Zaloguj się !
Get Adobe Flash player

Nowocześnie na kolejowym szlaku

Opublikowano: 30  Listopada  2017

Trwają prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją. I właśnie o tych i innych inwestycjach kolejowych mówiono dziś podczas konferencji.

Podczas konferencji kolejowej zorganizowanej w Muzeum Regionalnym w Rozwadowie obecni byli samorządowcy, parlamentarzyści, Andrzej Bittel (podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa), Adam Hamryszczak (podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju), Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).

Krajowy Program Kolejowy na lata 2014- 2020 zakłada, że łączna wartość inwestycji w tym okresie wyniesie aż 66 mld zł (ponad 220 kolejowych projektów inwestycyjnych w całej Polsce i modernizacja ponad 9 tys. torów kolejowych).

- Realizujemy Krajowy Program Kolejowy, którego wartość to prawie 67 mld zł. W ramach tego programu mamy fundusze z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, z instrumentu „Łącząc Europę”, z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”, no i nasze własne środki krajowe- mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Atrakcyjna magistrala to: krótszy czas podróży i większa przepustowość linii, parkingi typu Park & Ride oraz węzły przesiadkowe, większe bezpieczeństwo podróży dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym, budowa nowych i modernizacja istniejących przejazdów kolejowo- drogowych, modernizacja rozjazdów, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty) oraz urządzeń telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, wygodna infrastruktura dworcowa.

Na trasie Lublin- Stalowa Wola czas podróży pociągami regionalnymi skróci się z 1h50min do ok. 1h25min, a pociągami międzyregionalnymi z możliwością jazdy trakcją elektryczną- z 1h20min do 1h5min. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 umów (w tym na remont odcinka Lublin- Stalowa Wola Rozwadów) w ramach Programu Operacyjnego „Polska Wschodnia”, na łączną kwotę 2 mld zł. Modernizacja trasy Lublin- Stalowa Rozwadów wraz z elektryfikacją (linie nr 68: Lublin Stalowa Wola Rozwadów i 565: Charzewice- Rozwadów Towarowy) obejmuje 105 km odcinek linii kolejowych. Zmiany to: 20 przebudowanych stacji i przystanków, 2 nowe przystanki, 20 minut krótsza podróż w relacji Lublin- Stalowa Wola- Rzeszów, 92 km zelektryfikowanej linii kolejowej, 105 km zmodernizowanej linii kolejowej, 75 przebudowanych przejazdów kolejowo- drogowych, 46 wyremontowane i 24 przebudowane obiekty inżynieryjne. Obecnie w Rozwadowie przebudowano tory: 1, 3, 5, 51, wykonano nowy peron i wymieniono 7 rozjazdów.

Prace są nie tylko wykonywane czasowo, ale szereg zadań jest „wyprzedzanych”, co gwarantuje finisz wszystkich robót w terminie, a może nawet i przed czasem.

- Trzeba jasno powiedzieć, że tempo prac jest naprawdę imponujące. Wyprzedziliśmy harmonogram o prawie rok. To jest roczne przyspieszenie w zakresie zarówno inwestycji realizowanych na linii L68 Stalowa Wola- Lublin, ale także na inwestycjach związanych ze wschodnią magistralą kolejową, współfinansowanych z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla przedsiębiorców, którzy będą z tej linii korzystać, ale także również dla mieszkańców. Liczymy na to, że mieszkańcy województwa lubelskiego i podkarpackiego będą częściej korzystać z inwestycji, która zostanie tutaj zrealizowana. Taki jest nasz podstawowy cel- mówi Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Nowoczesna infrastruktura kolejowa jest przyjazna człowiekowi, dostosowana również do potrzeb osób niepełnosprawnych. O bardzo istotnym aspekcie linii- elektryfikacji opowiedział podczas konferencji Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Omówił również zakres robót wykonywanych obecnie na terenie całej Polski. Podkreślił, że dobrym rozwiązaniem jest współpraca z PKP S.A., spółką która realizuje program dworcowy. Łącznie więc prace jakie toczą się na kolei są kompleksowe. Prezes zachęcał też podróżujących do korzystania z oferty kolejowej. Skrócony czas podróży i bardziej komfortowe warunki jazdy spowodowały, że na tym polu wyraźnie poprawiły się statystyki. Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy podróżowania po Polsce (wzrost klientów o kilkanaście procent).








