Zaloguj się !

Nowocześnie na kolejowym szlaku

Opublikowano: 30  Listopada  2017

Trwają prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją. I właśnie o tych i innych inwestycjach kolejowych mówiono dziś podczas konferencji.

Podczas konferencji kolejowej zorganizowanej w Muzeum Regionalnym w Rozwadowie obecni byli samorządowcy, parlamentarzyści, Andrzej Bittel (podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa), Adam Hamryszczak (podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju), Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).

Krajowy Program Kolejowy na lata 2014- 2020 zakłada, że łączna wartość inwestycji w tym okresie wyniesie aż 66 mld zł (ponad 220 kolejowych projektów inwestycyjnych w całej Polsce i modernizacja ponad 9 tys. torów kolejowych).

- Realizujemy Krajowy Program Kolejowy, którego wartość to prawie 67 mld zł. W ramach tego programu mamy fundusze z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”, z instrumentu „Łącząc Europę”, z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”, no i nasze własne środki krajowe- mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Atrakcyjna magistrala to: krótszy czas podróży i większa przepustowość linii, parkingi typu Park & Ride oraz węzły przesiadkowe, większe bezpieczeństwo podróży dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym, budowa nowych i modernizacja istniejących przejazdów kolejowo- drogowych, modernizacja rozjazdów, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty) oraz urządzeń telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, wygodna infrastruktura dworcowa.

Na trasie Lublin- Stalowa Wola czas podróży pociągami regionalnymi skróci się z 1h50min do ok. 1h25min, a pociągami międzyregionalnymi z możliwością jazdy trakcją elektryczną- z 1h20min do 1h5min. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 umów (w tym na remont odcinka Lublin- Stalowa Wola Rozwadów) w ramach Programu Operacyjnego „Polska Wschodnia”, na łączną kwotę 2 mld zł. Modernizacja trasy Lublin- Stalowa Rozwadów wraz z elektryfikacją (linie nr 68: Lublin Stalowa Wola Rozwadów i 565: Charzewice- Rozwadów Towarowy) obejmuje 105 km odcinek linii kolejowych. Zmiany to: 20 przebudowanych stacji i przystanków, 2 nowe przystanki, 20 minut krótsza podróż w relacji Lublin- Stalowa Wola- Rzeszów, 92 km zelektryfikowanej linii kolejowej, 105 km zmodernizowanej linii kolejowej, 75 przebudowanych przejazdów kolejowo- drogowych, 46 wyremontowane i 24 przebudowane obiekty inżynieryjne. Obecnie w Rozwadowie przebudowano tory: 1, 3, 5, 51, wykonano nowy peron i wymieniono 7 rozjazdów.

Prace są nie tylko wykonywane czasowo, ale szereg zadań jest „wyprzedzanych”, co gwarantuje finisz wszystkich robót w terminie, a może nawet i przed czasem.

- Trzeba jasno powiedzieć, że tempo prac jest naprawdę imponujące. Wyprzedziliśmy harmonogram o prawie rok. To jest roczne przyspieszenie w zakresie zarówno inwestycji realizowanych na linii L68 Stalowa Wola- Lublin, ale także na inwestycjach związanych ze wschodnią magistralą kolejową, współfinansowanych z programu operacyjnego „Polska Wschodnia”. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla przedsiębiorców, którzy będą z tej linii korzystać, ale także również dla mieszkańców. Liczymy na to, że mieszkańcy województwa lubelskiego i podkarpackiego będą częściej korzystać z inwestycji, która zostanie tutaj zrealizowana. Taki jest nasz podstawowy cel- mówi Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Nowoczesna infrastruktura kolejowa jest przyjazna człowiekowi, dostosowana również do potrzeb osób niepełnosprawnych. O bardzo istotnym aspekcie linii- elektryfikacji opowiedział podczas konferencji Ireneusz Merchel (prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Omówił również zakres robót wykonywanych obecnie na terenie całej Polski. Podkreślił, że dobrym rozwiązaniem jest współpraca z PKP S.A., spółką która realizuje program dworcowy. Łącznie więc prace jakie toczą się na kolei są kompleksowe. Prezes zachęcał też podróżujących do korzystania z oferty kolejowej. Skrócony czas podróży i bardziej komfortowe warunki jazdy spowodowały, że na tym polu wyraźnie poprawiły się statystyki. Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy podróżowania po Polsce (wzrost klientów o kilkanaście procent).








