Zaloguj się !

Lepsze połączenia kolejowe

Opublikowano: 13  Września  2017

Poprawa komunikacji w południowo- wschodniej Polsce, skrócenie czasu przejazdu pociągów, budowa 3 nowych przystanków, lepsza obsługa na stacjach i przystankach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do przebudowy 66 - kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg / Sandomierz – Ocice / Padew. Ogłoszony jest prze-targ na dokumentację projektową dla inwestycji szacowanej na ponad 330 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej trzy linie kolejowe: nr 25 na odcinku Sandomierz – Padew Narodowa (linia jednotorowa), nr 74 na odcinku Sobów – Stalowa Wola Rozwadów (linia dwutorowa) oraz nr 78 na odcinku Sandomierz – Grębów (linia jednotorowa), to łącznie ponad 66 km linii. Inwestycja jest planowana do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

- Modernizacja linii kolejowych we wschodniej Polsce stanowi jeden z ważnych celów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej jest dziewięć projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia o wartości prawie 2,2 mld zł. Efektem prac na trasie od Stalowej Woli do Sandomierza i Tarnobrzega oraz dalej w kierunku Ocic, do stacji Padew będzie większa dostępność mieszkańców do kolei, łatwiejszy dojazd do szkół i do pracy– mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

3 nowe przystanki – Sobów, Kępie Zaleszańskie, Ocice

PLK planują budowę 3 nowych przystanków w miejscowościach: Sobów, Kępie Zaleszańskie oraz Ocice. Nowe lokalizacje peronów umożliwią mieszkańcom okolicznych gmin i osiedli sprawniejszy dostęp do pociągów. Podróżujący koleją w regionie skorzystają także z 8 przebudowanych stacji i przystanków, m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie i Baranowie Sandomierskim. Perony będą wyższe, przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Komfort podróżowania poprawią montowane na peronach wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy.

Większe możliwości kolei w regionie

Po zakończeniu realizacji inwestycji możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinkach Padew Narodowa – Chmielów oraz z Sandomierza do Grębowa przez linię kolejową nr 78. Czas przejazdu najszybszych pociągów między stacjami Padew Narodowa i Stalowa Wola Rozwadów Towarowa wyniesie nieco ponad 30 min. Składy pasażerskie pojadą z prędkością max. 120 km/h, a składy towarowe 80 km/h.

Do prowadzenia ruchu z wyższą prędkością zostaną dostosowane obiekty inżynieryjne - zmodernizowane zostaną 4 mosty i 63 przepusty. Kolejne 11 obiektów będzie podlegać remontowi. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie przejazdów kolejowo- drogowych poprawi się poziom bezpieczeństwa. Liczba przejazdów oraz zakres planowanych prac zostaną określone na etapie dokumentacji projektowej.

Prace projektowe dla projektu pn. "Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew" zaplanowano na lata 2018 – 2020, a budowlane na lata 2021 – 2022. Koszt dokumentacji projektowej oszacowano na ok. 15 mln zł. Wartość całego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wynosi ponad 330 mln zł.

 


Komentarze
1 2 »

Strona: 1/2 Wyświetlaj po:

~aaaa
remont peronów i stacji w Rozwadowie ma taki sam sens lub brak sensu jak remont stacji w Sandomierzu w 2013 roku, na dzień dzisiejszy nie zatrzymuje się tam ani jeden pociąg.
Dodano: 22  Września  2017  21:54:04
~bbbb
przez aspiracje tarnobrzeskich kacyków linia leżajska znalazła się na liście rezerwowej
Dodano: 22  Września  2017  21:45:21
~aaaa
Czy ten Tarnobrzeg jest aż tak ważny, czy z Tarnobrzega jest jakiś ważny (p)oseł, że prawie wszystko ma być tamtędy trasowane? Przez aspiracje tarnobrzeskich kacyków pozbawiono mielec wszelkich połączeń, Tego nie było nawet w epoce siarki kopanej.
Dodano: 22  Września  2017  21:42:58
~dddd
@manukun

