Przydałby się jeszcze jeden most

Image

Wszyscy cieszą się, że będzie można zjechać z Pysznicy na obwodnicę Stalowej Woli i Niska łącznikiem, no ale łącznik łącznikiem, a przydałby się jeszcze kolejny most na rzece San…

Potrójna sesja Rady Miasta Stalowa Wola, Rady Gmina Pysznica i Powiatu Stalowowolskiego była okazją do przyjrzenia się sytuacji na drogach powiatu. Radny powiatowy Zygmunt Cholewiński dziękując za zaangażowanie samorządów w powstanie łącznika do obwodnicy zwrócił uwagę na trudne warunki na drodze wyjazdowej z gminy Pysznica do Stalowej Woli. Na moście na Sanie, zwłaszcza w godzinach porannych i popołudniowych, korki i ruch jak w ulu. Narzekają rowerzyści, którzy podróżują po mości korzystając z ulicy razem z rozpędzonymi autami, narzekają kierowcy, którym trudno wydostać się z miasta i dojechać do niego w godzinach szczytu. Jednym słowem jest to dobry moment, by przypomnieć sobie o planowanej dawno temu, a wciąż niezrealizowanej inwestycji jaką jest budowa kolejnego mostu na rzece San.

- Trzeci most na Sanie w perspektywie jest koniecznością, bo w sytuacji jakiejś katastrofy budowlanej, jakiegoś zdarzenia na którymkolwiek moście strona wschodnia powiatu jest zablokowana- mówił podczas sesji Zygmunt Cholewiński.

O tym, że jest to również tylko kwestia czasu, że taki most na Sanie będzie musiał powstać wspomniała senator Janina Sagatowska.

- Jest tak wielki rozwój państwa i naszych małych ojczyzn, że też trzeba myśleć i o tym, by móc myśleć o kolejnych sprawach. To jest właśnie działanie odpowiedzialne- mówiła senator Janina Sagatowska.

I to prawda, bo mieszkaniec Polski podróżuje teraz głównie nie autobusem, lecz prywatnym samochodem. Autem jedziemy na małe i duże zakupy, odwozimy nim dzieci do szkoły i na zajęcia pozalekcyjne, dojeżdżamy do pracy i w zasadzie wszędzie tam, gdzie trzeba by dojść. Zrobiliśmy się na tyle wygodni, że posiadamy rodzinne już po 2- 3 auta. Nic więc dziwnego, że na polskich drogach wzmaga się ruch i potrzeba kolejnych rozwiązań ułatwiających życie kierowcom. Stalowa Wola nie rozwinie się bez udziału ościennych gmin. Nowy most otworzyłby nas na nowe tereny inwestycyjne.

Trzeci most byłby przedłużenie ulicy Szopena w Stalowej Woli (powstałby w ciągu drogi wojewódzkiej) i łączyłby miasto z Chłopską Wolą. Na pewno odciążyłby ruch na moście na ulicy Czarnieckiego. Problemem są jednak koszty jego budowy. Bez dofinansowania z zewnątrz przystąpienie do zadania nie jest możliwe. Budowa mostu pochłonęłaby nawet 120- 150 mln zł.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@silwer
Bezkolizyjny przejazd z Przemysłowej na ul. Okulickiego. Dalej można nawet pokusić się o tunel pod skrzyżowaniem na Górce. Wtedy ciężarówki przejadą przez część mieszkalną miasta w pełni bezkolizyjnie. Następnie węzeł na obwodnicy, most na Sanie, węzeł z S74 w Brandwicy/Jastkowicach. Nowa droga wojewódzka kończyłaby się za zajazdem w Brandwicy. Projekt jej budowy wpisuje się w tzw. łączniki autostradowe. Co więcej - powstała koncepcja programowa i projekt ten drogi. Województwo zakwalifikowało te zadanie do listy priorytetów, ale w 2014 nowy prezydent zrezygnował ze 150 mln na ten cel.

Połączenie S74 i DK77 będzie dopiero między Zbydniowem i Zaleszanami. Zbyt daleko, aby pozyskać dofinansowanie na połączenie drogowe miasta z węzłem na drodze ekspresowej.

marcin.so

Przecież most chciał budować Szlęzak. Ale "ekonom" LN stwierdził, że nie jest on potrzebny. Teraz nagle zrobił się potrzebny ... no cóż. Kiedyś ocknie się i powie, że to PCPN było niepotrzebne, ale co ma się przejmować. Przecież to wszystko nie za jego pieniądze.