 


Komentarze
1 2 3 »

Strona: 1/3 Wyświetlaj po:

~aaaaaaaaa
@manukun


1. W kwestii dojazdów z Leżajska i Nowej Sarzyny, ale i z Rudnika nad Sanem do pracy w Stalowej Woli mówimy o kilkuset osobach pracujących na czterobrygadówce w Uniwheels i elektrowni i chętnie przyjeżdżaliby pociągiem regionalnym do pracy, mimo że ze stacji Stalowa Wola Południe jest kilkaset metrów do bramy Uniwheels czy elektrowni, ale musiałby być w przewozach regionalnych takt godzinny od godziny 5 do 23, czyli aż 16 - 18 par dziennie...aż...


2. Jazda do Przemyśla pociągiem osobowym z przesiadką w Przeworsku NIE JEST pozbawiona sensu, ponieważ da się skomunikować kolejowe relacje regionalne tak, żeby w Przeworsku czekać maksymalnie 15 minut na pociąg regionalny z Rzeszowa do Przemyśla (jeździ ich obecnie 14 par dziennie) i wtedy ze Stalowej Woli Centrum do Przemyśla jedzie się pociągami regionalnymi 2:30 - spójrz na połączenie regionalne ze Stalowej Woli Centrum o 15:52 i przyjazd z przesiadką w Przeworsku do Przemyśla 18:24 - a najszybszy PKS jedzie obecnie 2:55.

3. Z Nowej Sarzyny, Rudnika nad Sanem przyjedzie sporo osób do galerii z PKS w Stalowej Woli, ale musi być minimum 8 par dziennie przewozów regionalnych ze Stalowej Woli do Przeworska.
Dodano: 13  Grudnia  2017  13:55:48
~aaaaaaaaaaa
@manukun


1. W kwestii dojazdów z Leżajska i Nowej Sarzyny do pracy w Stalowej Woli mówimy o kilkuset osobach pracujących na czterobrygadówce w Uniwheels i elektrowni i chętnie przyjeżdżaliby pociągiem regionalnym do pracy, mimo że ze stacji Stalowa Wola Południe jest kilkaset metrów do bramy Uniwheels czy elektrowni, ale musiałby być w przewozach regionalnych takt godzinny od godziny 5 do 23, czyli aż 16 - 18 par dziennie...aż...


2. Jazda do Przemyśla pociągiem osobowym z przesiadką w Przeworsku NIE JEST pozbawiona sensu, ponieważ da się skomunikować kolejowe relacje regionalne tak, żeby w Przeworsku czekać maksymalnie 15 minut na pociąg regionalny z Rzeszowa do Przemyśla (jeździ ich obecnie 14 par dziennie) i wtedy ze Stalowej Woli Centrum do Przemyśla jedzie się pociągami regionalnymi 2:30 - spójrz na połączenie regionalne ze Stalowej Woli Centrum o 15:52 i przyjazd z przesiadką w Przeworsku do Przemyśla 18:24 - a najszybszy PKS jedzie obecnie 2:55.

3. Z Nowej Sarzyny, Rudnika nad Sanem przyjedzie sporo osób do galerii z PKS w Stalowej Woli, ale musi być minimum 8 par dziennie przewozów regionalnych ze Stalowej Woli do Przeworska.
Dodano: 13  Grudnia  2017  12:28:57
@aaaaa
1. O jakim rzędzie wielkości mówimy w kwestii dojazdów z Leżajska i Nowej Sarzyny do pracy w Stalowej Woli? Kilkanaście? Kilkadziesiąt osób? Uruchomienie pociągu z 110 miejscami siedzącymi będzie dużo droższe niż autobusu z 50 miejscami.

2. Jazda do Przemyśla pociągiem osobowym z przesiadka w Przeworsku jest pozbawiona sensu. Tym bardziej, że kursują bezpośrednie autobusy i pociągi - w tym rozkładzie jazdy jedzie bezpośrednio.

3. Kto i skąd pojedzie na zakupy pociągiem? Gdzie są stosowane potoki pasażerów, potwierdzające zapotrzebowanie na uruchomienie pociągów? Kto za nie zapłaci?