 


Komentarze
1 2 3 4 »

Strona: 1/4 Wyświetlaj po:

@cynik
Wolisz tłuc się busem, zamiast pojechać pociągiem? Gdyby z Lublina intercity do Krakowa jeździły przez Mielec, żaden bus nie miałby startu, nawet jeśli wiązałoby się z koniecznością dojazdu do Charzewic. Podobnie w drugą stronę - po otwarciu linii kolejowej do Lublina w 2019 żaden bus z/do Warszawy nie będzie miał szans z pociągiem jadącym naokoło. Tym bardziej, że wagony na trasie Przemyśl-Lublin-Warszawa-Bydgoszcz będą modernizowane
Dodano: 5  Lutego  2018  11:20:04
Pendolino to pociag dla kogos przy kasie,tam bilet jest drozszy od zwykłego biletu na pociag pośpieszny.Na poczatku duzo ludzi pod wpływem reklamy zaczeło jezdzic pendolino,ale to tylko było na poczatku.Dodam ze studenci nie jeżdzą pendolino bo autobus jest duzo tańszy.Lepiej żeby przez nasze miasto nie jezdziło pendolino,bo wtedy moga zmienic trase duzo tańszego pociągu TLK albo go wyłaczyc.
Dodano: 4  Lutego  2018  13:08:12
~cynik
będzie pendolino przez Pilchów i Kolbuszową he he he
Dodano: 3  Lutego  2018  23:14:15
~cynik
podobno w przyszłym roku ma być drut na linii przez krzaklewo, czyli remont peronów w rozwadowie to wyrzucenie pieniędzy w błoto, bo dla kilku kibli i szynobusów na dzień wystarczy wiata i słupek z rozkładem, Kolbuszowsko-tarnobrzeskie lobby jest mocne i nie odpuszcza
Dodano: 3  Lutego  2018  22:39:07
~cynik
@manukun sama konieczność dymania do Charzewic podobnie jak do Pilchowa raczej będzie odstraszać od korzystania z pociągów
Dodano: 29  Stycznia  2018  21:36:45
@cynik
Przystanek w Charzewicach przyda się w razie uruchomienia pociągu relacji Lublin-Kraków przez Mielec. Na pewno będzie przydatny dla obsługi pociągów regionalnych - o ile będą jeździć.
Dodano: 29  Stycznia  2018  19:12:15
~cynik
@manukun na ile te plany są realne, a tyle czyjeś marzenia? Czyli z powyższego wynika, że budowa przystanku na zadupiu w Charzewicach mija się z celem, bo cały ruch dalekobieżny i tak będzie szedł przez Stalową Wolę. A po elektryfikacji linii osobówki Lublin-Rzeszów realnie będą jeździć przez Przeworsk na kiblach
Dodano: 29  Stycznia  2018  18:56:41
Spokojnie, krzaklewski nie ma wystarczającej siły przebicia, żeby zniechęcić rząd do budowy skrótu z Rzeszowa do Stalowej woli
Dodano: 28  Stycznia  2018  17:45:59
~zzz
z czego wy się jełopy cieszycie linia przez Leżajsk idzie do zaorania
Dodano: 28  Stycznia  2018  00:02:25
~xvyz
co do połączeń przez Mielec to krzeklewskie lobby ud===ło linię przez to miasto podobnie jak teraz niszczy linię przez Leżajsk, która jest na liście rezerwowej
Dodano: 20  Stycznia  2018  20:03:03
~fdy reon
super tylko nam na Podkarpaciu nie idzie o połączenia transsyberyjskie gdzieś na obsraną lubelszczyznę tylko porządne połączenia w obrębie wojewódzkim - Stw - Przemyśl i zrobienie odnogi na Rz-ów gdzieś za Sarzyną - następnie reaktywacja linii transwersalnej na Slowensko - oraz linii Tbg-Mielec - gdy to zostanie zrobione to jakieś egzotyczne kierunki np Lublin można realizować..amen..
Dodano: 20  Stycznia  2018  19:50:29
~xxxz
na portalpasazera są dostępne plakaty i z nich możemy się dowiedzieć, że od marcowej korekty mają być autobusy zastępcze na pociągi pośpieszne jadące przez Lublin. I mają jechać przez Rozwadów nie przez Pilchów
Dodano: 20  Stycznia  2018  19:12:05
~cynik
a po co ten remont peronów? dla kilku kibli i szynobusów?
Dodano: 13  Stycznia  2018  16:12:15
~cynik
czy oprócz mostu w Nowej Sarzynie na linii przez Leżajsk planowane są jakieś remonty?
Dodano: 13  Stycznia  2018  16:00:11
~xyz
a czy na linii przez Leżajsk realnie przed 2020 rokiem planowane są jakieś remonty, czy całkiem spisana jest na straty?
Dodano: 4  Stycznia  2018  21:47:01
5 km to tak dużo? Teren płaski jak stół, bez kolizji z rzekami, bagnami czy drogami głównymi.

