Nowocześnie na kolejowym szlaku

Image

Trwają prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją. I właśnie o tych i innych inwestycjach kolejowych mówiono dziś podczas konferencji.

Podczas konferencji kolejowej zorganizowanej w Muzeum Regionalnym w Rozwadowie obecni byli samorządowcy, parlamentarzyści, Andrzej Bittel (podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa), Adam Hamryszczak (podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju), Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).

Krajowy Program Kolejowy na lata 2014- 2020 zakłada, że łączna wartość inwestycji w tym okresie wyniesie aż 66 mld zł (ponad 220 kolejowych projektów inwestycyjnych w całej Polsce i modernizacja ponad 9 tys. torów kolejowych).

- Realizujemy Krajowy Program Kolejowy, którego wartość to prawie 67 mld zł. W ramach tego programu mamy fundusze z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, z instrumentu „Łącząc Europę”, z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”, no i nasze własne środki krajowe- mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Atrakcyjna magistrala to: krótszy czas podróży i większa przepustowość linii, parkingi typu Park & Ride oraz węzły przesiadkowe, większe bezpieczeństwo podróży dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym, budowa nowych i modernizacja istniejących przejazdów kolejowo- drogowych, modernizacja rozjazdów, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty) oraz urządzeń telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, wygodna infrastruktura dworcowa.

Na trasie Lublin- Stalowa Wola czas podróży pociągami regionalnymi skróci się z 1h50min do ok. 1h25min, a pociągami międzyregionalnymi z możliwością jazdy trakcją elektryczną- z 1h20min do 1h5min. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 umów (w tym na remont odcinka Lublin- Stalowa Wola Rozwadów) w ramach Programu Operacyjnego „Polska Wschodnia”, na łączną kwotę 2 mld zł. Modernizacja trasy Lublin- Stalowa Rozwadów wraz z elektryfikacją (linie nr 68: Lublin Stalowa Wola Rozwadów i 565: Charzewice- Rozwadów Towarowy) obejmuje 105 km odcinek linii kolejowych. Zmiany to: 20 przebudowanych stacji i przystanków, 2 nowe przystanki, 20 minut krótsza podróż w relacji Lublin- Stalowa Wola- Rzeszów, 92 km zelektryfikowanej linii kolejowej, 105 km zmodernizowanej linii kolejowej, 75 przebudowanych przejazdów kolejowo- drogowych, 46 wyremontowane i 24 przebudowane obiekty inżynieryjne. Obecnie w Rozwadowie przebudowano tory: 1, 3, 5, 51, wykonano nowy peron i wymieniono 7 rozjazdów.

Prace są nie tylko wykonywane czasowo, ale szereg zadań jest „wyprzedzanych”, co gwarantuje finisz wszystkich robót w terminie, a może nawet i przed czasem.

- Trzeba jasno powiedzieć, że tempo prac jest naprawdę imponujące. Wyprzedziliśmy harmonogram o prawie rok. To jest roczne przyspieszenie w zakresie zarówno inwestycji realizowanych na linii L68 Stalowa Wola- Lublin, ale także na inwestycjach związanych ze wschodnią magistralą kolejową, współfinansowanych z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla przedsiębiorców, którzy będą z tej linii korzystać, ale także również dla mieszkańców. Liczymy na to, że mieszkańcy województwa lubelskiego i podkarpackiego będą częściej korzystać z inwestycji, która zostanie tutaj zrealizowana. Taki jest nasz podstawowy cel- mówi Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Nowoczesna infrastruktura kolejowa jest przyjazna człowiekowi, dostosowana również do potrzeb osób niepełnosprawnych. O bardzo istotnym aspekcie linii- elektryfikacji opowiedział podczas konferencji Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Omówił również zakres robót wykonywanych obecnie na terenie całej Polski. Podkreślił, że dobrym rozwiązaniem jest współpraca z PKP S.A., spółką która realizuje program dworcowy. Łącznie więc prace jakie toczą się na kolei są kompleksowe. Prezes zachęcał też podróżujących do korzystania z oferty kolejowej. Skrócony czas podróży i bardziej komfortowe warunki jazdy spowodowały, że na tym polu wyraźnie poprawiły się statystyki. Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy podróżowania po Polsce (wzrost klientów o kilkanaście procent).

Przewiń do komentarzy








Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~aaaaaaaaaaa

@zzzz

Prędzej niż myślisz powstaną tory ze Zbydniowa do Zalesia Gorzyckiego w celu połączenia z Sandomierzem...

manukun

1. Wiele osób z Leżajska i Nowej Sarzyny dojeżdża? I mam uwierzyć, że idą pieszo kilometr naokoło ze stacji Stalowa wola południe? Ok, niech Ci będzie. A ile tych osób? EN98 - najkrótszy Impuls Newagu kursujący na ten trasie ma 110 miejsc siedzących. Rozumiem, że korzysta co najmniej kilkadziesiąt pasażerów.