silwer

@mankun a gdzie ten bezkolizyjny przejazd kolejowy z Przemysłowej ma być? i jak dalej ma być trasa bo gdzieś przez miasto musi przejśc ta droga. Jak to ma być połączenie z Okulickiego to o tym pisałem, że jestem za budowaniem tam nowego wiaduktu lub tunelu, a dalej już obwodnica DK77 będzie miała węzeł łączący z przyszłą S74. Połączenie drogi wojewódzkiej 855 z S74 nie wiem czy jest planowane, czy dalej mają dojechać samochody od Zaklikowa Brandwicką do obwodnicy DK79 a tam na węzeł z S74.

manukun

@silver
Ależ ja nie mówię o kierunkach, które masz na myśli. Ciężarówki z ul. Przemysłowej potrzebują dojazdu nie tylko do obwodnicy, ale również do przyszłej S74 - czyli kierunek Sandomierz, Kielce, Łódź.
Obecnie jadą ul. KEN i Alejami - czyli najbardziej zaludnione tereny miasta. Projekt nowej drogi wojewódzkiej obejmował budowę drugiej jezdni na ul. Przemysłowej, bezkolizyjnego przejazdu kolejowego, nowy most na Sanie i nowy przebieg drogi aż do zajazdu w Brandwicy. Czyli jednocześnie rozwiązuje problem zatłoczonej ulicy Brandwickiej.

Po wybudowaniu S19 i obwodnicy Stalowa Wola uzyska dobre połączenia z Lublinem i Rzeszowem. Pozostaje kierunek północno-zachodni, który rozwiąże S74. Mosty mógłby dostać niemałe dofinansowanie unijne jako łącznik z drogą ekspresową.

silwer

@mankun Po wybudowaniu S19 od Kraśnika do Niska i obwodnicy już nikt nie będzie jechał do Kraśnika przez Zaklików i ta droga bedzie wolna od cięzarówek. Droga od Annopola już jest pusta, nikomu nie opłaca się skręcać z drogi krajowej 79 w Ożarowie aby nadkładać klometrów i jechać krętą droga przez Annopol do Stalowej woli. Tówj argument że będzie to połączenie z centrum kraju i dojazd dla ciężarówek do S74 jest kiepski. Odnośnie tranzytu przez miato to masz rację, nie może tak być, ale w Stalowej Woli jest tako od x lat. Teraz samochody jadace od Tarnobrzega aby dojechac do obwodnicy muszą przejechać wiadukt i alejami. Po wybudowaniu wiaduktu łaczącego Okulickiego z Przemysłową ich trasa przez miasto by się skróciła. Inna sprawa że ma być rozbudowana Przemysłowa o drugi pas ruchu , to jaki to miałby sens jakby się miała się kończyć na przejeździe kolejowym i wąskiej Klasztornej.

~wyga

nadbereżny podał koszt ławki smietnikowej? przecudnej urody umiech

~ggg

niejaki Szlęzak miewał wizje wielkiej stalowej wulki zwłaszcza jak się dobrze orzłopał,chociaż ławki w paku tak to on i za jedyne 10 tysięcy jedna

~Olo

pis przy korycie będzie trwać kur... mać do ostatniej pensji i diety koryciarze, bez refleksji nad swoimi "rządami"

~gosia

Ktoś na tym forum napisał o "wyczynie" miasta (czytaj prezydenta)w zakresie wznoszenia obecnie 150 mb chodnika przy ulicy Okulickiego! To jest nieprawdą gdyż dokladnie nowego chodnika będzie ok. 95 mb. Mozna zapytać czy to jest sukces na miarę możliwości miasta? Panie prezydencie a te pozostałe 50 metrów to pan da radę jeszcze w tym roku? Dlaczego chodnik po drugiej stronie jest w fatalnym stanie a potrzeby jego remontu nikt nie dostrzega? Trzeba wypadku i kar dla miasta by to zmienić?

~prezes

Od dawien dawna był planowany most na Sanie w Czekaju Pniowskim.
Radomyśl jednak ten most przytulił do siebie,a przeprawa w Czekaju dalej czeka na most...może sie doczeka.Czasami ta przeprawa jako atrakcja służy turystom.

~Olo

Sagatowska a weź ty sie do jakiejś pracy umiech ale nie do nepotyzmu umiech obłuda

manukun

@silver
Ten most będzie służył jako dojazd ciężarówek do S74, łączącą miasto z centrum kraju. Obecne mosty nie mają możliwości rozbudowy bez konieczności wyburzeń, a puszczanie tranzytu między domami mieszkalnymi nie wchodzi w grę.

~Adam

~rover " jeden z Radnych obecny na sesji kiedyś bardzo mocno zabiegał o to, żeby obwodnica w teraźniejszy przebiegu miała inną trasę" i miał 100% racje. Ulica Przemyslowa nie powinna byc " zgwałcona " a łącząc się z trasą z Sandomierza przez 3 most powinna odprowadzic ruch pojazdow z ulic Miasta. ~rover staraj sie byc naprawdę roverem a nie tylko jego niesławną małą częścią.....