Śmietanka finansowa mieszka po drugiej stronie Sanu. Oni przyjadą własnym autem, bo to wstyd jechać autobusami. Pociągiem będą zainteresowani studenci i uczniowie.
Dodano: 13  Grudnia  2017  12:13:11
@zzzz
Tory ze Zbydniowa do Gorzyc to konieczność w niedalekiej przyszłości. Inaczej wjazd do Stalowej od północy całkiem się zapcha. Gorzyce będą idealne do skomunikowania, bo w zwartej zabudowie mieszka tam kilka tysięcy osób. Tymczasem w Nisku blisko przystanków kolejowych ma może połowa mieszkańców. Tym bardziej, że wybudowanie torów do Gorzyc i połączenie ich z Sandomierzem skróci przejazd pociągiem o jakieś kilkanaście kilometrów. Pamiętaj, że mówimy o linii z dużym ruchem towarowym - w domyśle dochodowym dla kolei.

UE uwielbia transport kolejowy, więc znalezienie sowitego dofinansowania będzie dużo łatwiejsze niż do budowy obwodnicy.
Dodano: 13  Grudnia  2017  12:02:52
~aaaaaaaaaaa
@zzzz

Prędzej niż myślisz powstaną tory ze Zbydniowa do Zalesia Gorzyckiego w celu połączenia z Sandomierzem...
Dodano: 13  Grudnia  2017  11:44:54
~aaaaaaaaa
@manukun

1. Tak, wiele osób z Sarzyny i Leżajska pracuje w elektrowni i uniwheels na tzw. czterobrygadówce i chętnie przyjeżdżaliby pociągiem regionalnym do pracy, mimo że ze stacji Stalowa Wola Południe jest kilkaset metrów do bramy uniwheels czy elektrowni, ale musiałby być w przewozach regionalnych takt godzinny od godziny 5 do 23, czyli aż 16 - 18 par dziennie...aż...

2. Nie pisałem o przesiadce w Przeworsku w czasie jechania do Rzeszowa, ale o przesiadce w Przeworsku w czasie jechania do Przemyśla, co ma sens, ponieważ da się skomunikować kolejowe relacje regionalne tak, żeby w Przeworsku czekać maksymalnie 15 minut i wtedy ze Stalowej Woli Centrum do Przemyśla jedzie się pociągami regionalnymi 2:30 - spójrz na połączenie regionalne ze Stalowej Woli Centrum o 15:52 i przyjazd z przesiadką w Przeworsku do Przemyśla 18:24 - a najszybszy PKS jedzie obecnie 2:55.

3. Na zakupy do galerii przy PKS'ie STALOWA WOLA pojedzie wiele osób, jeśli będzie minimum 8 par dziennie pociągów regionalnych z STW Rozwadów do Przeworska.
Dodano: 13  Grudnia  2017  06:18:25
~aaaaaaaaa
@manukun

1. Tak, wiele osób z Sarzyny i Leżajska pracuje w elektrowni i uniwheels na tzw. czterobrygadówce i chętnie przyjeżdżaliby pociągiem do pracy, mimo że ze stacji Stalowa Wola Południe jest od pół kilometra do bramy elektrowni czy kilkaset metrów do bramy uniwheels, ale musiałby być w przewozach regionalnych takt godzinny od 5 do 24, czyli aż 20 par dziennie...aż...

2. Nie pisałem o przesiadce w Przeworsku w czasie jechania do Rzeszowa, ale o przesiadce w Przeworsku w czasie jechania do Przemyśla, co ma sens, ponieważ da się skomunikować z relacje regionalne tak, żeby w Przeworsku czekać maksymalnie 15 minut i wtedy ze Stalowej Woli Centrum do Przemyśla jedzie się pociągami regionalnymi 2:30, , spójrz na połączenie regionalne ze Stalowej Woli Centrum o 15:52 i przyjazd z przesiadką w Przeworsku do Przemysla 18:24, a najszybszy PKS jedzie obecnie 2:55...

