Rozwadowski dworzec wg mieszkańców

Image

Najpierw warsztaty, rozmowy, dyskusje, później decyzje i plany. Miasto „zabiera się” za rozwadowski dworzec PKP…

Dworzec w Rozwadowie tętnił kiedyś życiem. Mnóstwo ludzi, mnóstwo podróżnych, podróże małe i duże, prywatne i służbowe, pociągi pasażerskie i towarowe, kasy biletowe, poczekalnia, bar. I nie trzeba tu przywoływać najstarszych mieszkańców, bo i ci w średnim wieku pamiętają, że dworzec był użytkowany i tętnił życiem jeszcze ze 20 lat temu.

W czwartkowy wieczór w Rozwadowie spotkali się mieszkańcy i władze samorządowe oraz ci, którzy ten dworzec będą w niedalekiej przyszłości zmieniać tworząc koncepcje i plany. Nie jest tajemnicą, że rozwadowianie to zwarta grupa, interesująca się swoim osiedlem (choć dla niektórych Rozwadów pozostanie na zawsze miasteczkiem). Na spotkaniach stawiają się licznie i mają sporo do powiedzenia.

Są też organizacje, które zajmują się rozwojem Rozwadowa i dla nich dworzec PKP jest piękną, wciąż nieprzebrzmiałą nutą historii- tej dalekiej i tej całkiem bliskiej, a także powiewem niedalekiej, świetlanej przyszłości.

- Trzy stowarzyszenia: Stowarzyszenie Miłośników Kolei, Kedyw i Rozwadowskie Stowarzyszenie Historyczne, jak się dowiedzieliśmy, że będą rozbierać ten dworzec, to po prostu zareagowaliśmy i w tych pismach, które od nas poszły daliśmy już pierwsze sugestie. Tutaj powinny się znaleźć: posterunek Policji, informacja turystyczna (mamy nadzieję, że ten region po odnowieniu zacznie być atrakcyjny turystycznie, a jest naprawdę co oglądać, bo tutaj jest takie spokojne miejsce, naprawdę w dolinie Sanu świetnie się wypoczywa), tu kiedyś były mieszkania, są bardzo dobre warunki chociażby na mieszkania socjalne, powinien być mały bar bistro i przede wszystkim dworzec, czyli kasa biletowa, poczekalnia. Tego obiektu nie można zaniedbać. To jest nierozerwalna część historii Rozwadowa, nie można tego zniszczyć. Cieszę się, że pani Grażyna Stojak opracowuje tę stronę architektoniczno- historyczną, bo to jest bardzo dobry fachowiec- mówi Ewa Klich z Rozwadowskiego Stowarzyszenia Historycznego.

I dobrze się dzieje, że za rozwadowski dworzec zabrano się od właściwej strony, najpierw przewidziano konsultacje społeczne, ocenę fachowców, a dopiero później będą sporządzane projekty. Członkowie RSH podkreślają również, że dworzec nie składa się z części, dworzec stanowi jedną całość.

Podczas czwartkowego spotkania zastanawiano się co powinno znaleźć się w budynku dworca tak, by po modernizacji miejsce to tętniło życiem, a nie stało puste. Obiekt stoi z dala od centrum, na bocznej uliczce. Czy będzie atrakcyjny dla potencjalnych najemców? Czy mieszkańcy małego Rozwadowa będą korzystać z ewentualnych atrakcji tam się znajdujących, czy będą przyjeżdżać również inni, ze Stalowej Woli i okolic?

- Wiem, że jest to trudny obszar i o tym najlepiej świadczy jego stan- nie jest to najlepsze miejsce dla dodatkowego biznesu, a potrzeby PKP na dworcach są mocno ograniczone przez elektronikę, przez możliwość kupowania biletów przez Internet i innymi kanałami dystrybucji, stąd chcielibyśmy porozmawiać z miejscową społecznością po to, ażeby nie wymyślać prochu i nie odkrywać Ameryki. Miejscowi ludzie mają na ogół sporo pomysłów na zagospodarowanie tego typu obiektów- mówi Paweł Wróblewski, moderator spotkania z Biura Inwestycji PKP S.A.

Obiekt należy do PKP, czy kolej odda go kiedyś miastu, jak to się dzieje w innych miejscowościach (ostatnio np. w Zakopanem), tego nie wiadomo.

