Duże zainteresowanie budową S19

Image

Aż 12 podmiotów chce zbudować odcinek drogi S19 między Rudnikiem nad Sanem a Niskiem Południe (dł. ok. 6 km)...

Znamy oferty cenowe firm zainteresowanych realizacją trzech odcinków drogi ekspresowej S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska, będącej częścią przyszłej trasy Via Carpatia.

Na odcinek Lasy Janowskie - Zdziary (dł. ok. 9,3 km) wpłynęło 10 ofert, które oscylowały między 236,3 a 296,9 mln zł. Na odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem (dł. ok. 9 km) wpłynęło 10 ofert o wartości od 286,8 do 352,7 mln zł. Natomiast na budowę odcinka Rudnik nad Sanem - Nisko Południe (dł. ok. 6 km) wpłynęło 12 ofert o wartości od 196,3 do 268,7 mln zł. Wszyscy zadeklarowali 10-letni okres gwarancji oraz skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy. Komisja przetargowa sprawdzi teraz oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest na II kwartał przyszłego roku.

Odcinek S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego (Lasy Janowskie) do Niska realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II połowie 2019r. a zakończenie w 2021r.

Via Carpatia

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.

Korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.

Na północ od Białegostoku będą analizowane rozwiązania komunikacyjne, dotyczące dróg ekspresowych S16 oraz S19, w tym włączając w to możliwą przebudowę obecnej DK8 w kierunku Augustowa (głównie na odcinku Korycin - Augustów, stanowiącego jedno z połączeń korytarzy Via Carpatia i Via Baltica).

Całkowita długość szlaku via Carpatia w Polsce w zależności od przebiegu w woj. podlaskim – wyniesie od 734 do 761 km.

S19 na Podkarpaciu

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Aktualnie jej realizacja przedstawia się następująco:

- odcinki zrealizowane (dł. łącznie 30,1 km): odc. Sokołów Młp.-Stobierna (12,5 km), Stobierna – w. Rz. Wschód (6,9km), w. Rz. Zachód – w. Świlcza (4,4 km), w. Świlcza – w. Rzeszów Południe (oddanie do ruchu planowane w listopadzie br., 6,3 km)

- odcinki w realizacji (dł. 10,3 km): opracowywana jest Koncepcja Programowa dla odc. w. Rz. Południe - Babica

- odcinki w przetargu (dł. łącznie 129,1 km): przetarg na realizację systemem projektuj-buduj odc. Lasy Janowskie - Nisko – Sokołów Młp. Północ (3 odc., 29,9 km), przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej dla odc. w. Babica - Barwinek (74,9 km)

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~gienio

karolina ,łykało sie "cuda "tuska widze.Tęsknota za "żeby było tak jak bylo"Przeszkadza ci ze coś realnie się dzieje ,że mozna w tym kraju inaczej.ze w tym wszystkim sa ludzie zwykli.Też ci na plazy ciasno?
Jakie dokumenty były gotowe ,na co ?POsrancy nawet kasy na tą inwestycje inie przewidywali a ty pierdzielisz ze wszystko było gotowe Warianty a było ich siedem to nie dokumenty

~memo

Niech piach biorą z Sanu troche pogłębią i będzie kasa na umocnienie wałów. Kiedyś kopali przy moście na Brandwicy a pozniej przy błoniach.Tam kiedyś była... Yyy niby plaza hehe dużo ludzi tam sie opalało

~morda

Podobno brakuje piachu na drogę i tak szybko nie powstanie. kto ma hektary pod Niskiem może skorzystać bo już szukają kopalni. można dostać trochę kasy...

~KKKKKK

Myślę, że 2025 r. może być osiągalny ...

manukun

@olelele
Jak na razie sztucznie blokuje się rozstrzygnięcie przetargu na budowę reszty Ś19 na odcinku Rzeszów-Lublin. Nie sądzę, żeby planowano rozbudowę odcinka jednojezdniowego.

~karolina

"Tylko" 3 lata opóźnienia póki co, a szykuje się , że bedzie to 5 lat.Wszystkie dokumenty były gotowe, ale nie mogła to być kontynuacja pracy poprzedniego rządu, musi powstać wrażenie , że to wielkie osiągnięcie PiS. Teraz odwoła się ministra infrastruktury i jemu przypisze się całkowite nieudacznictwo w kwestii budowy dróg, nikłe wykorzystanie unijnych pieniędzy, opóźnienia itp.Ludzie to "kupią", jak wiele innych "oczywistych oczywistości".Smutne.

~ziuta

po co budować takie drogi, skoro buractwo nie potrafi się po nich poruszać? nie tak dawno widziałam filmik, jak na nowej drodze pod Sokołowem jakiś kmiotek jechał ostro prawą jezdnią w przeciwnym kierunku.

manukun

@bobi
Stobierna-Sokołów została zaplanowana jeszcze zanim było wiadomo o budowie A4 aż do granicy. Wtedy lepsza była jednojezdniowa obwodnica Sokołowa, niż żadna, a budowa dalej na północ była niepewna. Tymczasem jeszcze za PO zdecydowano o szybkiej budowie S19 Lublin-Rzeszów, żeby wszystkie miasta wojewódzkie połączyć drogami szybkiego ruchu. W momencie podjęcia tej decyzji cała dokumentacja odcinka Stobierna-Sokołów była przygotowana, więc nie zmieniano już tych planów.

Inna sprawa, że obecny rząd bardzo zwleka z ogłoszeniem przetargu na resztę trasy...

~:)))))))

@bobi

POWTARZAM RAZ JESZCZE:

Od Sokołowa Małopolskiego aż do Lublina na 100% będzie S - 19 DWUJEZDNIOWA z 2 pasami w każdą stronę, a między jezdniami pas zieleni. umiech

Do tego będzie rezerwa na 3 pas w każdym kierunku na przyszłość.

~to tyle

odkąd sięga moja pamięć to w tym kraju wszystko co się robi robione jest dla przyszłych i dalszych pokoleń.tak samo jest zresztą z budowaniem dobrobytu.

~bobi

Na gddkia Stobierna Sokołów też było wszystko opisane !

kruger

Poczytaj a nie siejesz plotki. Na gddkia masz wszystko opisane.

~bobi

Z Sokołowa do Niska ma być po jednym pasie w każdą ze stron. Totalna żenada do 90 km/h za tirem, którego nie ma jak wyprzedzać. Dobra zmiana

~1+1=2

2. Podstawowe parametry techniczne:
(...)
- ilość pasów ruchu – 2x2 (docelowo 2x3 – rezerwa pod trzeci pas ruchu na zewnątrz)

~:)))))))

@marian


Od Sokołowa do Lublina na 100% będzie S - 19 DWUJEZDNIOWA z 2 pasami w każdą stronę, a między jezdniami pas zieleni. :

~1+1=2

Od Janowa do Sokołowa całość ma być przecież dwupasmowa?

~marian

Szkoda pieniędzy na taką drogę nie wspominając już o zmarnowanych gruntach i wysiedlonych mieszkańcach. Na większej jej części można jechać tylko 100 na godzinę i droga jest jednojezdniowa czyli w ogóle nie jest bezpieczna.

~XYZ

S19 miała być priorytetowa dla tego rządu, a to chyba najdłużej rozstrzygane przetargi w historii PL.

Brakuje pieniążków ?!?

~tomek

zamiast budować dwupasmowkę to robią jakieś mijanki co kilometr. za parę lat i tak trzeba bedzie poszezać.