3. Na zakupy do galerii pojedzie wiele osób, jeśli będzie minimum 8 par dziennie pociągów regionalnych z STW Rozwadów do Przeworska.
Dodano: 13  Grudnia  2017  06:11:37
~zzzzz
@manukun co do Przemyśla to PKS jeden na dobę jedzie prawie 3 godziny a jeden na dobę pociąg 2, więc sensowne byłyby bezpośrednie osobówki do Przemyśla. a ze Zbydniowa do Gorzyc to nikt o zdrowych zmysłach nie będzie budował torów. A co do galerii to racja, większość odwiedzających tego typu świątynie kapitalizmu przyjeżdża samochodami, a jeżeli prawdą są projekty tych piętrowych parkingów to one wręcz zachęcą do jazdy samochodem.
Dodano: 13  Grudnia  2017  00:51:23
1. Wiele osób z Leżajska i Nowej Sarzyny dojeżdża? I mam uwierzyć, że idą pieszo kilometr naokoło ze stacji Stalowa wola południe? Ok, niech Ci będzie. A ile tych osób? EN98 - najkrótszy Impuls Newagu kursujący na ten trasie ma 110 miejsc siedzących. Rozumiem, że korzysta co najmniej kilkadziesiąt pasażerów.

2. Ile osób obecnie jedzie do Rzeszowa naokoło z przesiadką w Przeworsku? Pominę samą konieczność przesiadki, bilet kosztuje więcej niż Marcel z bezpośrednim połączeniem. W przeciwnym kierunku ze Stalowej Woli południe kursuje bezpośredni pociąg regionalny do Rzeszowa. Cenę ma zbliżoną do Marcela, ale jedzie dłużej. Regionalnymi jeżdżą głównie studenci z uwagi na 51% zniżki.

O Przemyślu nawet nie mówię, bo PKS jedzie szybciej i bezpośrednio.

3. Kto jeździ w Polsce pociągiem na zakupy do galerii? Pewnie studenci i uczniowie.
Dodano: 12  Grudnia  2017  21:52:03
~aaaaaaaaa
@manukun

Po co Stalowej Woli pociągi regionalne do Przeworska w liczbie minimum 8 par dziennie, a obecnie mamy 4 pary dziennie?

1. Wiele osób z Leżajska i Nowej Sarzyny pracuje w elektrowni stalowa wola i w Uniwheeels.

2. Lepsze i częstsze skomunikowanie z kolejowymi przewozami regionalnymi Rzeszów - Przemyśl, gdzie jest ich obecnie 15 par dziennie.

3. Idealne skomunikowanie z przyszłą galeria z PKS w Stalowej Woli.

Mało???
Dodano: 12  Grudnia  2017  15:10:09
~aaaaaaaaa
Po co Stalowej Woli pociąg egionalny do Przeworska w liczbie minimum 8 par dziennie, a obecnie mamy 4 pary dziennie?

1. Wiele osób z Leżajska i Nowej Sarzyny pracuje w elektrowni stalowa wola i w Uniwheeels.

2. Lepsze i częstsze skomunikowanie z kolejowymi przewozami regionalnymi Rzeszów - Przemyśl, gdzie jest ich obecnie 15 par dziennie.

3. Idealne skomunikowanie z przyszłą galeria z PKS w Stalowej Woli.

Mało???
Dodano: 12  Grudnia  2017  15:09:14
Po co Stalowej Woli pociąg regionalny do Przeworska? Przecież ten kierunek miał sens tylko wtedy, gdy administracyjnie należeliśmy do województwa lwowskiego. Tutaj nawet godzinny takt nie da lepszego efektu, bo nie ma zapotrzebowania na przewóz osób z biedy mniejszej do większej lub na odwrót. Nie jeździmy pociągiem w Bieszczady, do Przemyśla czy na Ukrainę czy nad Morze Czarne.
Szansę powodzenia mają połączenia regionalne do Lublina, Rzeszowa, Sandomierza lub Dębicy - bo można dojechać do atrakcyjnych celów podróży.
Dodano: 12  Grudnia  2017  14:24:03
~aaaaaaaaa
@manukun

Jeśli powstanie kiedyś odcinek kolejowy ze Zbydniowa do Zalesia Gorzyckiego czy do Sandomierza, to uważam, że Gorzyce nie będą stacją, ale jedynie przystankiem kolejowym, a prowadzenie ruchu kolejowego nie pozwala na zmianę kierunku jazdy pociągu na przystanku kolejowym, dlatego w takiej sytuacji nie jest możliwa relacja Gorzyce - Przeworsk, ale jeśli już to Sandomierz - Przeworsk przez Gorzyce.


