Lepsze połączenia kolejowe

Image

Poprawa komunikacji w południowo- wschodniej Polsce, skrócenie czasu przejazdu pociągów, budowa 3 nowych przystanków, lepsza obsługa na stacjach i przystankach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do przebudowy 66 - kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg / Sandomierz – Ocice / Padew. Ogłoszony jest prze-targ na dokumentację projektową dla inwestycji szacowanej na ponad 330 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej trzy linie kolejowe: nr 25 na odcinku Sandomierz – Padew Narodowa (linia jednotorowa), nr 74 na odcinku Sobów – Stalowa Wola Rozwadów (linia dwutorowa) oraz nr 78 na odcinku Sandomierz – Grębów (linia jednotorowa), to łącznie ponad 66 km linii. Inwestycja jest planowana do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

- Modernizacja linii kolejowych we wschodniej Polsce stanowi jeden z ważnych celów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej jest dziewięć projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia o wartości prawie 2,2 mld zł. Efektem prac na trasie od Stalowej Woli do Sandomierza i Tarnobrzega oraz dalej w kierunku Ocic, do stacji Padew będzie większa dostępność mieszkańców do kolei, łatwiejszy dojazd do szkół i do pracy– mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

3 nowe przystanki – Sobów, Kępie Zaleszańskie, Ocice

PLK planują budowę 3 nowych przystanków w miejscowościach: Sobów, Kępie Zaleszańskie oraz Ocice. Nowe lokalizacje peronów umożliwią mieszkańcom okolicznych gmin i osiedli sprawniejszy dostęp do pociągów. Podróżujący koleją w regionie skorzystają także z 8 przebudowanych stacji i przystanków, m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie i Baranowie Sandomierskim. Perony będą wyższe, przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Komfort podróżowania poprawią montowane na peronach wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy.

Większe możliwości kolei w regionie

Po zakończeniu realizacji inwestycji możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinkach Padew Narodowa – Chmielów oraz z Sandomierza do Grębowa przez linię kolejową nr 78. Czas przejazdu najszybszych pociągów między stacjami Padew Narodowa i Stalowa Wola Rozwadów Towarowa wyniesie nieco ponad 30 min. Składy pasażerskie pojadą z prędkością max. 120 km/h, a składy towarowe 80 km/h.

Do prowadzenia ruchu z wyższą prędkością zostaną dostosowane obiekty inżynieryjne - zmodernizowane zostaną 4 mosty i 63 przepusty. Kolejne 11 obiektów będzie podlegać remontowi. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie przejazdów kolejowo- drogowych poprawi się poziom bezpieczeństwa. Liczba przejazdów oraz zakres planowanych prac zostaną określone na etapie dokumentacji projektowej.

Prace projektowe dla projektu pn. "Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew" zaplanowano na lata 2018 – 2020, a budowlane na lata 2021 – 2022. Koszt dokumentacji projektowej oszacowano na ok. 15 mln zł. Wartość całego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wynosi ponad 330 mln zł.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~aaaa

Czy ten Tarnobrzeg jest aż tak ważny, czy z Tarnobrzega jest jakiś ważny (p)oseł, że prawie wszystko ma być tamtędy trasowane? Przez aspiracje tarnobrzeskich kacyków pozbawiono mielec wszelkich połączeń, Tego nie było nawet w epoce siarki kopanej.

manukun

Żeby dostać miliard złotych na taką linię kolejową, trzeba poparcia całego województwa. Nasz (p)oseł woli załatwić dotację na plac zabaw...

~bbbb

@manuku n i abcdef kto wam będzie budował nową linię i po co? Komu by na niej zależało? I czy ktoć o nią zabiega?

manukun

Szkoda tylko, że budowa nowej linii kolejowej z Stalowej Woli Południe do Jasionki jest bardziej realna niż wykonanie planu transportowego. A może to i lepiej?