- Początek prac budowlanych zakładamy na I lub II kwartał roku 2019. Cały obiekt jest pod opieką konserwatora zabytków i na pewno nie będziemy burzyć żadnej części. Prace będą dotyczyć całej działki, na której jest położony dworzec. Zostaną przywrócone funkcje obsługi podróżnych, czyli będzie poczekalnia, możliwość zakupu biletu, skorzystania z toalety. Wszystko powinno być ogrzane, oświetlone, objęte monitoringiem. Pewien taki koszyk świadczeń i usług jest dla wszystkich dworów jednakowy- mówi Paweł Wróblewski, moderator spotkania z Biura Inwestycji PKP S.A.

Czy cały budynek będzie wykorzystany, tego jeszcze nie wiadomo. Jak mówi Paweł Wróblewski często „odcina” się z użytkowania niewykorzystane powierzchni, np. piwnice, czy poddasza. Te ostatnie znajdują się w budynku rozwadowskiego dworca i jeszcze nie wiadomo, czy znajdzie się jakieś dla nich przeznaczenie.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~ssssss

~aaaaaaaaa te połączenia wydają się być zaklepane, bo na portalu pasażera występuje opcja "kup bilet" na 11 grudnia

~ssss

~aaaaaaaaa na portalu pasażera dostępny jest nowy rozkład jazdy z tabeli Nr 116 możemy się dowiedzieć, że o 17:09 z cemtrum i 17:14 z Rozwadowa ma być tlk uznam, który będzie jechał tylko w jedną stronę. Może ty wiesz o co tutaj chodzi? Podobnie kursująca od kwietnia Galicja z Hrubieszowa tylko w jedną stronę.

~aaaaaaaaa

@sssss/@ccccccc


NIE TYLKO OSOBÓWKI będą przejeżdżać przez dworzec Stalowa Wola Rozwadów.


Po co remont dworca w Stalowej Woli Rozwadowie?

A po to:


W planie transportowym MIB w perspektywie czasowej 2020 - 2025 są zapisane, jak już pisałem, 2 pociągi pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa do Warszawy właśnie przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św. oraz 2 pociągi pośpieszne dziennie z Hrubieszowa/Zamościa do Krakowa/Wrocławia, CZYLI nie tylko pociągi osobowe i towarowe mają przez dworzec Stalowa Wola Rozwadów jeździć.


REMONT PERONÓW i DWORCA w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień, a od nowego rozkładu jazdy, czyli za kilka tygodni, będzie 6 osobówek dziennie ze Stalowej Woli do Rzeszowa oprócz sobót, ten dodatkowy kurs będzie ze Stalowej Woli Południe i będzie miał powrotny wyjazd o 19:30 z Rzeszowa do Stalowej Woli Południe, co jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom pasażerów) oraz, co bardzo ważne, dla, jak już u góry napisałem, planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Hrubieszowa/Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy.


Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie do...być może na początek 8 dziennie, czyli będzie PRAWIE 20 osobówek dziennie i 4 pośpieszne przez Stalową Wolę Rozwadów.


WIĘC NIE TYLKO pociągi osobowe i towarowe BĘDĄ NA DWORCU Stalowa Wola Rozwadów.


A wracając do poruszanego tematu:


Ja i znakomita większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne pociągi jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie tylko część z nich jak byłoby w przypadku POMIJANIA STALOWEJ WOLI 30 kilometrowym łukiem z powodu trasowania części pośpiesznych z południa PODKARPACKIEGO przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i o zgrozo na Sandomierz, Ostrowiec Św., a nie Stalową Wolę CHARZEWICE, dlatego nie ma problemu w tym ( BO TO da Stalowej Woli wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św.), że według PLANU TRANSPORTOWEGO MIB na lata 2020 - 2025 część pociągów pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe.


A obecny przystanek kolejowy w Pilchowie dla pociągów pośpiesznych a niedługo budowany przystanek dla pociągów pośpiesznych w STALOWEJ WOLI Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica, ponieważ:


centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach, będzie przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki oraz przy samym niedługo budowanym przystanku dla pociągów pośpiesznych, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.


W planach będzie kurs MZK najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

~ssssss

@aaaaaaaa od nowego rozkładu po linii przez Leżajsk planowane są 4 osobówki i 2 tlk, ruch wręcz "rewelacyjny". Aco z linią leżajską? Przecież po to została wpisana na linię rezerwową by zostać zniszczona przez lobby kolbuszowskie

~aaaaaaaaa

@sssss/@ccccccc


NIE TYLKO OSOBÓWKI BĘDĄ NA DWORCU Stalowa Wola Rozwadów.


Po co remont dworca?

