Nowocześnie na kolejowym szlaku

Image

Trwają prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją. I właśnie o tych i innych inwestycjach kolejowych mówiono dziś podczas konferencji.

Podczas konferencji kolejowej zorganizowanej w Muzeum Regionalnym w Rozwadowie obecni byli samorządowcy, parlamentarzyści, Andrzej Bittel (podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa), Adam Hamryszczak (podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju), Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).

Krajowy Program Kolejowy na lata 2014- 2020 zakłada, że łączna wartość inwestycji w tym okresie wyniesie aż 66 mld zł (ponad 220 kolejowych projektów inwestycyjnych w całej Polsce i modernizacja ponad 9 tys. torów kolejowych).

- Realizujemy Krajowy Program Kolejowy, którego wartość to prawie 67 mld zł. W ramach tego programu mamy fundusze z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, z instrumentu „Łącząc Europę”, z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”, no i nasze własne środki krajowe- mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Atrakcyjna magistrala to: krótszy czas podróży i większa przepustowość linii, parkingi typu Park & Ride oraz węzły przesiadkowe, większe bezpieczeństwo podróży dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym, budowa nowych i modernizacja istniejących przejazdów kolejowo- drogowych, modernizacja rozjazdów, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty) oraz urządzeń telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, wygodna infrastruktura dworcowa.

Na trasie Lublin- Stalowa Wola czas podróży pociągami regionalnymi skróci się z 1h50min do ok. 1h25min, a pociągami międzyregionalnymi z możliwością jazdy trakcją elektryczną- z 1h20min do 1h5min. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 umów (w tym na remont odcinka Lublin- Stalowa Wola Rozwadów) w ramach Programu Operacyjnego „Polska Wschodnia”, na łączną kwotę 2 mld zł. Modernizacja trasy Lublin- Stalowa Rozwadów wraz z elektryfikacją (linie nr 68: Lublin Stalowa Wola Rozwadów i 565: Charzewice- Rozwadów Towarowy) obejmuje 105 km odcinek linii kolejowych. Zmiany to: 20 przebudowanych stacji i przystanków, 2 nowe przystanki, 20 minut krótsza podróż w relacji Lublin- Stalowa Wola- Rzeszów, 92 km zelektryfikowanej linii kolejowej, 105 km zmodernizowanej linii kolejowej, 75 przebudowanych przejazdów kolejowo- drogowych, 46 wyremontowane i 24 przebudowane obiekty inżynieryjne. Obecnie w Rozwadowie przebudowano tory: 1, 3, 5, 51, wykonano nowy peron i wymieniono 7 rozjazdów.

Prace są nie tylko wykonywane czasowo, ale szereg zadań jest „wyprzedzanych”, co gwarantuje finisz wszystkich robót w terminie, a może nawet i przed czasem.

- Trzeba jasno powiedzieć, że tempo prac jest naprawdę imponujące. Wyprzedziliśmy harmonogram o prawie rok. To jest roczne przyspieszenie w zakresie zarówno inwestycji realizowanych na linii L68 Stalowa Wola- Lublin, ale także na inwestycjach związanych ze wschodnią magistralą kolejową, współfinansowanych z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla przedsiębiorców, którzy będą z tej linii korzystać, ale także również dla mieszkańców. Liczymy na to, że mieszkańcy województwa lubelskiego i podkarpackiego będą częściej korzystać z inwestycji, która zostanie tutaj zrealizowana. Taki jest nasz podstawowy cel- mówi Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Nowoczesna infrastruktura kolejowa jest przyjazna człowiekowi, dostosowana również do potrzeb osób niepełnosprawnych. O bardzo istotnym aspekcie linii- elektryfikacji opowiedział podczas konferencji Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Omówił również zakres robót wykonywanych obecnie na terenie całej Polski. Podkreślił, że dobrym rozwiązaniem jest współpraca z PKP S.A., spółką która realizuje program dworcowy. Łącznie więc prace jakie toczą się na kolei są kompleksowe. Prezes zachęcał też podróżujących do korzystania z oferty kolejowej. Skrócony czas podróży i bardziej komfortowe warunki jazdy spowodowały, że na tym polu wyraźnie poprawiły się statystyki. Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy podróżowania po Polsce (wzrost klientów o kilkanaście procent).