A sądzisz, że nawet, gdyby ktoś znaczący politycznie zabiegał o tę nową linię kolejową z Rzeszowa przez Jasionkę, okolice Sokołowa/Jeżowego do Niska/Stalowej Woli, to zostałoby to wysłuchane, jeśli mamy od wielu lat linie Rzeszów - Tarnobrzeg - Stalowa Wola Rozwadów i Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów?
Dodano: 22  Września  2017  18:32:39
Żeby dostać miliard złotych na taką linię kolejową, trzeba poparcia całego województwa. Nasz (p)oseł woli załatwić dotację na plac zabaw...
Dodano: 22  Września  2017  08:52:08
~bbbb
@manuku n i abcdef kto wam będzie budował nową linię i po co? Komu by na niej zależało? I czy ktoć o nią zabiega?
Dodano: 22  Września  2017  08:14:53
~cccc
jaka budowa, jakiej linii? manukun ty coś wypiłeś za dużo z abcdef?
Dodano: 21  Września  2017  22:05:05
Szkoda tylko, że budowa nowej linii kolejowej z Stalowej Woli Południe do Jasionki jest bardziej realna niż wykonanie planu transportowego. A może to i lepiej?
Dodano: 21  Września  2017  21:32:32
~aaaa
lobby tarnobrzeskie obecnie wydaje się być silniejsze, niż w czasach kiedy Tarnobrzeg był województwem np. w czerwcu 1992 roku w epoce olszewizmu Tarnobrzeg został pozbawiony "skomunykowania ze stolycom"
Dodano: 21  Września  2017  15:22:54
~abcdef
@manukun

Dlatego napisałem, że gdyby kiedykolwiek była zbudowana linia kolejowa z Rzeszowa do Stalowej Woli przez Jasionkę i pewnie okolice Kamienia i Jeżowego, to wzorem Zachodu Europy obecna linia Rzeszów - Tarnobrzeg - Stalowa Wola Rozwadów i Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów POWINNY być liniami, którymi pociągi regionalne dowoziłyby w TAKCIE GODZINNYM pasażerów wsiadających np. w Tarnobrzegu, Nowej Dębie, Kolbuszowej czy Leżajsku na pociągi pośpieszne relacji Rzeszów - Jasionka - Stalowa Wola - Lublin/Ostrowiec Świętokrzyski i dalej i wtedy WSZYSTKIE POCIĄGI POŚPIESZNE niejadące z Rzeszowa czy Przemyśla w kierunku Krakowa, ale na Lublin czy Ostrowiec Świętokrzyski MOGŁYBY BYĆ trasowane tylko tą nową linią przez Jasionkę do Stalowej
Woli.



Nie inaczej powinni być, tylko tak, jak u góry napisałem.



Dzięki temu Stalowa Wola byłaby najjaśniejszym punktem kolejowym na mapie północnego województwa podkarpackiego, ale dopóki jest jak jest, czyli nie ma i długo nie będzie linii kolejowej z Rzeszowa przez Jasionkę do Stalowej Woli, to najlepszy dla Stalowej Woli w kontekście kolejowego ruchu pośpiesznego jest PLAN TRANSPORTOWY ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 dający Stalowej Woli WSZYSTKIE POŚPIESZNE KURSY z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego.
Dodano: 21  Września  2017  14:50:01
~bbbb
@abcdef cytat A przecież jest obecnie 1 połączenie dalekobieżne przez Leżajsk, a mają być:
jedno połączenie dalekobieżne puszczone z litości
Dodano: 21  Września  2017  14:07:14
~abcdef
@manukun

Dlatego napisałem, że gdyby kiedykolwiek była zbudowana linia kolejowa z Rzeszowa do Stalowej Woli przez Jasionkę, to wzorem Zachodu Europy obecna linia Rzeszów - Tarnobrzeg - Stalowa Wola Rozwadów i Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów POWINNY być liniami, którymi pociągi regionalne dowoziłyby w TAKCIE GODZINNYM pasażerów wsiadających np. w Tarnobrzegu, Nowej Dębie, Kolbuszowej czy Leżajsku na pociągi pośpieszne relacji Rzeszów - Jasionka - Stalowa Wola - Lublin i dalej i wtedy WSZYSTKIE POCIĄGI POŚPIESZNE niejadące z Rzeszowa czy Przemyśla w kierunku Krakowa, ale na Lublin czy Ostrowiec Świętokrzyski MOGŁYBY BYĆ trasowane tylko tą nową linią przez Jasionkę do Stalowej Woli.


Nie inaczej tylko tak, jak napisałem.


Dzięki temu Stalowa Wola byłaby najjaśniejszym punktem kolejowym na mapie północnego województwa podkarpackiego, ale dopóki jest jak jest, czyli nie ma i długo nie będzie linii kolejowej z Rzeszowa przez Jasionkę do Stalowej Woli, to najlepszy dla Stalowej Woli w kontekście kolejowego ruchu pośpiesznego jest PLAN TRANSPORTOWY ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 dający Stalowej Woli WSZYSTKIE POŚPIESZNE KURSY z Rzeszowa/Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Świętokrzyskiego.
Dodano: 21  Września  2017  11:50:15
Taka nowa linia kolejowa skróciłaby dojazd z Rzeszowa do stolicy o pół godziny, po drodze obsługując port lotniczy i okoliczne centrum biznesowe. W drugą stronę - pół godziny krócej w Bieszczady, Krosno, Sanok i Jasło.