A po to:


W planie transportowym MIB w perspektywie czasowej 2020 - 2025 są zapisane, jak już pisałem, 2 pociągi pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa do Warszawy właśnie przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św. oraz 2 pociągi pośpieszne dziennie z Hrubieszowa/Zamościa do Krakowa/Wrocławia, CZYLI nie tylko pociągi osobowe i towarowe mają przez dworzec Stalowa Wola Rozwadów jeździć.


REMONT PERONÓW i DWORCA w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień, a od nowego rozkładu jazdy, czyli za kilka tygodni, będzie 6 osobówek dziennie ze Stalowej Woli do Rzeszowa oprócz sobót, ten dodatkowy kurs ze Stalowej Woli Południe, który będzie miał powrót z Rzeszowa do Stalowej Woli Południe o 19:30, co jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom pasażerów) oraz, co bardzo ważne, dla, jak już u góry napisałem, planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Hrubieszowa/Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy.


Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie do...być może na początek 8 dziennie, czyli będzie PRAWIE 20 osobówek dziennie i 4 pośpieszne przez Stalową Wolę Rozwadów.


WIĘC NIE TYLKO OSOBÓWKI i towarowe BĘDĄ NA DWORCU Stalowa Wola Rozwadów.


A wracając do poruszanego tematu:


Ja i znakomita większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne pociągi jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie tylko część z nich jak byłoby w przypadku POMIJANIA STALOWEJ WOLI 30 kilometrowym łukiem z powodu trasowania części pośpiesznych z południa PODKARPACKIEGO przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i o zgrozo na Sandomierz, Ostrowiec Św., a nie Stalową Wolę CHARZEWICE, dlatego nie ma problemu w tym ( BO TO da Stalowej Woli wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św.), że według PLANU TRANSPORTOWEGO MIB na lata 2020 - 2025 część pociągów pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe.


A obecny przystanek kolejowy w Pilchowie dla pociągów pośpiesznych a niedługo budowany przystanek dla pociągów pośpiesznych w STALOWEJ WOLI Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica, ponieważ:


centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach, będzie przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki oraz przy samym niedługo budowanym przystanku dla pociągów pośpiesznych, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.


W planach będzie kurs MZK najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

~aaaaaaaaa

@cccccc


NIE TYLKO OSOBÓWKI BĘDĄ NA DWORCU Stalowa Wola Rozwadów


Po co remont dworca?

A po to:


W planie transportowym MIB w perspektywie czasowej 2020 - 2025 są zapisane, jak już pisałem, 2 pociągi pośpieszne dziennie z Przemyśla/Rzeszowa do Warszawy właśnie przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św. oraz 2 pośpieszne[/b] dziennie z Hrubieszowa/Zamościa do Krakowa/Wrocławia, CZYLI nie tylko pociągi osobowe i towarowe mają tamtędy jeździć.


REMONT PERONÓW i DWORCA w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 lub do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień, a od nowego rozkładu jazdy, czyli za kilka tygodni, będzie 6 osobówek dziennie ze Stalowej Woli do Rzeszowa oprócz sobót) oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy.


Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie, czyli będzie PRAWIE 20 osobówek dziennie i 4 pośpieszne przez Stalową Wolę Rozwadów.


WIĘC NIE TYLKO OSOBÓWKI i towarowe BĘDĄ NA DWORCU Stalowa Wola Rozwadów.


A wracając do poruszanego tematu:


Ja i znakomita większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie tylko część z nich jak byłoby w przypadku POMIJANIA STALOWEJ WOLI 30 KM łukiem z powodu trasowania części pośpiesznych z południa PODKARPACIA przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i o zgrozo na Sandomierz, Ostrowiec Św., a nie Stalową Wolę CHARZEWICE, dlatego nie ma problemu w tym ( BO TO da Stalowej Woli wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św.), że według PLANU TRANSPORTOWEGO MIB na lata 2020 - 2025 część pociągów pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe.


A obecny przystanek kolejowy w Pilchowie dla pociągów pośpiesznych a niedługo budowany przystanek dla pociągów pośpiesznych w STALOWEJ WOLI Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica, ponieważ:


centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach, będzie przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki oraz przy samym niedługo budowanym przystanku dla pociągów pośpiesznych, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.