2. Ile osób obecnie jedzie do Rzeszowa naokoło z przesiadką w Przeworsku? Pominę samą konieczność przesiadki, bilet kosztuje więcej niż Marcel z bezpośrednim połączeniem. W przeciwnym kierunku ze Stalowej Woli południe kursuje bezpośredni pociąg regionalny do Rzeszowa. Cenę ma zbliżoną do Marcela, ale jedzie dłużej. Regionalnymi jeżdżą głównie studenci z uwagi na 51% zniżki.

O Przemyślu nawet nie mówię, bo PKS jedzie szybciej i bezpośrednio.

3. Kto jeździ w Polsce pociągiem na zakupy do galerii? Pewnie studenci i uczniowie.

~aaaaaaaaa

Po co Stalowej Woli pociąg egionalny do Przeworska w liczbie minimum 8 par dziennie, a obecnie mamy 4 pary dziennie?

1. Wiele osób z Leżajska i Nowej Sarzyny pracuje w elektrowni stalowa wola i w Uniwheeels.

2. Lepsze i częstsze skomunikowanie z kolejowymi przewozami regionalnymi Rzeszów - Przemyśl, gdzie jest ich obecnie 15 par dziennie.

3. Idealne skomunikowanie z przyszłą galeria z PKS w Stalowej Woli.

Mało???

manukun

Po co Stalowej Woli pociąg regionalny do Przeworska? Przecież ten kierunek miał sens tylko wtedy, gdy administracyjnie należeliśmy do województwa lwowskiego. Tutaj nawet godzinny takt nie da lepszego efektu, bo nie ma zapotrzebowania na przewóz osób z biedy mniejszej do większej lub na odwrót. Nie jeździmy pociągiem w Bieszczady, do Przemyśla czy na Ukrainę czy nad Morze Czarne.
Szansę powodzenia mają połączenia regionalne do Lublina, Rzeszowa, Sandomierza lub Dębicy - bo można dojechać do atrakcyjnych celów podróży.

manukun

@aaaaa
Przecież można zbudować kilka km linii kolejowej ze stacji Zbydniów do Zalesia Gorzyckiego lub bezpośrednio do stacji Sandomierz.
W Gorzycach i Zaleszanach mieszka tyle ludzie, co w Nisku. Obsługa stacji Sandomierz miałaby sens wyłącznie przy jednoczesnej organizacji skomunikowanych autobusów miejskich i połączonej ofercie.

manukun

@aaaaaa
A po co komunikować kolej wahadłową w Rudniku, skoro korzysta kilku podróżnych?

manukun

@aaaaaaa
Nie sądzę, żeby centrum handlowe spowodowało wznowienie kolei wahadłowej z Rozwadowa do Przeworska.

Co innego, gdyby dobudowano kilka km torów ze Zbydniowa do Gorzyc. Wtedy podmiejska kolejka z Gorzyc do Rudnika nad Sanem przez centrum Stalowej Woli miałaby sens.

manukun

Logika podpowiada, że samego centrum handlowego powinno być minimum 2 piętra...

~aaaaaaaaa

@xxxx

Piszesz głupoty, ponieważ linia przez Leżajsk wskoczy w niedługim czasie na listę podstawową z racji tego, że już jest 4 mld oszczędności na przetargach..., a do tego cały czas są zabiegi, tam gdzie trzeba, o jej remont...

~xxxxx

linia przez Krzaklewo ma znaczenie polityczne, bo zaspokaja aspiracje tarnobrzeskich kacyków chcących zniszczyć linię przez Leżajsk

manukun

3 i 4 piętro ma być przeznaczone na parkingi według wizualizacji.

~aaaaaaaaa

@xxxx

Piszesz głupoty, ponieważ linia przez Leżajsk wskoczy w niedługim czasie na listę podstawową z racji tego, że już jest 4 mld oszczędności na przetargach..., a do tego cały czas są zabiegi, tam gdzie trzeba, o jej remont...

~xxxxxx

@~aaaaaaaaa na listę podstawową, ciekawe w której perspektywie, chyba tej, której może już nie być, a do tego czasu zdąży zarosnąć trawą i krzakami i nie będzie się nadawała do żadnego ruchu, nie mówiąc o ruchu dalekobieżnym. Lobby kolbuszowskiemu bardzo widać zależy na zniszczeniu tej linii.

