Rozwadowski dworzec wg mieszkańców

Image

Najpierw warsztaty, rozmowy, dyskusje, później decyzje i plany. Miasto „zabiera się” za rozwadowski dworzec PKP…

Dworzec w Rozwadowie tętnił kiedyś życiem. Mnóstwo ludzi, mnóstwo podróżnych, podróże małe i duże, prywatne i służbowe, pociągi pasażerskie i towarowe, kasy biletowe, poczekalnia, bar. I nie trzeba tu przywoływać najstarszych mieszkańców, bo i ci w średnim wieku pamiętają, że dworzec był użytkowany i tętnił życiem jeszcze ze 20 lat temu.

W czwartkowy wieczór w Rozwadowie spotkali się mieszkańcy i władze samorządowe oraz ci, którzy ten dworzec będą w niedalekiej przyszłości zmieniać tworząc koncepcje i plany. Nie jest tajemnicą, że rozwadowianie to zwarta grupa, interesująca się swoim osiedlem (choć dla niektórych Rozwadów pozostanie na zawsze miasteczkiem). Na spotkaniach stawiają się licznie i mają sporo do powiedzenia.

Są też organizacje, które zajmują się rozwojem Rozwadowa i dla nich dworzec PKP jest piękną, wciąż nieprzebrzmiałą nutą historii- tej dalekiej i tej całkiem bliskiej, a także powiewem niedalekiej, świetlanej przyszłości.

- Trzy stowarzyszenia: Stowarzyszenie Miłośników Kolei, Kedyw i Rozwadowskie Stowarzyszenie Historyczne, jak się dowiedzieliśmy, że będą rozbierać ten dworzec, to po prostu zareagowaliśmy i w tych pismach, które od nas poszły daliśmy już pierwsze sugestie. Tutaj powinny się znaleźć: posterunek Policji, informacja turystyczna (mamy nadzieję, że ten region po odnowieniu zacznie być atrakcyjny turystycznie, a jest naprawdę co oglądać, bo tutaj jest takie spokojne miejsce, naprawdę w dolinie Sanu świetnie się wypoczywa), tu kiedyś były mieszkania, są bardzo dobre warunki chociażby na mieszkania socjalne, powinien być mały bar bistro i przede wszystkim dworzec, czyli kasa biletowa, poczekalnia. Tego obiektu nie można zaniedbać. To jest nierozerwalna część historii Rozwadowa, nie można tego zniszczyć. Cieszę się, że pani Grażyna Stojak opracowuje tę stronę architektoniczno- historyczną, bo to jest bardzo dobry fachowiec- mówi Ewa Klich z Rozwadowskiego Stowarzyszenia Historycznego.

I dobrze się dzieje, że za rozwadowski dworzec zabrano się od właściwej strony, najpierw przewidziano konsultacje społeczne, ocenę fachowców, a dopiero później będą sporządzane projekty. Członkowie RSH podkreślają również, że dworzec nie składa się z części, dworzec stanowi jedną całość.

Podczas czwartkowego spotkania zastanawiano się co powinno znaleźć się w budynku dworca tak, by po modernizacji miejsce to tętniło życiem, a nie stało puste. Obiekt stoi z dala od centrum, na bocznej uliczce. Czy będzie atrakcyjny dla potencjalnych najemców? Czy mieszkańcy małego Rozwadowa będą korzystać z ewentualnych atrakcji tam się znajdujących, czy będą przyjeżdżać również inni, ze Stalowej Woli i okolic?

- Wiem, że jest to trudny obszar i o tym najlepiej świadczy jego stan- nie jest to najlepsze miejsce dla dodatkowego biznesu, a potrzeby PKP na dworcach są mocno ograniczone przez elektronikę, przez możliwość kupowania biletów przez Internet i innymi kanałami dystrybucji, stąd chcielibyśmy porozmawiać z miejscową społecznością po to, ażeby nie wymyślać prochu i nie odkrywać Ameryki. Miejscowi ludzie mają na ogół sporo pomysłów na zagospodarowanie tego typu obiektów- mówi Paweł Wróblewski, moderator spotkania z Biura Inwestycji PKP S.A.

