Lepsze połączenia kolejowe

Image

Poprawa komunikacji w południowo- wschodniej Polsce, skrócenie czasu przejazdu pociągów, budowa 3 nowych przystanków, lepsza obsługa na stacjach i przystankach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do przebudowy 66 - kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg / Sandomierz – Ocice / Padew. Ogłoszony jest prze-targ na dokumentację projektową dla inwestycji szacowanej na ponad 330 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej trzy linie kolejowe: nr 25 na odcinku Sandomierz – Padew Narodowa (linia jednotorowa), nr 74 na odcinku Sobów – Stalowa Wola Rozwadów (linia dwutorowa) oraz nr 78 na odcinku Sandomierz – Grębów (linia jednotorowa), to łącznie ponad 66 km linii. Inwestycja jest planowana do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

- Modernizacja linii kolejowych we wschodniej Polsce stanowi jeden z ważnych celów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej jest dziewięć projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia o wartości prawie 2,2 mld zł. Efektem prac na trasie od Stalowej Woli do Sandomierza i Tarnobrzega oraz dalej w kierunku Ocic, do stacji Padew będzie większa dostępność mieszkańców do kolei, łatwiejszy dojazd do szkół i do pracy– mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

3 nowe przystanki – Sobów, Kępie Zaleszańskie, Ocice

PLK planują budowę 3 nowych przystanków w miejscowościach: Sobów, Kępie Zaleszańskie oraz Ocice. Nowe lokalizacje peronów umożliwią mieszkańcom okolicznych gmin i osiedli sprawniejszy dostęp do pociągów. Podróżujący koleją w regionie skorzystają także z 8 przebudowanych stacji i przystanków, m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie i Baranowie Sandomierskim. Perony będą wyższe, przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Komfort podróżowania poprawią montowane na peronach wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy.

Większe możliwości kolei w regionie

Po zakończeniu realizacji inwestycji możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinkach Padew Narodowa – Chmielów oraz z Sandomierza do Grębowa przez linię kolejową nr 78. Czas przejazdu najszybszych pociągów między stacjami Padew Narodowa i Stalowa Wola Rozwadów Towarowa wyniesie nieco ponad 30 min. Składy pasażerskie pojadą z prędkością max. 120 km/h, a składy towarowe 80 km/h.

Do prowadzenia ruchu z wyższą prędkością zostaną dostosowane obiekty inżynieryjne - zmodernizowane zostaną 4 mosty i 63 przepusty. Kolejne 11 obiektów będzie podlegać remontowi. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie przejazdów kolejowo- drogowych poprawi się poziom bezpieczeństwa. Liczba przejazdów oraz zakres planowanych prac zostaną określone na etapie dokumentacji projektowej.

Prace projektowe dla projektu pn. "Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew" zaplanowano na lata 2018 – 2020, a budowlane na lata 2021 – 2022. Koszt dokumentacji projektowej oszacowano na ok. 15 mln zł. Wartość całego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wynosi ponad 330 mln zł.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~xxxxx

@aaaa

Jak od 12 marca 2018 r. mogą jechać pośpieszne linią przez Leżajsk, jeśli będzie w generalnym remoncie i elektryfikacji odcinek Stalowa Wola Rozwadów - Lublin, a do tego odcinek Sandomierz - Skarżysko również będzie wtedy niegotowy do ruchu pośpiesznego.


MYŚLISZ TROCHĘ?


DLATEGO od 12 marca 2018 r. przez około 1 rok BĘDZIE WIĘCEJ POŚPIESZNYCH Z PRZEMYŚLA I RZESZOWA DO WARSZAWY niestety przez Tarnów i Kraków, CZYLI na czas wspomnianego remontu i elektryfikacji Stalowa Wola Rozwadów - Lublin,

ale po tym remoncie i elektryfikacji będą ponownie pośpieszne na tym odcinku, a potem to, co napisał umiech)))))

czyli:


Pilchów a Charzewice, to kolosalna różnica, ponieważ:

Autobus miejski w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany jadący przez centrum Niska, Alejami JP II w Stalowej Woli i skręcający pod sam dworzec kolejowy w Stalowej Woli Rozwadowie i potem jadący przy peronie w Charzewicach i dalej przez Agatówkę, Turbię, Zbydniów do Zaleszan w godzinach mniej więcej od 5:30 do 22:30 zatrzyma się przy samym peronie w Charzewicach.

Taka trasa autobusu miejskiego w podanym u góry takcie i godzinach pozwoli na dowóz pasażerów do pracy, szkół, urzędów itd. i przy okazji na pociągi pośpieszne zatrzymujące się w Charzewicach.

~xxxxx

@aaaa

Jak od 12 marca 2018 r. mogą jechać pośpieszne linią przez Leżajsk, jeśli będzie w generalnym remoncie i elektryfikacji odcinek Stalowa Wola Rozwadów - Lublin, a do tego odcinek Sandomierz - Skarżysko również będzie wtedy niegotowy do ruchu pośpiesznego.


MYŚLISZ TROCHĘ?


DLATEGO od 12 marca 2018 r. przez około 1 rok BĘDZIE WIĘCEJ POŚPIESZNYCH Z PRZEMYŚLA I RZESZOWA DO WARSZAWY i dalej przez Tarnów i Kraków, CZYLI na czas wspomnianego remontu i elektryfikacji.