~aaaaaaaaa

@xxxxx

Linia przez Leżajsk wskoczy w niedługim czasie na listę podstawową z racji tego, że już jest 4 mld oszczędności na przetargach...

~xxxxx

z czego wy się jełopy cieszycie, linia przez Leżajsk idzie do zaorania, bo ważniejsza jest Kolbuszowa: czytaj "Krzaklewo" i na jej ołtarzu poświęcana jest linia przez Leżajsk, która jest na tzw liście rezerwowej.

~aaaaaaaaa

To znaczy spośród planowanych kilku kondygnacji aż DWIE mają być przeznaczone na parking? Czy tylko JEDNA, jak miało być?

manukun

Tym samym os. Piaski i południowa część Rozwadowa musi biegać naokoło. W przypadku okolic stadionu, odległość do pokonania wzrosła ponaddwudziestokrotnie.

Rzecz jasna, mam na myśli przejście powstałe w "czynie społecznym" poprzez intensywne wydeptywanie zarośli i częściowe wykorzystanie dojazdu technicznego do budynku PKP Cargo.

Oczywiście władze mają ten fakt w głębokim poważaniu, a dyrektywy z centrali nawet nie przewidywały takiej sytuacji. Bo i skąd urzędnik w Warszawie mógłby wiedzieć cokolwiek o sytuacji w Rozwadowie, skoro nigdy tutaj nawet nie był...

manukun

@aaaaaa
Tam, gdzie było do tej pory...

manukun

Czy w ramach modernizacji stacji kolejowej planuje się budowę kładki w miejscu zlikwidowanego przejścia/przejazdu?

~bbbbbbbbbbbb

Niedługo będzie decyzja o jej remontowaniu.numiech

~zzzz

O linii przez Leżajsk widać zapomnieli, a szansą na jej przetrwanie jest brak druta na linii przez Krzaklewo

manukun

Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości - niech sam odpowie na pytanie: czy pracowity człowiek ma czas chwalić się swoimi osiągnięciami?


@jan
Sukcesy czyje? Bo na pewno nie są to sukcesy tej marionetki z Tarnobrzegu. W trakcie kampanii wyborczej ten osioł był zszokowany zarobkami poprzedniego prezydenta, po czym sam jako przewodniczący rady miejskiej uchwalił równie wysokie pensje swoim kolegom z partii. To już nie szokuje.

Co więcej, wmawia wszystkim, że duże projekty infrastrukturalne - obwodnica, S19, modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej do Lublina, remonty pozostałych linii kolejowych, rekultywacja stawów osadowych, projekty modernizacyjne - to wszystko jego zasługi. Wierutna bzdury i kłamstwa. Powyższe projekty były zaplanowane do realizacji jeszcze przed 2014 rokiem. Artykuły prasowe pojawiły się na długo przed tym czasem i bazowały na oficjalnych listach projektów finansowanych przez UE lub ministerstwa.

Gwiazda może się pochwalić co najwyżej dotacją do boisk, żłobka czy placów zabaw dla dzieci. Mizeria. Toż to szok, żeby reprezentant tak małego miasta tyle zarabiał.

~zzzzz

@~aaaaaaaaaaa a linia przez Leżajsk. Jaki to jest dobry kierunek i jak on się zakończy? Na dzisiaj to lobby krzaklewskie postarało się o zniszczenie tej linii przez wpisanie jej na tzw listę rezerwową by nie podważała sensu istnienia linii krzaklewskiej

~erere

@siwy


Może i Tobie niepotrzebna kolej, bo jak mówisz, większość rodzin ma auto. Jednak czasem są w życiu sytuacje, że jest POTRZEBA pojechania np. do Warszawy czy Poznania czymś innym niż autem.

~sssss

@Damian_DE są już dostępne rozkłady na stronie portal pasażera

~jan

To kolejny triumf rządzącej partii PIS i oby takich triumfów było jak najwięcej. Przy okazji niech każdy forumowicz poczyta tą gazetkę o sukcesach PANA POSŁA WEBERA którą każdy dostał do skrzynki pocztowej.

~ssssss

@Damian_DE od 10.12 do marca na północ będziesz miał o 5 rano Chełmianina, o 10:30 Połoniny a o 17 Uznam

~aaaaaaaaaaa

@zzzzzz

Sprawy idą w dobrym kierunku umiech

~zzzzzzz

@~aaaaaaaaaaa a kiedy i czy w ogóle dojdzie do remontu linii przez Leżajsk, która jest na liście rezerwowej?

~@Hejty

To mało płacą bo PiSdupce po 12 zł i na konto mi przesyłają. No ale tych przy korytach stać na to by ludzi przełupywać i robić z nich idiotów.