Obiekt należy do PKP, czy kolej odda go kiedyś miastu, jak to się dzieje w innych miejscowościach (ostatnio np. w Zakopanem), tego nie wiadomo.

- Początek prac budowlanych zakładamy na I lub II kwartał roku 2019. Cały obiekt jest pod opieką konserwatora zabytków i na pewno nie będziemy burzyć żadnej części. Prace będą dotyczyć całej działki, na której jest położony dworzec. Zostaną przywrócone funkcje obsługi podróżnych, czyli będzie poczekalnia, możliwość zakupu biletu, skorzystania z toalety. Wszystko powinno być ogrzane, oświetlone, objęte monitoringiem. Pewien taki koszyk świadczeń i usług jest dla wszystkich dworów jednakowy- mówi Paweł Wróblewski, moderator spotkania z Biura Inwestycji PKP S.A.

Czy cały budynek będzie wykorzystany, tego jeszcze nie wiadomo. Jak mówi Paweł Wróblewski często „odcina” się z użytkowania niewykorzystane powierzchni, np. piwnice, czy poddasza. Te ostatnie znajdują się w budynku rozwadowskiego dworca i jeszcze nie wiadomo, czy znajdzie się jakieś dla nich przeznaczenie.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~ddddd

@~gdyby babka jaki socjal rozdmuchany??? Neoliberałowie wyprali ci mózg i zryli beret o "rozdmuchanym socjalu" i "wysokich podatkach". A prawda jest taka, że podatki są wysokie ale dla biednych, dla bogatych są niskie.

manukun

Za komuny przynajmniej pociągi jeździły punktualniej. I można było bilet kupić w kasie. I wszyscy nimi jeździli, bo nie było innego sposobu.

Teraz jakiemuś czopkowi ze stolicy wydaje się, że Warszawa jest stolicą wszechświata i wszyscy będą tylko do niej jeździć. Przywraca się czas przejazdu pociągu sprzed wieku i wmawia ludziom, że to luksus.

Wierutna bzdura!

Ekspresowe parowozy przejeżdżające przez Rozwadów były oznaką prestiżu i znaczenia miasta. Teraz nawet nie ma oferty dobrej na dojazd do Rzeszowa, a co dopiero inne kierunki.

Ale tak to jest. Od klepania propagandy na forum jeszcze żadnej stacji pociągów nie przybyło. Potrzeba zmian prawnych i infrastruktury, żeby kolej była konkurencją dla innych środków transportu. Plan transportowy niczego nie zmieni

~gdyby babka

Bajeczki dla grzecznych dzieci na dobranoc z tym "wspaniałym" planem transportowym. Podstawowe pytanie jest takie, kto i z czego za to zapłaci? To ogromne koszty dla budżetu tyle pociągów. Lada moment trzeba będzie zacząć ciąć wydatki budżetowe, bo socjal rozdmuchany. Nie za 5 czy 10 lat, ale za 2 lata te mrzonki trafią do szuflady.

~ddddd

@~aaaaaaaaa a tylko przez sam Rozwadów jechały wakacyjny Rzeszów - Kołobrzeg i nocny Lublin - Kraków. I tak jechało więcej niż przez wojewódzki Tarnobrzeg

~aaaaaaaaa

@ddddd

Czyli według Twoich słów za KOMUNY jeździły linią przez Leżajsk 3 pociągi pośpieszne dziennie, a linią przez Biłgoraj 2 pociągi pośpieszne dziennie, co daje dzięki temu liczbę 5 pociągów pośpiesznych dziennie przez Stalową Wolę Centrum i Rozwadów.

Pięknie, że 5 pociągów pośpiesznych dziennie było za KOMUNY, ale wg Planu Transportowego MIB na lata 2020 - 2025 będzie podanymi przez Ciebie liniami 4 pociągi pośpieszne dziennie, czyli:

2 pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę Centrum i Rozwadów, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy

oraz:


2 pośpieszne dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia przez Stalową Wolę Centrum i Rozwadów, Mielec



ale DO TEGO wg PLANU TRANSPORTOWEGO MIB na lata 2020 - 2025 przez STALOWĄ WOLĘ, bo jakby nie patrzeć STALOWA WOLA Charzewice to STALOWA WOLA, a nie np. Pilchów, będzie od 3 do 7 pośpiesznych dziennie przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i właśnie STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE w kierunku Lublina i dalej, co da w sumie:

od 7 do 11 pośpiesznych przez STALOWĄ WOLĘ w kierunku Lublina, Ostrowca ŚW. i Mielca.