Przewiń do komentarzy








Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~aaaaaaaaa

@zzzzz i Damian_DE



NIE TYLKO OSOBÓWKI będą przejeżdżać przez dworzec Stalowa Wola Rozwadów.


Po co remont dworca w Stalowej Woli Rozwadowie?

A po to:


W planie transportowym MIB w perspektywie czasowej 2020 - 2025 są zapisane 2 pociągi pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa do Warszawy właśnie przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św. oraz 2 pociągi pośpieszne dziennie z Hrubieszowa/Zamościa do Krakowa/Wrocławia, CZYLI nie tylko pociągi osobowe i towarowe mają przez dworzec Stalowa Wola Rozwadów jeździć.


REMONT PERONÓW i DWORCA w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień, a od nowego rozkładu jazdy, czyli za kilka tygodni, będzie 6 osobówek dziennie ze Stalowej Woli do Rzeszowa oprócz sobót, ten dodatkowy kurs będzie ze Stalowej Woli Południe i będzie miał powrotny wyjazd o 19:30 z Rzeszowa do Stalowej Woli Południe, co jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom pasażerów) oraz, co bardzo ważne, dla, jak już u góry napisałem, planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Hrubieszowa/Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy.


Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie do...być może na początek 8 dziennie, czyli będzie PRAWIE 20 osobówek dziennie i 4 pośpieszne przez Stalową Wolę Rozwadów.


WIĘC NIE TYLKO pociągi osobowe i towarowe BĘDĄ NA DWORCU Stalowa Wola Rozwadów.


A wracając do poruszanego tematu:


Ja i znakomita większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne pociągi jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie tylko część z nich jak byłoby w przypadku POMIJANIA STALOWEJ WOLI 30 kilometrowym łukiem z powodu trasowania części pośpiesznych z południa PODKARPACKIEGO przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i o zgrozo na Sandomierz, Ostrowiec Św., a nie Stalową Wolę CHARZEWICE, dlatego nie ma problemu w tym ( BO TO da Stalowej Woli wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św.), że według PLANU TRANSPORTOWEGO MIB na lata 2020 - 2025 część pociągów pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe.


A obecny przystanek kolejowy w Pilchowie dla pociągów pośpiesznych a niedługo budowany przystanek dla pociągów pośpiesznych w STALOWEJ WOLI Charzewice to wielka różnica, ponieważ:


centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach, będzie przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki oraz przy samym niedługo budowanym przystanku dla pociągów pośpiesznych, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.


W planach będzie kurs MZK najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

~Hejty

Za hejt płacą 6 złotych za wpis? A odbiór gotówki 6 złotych od postu pod bankomatem w Metalowcu?
Jeśli tak to jakiś głupek zarobił tylko pod tym artykułem 10x6 złotych czyli 60 złotych...

~Damian_DE

Panowie w garniturkach i panie w spódniczkach. Weźcie się w końcu do roboty. Żeby nie można było dojechać na północ Polski ze Stalowej Woli, tylko trzeba jechać na wioskę Pilchów i stamtąd dopiero dalej to naprawdę wstyd. Za co wy ludzie bierzecie tam pieniądze? Za garniturki i ładne uśmieszki?

~I Sekr.KCPiS

Wy nam musicie ufać bo my wiemy co dla was jest dobre. "nie bójcie się, byle cicho siedzieć, nie podskakiwać, uważać, co mówię, a będzie wam ze mną dobrze, zobaczycie. Ja jestem swój chłop. I pożartować mogę, i zabawić się lubię. Tylko posłuch musi być" - S.Mrożek "TANGO"

maszynista

Urzednicy nas probuja oszukac,bo ta linia do Lublina była juz elektryfikowana w 1989 roku,ale przyszedł balcerowicz i nakazał wszystko sprzedawac na złom i zamykac zakłady pracy.Prawie 30 lat czekamy na dokonczenie elektryfikacji.Podzielili PKP na społki i teraz społka od lini kolejowych ma kase i wymienia niepotrzebnie perony,jak budynek dworca jest wazniejszy,ale on nalezy do innej biedniejszej spolki.Lucyjusz obiecał ze pociagi pospieszne beda zatrzymywac sie w Rozwadowie,ale prezes spolki ma go gdzies i przystanek bedzie na wsi Pilchow,albo Charzewice .Firma znajomego prezesa musi zarobic na budowie peronow i innych pierdół.