Nie sądzisz?


A zwiększenie z obecnych 4 par dziennie do minimum 8 par dziennie przewozów regionalnych relacji Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk byłoby w celu lepszego i częstszego skomunikowania ich z przewozami regionalnymi Rzeszów - Przemyśl, gdzie jest ich obecnie 15 par dziennie.

A dobrym przyczynkiem do zwiększenia z obecnych 4 par dziennie do minimum 8 par dziennie przewozów regionalnych relacji Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk mogłaby być GALERIA z PKS w Stalowej Woli.
Dodano: 12  Grudnia  2017  06:04:47
~xxxxx
@~aaaaaaaaa i manukun napiszcie o czymś realnym, a nie o czczych fanaberiach
Dodano: 12  Grudnia  2017  00:09:08
~aaaaaaaaa
@manukun

Jeśli powstanie odcinek kolejowy ze Zbydniowa do Zalesia Gorzyckiego czy Sandomierza, to uważam, że Gorzyce nie będą stacją, ale jedynie przystankiem kolejowym, a prowadzenie ruchu kolejowego nie pozwala na zmianę kierunku jazdy pociągu na przystanku kolejowym, dlatego w takiej sytuacji nie jest możliwa relacja Gorzyce - Przeworska, ale jeśli już to Sandomierz - Przeworsk przez Gorzyce. Nie sądzisz?
Dodano: 11  Grudnia  2017  21:10:34
@aaaaa
Przecież można zbudować kilka km linii kolejowej ze stacji Zbydniów do Zalesia Gorzyckiego lub bezpośrednio do stacji Sandomierz.
W Gorzycach i Zaleszanach mieszka tyle ludzie, co w Nisku. Obsługa stacji Sandomierz miałaby sens wyłącznie przy jednoczesnej organizacji skomunikowanych autobusów miejskich i połączonej ofercie.
Dodano: 11  Grudnia  2017  20:01:19
~aaaaaaaaaaa
@manukun

Dlatego, jeśli już, to nie zaangażować się REGIONALNIE w przyszłości w relację Gorzyce - Rudnik nad Sanem, ale Sandomierz - Przeworsk, albo Gorzyce (wymagałoby w Gorzycach urządzeń SRK pozwalających na zmianę kierunku jazdy i tu byłby pewnie PROBLEM,żeby Gorzyce były stacją, a nie tylko przystankiem....) - Przeworsk w celu lepszego skomunikowania relacji Gorzyce - Przeworsk z Rzeszów - Przemyśl.
Dodano: 11  Grudnia  2017  11:46:46
@aaaaaa
A po co komunikować kolej wahadłową w Rudniku, skoro korzysta kilku podróżnych?
Dodano: 11  Grudnia  2017  11:31:54
~aaaaaaaaa
@manukun


Ja nie miałem na myśli kolei wahadłowej między Stalową Wolą Rozwadów a Rudnikiem nad Sanem, która musiałyby być skomunikowana wtedy z przewozami regionalnym Rudnik nad Sanem - Przeworsk, co z powodu przesiadki w Rudniku nad Sanemnieakceptowalnie wydłużyłoby dostanie się do Przeworska i z przesiadką do Przemyśla, ale zwiększenie z obecnych 4 par dziennie do minimum 8 par dziennie przewozów regionalnych relacji Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk w celu lepszego i częstszego skomunikowania ich z przewozami regionalnymi Rzeszów - Przemyśl, gdzie jest ich obecnie 15 par dziennie.


A przyczynkiem do zwiększenia z obecnych 4 par dziennie do minimum 8 par dziennie przewozów regionalnych relacji Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk byłaby GALERIA z PKS w Stalowej Woli.

A kwestia dobudowania torów ze Zbydniowa do Gorzyc pewnie kiedyś się ziści...umiech
Dodano: 10  Grudnia  2017  17:07:03
@aaaaaaa
Nie sądzę, żeby centrum handlowe spowodowało wznowienie kolei wahadłowej z Rozwadowa do Przeworska.