~aaaaa

@xxxx przez Leżajsk też nie pojedzie, bo zapuszczona linia nie będzie się do tego nadawała, a te nowe perony w Rozwadowie to chyba dla zwrotnicowego, który drezyną będzie jechał przełożyć wajchę w Charzewicach, gdzie nikt nie będzie wsiadał ani wysiadał mając do dyspozycji autobus z centrum miasta

~xxxxx

@aaaa

Przecież od 12 marca przez prawie rok będzie generalny remont i elektryfikacja odcinka Stalowa Wola Rozwadów - Lublin, dlatego żaden pośpieszny nie pojedzie tamtędy...., ale po tym remoncie i elektryfikacji będą ponownie pośpieszne na tym odcinku, a potem to, co napisał umiech))))))))),

czyli:


Pilchów a Charzewice, to kolosalna różnica, ponieważ:

Autobus miejski w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany jadący przez centrum Niska, Alejami JP II w Stalowej Woli i skręcający pod sam dworzec kolejowy w Stalowej Woli Rozwadowie i potem jadący przy peronie w Charzewicach i dalej przez Agatówkę, Turbię, Zbydniów do Zaleszan w godzinach mniej więcej od 5:30 do 22:30 zatrzyma się przy samym peronie w Charzewicach.

Taka trasa autobusu miejskiego w podanym u góry takcie i godzinach pozwoli na dowóz pasażerów do pracy, szkół, urzędów itd. i przy okazji na pociągi pośpieszne zatrzymujące się w Charzewicach.

~aaaaa

@~agafa ustawiasz datę i np na 12 grudnia lub 12 marca i ci się pokazują połączenia z komunikatem, że dane jeszcze mogą ulec zmianie

~agafa

@aaaa

Gdzie na portalupasazera są informacje o rozkładzie od marca 2018 r. Przecież nie może być jeszcze tam rozkładu od marca 2018 ?

~aaaaa

@~umiech)))))))))) a co będzie jechać przez dworzec w Rozwadowie? Kilka kibli do Przeworska po linii, która została wpisana na listę rezerwową, co jak sama nazwa wskazuje skazuje ją na zagładę, dalekobieżnego nic tą linią nie pojedzie. Ale jest coś optymistycznego, jeśli wierzyć rozkladowi dostępnemu na stronie portal pasazera , to od marcowej korekty Tarnobrzeg ma nie mieć połączenia ze stolycą

~:)))))))))))

@aaaa

Pilchów a Charzewice, to kolosalna różnica, ponieważ:


Autobus miejski w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany jadący przez centrum Niska, Alejami JP II w Stalowej Woli i skręcający pod sam dworzec kolejowy w Stalowej Woli Rozwadowie i potem jadący przy peronie w Charzewicach i dalej przez Agatówkę, Turbię, Zbydniów do Zaleszan w godzinach mniej więcej od 5:30 do 23:30 zatrzyma się przy samym peronie w Charzewicach.


Taka trasa autobusu miejskiego w podanym u góry takcie i godzinach pozwoli na dowóz pasażerów do pracy, szkół, urzędów itd. i przy okazji na pociągi pośpieszne zatrzymujące się w Charzewicach.

~:)))))))

@aaaa

Pilchów a Charzewice, to kolosalna różnica, ponieważ:

Autobus miejski w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany jadący przez centrum Niska, Alejami JP II w Stalowej Woli i skręcający pod sam dworzec kolejowy w Stalowej Woli Rozwadowie i potem jadący przy peronie w Charzewicach i dalej przez Agatówkę, Turbię, Zbydniów do Zaleszan w godzinach mniej więcej od 5:30 do 22:30 zatrzyma się przy samym peronie w Charzewicach.

Taka trasa autobusu miejskiego w podanym u góry takcie i godzinach pozwoli na dowóz pasażerów do pracy, szkół, urzędów itd. i przy okazji na pociągi pośpieszne zatrzymujące się w Charzewicach.

~aaaa

@~umiech))))))))) charzewice to taka sama kpina z potencjalnych pasażerów jak ten sławny pilchów. w takim razie po co jest remont peronów w rozwadowie? dla obsługi kilku osobówek w debilnych godzinach? chyba, że dla zwrotnicowego, który na tym peronie będzie wsiadał do drezyny, jechał do charzewic by tam przełożyć wajchę,

~:))))))))))

@aaaa

Charzewice jako przystanek kolejowy pociągów pośpiesznych oczywiście będzie za chwilę budowany i wtedy Pilchów nie będzie już przystankiem dla pociągów pośpiesznych. I jak wiadomo, autobus miejski w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany w godzinach mniej więcej od 5:30 do 22:30 zatrzyma się przy samym peronie w Charzewicach.

~aaaa

to już nie Charzewice a Kępie Zaleszańskie, jeszcze wiksze zadupie niż Pilchów city central station

~bbbb

@~BIOT tam jest ruch pasażerski, przez Biłgoraj jedzie jeden pociąg, ale za to entersyty

~BIOT

A KIEDY ZOSTANIE PRZYWRÓCONA DO RUCHU PASAŻERSKIEGO LINIA STALOWA WOLA BIŁGORAJ ?

~olo

Na Kępiu dzieci bawią się rawką od Stara a będą tam robić przystanek umiech