W planach będzie kurs MZK najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

~sssss

wielkie centrum przesiadkowe na zadupiu w Charzewicach, blisko do lotniska w Turbii i metro do Krzaklewa. To w takim razie po co remont tej rudery i peronów? Dla kilku osobówek? A co do linii przez Leżajsk, to dla porównania linia mielecka róźnych studiów wykonalności i podobnych elaboratów miała wiele i jeszcze wiele mieć będzie, i nic konkretnego z tego nie wyniknęło. To jest podkarpackie nie warmińsko -mazurskie, gdzie równolegle mogą funkcjonować dwie linie z ruchem dalekobieżnym, tu oczkiem w głowie jest Kolbuszowa i kosmodrom w Jasionce

~aaaaaaaaaaa

@ccccccc



Ja i znakomita większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie część z nich jak byłoby w przypadku POMIJANIA STALOWEJ WOLI 30 KM łukiem z powodu trasowania części pośpiesznych z południa PODKARPACIA przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i o zgrozo na Sandomierz, Ostrowiec Św., a nie Stalową Wolę CHARZEWICE, dlatego nie ma problemu w tym, że według PLANU TRANSPORTOWEGO MIB na lata 2020 - 2025 część pociągów pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe.


A obecny przystanek kolejowy w Pilchowie dla pociągów pośpiesznych a niedługo budowany przystanek dla pociągów pośpiesznych w STALOWEJ WOLI Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica, ponieważ:


centrum przesiadkowe
, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach, będzie przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki oraz przy samym niedługo budowanym przystanku dla pociągów pośpiesznych, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.


W planach będzie kurs MZK najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

~aaaaaaaaaaa

@cccccc



Ja i znakomita większość mieszkańców Stalowej Woli wolimy wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie część z nich jak byłoby w przypadku POMIJANIA STALOWEJ WOLI 30 KM łukiem z powodu trasowania części pośpiesznych z południa PODKARPACIA przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i o zgrozo na Sandomierz, Ostrowiec Św., a nie Stalową Wolę CHARZEWICE, dlatego nie ma problemu w tym, że część pośpiesznych pojedzie przez Stalową Wolę CENTRUM i ROZWADÓW, a część pojedzie z pominięciem Centrum i Rozwadowa przez STALOWĄ WOLĘ CHARZEWICE, gdzie niedługo powstanie centrum przesiadkowe.


A obecny przystanek kolejowy w Pilchowie dla pociągów pośpiesznych a niedługo budowany w STALOWEJ WOLEJ Charzewice (celowo napisałem dużymi literami Stalowa Wola), to wielka różnica.


Centrum przesiadkowe, które jest planowane w STALOWEJ WOLI Charzewicach jest przy głównej drodze i głównej trasie MZK z Niska do Agatówki, gdzie już obecnie jeździ 12 autobusów MZK nr 4 dziennie.


W planach będzie kurs MZK najprawdopodobniej co pół godziny od 6 rano do 23. Do tego kursy z Niska do Agatówki będą przedłużone do Zaleszan i będą przebiegały przy dworcu PKP Stalowa Wola Rozwadów.

~cccccc

~aaaaaaaaa a co to takiego ma być ten Centralny Port Komunikacyjny? A do 2027 roku zdąży kilkukrotnie zmienić się wladza

~cccccc

~aaaaaaaaa a moja propozycja to właśnie pozbawienie tarnobrzega części połączeń, Kto taki ważny mieszka w tym Tarnobrzegu, bądź ma tam przyjeżdżać, że potrzebuje wszystkich połączeń? I na siłę cały ruch ma być pchany przez krzaklewo?

~ccccccc

~aaaaaaaaa a linia przez Leżajsk specjalnie została wpisana na linię rezerwową, żeby nie podważała sensu istnienia linii kolbuszowskiej i będzie zaorana

~ccccccc

~aaaaaaaaa ten plan transportowy zaspokaja aspiracje tarnobrzeskich kacyków, bo Tarnobrzeg będzie miał dostęp do wszystkich, a stalowa tylko do dwóch, bo do charzewic nikt nie będzie dymał mając autobusy z centrum miasta

~aaaaaaaaa

@ccccccc

Twoja propozycja ma 1 zasadniczą wadę. Ta wada to pozbawienie Stalowej Woli jako największego miasta na północy Podkarpackiego 3 połączeń pośpiesznych z powodu skierowania ich przez Tarnobrzeg w kierunku Sandomierza, do czego nie wolno nigdy dopuścić, ponieważ Stalowa Wola jako największe miasto na północy Podkarpackiego powinna mieć WSZYSTKIE pośpieszne połączenia z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina, Ostrowca Św., a nie tylko ich część z nich, co jest zapisane w PLANIE TRANSPORTOWYM MIB na lata 2020 - 2025 i o co ZABIEGANO w różny sposób.