Kiedy za KOMUNY było od 7 do 11 pociągów pośpiesznych DZIENNIE przez Stalową Wolę? Było ich, jak piszesz, maksymalnie 5 DZIENNIE.

Przypominam, że Stalowa Wola CHARZEWICE, to też Stalowa Wola,

a:


Ja i większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie część z nich w przypadku POMIJANIA STALOWEJ WOLI 30 KM łukiem z powodu trasowania części pośpiesznych z południa PODKARPACIA przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i o zgrozo na Sandomierz, Ostrowiec Św., a nie Stalową Wolę CHARZEWICE, dlatego nie ma problemu w tym, że część pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe, a podobne będzie przy dworcu w Rozwadowie.


A Pilchów a STALOWA WOLA Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica.


Centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach jest przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.


W planach będzie kurs MZK najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

manukun

@aaaaa
W 2017 roku znasz szczegóły o cenie połączenia, jakości taboru i czasu przejazdu do stolicy w 2025, bo ktoś wymyślił jakiś plan. Prorok czy co?

Patrząc zza biurka warszawskiego nie widzisz potrzeb dojazdów mieszkańców regionu. Inaczej wiedziałbyś, że lepsze szanse na sukces ma kolejowe połączenie do Krakowa (i dalej) niż Warszawy, bo nie wymaga jazdy naokoło. Podniecasz się czasami przejazdu po skończeniu remontów sieci kolejowej za kilka lat(w warunkach polskich niemożliwe do terminowego wykonywania prac) do czasu przejazdu autobusów starymi krajówkami, gdzie buduje się coraz więcej skrótów.

Do tego kwestia celu podróży do stolicy. Obawiam się, że trzeba liczyć czas od startu do mety zamiast podawać czas przejazdu z dworca na dworzec. W dodatku pociąg nie dojedzie, w przeciwieństwie do autobusu, na lotnisko. Nie mówiąc już o samochodach, dla których Warszawa stanie się osiągalna w 2,5h przed 2025.

~dddddd

@~aaaaaaaaa za komuny to linią przez Leżajsk jechały solina, varna i karpaty a linią przez biłgoraj hetman i przyśpieszony nocny kędzierzyn, czyli ruch dalekobiezny był większy niż obecnie i jak zakłada twój wspaniały plan transportowy i nikt nie wpadał na debilne pomysły budowy peronów na zadupiach w szczerym polu

~aaaaaaaaa

@dddddddd


PIEPRZYSZ GŁUPOTY.


Nie jesteś blisko ośrodka decyzyjnego i nie wiesz, że linia przez Leżajsk (odcinek Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów), mimo że jest w chwili obecnej na liście rezerwowej do generalnego remontu, to są czynione starania, żeby była generalnie remontowana i nawet gdyby do 2020 r. nie rozpoczął się generalny remont odcinka Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów, to zadania utrzymaniowe wykonywane na bieżąco umożliwią zapis z PLANU TRANSPORTOWEGO MIB NA LATA 2020 - 2025, czyli:

2 pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę Centrum i Rozwadów, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy



A jak wiemy, będą zgodnie z tym PLANEM jeszcze:


2 pośpieszne dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia przez Stalową Wolę Centrum i Rozwadów, Mielec


oraz


3 do 7 pośpiesznych przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE w kierunku Lublina, co daje w sumie od 7 do 11 pośpiesznych przez STALOWĄ WOLĘ w kierunku Lublina, Ostrowca ŚW. i Mielca.


Kiedy za KOMUNY było od 7 do 11 pociągów pośpiesznych DZIENNIE przez Stalową Wolę?


TO JEST WIĘCEJ O KILKA POCIĄGÓW POŚPIESZNYCH DZIENNIE NIŻ W CZASACH KOMUNY. MINIMUM 7 DZIENNIE ma być, a maksimum 11 pośpiesznych ma być przez Stalową Wolę.