Co innego, gdyby dobudowano kilka km torów ze Zbydniowa do Gorzyc. Wtedy podmiejska kolejka z Gorzyc do Rudnika nad Sanem przez centrum Stalowej Woli miałaby sens.
Dodano: 10  Grudnia  2017  15:01:39
~aaaaaaaaa
@manukun

Jeśli więc powierzchnia handlowa zajmie parter, 1 i 2 piętro galerii, a parking dwa poziomy na dachu, to byłoby bardzo dobrze w kontekście konkurencji dla VIVO, ponieważ wtedy powierzchnia handlowa w obu galeriach byłaby zbliżona, a to jest gwarancją sukcesu dla galerii z PKS i w przyszłości PRZYCZYNKIEM dla zwiększenia PASAŻERSKIEGO regionalnego ruchu kolejowego ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska i jego popularności przy tejże galerii handlowej.
Dodano: 10  Grudnia  2017  11:10:07
~aaaaaaaaa
@manukun

Jeśli więc powierzchnia handlowa zajmie parter, 1 i 2 piętro galerii, a parking dwa poziomy na dachu, to byłoby bardzo dobrze w kontekście konkurencji dla VIVO, ponieważ wtedy powierzchnia handlowa w obu galeriach byłaby zbliżona, a to jest gwarancją sukcesu dla galerii z PKS i w przyszłości dla zwiększenia ruchu kolejowego i jego popularności przy tejże galerii handlowej.
Dodano: 10  Grudnia  2017  11:08:07
~aaaaaaaaa
@manukun

Na bazie tego cytatu:

CYTAT
Parkingi będą dwupoziomowe na dachu budynku. Przewidujemy nawet do 1000 miejsc parkingowych w obiekcie


i na bazie tego, co napisałeś, że parking zajmie 3 i 4 piętro galerii (3 i 4 piętro, to te 2 poziomy z powyższego cytatu), wychodzi, że powierzchnia handlowa zajmie 3 kondygnacje, a nie 2: parter, 1 i 2 piętro galerii. Tak???
Dodano: 10  Grudnia  2017  11:03:36
Logika podpowiada, że samego centrum handlowego powinno być minimum 2 piętra...
Dodano: 10  Grudnia  2017  10:56:18
~aaaaaaaaa
@xxxx

Piszesz głupoty, ponieważ linia przez Leżajsk wskoczy w niedługim czasie na listę podstawową z racji tego, że już jest 4 mld oszczędności na przetargach..., a do tego cały czas są zabiegi, tam gdzie trzeba, o jej remont...
Dodano: 10  Grudnia  2017  10:45:51
~xxxxx
linia przez Krzaklewo ma znaczenie polityczne, bo zaspokaja aspiracje tarnobrzeskich kacyków chcących zniszczyć linię przez Leżajsk
Dodano: 9  Grudnia  2017  22:33:19
~aaaaaaaaa
@manukun:


Znalazłem dziś coś takiego:

CYTAT
Parkingi będą dwupoziomowe na dachu budynku. Przewidujemy nawet do 1000 miejsc parkingowych w obiekcie


Czyli parking będzie na dachu galerii w formie dwupoziomowej. Pytam więc MANUKUNIE, na ilu piętrach pod dachem będzie powierzchnia HANDLOWA???
Dodano: 8  Grudnia  2017  20:37:22
3 i 4 piętro ma być przeznaczone na parkingi według wizualizacji.
Dodano: 8  Grudnia  2017  14:30:39
~aaaaaaaaa
@xxxx

Piszesz głupoty, ponieważ linia przez Leżajsk wskoczy w niedługim czasie na listę podstawową z racji tego, że już jest 4 mld oszczędności na przetargach..., a do tego cały czas są zabiegi, tam gdzie trzeba, o jej remont...
Dodano: 8  Grudnia  2017  05:59:17
~xxxxxx
@~aaaaaaaaa na listę podstawową, ciekawe w której perspektywie, chyba tej, której może już nie być, a do tego czasu zdąży zarosnąć trawą i krzakami i nie będzie się nadawała do żadnego ruchu, nie mówiąc o ruchu dalekobieżnym. Lobby kolbuszowskiemu bardzo widać zależy na zniszczeniu tej linii.
Dodano: 7  Grudnia  2017  22:54:52
 

Pogoda:
Stalowa Wola
Sport
Edukacja
Pozostałe