Nowocześnie na kolejowym szlaku

Image

Trwają prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją. I właśnie o tych i innych inwestycjach kolejowych mówiono dziś podczas konferencji.

Podczas konferencji kolejowej zorganizowanej w Muzeum Regionalnym w Rozwadowie obecni byli samorządowcy, parlamentarzyści, Andrzej Bittel (podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa), Adam Hamryszczak (podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju), Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).

Krajowy Program Kolejowy na lata 2014- 2020 zakłada, że łączna wartość inwestycji w tym okresie wyniesie aż 66 mld zł (ponad 220 kolejowych projektów inwestycyjnych w całej Polsce i modernizacja ponad 9 tys. torów kolejowych).

- Realizujemy Krajowy Program Kolejowy, którego wartość to prawie 67 mld zł. W ramach tego programu mamy fundusze z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, z instrumentu „Łącząc Europę”, z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”, no i nasze własne środki krajowe- mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Atrakcyjna magistrala to: krótszy czas podróży i większa przepustowość linii, parkingi typu Park & Ride oraz węzły przesiadkowe, większe bezpieczeństwo podróży dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym, budowa nowych i modernizacja istniejących przejazdów kolejowo- drogowych, modernizacja rozjazdów, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty) oraz urządzeń telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, wygodna infrastruktura dworcowa.

Na trasie Lublin- Stalowa Wola czas podróży pociągami regionalnymi skróci się z 1h50min do ok. 1h25min, a pociągami międzyregionalnymi z możliwością jazdy trakcją elektryczną- z 1h20min do 1h5min. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 umów (w tym na remont odcinka Lublin- Stalowa Wola Rozwadów) w ramach Programu Operacyjnego „Polska Wschodnia”, na łączną kwotę 2 mld zł. Modernizacja trasy Lublin- Stalowa Rozwadów wraz z elektryfikacją (linie nr 68: Lublin Stalowa Wola Rozwadów i 565: Charzewice- Rozwadów Towarowy) obejmuje 105 km odcinek linii kolejowych. Zmiany to: 20 przebudowanych stacji i przystanków, 2 nowe przystanki, 20 minut krótsza podróż w relacji Lublin- Stalowa Wola- Rzeszów, 92 km zelektryfikowanej linii kolejowej, 105 km zmodernizowanej linii kolejowej, 75 przebudowanych przejazdów kolejowo- drogowych, 46 wyremontowane i 24 przebudowane obiekty inżynieryjne. Obecnie w Rozwadowie przebudowano tory: 1, 3, 5, 51, wykonano nowy peron i wymieniono 7 rozjazdów.

Prace są nie tylko wykonywane czasowo, ale szereg zadań jest „wyprzedzanych”, co gwarantuje finisz wszystkich robót w terminie, a może nawet i przed czasem.

- Trzeba jasno powiedzieć, że tempo prac jest naprawdę imponujące. Wyprzedziliśmy harmonogram o prawie rok. To jest roczne przyspieszenie w zakresie zarówno inwestycji realizowanych na linii L68 Stalowa Wola- Lublin, ale także na inwestycjach związanych ze wschodnią magistralą kolejową, współfinansowanych z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla przedsiębiorców, którzy będą z tej linii korzystać, ale także również dla mieszkańców. Liczymy na to, że mieszkańcy województwa lubelskiego i podkarpackiego będą częściej korzystać z inwestycji, która zostanie tutaj zrealizowana. Taki jest nasz podstawowy cel- mówi Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Nowoczesna infrastruktura kolejowa jest przyjazna człowiekowi, dostosowana również do potrzeb osób niepełnosprawnych. O bardzo istotnym aspekcie linii- elektryfikacji opowiedział podczas konferencji Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Omówił również zakres robót wykonywanych obecnie na terenie całej Polski. Podkreślił, że dobrym rozwiązaniem jest współpraca z PKP S.A., spółką która realizuje program dworcowy. Łącznie więc prace jakie toczą się na kolei są kompleksowe. Prezes zachęcał też podróżujących do korzystania z oferty kolejowej. Skrócony czas podróży i bardziej komfortowe warunki jazdy spowodowały, że na tym polu wyraźnie poprawiły się statystyki. Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy podróżowania po Polsce (wzrost klientów o kilkanaście procent).