~aaaa

lobby tarnobrzeskie obecnie wydaje się być silniejsze, niż w czasach kiedy Tarnobrzeg był województwem np. w czerwcu 1992 roku w epoce olszewizmu Tarnobrzeg został pozbawiony "skomunykowania ze stolycom"

~bbbb

@abcdef cytat A przecież jest obecnie 1 połączenie dalekobieżne przez Leżajsk, a mają być:
jedno połączenie dalekobieżne puszczone z litości

manukun

Taka nowa linia kolejowa skróciłaby dojazd z Rzeszowa do stolicy o pół godziny, po drodze obsługując port lotniczy i okoliczne centrum biznesowe. W drugą stronę - pół godziny krócej w Bieszczady, Krosno, Sanok i Jasło.

Mamy zrezygnować z tego tylko dlatego, bo Tarnobrzeg chce mieć wszystkie połączenia na północ?

Czy ktokolwiek interesował się pozbawieniem transportu ludzi mieszkających nad Sanem? Nasze larum jest bez znaczenia? Sama liczba ludności przemawia na naszą korzyść.

~bbbb

@~abcdef sam przyznajesz rację jakie larum podniesie lobby krzaklewskie, jak znam życie to po zrobieniu druta na Lublin dalekobieżne będą jechać przez Charzewice i będą miały 20 minut na zmianę lokomotywy w Tarnobrzegu, aby zadowolić tarnobrzesko-kolbuszowskich kacyków

manukun

Linia kolejowa będzie remontowana z myślą o pociągach towarowych. Połączeń dalekobieżnych jak nie było tak nie będzie. Lobby krzaklewskie pilnuje, żeby nie dopuścić do modernizacji lk68 podważającej sens istnienia lk71. Połączeń do Warszawy nie będzie nikt trasować przez Radom, bo podmiejski odcinek linii radomskiej jest zapchany.

Jedyną szansą dla Stalowej Woli jest budowa nowej linii kolejowej z Stalowej Woli Południe do Jasionki. Lobby lotnicze będzie zainteresowane połączeniami dalekobieżnymi zatrzymującymi się tuż obok terminala, centrum wystawienniczo-kongresowego czy planowanego centrum nauki.

~aaaa

@~abcdef czy ten drugi most w Nowej Sarzynie to jest budowany, czy też ma być budowany? Bo to jest zasadnicza różnica

~abcdef

@bbbb

Głupoty piszesz, bo np. most kolejowy w Tryńczy jest niedawno wybudowany i można jechać 100km/h, w Nowej Sarzynie dobudowują drugie przęsło na moście kolejowym, żeby były 2 tory i tym samym lepsza przepustowość niż na moście 1 torowym...są czynione starania, żeby cały odcinek Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk był remontowany...GŁUPOTY PISZESZ bbbb

~bbbb

@~bumbubumbu czy do ciebie nie dociera siła lobby kolbuszowskiegi, które się dobrze postarało o degradację linii przez Leżajsk przez wpisanie jej na listę rezerwową, czyli skazanie na zagładę, bo funkcjonowanie tej linii podważa sens istnienia linii przez krzaklewo

~bumbubumbu

@bbbb

Przecież xxxxx napisał, że będzie tyle, ile teraz połączeń przez stację Stalowa Wola Rozwadów plus inne połączenia:


CYTAT
Remont peronów w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień) oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie.




DLACZEGO WIĘC PISZESZ bbbb GŁUPOTY, ŻE:


CYTAT
dla 2 pociągów na krzyż nie ma sensu remont peronów w Rozradowie, bo na obługę takiego ruchu wystarczy wiata jak na przystanku MKS

~aaaa

jeśli wierzyć w stronę portalpasażera to od grudnia ma kursować tlk połoniny z przemyśla do warszawy przez sandomierz (w debilnych godzinach) i do marcowej korekty w godzinach kochanowskiego (również w debilnych godzinah) tlk roztocze z miasta wielkiej cipy do warszawy i finito

~bbbb

dla 2 pociągów na krzyż nie ma sensu remont peronów w Rozradowie, bo na obługę takiego ruchu wystarczy wiata jak na przystanku MKS

~bbbb

siła lobby kolbuszowsko-tarnobrzeskiego świadczy o tym, że dla stalowej z wielką łachą przewidziano 2 pociągi, a cała reszta przez wielką aglomerację tarnobrzeg i zadupie w szczerym polu

~aaaa

@xxxxx nie zapominaj, że linia na Przeworsk jest na tzw liście rezerwowej, o co zapewne się postarało silne lobby kolbuszowskie

manukun

Bus do Rzeszowa co kwadrans, do Krakowa średnio co godzinę, Warszawa co 3h. Ile PKP musiałby kupić taboru kolejowego, żeby obsługiwać mieszkańców chociaż w połowie taktu busiarzy?

