Zaloguj się !
Get Adobe Flash player

Powiedz STOP gadżetom dla klientów

Opublikowano: 10  Grudnia  2017

Dbanie o stałych klientów biznesowych powinno być podstawą długofalowej strategii marketingowej. Należy uznawać ich za klientów kluczowych dla istnienia i rozwoju swojego przedsiębiorstwa, co oznacza uczynienie wszystkiego, aby byli usatysfakcjonowani ze współpracy z daną marką. Jak zatem utrzymywać pozytywne relacje z klientami?

Rola prezentów w kontaktach biznesowych

Wielu przedsiębiorców traktuje wręczanie prezentów swoim kluczowym klientom biznesowym jako zbędny koszt, dlatego stara się na nich jak najbardziej zaoszczędzić, albo też rezygnuje z ich wręczania. Czy to dobra metoda na utrzymanie korzystnych relacji biznesowych? Odpowiedź nasuwa się sama.

Wzajemne obdarowywanie się prezentami, nawet o niewielkiej wartości, to rytuał w biznesie, któremu hołdują najlepsi specjaliści ds. marketingu. Wiedzą oni, że jest on ważną, choć zaskakująco złożoną częścią ludzkich interakcji. Ofiarowanie upominku stanowi dowód zainteresowania się drugą osobą, a także sposobem na docenienie i pozytywne zaakcentowanie dotychczasowej współpracy. Jeśli wręczyliśmy klientowi biznesowemu upominek, pojawia się po stronie przedsiębiorcy niepowtarzalna szansa na wyrażenie uznania czy wdzięczności, jakie odczuwamy w stosunku do niego. Poprzez prezent uwalniamy i utrwalamy relacje, które stają się coraz bardziej ścisłe.

Osoba obdarowana czuje się naturalnie w obowiązku do odwdzięczenia się. Nie chodzi tylko o to, aby oczekiwać od kluczowego klienta zrewanżowania się w postaci prezentu zwrotnego, ale na przykład o wybór naszej oferty przy okazji kolejnego podejmowania decyzji zakupowych. Poprzez upominki można budować pozytywne skojarzenia z marką, produktem, jej pracownikami i całą firmą. W kontekście biznesowym prezent ma ścisłe, pragmatyczne cele do zrealizowania.

Działa tutaj reguła wzajemności, opierająca się na mechanizmie polegającym na tym, że im więcej dajemy z siebie, tym więcej obdarowani chcą dać nam, choć niekoniecznie w tej samej postaci.

Co można podarować klientom biznesowym?

Standardem w relacjach biznesowych jest wręczanie sobie drobnych gadżetów, opatrzonych logo firmy. Kubek porcelanowy, długopis, budzik, czy kalendarz książkowy to tylko jedne z wielu takich prezentów. Coraz częściej jednak odchodzi się od gadżetów dla klientów biznesowych w charakterze prezentu, na korzyść bardziej zaskakujących, pozytywnie odbieranych propozycji - może to być nawet zaproszenie do udziału w firmowym wyjeździe integracyjnym

Prezenty dla najważniejszych klientów firmy powinny być dobrze przemyślane. Można nawet zrobić marce firmowej więcej szkody niż pożytku, dając zwykły, jednorazowy długopis biznesmenowi, który od lat z nami współpracuje. Obdarowując partnera zawsze miejmy na uwadze to, że dbamy w ten sposób o swój wizerunek i realizację celów marketingowych. Co zatem wręczać?

Pozytywnym przykładem prezentu biznesowego całkowicie odmiennego od gadżetów jest voucher na jazdę luksusowym lub sportowym samochodem po torze wyścigowym lub propozycja uczestnictwa w imprezie zorganizowanej na takim torze przez przedsiębiorcę. Za jednym razem można zadowolić kilku klientów biznesowych, z którymi współpracujemy, zapraszając ich na niecodzienną imprezę motoryzacyjną i nawiązać z nimi często zupełnie nieformalne relacje, rzutujące pozytywnie na relacjach biznesowych w przyszłości.

Elegancki i przydatny prezent

Kolejnym pomysłem na podarunek dla klienta biznesowego może być zakup ekskluzywnych przyborów piśmienniczych, np. pióra wiecznego, które jednoznacznie kojarzone jest z elegancją i kunsztem. Takie pióra wręczają sobie w prezencie czołowi politycy i dyplomaci, dlatego w kontaktach biznesowych będą one jak najbardziej pożądane.

Pióra kupowane są na lata i można wybrać jak najbardziej spersonalizowane prestiżowe narzędzie pisarskie, które solidnością będzie na pewno odróżniało się od zwykłych piór atramentowych oraz długopisów.

Artykuł sponsorowany
 


Komentarze

Strona: 1/1 Wyświetlaj po:

~Jurek
To nie prezent biznesowy tylko czyste Łapownictwo.
Ziemie dla Ojca Tadeusza to też ,,gadżet,, biznesowy
Dodano: 16  Grudnia  2017  12:51:47
 

Pogoda:
Stalowa Wola
Sport
Edukacja
Pozostałe