A Tarnobrzeg i tak będzie miał dostęp do wszystkich WSZYSTKICH pośpiesznych połączeń z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina, Ostrowca Św.,(zanim nie powstanie nowy odcinek z Rzeszowa do Stalowej Woli w ramach koncepcji CPK) poprzez skomunikowanie go z Sandomierzem autobusem miejskim w przypadku kilku połączeń, bo reszta i tak będzie przez Tarnobrzeg.

~ccccccc

@~aaaaaaaaaaa jeęli stalowa potrzebuje tych polączeń to rozsądnym wydaje się być puszczenie 4 tlk przez Leżajsk i 3 przez Tarnobrzeg - radom i wtedy wszyscy będą zadowoleni chyba, że lobby kolbuszowskie chce koniecznie zniszczyć linię przez Leżajsk

~aaaaaaaaaaa

Żadne badania, o których wspominasz, nie są potrzebne, ponieważ miasto większe jakim jest Stalowa Wola w stosunku do Tarnobrzega i przy okazji największe na północy PODKAPRACKIEGO powinno mieć WSZYSTKIE pośpieszne połączenia z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina, Ostrowca Św., co jest zapisane w PLANIE TRANSPORTOWYM MIB na lata 2020 - 2025 i b]o co ZABIEGANO w różny sposób[/b], a nie tylko część z nich, a Tarnobrzeg i tak będzie miał dostęp do nich wszystkich (zanim nie powstanie nowy odcinek z Rzeszowa do Stalowej Woli w ramach koncepcji CPK)poprzez skomunikowanie go z Sandomierzem autobusem miejskim w przypadku kilku połączeń, bo reszta i tak będzie przez Tarnobrzeg, co jest zapisane w PLANIE TRANSPORTOWYM MIB na lata 2020 - 2025

manukun

@aaaaaaa
Które badanie wykazało, że większość mieszkańców Stalowej Woli chce połączeń kolejowych? Bo jeśli mamy te połączenia uzyskać kosztem np. S74, to ja wolę ekspresówkę. Przecież tyle połączeń będzie wymagało sfinansowania ich z budżetu, bo kolej w Polsce nie jest konkurencyjna.

manukun

Wskaż proszę badanie, które wykazały zainteresowanie mieszkańców miasta na "wszystkie pośpieszne jadące z południa PODKARPACKIEGO w kierunku Lublina i Ostrowca Św., a nie część z nich".

manukun

@aaaaaaa
To Ty twierdzisz, że potrzebne są pociągi. Większość mieszkańców, których znam, nie uwzględnia nawet skorzystania z oferty PKP przy planowaniu podróży, bo jazda starym wagonem w ośmioosobowym przedziale nikogo nie zachęca. Do tego długi czas podróży, brak czynnej toalety z wodą i mydłem, brak warsu w składzie pociągu, wysoka cena biletu i brak możliwości zakupienia go na miejscu w kasie.

Nawet kilkadziesiąt pociągów w planie transportowym nie zachęci do podróży koleją.

manukun

@git
Już dawno mówiłem o konieczności jak najszybszego oddania do użytku linii kolejowej z Jasionki do Stalowej Woli Południe. Ty w tym czasie zachwycałeś się planami transportowymi, który zakłada wsiadanie do starych TLK na peronie pośrodku niczego.

~bbbbbb

@git


To byłoby, oj byłoby nieźle....

manukun

@aaaaaa
Z kilkudziesięciu stacji na trasie Przeworsk-Stalowa wola Rozwadów zaledwie kilka jest otoczonych zabudową. To trochę za mało, żeby otwierać połączenia małych miasteczek z trochę większą Stalową Wolą.

Mamy jeszcze zbyt małe znaczenie i zbyt słabe warunki zarobkowe.

~ssss

@~gdyby babka niewolnicy już pracują w montowniach i marketach na takich jak ty piewców wolnego rynku, a co do 500 plus, to do jakiego upodlenia przez 25 lat doprowadzono społeczeństwo, że za 5 stów i 13 zeta na godzinę można sobie kupić elektorat. Twój idol Balcerowicz kiedyś powiedział, że nie jesteśmy krajem niskich płac tylko konkurencyjnej gospodarki. Jeżeli konkurencyjność ma polegać na ściganiu się z Bangladeszem to znaczy< że ta gospodarka to kupa dziadostwa niewarta kopnięcia. to wy neoliberałowie doprowadziliście kraj do takiego stanu.