Osobówek powinno być co najmniej kilkanaście w ciągu dnia. Inaczej nie ma to najmniejszego sensu. Interesujące mogłoby być wykorzystane tej linii do obsługi fabryki w Gorzycach.
Dodano: 4  Stycznia  2018  13:11:36
~xyz
@manukun i ~aaaaaaaaa akurat będą budować nową linię dla kilku osobówek
Dodano: 3  Stycznia  2018  23:25:29
~aaaaaaaaa
@zzzz

Manukun dobrze myśli....umiech
Dodano: 19  Grudnia  2017  19:59:54
@zzzz
Odpal mapę i zobacz, ile skróci drogi taki prosty tor ze stacji Zbydniów do Gorzyc i Zalesia Gorzyckiego.

Cel? Wydłużenie pociągów regionalnych z Rozwadowa. Docelowo - podejrzewam - uruchomienie jednej linii z Tarnobrzega do Niska przez Sobów, Sandomierz, Zalesie Gorzyckie, Gorzyce, Zaleszany, Zbydniów, Turbię, Agatówkę i resztę przystanków tzw. kolei wahadłowej sprzed lat.
Dodano: 19  Grudnia  2017  16:59:44
~zzzzzz
@~aaaaaaaaaaaa a jaki jest cel budowy linii do Zalesia G? Czyżby jakiś duży ruch się tam szykował?
Dodano: 17  Grudnia  2017  21:32:23
~:)))))))))
@zzzz

Mają być gotowe na 2027 rok.
Dodano: 17  Grudnia  2017  10:39:07
~xyz
@aaaaaaaaaa nikt o zdrowych zmysłach w Pilchowie nie wysiada chyba, że Pilchowiak
Dodano: 16  Grudnia  2017  21:45:28
~aaaaaaaaa
@xyz

Juz miesiąc temu było na tym forum pisane o takim curiosum, że Uznam jedzie tylko w jedną stronę. Wraca przez Pilchów, Tarnobrzeg...możesz wysiąść w Pilchowie...
Dodano: 16  Grudnia  2017  10:07:41
~aaaaaaaaa
@xyz

Juz miesiąc temu było na tym forum pisane, że o takim curiosum, że Uznam jedzie tylko w jedną stronę
Dodano: 16  Grudnia  2017  10:06:48
~xyz
dlaczego nikt z forumowiczów ni napisze o nowym rozkładzie jazdy, np o takim curiosum, że Uznam jedzie tylko w jedną stronę?
Dodano: 16  Grudnia  2017  08:35:17
~zzzzzz
@~umiech))) którędy mają biec i jaki jest cel ich budowy? I gdzie o tych planach jest napisane?
Dodano: 16  Grudnia  2017  08:04:37
~:))))
@zzzz