Ja i większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie część z nich, dlatego nie ma problemu w tym, że część pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe, a podobne będzie przy dworcu w Rozwadowie.


A Pilchów a STALOWA WOLA Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica.


Centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach jest przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.


W planach będzie kurs MZK najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

~aaaaaaaaa

@dddddddd


PIEPRZYSZ GŁUPOTY.


Nie jesteś blisko ośrodka decyzyjnego i nie wiesz, że linia przez Leżajsk (odcinek Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów), mimo że jest w chwili obecnej na liście rezerwowej do generalnego remontu, to są czynione starania, żeby była generalnie remontowana i nawet gdyby do 2020 r. nie rozpoczął się generalny remont odcinka Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów, to zadania utrzymaniowe wykonywane na bieżąco umożliwią zapis z PLANU TRANSPORTOWEGO MIB NA LATA 2020 - 2025, czyli:

2 pośpiesznE dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy



A jak wiemy, będzie zgodnie z tym PLANEM jeszcze:

2 pośpieszne dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia przez Stalową Wolę Centrum i Rozwadów

oraz

3 do 7 pośpiesznych przez Tarnobrzeg i STALOWA WOLA CHARZEWICE, co daje od 7 do 11 pośpiesznych przez STALOWĄ WOLĘ w kierunku Lublina, Ostrowca ŚW. i Mielca.

~dddddddd

@~aaaaaaaaaaa za komuny pociągi dalekobieżne jechały przez Stalową Wolę a nie przez wygwizdów w szczerym polu i przestań kopioaći wklejać dyrdymały o "wspaniałym planie transportowym". Kolbuszowskie lobby bardzo siępostarało by linia przez Leżajsk była na liście rezerwowej i nie nadawała się do trasowania pociągów dalekobieżnych, bo podważa sens istnienia linii przez Kolbuszową i dlatego klamka już zapadła, linia przez Leżajsk będzie zniszczona przez lobby kolbuszowskie

~tiki

To będzie wreszcie normalnie...jak w rozwiniętych kolejowo krajach.......

manukun

Dobrze, że będzie tyle pociągów i przesiadka w Charzewicach niemal drzwi-w-drzwi z autobusów. Ale żaden nowy peron ani liczba pociągów nie zwiększy liczby korzystających, dopóki nie będzie dobrego czasu przejazdu, ceny czy komfortu.

Przy obecnej sieci kolejowej atrakcyjne połączenia jesteśmy w stanie mieć jedynie przy uruchomieniu pociągów relacji Kraków-Lublin przez Mielec.

manukun

Ekhm, Ty też jesteś niereformowalny, jak PKP. Ja piszę, że kolej ma nieatrakcyjne czasy przejazdu i ceny biletów, a Ty klepiesz jedno i to samo o liczbie połączeń, autobusach czy jakichś planach transportowych. Który pasażer zapłaci więcej za dłuższy czas przejazdu do Warszawy/Krakowa?

~aaaaaaaaaaa

Centrum przesiadkowe w Charzewicach ze skomunikowaniem od Niska po Zaleszany przez centrum Stalowej Woli (Aleje JP II) i centrum przesiadkowe przy stacji Stalowa Wola Rozwadów BĘDĄ m.in. po to, żeby prawie 80 tys. mieszkańców od Niska po Zaleszany mogło być dowiezione przez MZK np. linią nr 4 w takcie prawdopodobnie PÓŁGODZINNYM od około 6 do 23 w celu pojechania pociągami pośpiesznymi ze Stalowej Woli CHARZEWICE przede wszystkim do Lublina i dalej, a nie - z pewnością w dużo mniejszym stopniu - do Rzeszowa, ponieważ do Rzeszowa można dojechać w tym samym czasie, co busem, ale drożej, bo bilet na pociąg pośpieszny do Rzeszowa ze Stalowej Woli CHARZEWICE będzie jak obecnie z Pilchowa sporo droższy niż bus ze Stalowej Woli do Rzeszowa.