~zzzzz

a po co remont tych peronów? dla kilku kibli i szynobusów?

~zzzz

@~sdfgh linia na Przeworsk doczeka się decyzji, ale o likwidacji, bo ważniejsza jest Kolbuszowa

~Jarek

PIS to oszusci......

~Qra domowa

Budowę najnowocześniejszego zakładu karnego w Europie w swoim rodzinnym Opolu zapowiedział podczas konferencji prasowej wiceminister sprawiedliwości Patryk Jaki. Inwestycja o wartości pół miliarda złotych powstanie w Brzegu na Opolszczyźnie. Jak myślicie dla kogo szykują te luksusy???

~Mariusz

Lepsza nieciekawa przyszłość niż przeszłość, jaką miał Piotrowicz... ten ze sztucznymi zębami na przodzie!

~@erere

Ktoś ci dobrze napisał: "to się wysraj w domu" a kości zostaw na cmentarzu umiech))

~zakłamanie

PiS LUBI PRZYPISYWAĆ SOBIE CUDZE SUKCESY, BO SAMI NIE MAJĄ ŻADNYCH.
Pierwszy statek w Polskiej Flocie "KORMORAN" jest dzięki umowie podpisanej przez Platformę we wrześniu 2013 r.
PAMIĘTAJCIE O TYM I NIE WIERZCIE W PROPAGANDĘ PiS.

~erere

@@erere

W mikrobusie jadącym do Warszawy najmniej 4 godziny, nie ma toalety, a w pociągu pośpiesznym, który pojedzie po remontach w 2019 roku przez Lublin do Wawy w 3 godziny będzie jak zawsze toaleta i możliwość chodzenia dla rozprostowania KOŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~DOSKONAŁE!

"Jeżeli przejmowanie sądów przez PiS ma się odbyć tylko dlatego, że są jakieś skandaliczne przypadki zachowań sędziów, to tak jakbyśmy mieli zlikwidować uniwersytety, bo profesorem jest pani Pawłowicz"
umiech))))))))))

~pełna zgoda

Kryśka Pawłowicz dziś stwierdziła, że zna ekspertyzy medyczne, które uzasadniają tezę, że po ukończeniu 65 roku życia człowiek powinien iść na emeryturę ze względu na pogarszający się stan umysłu. Dodać należy że PREZES DOBIEGA 70-tki!!!

~@erere

to się wysraj w domu

~NOŻ QRWA MAĆ

Sześciu sekretarzy i podsekretarzy stanu w Ministerstwie Środowiska dostanie w tym roku nagrody, które łącznie kosztować będą podatników prawie 150 tys. zł. Informacja o kolejnych nagrodach dla podwładnych Jana Szyszki pojawiła się w czasie, gdy wyszło na jaw, że za sprawą ministra środowiska od nowego roku wzrosną ceny wody. Jak dowiedział się "Fakt", przyznane przez premier Beatę Szydło nagrody dla kierownictwa resortu środowiska wyniosą łącznie 146 400 zł, czyli 2400 zł na miesiąc.
Jak przypomina gazeta, wiceministrowie zarabiają około 10 tys. zł miesięcznie. Od początku obecnej kadencji na nagrody dla wiceministrów środowiska poszło już 240 400 zł.
A TY BARANIE NA EMERYTURZE CIESZ SIĘ REWALORYZACJĄ 2,70 ZŁ.

~erere

@..........

W mikrobusie jadącym do Warszawy najmniej 4 godziny, nie ma toalety, a w pociągu pośpiesznym, który pojedzie po remontach w 2019 roku przez do Lublin do Wawy w 3 godziny będzie jak zawsze toaleta i możliwość chodzenia dla rozprostowania KOŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~erere

@..........

W mikrobusie jadącym do Warszawy najmniej 4 godziny, nie ma toalety, a w pociągu pośpiesznym, który pojedzie po remontach w 2019 roku przez do Lublin do Wawy w 3 godziny będzie jak zawsze toaleta i możliwość chodzenia dla rozprostowania KOŚCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~MapaZagrożeń

Przy takiej polityce emerytalnej i niczym nieusprawiedliwionemu faworyzowaniu miernych, ale wiernych, ludzie nad zwyczajniej w świecie nie wytrzymają i .........upomną się o swoje. I znowu "a mury runą, runą..."