Mamy zrezygnować z tego tylko dlatego, bo Tarnobrzeg chce mieć wszystkie połączenia na północ?

Czy ktokolwiek interesował się pozbawieniem transportu ludzi mieszkających nad Sanem? Nasze larum jest bez znaczenia? Sama liczba ludności przemawia na naszą korzyść.
Dodano: 21  Września  2017  11:09:11
~bbbb
@~abcdef sam przyznajesz rację jakie larum podniesie lobby krzaklewskie, jak znam życie to po zrobieniu druta na Lublin dalekobieżne będą jechać przez Charzewice i będą miały 20 minut na zmianę lokomotywy w Tarnobrzegu, aby zadowolić tarnobrzesko-kolbuszowskich kacyków
Dodano: 21  Września  2017  10:51:37
~abcdef
@manukun

CYTAT
Jedyną szansą dla Stalowej Woli jest budowa . Lobby lotnicze będzie zainteresowane połączeniami dalekobieżnymi zatrzymującymi się tuż obok terminala, centrum wystawienniczo-kongresowego czy planowanego centrum nauki.


Mądre słowa, ale czy wyobrażasz sobie, żeby po wybudowaniu nowej linii kolejowej ze Stalowej Woli Południe do Jasionki wszystkie połączenia dalekobieżne z Rzeszowa i Przemyśla w kierunku Lublina i Ostrowca Św. byłyby tą linią trasowane?

Jeśli tylko tą linią z pominięciem Kolbuszowej i Tarnobrzega i Nowej Dęby, to jakie larum się podniesie w Tarnobrzegu, Kolbuszowej oraz w Nowej Dębie, że muszą dojechać np. z Kolbuszowej do Jasionki czy z Tarnobrzegu do Stalowej Woli?

Na zachodzie Europy w takcie minimum co godzinę pociąg REGIONALNY dowiózłby mieszkańców Kolbuszowej, Nowej Dęby czy Tarnobrzega do Rzeszowa czy Stalowej Woli na pociąg pośpieszny jadący po linii z Rzeszowa przez Jasionkę do Stalowej Woli i wtedy WSZYSTKIE POCIĄGI POŚPIESZNE mogłyby jechać z Rzeszowa przez Jasionkę do Stalowej Woli i dalej na Lublin czy Ostrowiec Św.

A u nas byłby KRZYK, że jak to WSZYSTKIE POŚPIESZNE przez Jasionkę i Stalową Wolę? Jakim prawem Tarnobrzeg ma sobie dojeżdżać do Stalowej Woli na pośpieszny nawet i pociągiem regionalnym....

Ale tylko tak sobie to wyobrażam, czyli że WSZYSTKIE POŚPIESZNE przez Jasionkę i Stalową Wolę,a taki Tarnobrzeg ma sobie dojechać do Stalowej Woli na pośpieszny nawet właśnie pociągiem regionalnym w takcie godzinnym....tak jest na zachodzie....
Dodano: 21  Września  2017  10:39:38
~abcdef
@manukun

Dlaczego kłamiesz? Oto Twoje słowa:


CYTAT
Linia kolejowa będzie remontowana z myślą o pociągach towarowych. Połączeń dalekobieżnych jak nie było tak nie będzie.


A przecież jest obecnie 1 połączenie dalekobieżne przez Leżajsk, a mają być:


W planie w perspektywie czasowej 2020 - 2025 są 2 pary połączeń DALEKOBIEŻNYCH dziennie z Przemyśla/Rzeszowa do Warszawy właśnie przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św.
Dodano: 21  Września  2017  10:24:12
~abcdef
@manukun

Linia kolejowa ze Stalowej Woli do Przeworska będzie stopniowo remontowana między innymi pod pociągi dalekobieżne, czego przykładem będzie niedługo budowa drugiego mostu równolegle do obecnego mostu w Nowej Sarzynie w celu stworzenia szlaku 2 torowego,ponieważ obecnie jest tam odcinek 1 torowy z powodu istnienia tylko tego 1 mostu z 1 torem.

W planie w perspektywie czasowej 2020 - 2025 są 2 pary połączeń DALEKOBIEŻNYCH dziennie z Przemyśla/Rzeszowa do Warszawy właśnie przez Leżajsk, Sandomierz, Ostrowiec Św.

CZYLI nie tylko pociągi towarowe mają tamtędy jeździć.

