocny kolbuszowsko-tarnobrzeski kacyk czyli jak sama nazwa mówi przeznaczona jest do likwidacji, na zadupie do Charzewic nikt nie bedzie dymał tylko wybierze pks lub busiarstwo z centrum miasta

maszynista

Co za debil zlikwidował przjscie po peronach na Piaski,oby szybko stracił prace półgłówek.Czy ktos widział ze zakładaja nowe szyny na torach postojowych przy Przemysłowej?Tam pociag jezdzi maksymalnie 10 kilometrow na godzine,wiec to niepotrzebne wydatki.Za duzo kasy maja w PLK i wymieniaja dobre rzeczy na nowe.Spółka od dworców za to nie ma kasy na remont dworca .Po co było niszczyc PKP i dzielić na spółki z rozkazu Brukseli.

~Włodek

A może mi ktoś wskazać gdzie znajduje sie te 15 niby nowych rozjazdów? Czemu tym się nikt nie zainteresuje??? Ponoc miały byc ...głupoty piszecie pieniedzy braklo czy w łapę ktoś wzioł???Że były Stare napędy na linkach sterowane spowrotem się chłopy nameczyly żeby wsadzić je po ich demolce, niektore jeszcze moga pamietac okupanta zamiast nowych na guziczek bądź myszką komputera sterowanych to dalej te ciarupy wkładają czym tu się chwalic komu oni ciemnotę wciskają???Poprawili bezpieczeństwo hehe Wiem bo chodze tamtendy na piaski do domu i z ciekawości pytałem robotników na torach ciekawe czy za prywatne pieniadze ktos by płacił za Stare jak za nowe Peron też zdarty do góry jak skocznia narciarska łuki poprostowane tak ze niewidac ruznicy przed i po przejście na piaski zlikwidowane są powody do podziwu umiech

~niezalogowany

wawer
Tęskni się za Szrekiem PSL-owcem? Oby ta zaraza PO/PSL więcej do władzy nie wróciła.

maszynista

Kto odpowie zazburzenie parowozowni?Mozna ja teraz odbudowac,ale uzywajac nowych materiałow i opłacajac firmy to bedzie majatek.Nie słuchali durnie urzedasy jak ludzie nie chcieli zeby zniszczyc parowozownie.Piechota ,ktos cos wie czy to jego podpis?

~Pebe

Kto odpowie za zburzenie Parowozowni?!

janusz21q

W wszystko dobrze tylko żeby było przejście z osiedla "PIASKI"
na perony.
A jest temu okazja to teraz zrobić, Panie Prezydencie.

~wawer

dlaczego nie ma fot aborygeńca???? budki dla ptaków składa??

JoeMs

... ale zejścia z peronów w kierunku osiedla piaski zapewne dalej nie zrobili ?

maszynista

Powinni wyrownac te zakrety ,bo pociagi nie dadza rade szybciej jezdzic.To wlasciwie nie remont tylko polozenie sieci elektrycznej nad torami ,ktora zaczeto w 1988 roku ale nie skonczyli z powodu dojscia do korota ludzi styropianu.

kruger

A po remoncie do Lublina pojedziemy EN57

~Do maszynista

Panie Heniek, pan se da siana albo co więcej napisze...

~siwy

nikt teraz nie jeździ koleją. każdy ma auto

PawloSt

A czy ktoś mi powie, dla kogo jeżdzi pociąg o 15:10 w kierunku Niska? Przecież ludzie pracuja do 15-tej, i mało kto na niego zdąrzy, ale niech będą korki niech się kierowcy zloszczą a mieszkańcy niech wdychają spaliny

~jasio

a co to zaremont koleji zamieniający pociągi na ałtobusy

~jasio

a co to zaremont zamieniający pociągi na ałtobusy

~look

Szybciej, taniej i komfortowo z PKS Stalowa Wola, no i przede wszystkim szybciej. Busów dużo, a pociąg jedzie i jedzie...

maszynista

To jest afera,jedna firma TLK ma za duzo pieniedzy i układa nowe tory nawet na torach postojowych.Druga firma nie ma kasy na remont dworca i to jest ta głupota demokracji.