~gdyby babka

ssss, następny komuch. Jak myślisz, kto pracuje na te wasze związkowo-polityczne fanaberie? Wolny rynek, ale jak tak dalej pójdzie to zarżniecie kurę przez coraz więcej wymagań dla własnego nieróbstwa i wróci ocet na półkach, ale za to z "dymiącymi parowozami". W czasach słusznie minionych też byliśmy dziesiątą czy którąś tam potęgą w przemyśle ciężkim czy wydobywczym, za to ludzie wiali z tego "raju" na wtedy bardziej wolnorynkowy niż dziś zachód. Towarzyszu, to se ne vrati. Dziś granice są otwarte i zabraknie niewolników, by pracować na wasze przywileje.

~ssss

sądząc po wypowiedziach gdyby babka to jeszcze w tym kraju za mało się rypnęło, by wielu przejrzało na oczy, Jego wiara w wolny rynek przypomina wiarę szczęko-blaszakowca z 90 roku, który się naoglądał serialu-bajeczki dynastia i wierzył, że kiedyś będzie takim Carringtonem, minęło 27 lat i do Carringtona mu dalej niż bliżej, a lobby kolbuszowskie się postarało by linia przez Leżajsk była na liście rezerwowej, czyli do zaorania lub tylko towarowe i kilka osobówek. szansą dla tego dworca jest zaoranie linii przez Kolbuszową jak to zrobiono w 92 roku

~aaaaaaaaa

@maszynista

Ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska powinien być na początek takt 2 godzinny, czyli 8 par dziennie POCIĄGÓW REGIONALNYCH, a 4 nie pary dziennie jak obecnie i to ze skandaliczną obecną luką od 6:30 do 14:50. A docelowo 16 par dziennie.

Motorem napędowym byłaby CZTEROKONDYGNACYJNA galeria z PKS, elektrownia Stalowa Wola, Uniwheels oraz to, że Rudnik, Nowa Sarzyna i Leżajsk ma linię i przystanki kolejowe w centrum jak Stalowa Wola.

RÓWNIEŻ ze względu na skomunikowanie w Przeworsku z obecnie jeżdżącymi 15 parami dziennie pociągów regionalnych z Rzeszowa do Przemyśla.

~aaaaaaaaa

@maszynista


O czym Ty piszesz? Ja piszę o tym, że podstawą jest lepsze skomunikowanie w Przeworsku przy pomocy kolei regionalnej miejscowości Stalowa Wola, Nisko, Rudnik nad Sanem, Nowa Sarzyna, Leżajska z kursującymi obecnie 15 parami dziennie pociągów regionalnych z Rzeszowa do Przemyśla, bo skandalem są tylko 4 pary dziennie pociągów regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska, gdzie linia kolejowa biegnie przez centrum Stalowej Woli, Nisko (trochę oddalona od centrum), Rudnika nad Sanem, Nowej Sarzyny, Leżajska...a ta luka od 6:30 do 14:30 w kursach regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska to skandal...tu powinien być minimum takt 2 godzinny od 6 rano do 20ej...

maszynista

Odjazdy z stacji STW Rozwadow do Przeworska ,lata 90 te 0,06-5,38-5,51-7,30- 8,51-11,12-11,27-11,40-14,20- 15,30-19,45-20,20-23,40.Było 13 pociagów w tamta strone,w tym 6 pospiesznych.Teraz ilosc pociagow w tamta strone jest mała.

maszynista

Jak jeździły pociagi w poczatku lat 90 tych,a wiec do Warszawy odjazd o 1,40 nastepny 6,44 nastepny 16,31.Wszystkie odjazdy były z stacji STW Rozwadów.Mozna było wsiasc do pociagu na stacji Centrum.

manukun

W Czechosłowacji koleje się sprawdzają, bo połączenia regionalne obsługiwane są lekkimi wagonami motorowymi. U nas latami jeden wagon pasażerski był ciągnięty przez paliwożerne lokomotywy spalinowe. Taki system nie ma szans się utrzymać.

Bo drugie - urbanistyka. U sąsiadów miejscowości znajdują się blisko stacji w zwartej zabudowie, a często nawet dookoła niej. Dzięki temu przystanek znajduje się zasięgu pieszego. W Polsce panuje chaos urbanistyczny. Nie dość, że stacje znajdują się na odludziach, to jeszcze zabudowa ciągnie się kilometrami po odludziach. Zorganizowanie komunikacji publicznej przy takiej siatce osadniczej nie na szans na samofinansowanie.