Co do drugiego mostu w Nowej Sarzynie to:

CYTAT
Most ma być powieleniem podobnej konstrukcji z toru nr 1 – kratownicowy, spawano-nitowany. Jego długość wyniesie ok. 52,5 metra. W ramach budowy mostu ma być dobudowany także niewielki odcinek drugiego toru wraz z budową urządzeń branży automatyki, teletechniki i energetyki pomiędzy kilometrami 141,900 i 142,309 oraz 142,337 i 142,444.


CYTAT
Etapem czwartym będzie uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę oraz uzyskanie wymaganych zgód. Jako datę zakończenia harmonogramu wyznaczono w specyfikacji przetargowej termin 15 grudnia 2017 roku.
Dodano: 21  Września  2017  10:19:26
Linia kolejowa będzie remontowana z myślą o pociągach towarowych. Połączeń dalekobieżnych jak nie było tak nie będzie. Lobby krzaklewskie pilnuje, żeby nie dopuścić do modernizacji lk68 podważającej sens istnienia lk71. Połączeń do Warszawy nie będzie nikt trasować przez Radom, bo podmiejski odcinek linii radomskiej jest zapchany.

Jedyną szansą dla Stalowej Woli jest budowa nowej linii kolejowej z Stalowej Woli Południe do Jasionki. Lobby lotnicze będzie zainteresowane połączeniami dalekobieżnymi zatrzymującymi się tuż obok terminala, centrum wystawienniczo-kongresowego czy planowanego centrum nauki.
Dodano: 21  Września  2017  07:27:21
~aaaa
@~abcdef czy ten drugi most w Nowej Sarzynie to jest budowany, czy też ma być budowany? Bo to jest zasadnicza różnica
Dodano: 20  Września  2017  19:03:22
~abcdef
@bbbb

Głupoty piszesz, bo np. most kolejowy w Tryńczy jest niedawno wybudowany i można jechać 100km/h, w Nowej Sarzynie dobudowują drugie przęsło na moście kolejowym, żeby były 2 tory i tym samym lepsza przepustowość niż na moście 1 torowym...są czynione starania, żeby cały odcinek Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk był remontowany...GŁUPOTY PISZESZ bbbb
Dodano: 19  Września  2017  07:42:29
~bbbb
@~bumbubumbu czy do ciebie nie dociera siła lobby kolbuszowskiegi, które się dobrze postarało o degradację linii przez Leżajsk przez wpisanie jej na listę rezerwową, czyli skazanie na zagładę, bo funkcjonowanie tej linii podważa sens istnienia linii przez krzaklewo
Dodano: 18  Września  2017  22:13:39
~bumbubumbu
@bbbb

Przecież xxxxx napisał, że będzie tyle, ile teraz połączeń przez stację Stalowa Wola Rozwadów plus inne połączenia:


CYTAT
Remont peronów w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień) oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie.




DLACZEGO WIĘC PISZESZ bbbb GŁUPOTY, ŻE:


CYTAT
dla 2 pociągów na krzyż nie ma sensu remont peronów w Rozradowie, bo na obługę takiego ruchu wystarczy wiata jak na przystanku MKS
Dodano: 18  Września  2017  20:40:57
~aaaa
jeśli wierzyć w stronę portalpasażera to od grudnia ma kursować tlk połoniny z przemyśla do warszawy przez sandomierz (w debilnych godzinach) i do marcowej korekty w godzinach kochanowskiego (również w debilnych godzinah) tlk roztocze z miasta wielkiej cipy do warszawy i finito
Dodano: 18  Września  2017  19:47:35
~bbbb
dla 2 pociągów na krzyż nie ma sensu remont peronów w Rozradowie, bo na obługę takiego ruchu wystarczy wiata jak na przystanku MKS
Dodano: 18  Września  2017  19:27:07
~bbbb
siła lobby kolbuszowsko-tarnobrzeskiego świadczy o tym, że dla stalowej z wielką łachą przewidziano 2 pociągi, a cała reszta przez wielką aglomerację tarnobrzeg i zadupie w szczerym polu
Dodano: 18  Września  2017  19:04:59
~aaaa
@xxxxx nie zapominaj, że linia na Przeworsk jest na tzw liście rezerwowej, o co zapewne się postarało silne lobby kolbuszowskie
Dodano: 17  Września  2017  21:38:13
Bus do Rzeszowa co kwadrans, do Krakowa średnio co godzinę, Warszawa co 3h. Ile PKP musiałby kupić taboru kolejowego, żeby obsługiwać mieszkańców chociaż w połowie taktu busiarzy?
Dodano: 17  Września  2017  21:38:13
~xxxxx
@aaaa


Remont peronów w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie (i tyle osobówek obecnie kursuje na dzień) oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4 dziennie.