~hehe

No pewnie jeszcze ze 3 mosty by się zdały, Lucuś weźmie kredyt i będą,przecież nie on bedzie spłacać

~rover

A właśnie jeden z Radnych obecny na sesji kiedyś bardzo mocno zabiegał o to, żeby obwodnica w teraźniejszy przebiegu miała inną trasę chociaż logika, ekonomia, zdrowy rozsądek, ilość użytkowników którym ma służyć jednoznacznie przemawiały za obecną opcją. No ale jak się miało coś do powiedzenia to się starało robić pod siebie. No ale jednak mądrość na szczęście wygrała i taki właśnie przebieg obwodnicy jest najbardziej optymalny dla WSZYSTKICH panie radny.A most czy łączniki zawsze można dobudować według potrzeb.

~prod

@ foxes
A kiedy ma zaczyna i kończyć według ciebie żeby nie była to kiełbasa wyborcza?
Najlepiej nigdy, będziesz mógł wtedy narzekać...

~435

Most jest konieczny, bo okoliczne wioski jak jada na stalowa to tarasują drogę !

~Mariusz

Most jest potrzebny żeby Stalowa mogła się rozwijać. Doskonale o tym wiedział Szlęzak. Stalowa nie powinna budować udogodnień dla okolicznych wiosek, tylko dla swoich mieszkańców którzy tutaj zostawiają swoje podatki.

silwer

korzystam codziennie z mostu na Sanie i nie ma tam korku, korek jest na wjeździe do Stalowej Woli na rondzie rotmistrza Pileckiego. Teraz budowa prawoskrętu to super pomysł rozładuje częściowo korek. Po wybudowaniu obwodnicy Stalowej Woli i S19 w całym regionie zmieni się natężenie i rozkład ruchu. Teraz przez Pysznice przebiega cały ruch tranzytowy od Zarzecza i od Janowa Lubelskiego, później ten ruch będzie w większości przejęty przez obwodnicę Stalowej Woli szczególnie że z niej będzie dogodny wjazd do strefy przemysłowej. Mam nadzieje także że nie wybudują łącznika z Czarnieckiego (od Pysznicy) do obwodnicy, wtedy most na Sanie będzie mało obciążony i Pysznica przestanie być wsią tranytową dla dalszych wiosek. Budowa trzeciego mostu to całkowity bezsens. Koszt 100-150 mln jest ogromny (obwodnica Stalowej i Niska to niecałe 200 mln). Lepiej połączyć ulice Przemysłową z obwodnicą kolejnym wiaduktem lub tunelem. Pamiętać też trzeba że kiedyś bedzie budowana S74 i kolejny most będzie w jej ciągu prawie w tym samym miejscu.

manukun

@vhuv
Jeszcze za poprzednika powstała koncepcja programowa nowego ciągu drogi wojewódzkiej od obwodnicy do Brandwicy. W województwie zaklepano 150 mln zł na ten cel. Gdyby Nadbereżny bezmyślnie nie zrezygnował z tych pieniędzy, most wraz z drogami dojazdowymi byłby już gotowy.

Teraz się okazuje, że ten 3 most Szlęzaka nie był fanaberią, tylko koniecznością.

~Vhuv

Szlęzak chciał budować i na chceniu się zakończyło. Tak jak wiele innych wizji jego. Trzeba wybudować. W tym cała sztuka.

~jasio

tunel pod mostem bylby bchyba tanszy np. kazden co jedzie mostem musial by se wykopac wiadro ziemi z pod mostu i zabrać toto na wlasnosc swoja

~Pppp

150 akurat tyle co bezsensowne centrum piłki kopanej.....

~a jednak

jak mozna....!!!! pan szlezak chccial budowac most!!!! wtedy byl skandal... a teraz? obluda..!

maszynista

Pislam poszedł o jeden most za daleko.I musi przyszłe wybory przegrac.Chodzi o zadłuzenie miasta.

~halina

super super prosi sie az ten most

~franek

panie prezydencie taki most w tym miejscu to musi byc wybudowany takie korki na ulicach na pozostalych mostach to nie bajka prosze pomysle zeby udzie zdazali do pracy itd
a most musi powstac bo est potrzebny

~mieszkaniec14

ale by bylo super jakby ten most powstal super umiech)))))

~mieszkaniec

ale by bylo super jakby ten most powstal super umiech)))))

~mieszkaniec

ale by bylo super jakby ten most powstal super umiech)))))