NIE MASZ RACJI pisząc, że taka sama liczba pasażerów korzystających OBECNIE z pociągów pośpiesznych zatrzymujących się w Pilchowie skorzysta z pociągów pośpiesznych zatrzymujących się już nie w Pilchowie, ale w Stalowej Woli CHARZEWICE, bo pasażerowie dowiezieni w takcie PÓŁGODZINNYM z Niska po Zaleszany przez autobusy MZK pod sam peron do Stalowej Woli CHARZEWICE docenią ten fakt w kontekście jazdy pociągiem pośpiesznym do Lublina i głównie dalej, czyli do Warszawy i dalej i w czasie DUŻO szybszym niż busy czy autobusy[/b] (co będzie miało miejsce w roku 2020 po remontach odcinków kolejowych Rzeszów - Ocice, Ocice - Stalowa Wola Charzewice, Stalowa Wola Charzewice - Lublin Zemborzyce i Lublin Zemborzyce - Warszawa i w dodatku zachęceni 3 do 7 pociągami pośpiesznymi[/b] dziennie z południa PODKARPACIA przez Tarnobrzeg i STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE w kierunku Lublina i dalej, jak to jest zatwierdzone w PLANIE TRANSPORTOWYM ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025.

manukun

@aaaaaaaa
Socjotechnikę stosuj wobec swoich znajomych. Kolej w Polsce jest niereformowalna i niekonkurencyjna, więc nie stanowi żadnej alternatywy dla transportu drogowego. Pociągi jeżdżą dla kolejarzy, nie pasażerów. Dopóki się ten stan nie zmieni, możesz klepać farmazony o planach transportowych czy taktach godzinnych. Brak odpowiedniej oferty nie zachęca klientów do jazdy pociągiem, nie mówiąc braku pieniędzy na ich uruchomienie.

Mieszkańcy nie mają docenić linii autobusowych, tylko z nich korzystać. Obecna siatka przystanków do tego nie zachęca...

manukun

@aaaaaaa
Nie mówimy o Francji ani Niemczech, tylko o Polsce, gdzie pociągi pospieszne nie przekraczają prędkości 100 km/h na wielu trasach oraz w większości jeżdżą po sieci kolejowej z XIX w. dostosowanej do potrzeb zaborców. Kolej jest bezkonkurencyjna jedynie na wyremontowanych liniach łączących bezpośrednio duże miasta - relacja Rzeszów-Kraków-Warszawa-trójmiasto czy Poznań-Warszawa. Reszta albo dopiero jest rozgrzebywana, albo beznadziejnie wytrasowana - jak np. połączenie Rzeszowa z Warszawą czy Białegostoku z Lublinem. Zamiast budowy linii bezpośrednich - np. Rzeszów - Stalowa Wola, które skróciłoby podróż o pół godziny/30 km już przy prędkości 120 km/h. Obecnie nowe linie międzymiastowe projektuje się pod co najmniej 200 km/h - szkoda tylko, że ostatnio taką była CMK...

W Polsce marszałek województwa woli zatrudnić biurowiec urzędników, niż dofinansować przejazdy pociągów regionalnych. Najpierw wyremontowano linię kolejową do Jasła, po czym jeźdżą tam 3 pociągi na dobę w beznadziejnych godzinach. Ile będzie przyjeżdżać do Stalowej Woli? Jaki będzie czas przejazdu w porównaniu do jazdy samochodem. Po wybudowaniu S19 do Rzeszowa będzie można dojechać w pół godziny, pociągiem - co najmniej godzinę. Intergalaktyczne centrum przesiadkowe w Charzewicach nie zmieni czasu przejazdu, więc więcej pasażerów z niego nie skorzysta...

~aaaaaaaaa

@eeeee

Głupie pytania zadajesz. Pewnie celowo się droczysz. umiech

Ja i większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie część z nich, dlatego nie ma problemu w tym, że część pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe, a podobne będzie przy dworcu w Rozwadowie.


Pilchów a STALOWA WOLA Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica.

Centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach jest przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.

W planach będzie kurs najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

~eeeee

@~aaaaaaaaa a kto taki ważny jest z Kolbuszowej, lub kto ma tam jeździć i po co, że aż tyle połączeń mu potrzeba?

~aaaaaaaaa

@eeeeee


Znowu PIEPRZYSZ GŁUPOTY.