~xxxxx

@aaaa


Remont peronów w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień) oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie.

Do Charzewic nie będziesz musiał dymać z ciężkim bagażem, ponieważ autobus miejski MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany dowiezie Cię tam.

Pieprzysz też głupoty, że Pendolino, zresztą już jeżdżące z Rzeszowa do Warszawy przez Kraków, będzie miało wpływ na liczbę TLK z Rzeszowa/Przemyśla przez Stalową Wolę czy Charzewice do Warszawy. Nie będzie miało.


I powtórzę raz jeszcze, że:


LEPIEJ MIEĆ wszystkie pośpieszne kursy świadczone zarówno za pośrednictwem nowego przystanku kolejowego w Charzewicach (skomunikowanego autobusem miejskim MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany) jak i za pośrednictwem przystanku kolejowego w Stalowej Woli Centrum/i stacji w Rozwadowie dzięki rok temu zatwierdzonemu planowi transportowemu ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 niż MIEĆ tylko część TYCH POŚPIESZNYCH KURSÓW, tych świadczonych przez Stalową Wolę Centrum/Rozwadów, a reszta POŚPIESZNYCH omijałaby Stalową Wolę w odległości 30 km, bo byłaby trasowana z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg i Sandomierz w kierunku Ostrowca Św.



I nie byłbym taki pewien, że po remoncie odcinka Stalowa Wola Rozwadów - Lublin, czyli w roku 2019 r. obecna opcja polityczna przegra wybory i tym samym zmieni się zatwierdzony rok temu plan transportowy ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025.

~xxxxx

@aaaa


Remont peronów w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4.

Do Charzewic nie będziesz musiał dymać z ciężkim bagażem, ponieważ autobus miejski MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany dowiezie Cię tam.

Pieprzysz też głupoty, że Pendolino zresztą już jeżdżące z Rzeszowa do Warszawy przez Kraków będzie miało wpływ na liczbę TLK z Rzeszowa/Przemyśla przez Stalową Wolę czy Charzewice do Warszawy.


I powtórzę raz jeszcze, że:


LEPIEJ MIEĆ wszystkie pośpieszne kursy za pośrednictwem nowego przystanku kolejowego w Charzewicach (z komunikowanego autobusem miejskim MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany) czy za pośrednictwem przystanku kolejowego w Stalowej Woli Centrum/i stacji w Rozwadowie dzięki rok temu zatwierdzonemu planowi transportowemu ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 niż tylko MIEĆ część z TYCH POŚPIESZNYCH KURSÓW przez Stalową Wolę Centrum/Rozwadów, a reszta POŚPIESZNYCH omijałaby Stalową Wolę w odległości 30 km, bo byłaby trasowana z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg i Sandomierz w kierunku Ostrowca Św.



I nie byłbym taki pewien, że po remoncie odcinka Stalowa Wola Rozwadów - Lublin, czyli w roku 2019 r. obecna opcja polityczna przegra wybory i tym samym zmieni się zatwierdzony rok temu plan transportowy ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025.