~kuźwa pany!!!

Emerytury prezesów spółek skarbu państwa
spółka prezes miesięczne zarobki w 2016 roku
miesięczna składka emerytalna (19,5%) kapitał emerytalny po roku emerytura po 4 latach pracy
PKO BP Zbigniew Jagiełło 265 tys. zł 51 675 zł 620 100 zł 11 274 zł
PGNiG Piotr Woźniak 150 tys. zł 29 250 zł 351 000 zł 6 381 zł
PKN Orlen Wojciech Jasiński 143 tys. zł
27 885 zł
334 620 zł
6 084 zł
KGHM Radosław Domagalski-Łabędzki
121 tys. zł
23 595 zł 283 140 zł 5 148 zł
Enea Mirosław Kowalik 93 tys. zł 18 135 zł 217 620 zł 3 956 zł
PGE Henryk Baranowski 71 tys. zł 13 845 zł 166 140 zł 3 020 zł
Tauron Filip Grzegorczyk 65 tys. zł 12 675 zł 152 100 zł 2 765 zł
Lotos Marcin Jastrzębski 61 tys. zł 11 895 zł 142 740 zł 2 595 zł
PHN Maciej Jankiewicz 42 tys. zł
8 190 zł
98 280 zł
1 786 zł
średnia krajowa 4,57 tys. zł 892 zł 10 703 zł 194 zł

~@erere

To chyba tylko jakiś nieudolnik będzie jeździł z takimi przesiadkami jak proponujesz. Dziś ludzie korzystają z własnych aut albo mikrobusów które są zdecydowanie konkurencyjne. Chyba, że tacy pisowscy prezesi na emeryturach biedaczki będą z tego korzystać. Buha ha ha...Nawet bardzo przeciętnie zarabiający prezes w największych państwowych spółkach może liczyć już po jednej kadencji na co najmniej średnią emeryturę, którą przeciętny Polak wypracuje w ciągu całego swojego życia. Taki efekt przyniosą zmiany, które zamierza wprowadzić rząd. Dzięki PiS najbogatsi będą dostawać miesięcznie nawet po kilkadziesiąt tysięcy złotych.

~erere

@taka gmina

Ta linia jest bardzo potrzebna, żeby wozić np. węgiel z Bogdanki do elektrowni Połaniec składem elektrycznym od początku do końca w godzinach nocnych oraz, żebyś mógł dojechać do Warszawy w 3 godziny i dalej np. do Bydgoszczy, Gdyni czy Szczecina przez Poznań.......

~taka gmina

Po kiego ta linia komu potrzebna? Zdecydowana większość nawet studentów jeździ swoimi samochodami grupując się w kilku. A po studiach zostają w dużych miastach bo po co im to zadupie? Chyba tacy tylko są tu co ukończyli sobotnio-niedzielne szkółki i uważają że są bardzo mądrymi magistrami i swoimi nieudolnościami usiłują dokonywać "wielkich zmian". A na ich facjatach pomiędzy jednym a drugim uchem maluje się tęsknota za rozumem. Patrz foty!

~Marek

~erere

Uważasz, że skrócenie przejazdu pociągu po elektryfikacji linii na trasie Lublin-Stalowa Wola o 20 minut przyciągnie tłumy pasażerów na ten pociąg, podobnie na inne trasy?
Aby zbliżyć się do korzystania z przejazdów koleją do progu Niemiec to należałoby zwiększyć częstotliwość ich kursowania na danej trasie /np: do Lublina, Warszawy, Rzeszowa/ do poziomu kursowania busów np: na trasie St.Wola-Rzeszów, a do tego na pewno nie dojdzie ze względu na rentowność przewozów.

~sdfgh

Linia na Przeworsk też nie za tak długo doczeka się dezycji o remoncie....umiech

~memo

https://www.youtube.com/watch?v=ZoVndvqD36E

~.......

A co z linią do Przeworska?

~hej

pierwsza lawa to nieudacznicy zyciowi dzięki Pis roznoszeniu ulotek przed wyborami zalapali się i udaja fachowcow a to ci misiewicze masi lokani

~memo

A kto dzisiaj jezdzi koleja dzisiaj kolej jest tak zacofana ze szkoda mowic