Do Charzewic nie będziesz musiał dymać z ciężkim bagażem, ponieważ autobus miejski MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany dowiezie Cię tam.

Pieprzysz też głupoty, że Pendolino, zresztą już jeżdżące z Rzeszowa do Warszawy przez Kraków, będzie miało wpływ na liczbę TLK z Rzeszowa/Przemyśla przez Stalową Wolę czy Charzewice do Warszawy. Nie będzie miało.


I powtórzę raz jeszcze, że:


LEPIEJ MIEĆ wszystkie pośpieszne kursy świadczone zarówno za pośrednictwem nowego przystanku kolejowego w Charzewicach (skomunikowanego autobusem miejskim MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany) jak i za pośrednictwem przystanku kolejowego w Stalowej Woli Centrum/i stacji w Rozwadowie dzięki rok temu zatwierdzonemu planowi transportowemu ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 niż MIEĆ tylko część TYCH POŚPIESZNYCH KURSÓW, tych świadczonych przez Stalową Wolę Centrum/Rozwadów, a reszta POŚPIESZNYCH omijałaby Stalową Wolę w odległości 30 km, bo byłaby trasowana z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg i Sandomierz w kierunku Ostrowca Św.



I nie byłbym taki pewien, że po remoncie odcinka Stalowa Wola Rozwadów - Lublin, czyli w roku 2019 r. obecna opcja polityczna przegra wybory i tym samym zmieni się zatwierdzony rok temu plan transportowy ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025.
Dodano: 17  Września  2017  21:15:31
~xxxxx
@aaaa


Remont peronów w Rozwadowie jest dla 5 osobówek do Lublina i 5 do Rzeszowa oraz 4 do Przeworska dziennie oraz, co bardzo ważne, dla planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Zamościa do Krakowa/Wrocławia oraz planowanych 2 pośpiesznych dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Św., Radom do Warszawy. Planowane jest też zwiększenie liczby osobówek do Przeworska z obecnych 4.

Do Charzewic nie będziesz musiał dymać z ciężkim bagażem, ponieważ autobus miejski MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany dowiezie Cię tam.

Pieprzysz też głupoty, że Pendolino zresztą już jeżdżące z Rzeszowa do Warszawy przez Kraków będzie miało wpływ na liczbę TLK z Rzeszowa/Przemyśla przez Stalową Wolę czy Charzewice do Warszawy.


I powtórzę raz jeszcze, że:


LEPIEJ MIEĆ wszystkie pośpieszne kursy za pośrednictwem nowego przystanku kolejowego w Charzewicach (z komunikowanego autobusem miejskim MZK w takcie NAJPRAWDOPODOBNIEJ półgodzinnym relacji Nisko - Zaleszany) czy za pośrednictwem przystanku kolejowego w Stalowej Woli Centrum/i stacji w Rozwadowie dzięki rok temu zatwierdzonemu planowi transportowemu ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025 niż tylko MIEĆ część z TYCH POŚPIESZNYCH KURSÓW przez Stalową Wolę Centrum/Rozwadów, a reszta POŚPIESZNYCH omijałaby Stalową Wolę w odległości 30 km, bo byłaby trasowana z Przemyśla czy Rzeszowa przez Tarnobrzeg i Sandomierz w kierunku Ostrowca Św.



I nie byłbym taki pewien, że po remoncie odcinka Stalowa Wola Rozwadów - Lublin, czyli w roku 2019 r. obecna opcja polityczna przegra wybory i tym samym zmieni się zatwierdzony rok temu plan transportowy ministerstwa MIB na lata 2020 - 2025.
Dodano: 17  Września  2017  20:05:32
~aaaa
@xxxxx nie odpowiedziałeś na pytanie o sens remontu peronów w Rozwadowie dla 4 pociągów na krzyż, a do Charzewic nikt o zdrowych zmysłach z ciężkim bagażem nie będzie dymał, to nie jest lotnisko ani pendolino. plan transportowy to tylko zbiór pobożnych życzeń, który zmieni się po zmianie władzy. przed remontem kupy złomu przez Kolbuszową były sensowne połączenia dalekobieżne bez żadnych planów transportowych i podobnych elaboratów. Jeżeli przez Kraków ma jeździć pendolino, które ładnie kosztuje to zapomnij o tlk-ach- nieważne którędy trasowanych, bo kto wtedy będzie jeździł pendolino
Dodano: 17  Września  2017  19:48:01
 

Pogoda:
Stalowa Wola
Sport
Edukacja
Pozostałe