Pilchów a STALOWA WOLA Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica.

Centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach jest przy głównej i trasie MZK z Niska do Agatówki, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.

W planach będzie kurs najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów. DLATEGO STALOWA WOLA Charzewice a Pilchów, to wielka różnica i nie pieprz głupot, że nie. I to przyczyni się do tego, że:


Ja i większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie część z nich, dlatego nie ma problemu w tym, że część pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe, a podobne będzie przy dworcu w Rozwadowie. Nie ma więc problemu, jeśli ma to dać wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św.

~eeeeee

@~aaaaaaaaaaa ilu ludzi wsiada na "centrum przesiadkowym" w Pilchowie, a Charzrewice to będzie taki sam peron na wygwizdowie, gdzie nie będzie nawet toi-toja, bo i po co? Przecież krzaki blisko.Rumcajs nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie dlaczego i kto się postarał o wpisanie linii leżajskiej na listę rezerwową, co oznacza, że nie będzie na niej żadnego remontu tylko prace utrzymaniowe, aby utrzymać to co jest

manukun

Ja gadam głupoty? Zwracam tylko uwagę na spamera, który ciągle wkleja głupoty o jakimś planie transportowym za kilka lat. Kogo to obchodzi? Obecni pasażerowie PKP będą już mieli samochody, a drogi szybkiego ruchu będą przebiegać niemal pod miastem, umożliwiając szybki dojazd nawet na koniec kraju.

~aaaaaaaaaaa

@eeee

Ja i większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie część z nich, dlatego nie ma problemu w tym, że część pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe, a podobne będzie przy dworcu w Rozwadowie. Nie ma więc problemu, jeśli ma to dać wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św.

~eeeee

za komuny nie było omijania rozwadowa i zatrzymywania na jakimś zadupiu

manukun

Czy ktoś tutaj spore podnieca PLANEM ilości pociągów za 8 lat? Przecież ten plan jest warty jedynie ile, ile papier, na którym został wydrukowany. Do 2025 dwukrotnie nastąpi zmiana ekipy rządzącej.

~aaaaaaaaa

@eeee

4 pośpieszne (2 pośpieszne dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowane 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy i 3 do 7 pośpiesznych przez Tarnobrzeg i STALOWA WOLA CHARZEWICE, daje od 7 do 11 pośpiesznych przez STALOWĄ WOLĘ w kierunku Lublina, Ostrowca ŚW. i Mielca.

Kiedy za KOMUNY było od 7 do 11 pośpiesznych DZIENNIE przez Stalową Wolę?

TO JEST WIĘCEJ O KILKA POCIĄGÓW POŚPIESZNYCH DZIENNIE NIŻ W CZASACH PAROWOZÓW. MINIMUM 7 DZIENNIE ma być, a maksimum 11 pośpiesznych ma być przez Stalową Wolę.

~aaaaaaaaa

@eeee

4 pośpieszne (2 pośpieszne dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowane 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy i 3 do 7 pośpiesznych przez Tarnobrzeg i STALOWA WOLA CHARZEWICE, daje od 7 do 11 pośpiesznych przez STALOWĄ WOLĘ w kierunku Lublina, Ostrowca ŚW. i Mielca.

Kiedy za KOMUNY było od 7 do 11 pośpiesznych DZIENNIE przez Stalową Wolę?

~anka

A dlaczego ten dworzec nazywa sie Stalowa Wola Rozwadow a nie Stalowa Wola Północ ? Jest st.południe,st.centrum to i st .polnoc powinna byc.

~eeeee

~aaaaaaaaa porównaj to z rozkładem jazdy kiedy były Varna, Karpaty, Solina Hetman, nocny Kędzierzyn i sezonowy Rzeszów-Gdynia. To było w epoce parowozów. I czy twoim zdaniem wielkim sukcesem jest przywrócenie stanu z przed 30 lat?

~eeeee

~aaaaaaaaa porównaj to z rozkładem jazdy kiedy były Varna, Karpaty, Solina Hetman, nocny Kędzierzyn i sezonowy Rzeszów-Gdynia. To było w epoce parowozów. I czy twoim zdaniem wielkim sukcesem jest przywrócenie stanu z przed 30 lat?