Przewiń do komentarzy








Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~fffff

pozytywna wiadomość, na stronie portalpasazera jest już nowy rozkład i Pilchów City z Tarnobrzegiem będą odcięte, bo mają być 2 pośpieszne z Przemyśla przez Leżajsk i Radom i 2 z Rzeszowa przez Leżajsk i Lublin, ale na te przez Lublin do sierpnia ma być ZKA.

~bazkiszek

Tam bełkotali cos o elektryfikacji.Miała byc elektryfikacja juz w 1989 rok tej lini ale niestety rzady balcerowicza zablokowały elektryfikacje,bo kasa poszła na drogi i tak czekalismy 28 lat na dokonczenie czegos co mialo byc juz dawno.Jak jest tak pieknie to dlaczego jest coraz gorzej,jak teraz mieszkancy maja przejsc przez tory na wysokosci lokomotywy parowej do osiedla Piaski.Bylo przejscie a teraz nie ma.Moze ma byc podziemne,a jak tak to kiedy?Podwyzszyli perony ze tylko młodzi dadza rade przejsc,a wczesniej autem mozna bylo przejechac.Kpina z mieszkancow z strony PLK.

~ccccc

lobby krzaklewskie jest silne, od września tlk połoniny pojada polytyczną linią przez krzaklewo i wiochę tarnobrzeg

~złośliwy

na remontowanych peronach postawili wyświetlacze, tylko po co? Co one będą pokazywać? Same kible i szynobusy, bo linia na Przeworsk idzie do zaorania.

manukun

@cynik
Wolisz tłuc się busem, zamiast pojechać pociągiem? Gdyby z Lublina intercity do Krakowa jeździły przez Mielec, żaden bus nie miałby startu, nawet jeśli wiązałoby się z koniecznością dojazdu do Charzewic. Podobnie w drugą stronę - po otwarciu linii kolejowej do Lublina w 2019 żaden bus z/do Warszawy nie będzie miał szans z pociągiem jadącym naokoło. Tym bardziej, że wagony na trasie Przemyśl-Lublin-Warszawa-Bydgoszcz będą modernizowane

maszynista

Pendolino to pociag dla kogos przy kasie,tam bilet jest drozszy od zwykłego biletu na pociag pośpieszny.Na poczatku duzo ludzi pod wpływem reklamy zaczeło jezdzic pendolino,ale to tylko było na poczatku.Dodam ze studenci nie jeżdzą pendolino bo autobus jest duzo tańszy.Lepiej żeby przez nasze miasto nie jezdziło pendolino,bo wtedy moga zmienic trase duzo tańszego pociągu TLK albo go wyłaczyc.

~cynik

będzie pendolino przez Pilchów i Kolbuszową he he he

~cynik

podobno w przyszłym roku ma być drut na linii przez krzaklewo, czyli remont peronów w rozwadowie to wyrzucenie pieniędzy w błoto, bo dla kilku kibli i szynobusów na dzień wystarczy wiata i słupek z rozkładem, Kolbuszowsko-tarnobrzeskie lobby jest mocne i nie odpuszcza

manukun

@cynik
Przystanek w Charzewicach przyda się w razie uruchomienia pociągu relacji Lublin-Kraków przez Mielec. Na pewno będzie przydatny dla obsługi pociągów regionalnych - o ile będą jeździć.

manukun

Spokojnie, krzaklewski nie ma wystarczającej siły przebicia, żeby zniechęcić rząd do budowy skrótu z Rzeszowa do Stalowej woli

~zzz

z czego wy się jełopy cieszycie linia przez Leżajsk idzie do zaorania

~xvyz

co do połączeń przez Mielec to krzeklewskie lobby ud===ło linię przez to miasto podobnie jak teraz niszczy linię przez Leżajsk, która jest na liście rezerwowej

~fdy reon

super tylko nam na Podkarpaciu nie idzie o połączenia transsyberyjskie gdzieś na obsraną lubelszczyznę tylko porządne połączenia w obrębie wojewódzkim - Stw - Przemyśl i zrobienie odnogi na Rz-ów gdzieś za Sarzyną - następnie reaktywacja linii transwersalnej na Slowensko - oraz linii Tbg-Mielec - gdy to zostanie zrobione to jakieś egzotyczne kierunki np Lublin można realizować..amen..

~xxxz

na portalpasazera są dostępne plakaty i z nich możemy się dowiedzieć, że od marcowej korekty mają być autobusy zastępcze na pociągi pośpieszne jadące przez Lublin. I mają jechać przez Rozwadów nie przez Pilchów

~cynik

a po co ten remont peronów? dla kilku kibli i szynobusów?