~aaaa

@xxxxx nie odpowiedziałeś na pytanie o sens remontu peronów w Rozwadowie dla 4 pociągów na krzyż, a do Charzewic nikt o zdrowych zmysłach z ciężkim bagażem nie będzie dymał, to nie jest lotnisko ani pendolino. plan transportowy to tylko zbiór pobożnych życzeń, który zmieni się po zmianie władzy. przed remontem kupy złomu przez Kolbuszową były sensowne połączenia dalekobieżne bez żadnych planów transportowych i podobnych elaboratów. Jeżeli przez Kraków ma jeździć pendolino, które ładnie kosztuje to zapomnij o tlk-ach- nieważne którędy trasowanych, bo kto wtedy będzie jeździł pendolino

~xxxxx

@aaaa


Odpowiem Ci tak, zresztą już to kilka razy pisałem:

Oprócz tych 5 osobówek do Lublina,5 do Rzeszowa i 4 do Przeworska jadących przez stację Stalowa Wola Rozwadów:


LEPIEJ MIEĆ wszystkie pośpieszne kursy za pośrednictwem nowego przystanku kolejowego w Charzewicach (z komunikowanego z autobusem miejskim MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany) czy za pośrednictwem przystanku kolejowego w Stalowej Woli Centrum/i stacji w Rozwadowie dzięki rok temu zatwierdzonemu planowi transportowemu ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 niż tylko MIEĆ część z TYCH POŚPIESZNYCH KURSÓW przez Stalową Wolę Centrum/Rozwadów, a reszta POŚPIESZNYCH omijałaby Stalową Wolę w odległości 30 km, bo byłaby trasowana z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg i Sandomierz w kierunku Ostrowca Św.



CZY TAK CIĘŻKO ZROZUMIEĆ, co jest lepsze dla Stalowej Woli?


WIĘC NIE na pewno dużo gorzej byłoby mieć np. 2 kursy pociągów pośpiesznych z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Warszawy przez Leżajsk i CENTRUM STALOWEJ WOLI/ROZWADÓW na dzień, a reszta kursów do Waszany omijałaby Stalową Wolę w odległości 30 km, bo byłaby trasowana z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg i Sandomierz w kierunku Ostrowca Św., niż mieć WSZYSTKIE pośpieszne kursy za pośrednictwem Charzewic czy Stalowej Woli Centrum/Rozwadów dzięki rok temu zatwierdzonemu planowi transportowemu ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 ????


Tu nie ma dyskusji, co jest lepsze dla STALOWEJ WOLI.

~aaaa

@xxxxx nie chodziło mi o dosłowne przedstawianie wajchy, ale o bezsens remontu stacji, która będzie obsługiwać tylko kilka osobówek z powodu fanaberii lobby kolbuszowskiego, Napisz coś realne a nie w kółko to samo

~xxxxx

@aaaa

O czym Ty piszesz? Jakie przestawianie wajchy, jeśli będą nowoczesne urządzenia SRK w pełni z automatyzowane?

~aaaaa

@xxxxx byłe wojewódzkie, ale nie obecne i nie może się widać pogodzić z utratą statusu. A nie odpowiedziałeś/aś na pytanie jak to zwrotnicowy do drezyny będzie wsiadał na wyremontowanym peronie i jechał przełożyć wajchę w Charzewicach albo w Kępiu Zaleszańskim. Ten remont peronów dla kilku osobówek w debilnych godzinach to wyrzucenie pieniędzy w błoto

~aaaaa

@xxxxx byłe wojewódzkie, ale nie obecne i nie może się widać pogodzić z utratą statusu. A nie odpowiedziałeś/aś na pytanie jak to zwrotnicowy do drezyny będzie wsiadał na wyremontowanym peronie i jechał przełożyć wajchę w Charzewicach albo w Kępiu Zaleszańskim. Ten remont peronów dla kilku osobówek w debilnych godzinach to wyrzucenie pieniędzy w błoto

~xxxxx

@bbbb i aaaa

A no w Kolbuszowej, Nowej Dębie i Tarnobrzegu mieszka ok. 80 tys. mieszkańc ów oraz Tarnobrzeg, to byłe miasto wojewódzkie.

~bbbb

xxxxx ni napisał/a, jak to zwrotnicowy na zmodernizowanym peronie będzie wsiadał do drezyny i jechał przełożyć wajchę w Charzewicach

~bbbb

a co takiego jest w tym Tarnobrzegu i Kolbuszowej, że tamtędy na siłę jest wszystko trasowane

manukun

Po remoncie zmieni się opcja polityczna i dalej miasto będzie odcięte od sensownych połączeń ze stolicą...