Są i będą budowane w perspektywie następnych 10 lat. Mają być gotowe na 2027 rok.
Dodano: 15  Grudnia  2017  13:49:18
~zzzzz
@~aaaaaaaaaaa Są jakieś realne plany budowy torów ze Zbydniowa do Zalesia Gorzyckiego? Czy to tylko twoja wyobraźnia?
Dodano: 15  Grudnia  2017  08:51:09
~aaaaaaaaa
@manukun


1. W kwestii dojazdów z Leżajska i Nowej Sarzyny, ale i z Rudnika nad Sanem do pracy w Stalowej Woli mówimy o kilkuset osobach pracujących na czterobrygadówce w Uniwheels i elektrowni i chętnie przyjeżdżaliby pociągiem regionalnym do pracy, mimo że ze stacji Stalowa Wola Południe jest kilkaset metrów do bramy Uniwheels czy elektrowni, ale musiałby być w przewozach regionalnych takt godzinny od godziny 5 do 23, czyli aż 16 - 18 par dziennie...aż...


2. Jazda do Przemyśla pociągiem osobowym z przesiadką w Przeworsku NIE JEST pozbawiona sensu, ponieważ da się skomunikować kolejowe relacje regionalne tak, żeby w Przeworsku czekać maksymalnie 15 minut na pociąg regionalny z Rzeszowa do Przemyśla (jeździ ich obecnie 14 par dziennie) i wtedy ze Stalowej Woli Centrum do Przemyśla jedzie się pociągami regionalnymi 2:30 - spójrz na połączenie regionalne ze Stalowej Woli Centrum o 15:52 i przyjazd z przesiadką w Przeworsku do Przemyśla 18:24 - a najszybszy PKS jedzie obecnie 2:55.

3. Z Nowej Sarzyny, Rudnika nad Sanem przyjedzie sporo osób do galerii z PKS w Stalowej Woli, ale musi być minimum 8 par dziennie przewozów regionalnych ze Stalowej Woli do Przeworska.
Dodano: 13  Grudnia  2017  13:55:48
~aaaaaaaaaaa
@manukun


1. W kwestii dojazdów z Leżajska i Nowej Sarzyny do pracy w Stalowej Woli mówimy o kilkuset osobach pracujących na czterobrygadówce w Uniwheels i elektrowni i chętnie przyjeżdżaliby pociągiem regionalnym do pracy, mimo że ze stacji Stalowa Wola Południe jest kilkaset metrów do bramy Uniwheels czy elektrowni, ale musiałby być w przewozach regionalnych takt godzinny od godziny 5 do 23, czyli aż 16 - 18 par dziennie...aż...


2. Jazda do Przemyśla pociągiem osobowym z przesiadką w Przeworsku NIE JEST pozbawiona sensu, ponieważ da się skomunikować kolejowe relacje regionalne tak, żeby w Przeworsku czekać maksymalnie 15 minut na pociąg regionalny z Rzeszowa do Przemyśla (jeździ ich obecnie 14 par dziennie) i wtedy ze Stalowej Woli Centrum do Przemyśla jedzie się pociągami regionalnymi 2:30 - spójrz na połączenie regionalne ze Stalowej Woli Centrum o 15:52 i przyjazd z przesiadką w Przeworsku do Przemyśla 18:24 - a najszybszy PKS jedzie obecnie 2:55.

3. Z Nowej Sarzyny, Rudnika nad Sanem przyjedzie sporo osób do galerii z PKS w Stalowej Woli, ale musi być minimum 8 par dziennie przewozów regionalnych ze Stalowej Woli do Przeworska.
Dodano: 13  Grudnia  2017  12:28:57
 

Pogoda:
Stalowa Wola
Sport
Edukacja
Pozostałe