~cynik

czy oprócz mostu w Nowej Sarzynie na linii przez Leżajsk planowane są jakieś remonty?

~xyz

a czy na linii przez Leżajsk realnie przed 2020 rokiem planowane są jakieś remonty, czy całkiem spisana jest na straty?

manukun

5 km to tak dużo? Teren płaski jak stół, bez kolizji z rzekami, bagnami czy drogami głównymi.

Osobówek powinno być co najmniej kilkanaście w ciągu dnia. Inaczej nie ma to najmniejszego sensu. Interesujące mogłoby być wykorzystane tej linii do obsługi fabryki w Gorzycach.

manukun

@zzzz
Odpal mapę i zobacz, ile skróci drogi taki prosty tor ze stacji Zbydniów do Gorzyc i Zalesia Gorzyckiego.

Cel? Wydłużenie pociągów regionalnych z Rozwadowa. Docelowo - podejrzewam - uruchomienie jednej linii z Tarnobrzega do Niska przez Sobów, Sandomierz, Zalesie Gorzyckie, Gorzyce, Zaleszany, Zbydniów, Turbię, Agatówkę i resztę przystanków tzw. kolei wahadłowej sprzed lat.

~zzzzzz

@~aaaaaaaaaaaa a jaki jest cel budowy linii do Zalesia G? Czyżby jakiś duży ruch się tam szykował?

~:)))))))))

@zzzz

Mają być gotowe na 2027 rok.

~xyz

@aaaaaaaaaa nikt o zdrowych zmysłach w Pilchowie nie wysiada chyba, że Pilchowiak

~aaaaaaaaa

@xyz

Juz miesiąc temu było na tym forum pisane o takim curiosum, że Uznam jedzie tylko w jedną stronę. Wraca przez Pilchów, Tarnobrzeg...możesz wysiąść w Pilchowie...

~aaaaaaaaa

@xyz

Juz miesiąc temu było na tym forum pisane, że o takim curiosum, że Uznam jedzie tylko w jedną stronę

~xyz

dlaczego nikt z forumowiczów ni napisze o nowym rozkładzie jazdy, np o takim curiosum, że Uznam jedzie tylko w jedną stronę?

~zzzzzz

@~umiech))) którędy mają biec i jaki jest cel ich budowy? I gdzie o tych planach jest napisane?

~:))))

@zzzz

Są i będą budowane w perspektywie następnych 10 lat. Mają być gotowe na 2027 rok.

~zzzzz

@~aaaaaaaaaaa Są jakieś realne plany budowy torów ze Zbydniowa do Zalesia Gorzyckiego? Czy to tylko twoja wyobraźnia?

manukun

@aaaaa
1. O jakim rzędzie wielkości mówimy w kwestii dojazdów z Leżajska i Nowej Sarzyny do pracy w Stalowej Woli? Kilkanaście? Kilkadziesiąt osób? Uruchomienie pociągu z 110 miejscami siedzącymi będzie dużo droższe niż autobusu z 50 miejscami.

2. Jazda do Przemyśla pociągiem osobowym z przesiadka w Przeworsku jest pozbawiona sensu. Tym bardziej, że kursują bezpośrednie autobusy i pociągi - w tym rozkładzie jazdy jedzie bezpośrednio.

3. Kto i skąd pojedzie na zakupy pociągiem? Gdzie są stosowane potoki pasażerów, potwierdzające zapotrzebowanie na uruchomienie pociągów? Kto za nie zapłaci?

Śmietanka finansowa mieszka po drugiej stronie Sanu. Oni przyjadą własnym autem, bo to wstyd jechać autobusami. Pociągiem będą zainteresowani studenci i uczniowie.

manukun

@zzzz
Tory ze Zbydniowa do Gorzyc to konieczność w niedalekiej przyszłości. Inaczej wjazd do Stalowej od północy całkiem się zapcha. Gorzyce będą idealne do skomunikowania, bo w zwartej zabudowie mieszka tam kilka tysięcy osób. Tymczasem w Nisku blisko przystanków kolejowych ma może połowa mieszkańców. Tym bardziej, że wybudowanie torów do Gorzyc i połączenie ich z Sandomierzem skróci przejazd pociągiem o jakieś kilkanaście kilometrów. Pamiętaj, że mówimy o linii z dużym ruchem towarowym - w domyśle dochodowym dla kolei.

UE uwielbia transport kolejowy, więc znalezienie sowitego dofinansowania będzie dużo łatwiejsze niż do budowy obwodnicy.