Wystawa w Paryżu

Image

Wystawa „RECTO-VERSO” Pawła Grobelnego zaprezentowana zostanie podczas wrześniowego Tygodnia Designu w Paryżu w najważniejszym miejscu tego wydarzenia – w Centrum Mody i Designu. Wystawa w paryskim Centrum Mody i Designu co roku prezentuje wybór około siedemdziesięciu projektantów z całego świata, a wyboru projektantów dokonuje jury powołane przez organizatorów Paryskiego Tygodnia Designu.

Wystawa „RECTO-VERSO. Projekty z polskimi i francuskimi rzemieślnikami” prezentuje serię obiektów wykonanych we współpracy z rzemieślnikami z Polski i z Francji i zrealizowanych w różnych materiałach – ceramice, szkle i metalu. Wszystkie projekty prezentowane na wystawie łączy hasło „RECTO-VERSO” – bo każdy przedmiot ma dwie funkcje i użytkownik zmienia je w momencie obrócenia. Wazon po obróceniu zmienia się w popielniczkę, inny wazon w świecznik, a jeszcze inny w miskę. Seria „RECTO-VERSO” składa się z przedmiotów, których rzadko używamy w domu. Stąd pomysł, aby podwójną funkcję zawrzeć w jednym przedmiocie i zmniejszyć przez to ilość przedmiotów w naszym otoczeniu.

Obiekty te prowokują do obracania i bawienia się nimi, nie tylko dlatego, że zmienia się w tym momencie ich przeznaczenie, ale także ich forma.

Paweł Grobelny już po raz czwarty bierze udział w wystawie Paryskiego Tygodnia Designu w paryskim Centrum Mody i Designu. W 2013 otrzymał także I nagrodę publiczności Rado Star France, przyznawaną corocznie przez Paryski Tydzień Designu.

Miejsce ekspozycji:

Paris Design Week, Docks-Cité de la Mode et du Design, 34 quai d’Austerlitz, 75013 Paryż Organizator:

Muzeum Regionalne w Stalowej Woli

Współorganizator:

Instytut Adama Mickiewicza, Instytut Polski w Paryżu

Projekt jest współorganizowany przez Instytut Adama Mickiewicza działający pod marką Culture.pl i jest częścią programu promującego polski design na świecie.

Muzeum Regionalne w Stalowej Woli

www.muzeum.stalowawola.pl

Muzeum działa od 2002 roku, ulokowane we wzorcowym modernistycznym mieście z lat 30. XX wieku ma zakorzenione w swojej historii przywiązanie do nowoczesnej techniki, architektury, dobrego wzornictwa. W 2009 roku Muzeum rozpoczęło serię wystaw promujących polskie wzornictwo, z których najbardziej znane to Polska Folk, Unpolished, Polished Up, Moderna, Roundabout Baltic prezentowane w muzeach i na festiwalach designu w Europie i Azji. Od 2014 roku Muzeum organizuje Dni Dizajnu w Stalowej Woli (www.dnidizajnu.pl). Muzeum realizuje też różnorakie programy edukacyjne m.in. program przystosowania działalności dla potrzeb osób niepełnosprawnych – w jego ramach funkcjonują projekty Dostępne Muzeum, Poczuj sztukę oraz plenerowa wystawa rzeźb Galeria przez Dotyk.

Culture.pl: promocja polskiego designu na świecie

Zadaniem Instytutu Adama Mickiewicza, działającego pod marką Culture.pl, jest promocja Polski i polskiej kultury za granicą. Pod marką Culture.pl prezentujemy wysokiej jakości inicjatywy i wydarzenia z zakresu muzyki, sztuki oraz designu, poprzez które Instytut Adama Mickiewicza stara się przybliżyć zagranicznej publiczności współczesną polską kulturę.

Portal Culture.pl to codziennie aktualizowany serwis informujący o najciekawszych wydarzeniach związanych z polską kulturą na całym świecie. To także największe i najbardziej wszechstronne źródło wiedzy o polskiej kulturze. Specjalna zakładka poświęcona designowi prezentuje najnowsze trendy we współczesnym polskim designie i najnowsze projekty polskich twórców – zarówno tych młodych i obiecujących, jak również doświadczonych i cieszących się światowym uznaniem.

Zakrojona na szeroką, ogólnoświatową skalę promocja polskiego wzornictwa to jeden z priorytetów operacyjnych Instytutu Adama Mickiewicza. Design służy jako platforma do prezentacji współczesnej polskiej kultury i promocji polskiej kreatywności. Od 2017 roku program promocji polskiego designu za granicą rozbudowywany jest o ważny obszar w dziedzinie projektowania, jakim jest moda. Działania prowadzone są wielotorowo - od udziału w kluczowych dla tej dziedziny wydarzeniach jak London Fashion Week, po inspirowanie i wspieranie indywidualnej współpracy projektantów.

Kluczem do sukcesu programu promocji polskiego designu za granicą jest owocna współpraca z renomowanymi partnerami, takimi jak: Ventura Lambrate (Mediolan), London Design Festival, Maison&Objet (Paryż), Paris Design Week, DW! Sao Paulo Design Weekend, Inno Design Tech Expo (Hongkong), Business of Design Week (Hongkong), Istanbul Design Week, International Furniture Fair Singapore, Design Trade Copenhagen, International Contemporary Furniture Fair (Nowy Jork), Wanted Design (Nowy Jork), Stockholm Furniture and Light Fair, What Design Can Do! (Amsterdam), Dutch Design Week (Eindhoven) oraz Wallpaper*.

www.culture.pl

Instytut Polski w Paryżu

Instytut Polski w Paryżu jest instytucją publiczną należącą do sieci placówek kulturalnych za granicą, działających w ramach Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP. Jego głównym zadaniem jest upowszechnianie polskiej kultury, wiedzy o historii oraz dziedzictwie narodowym w świecie. Instytut Polski w Paryżu ma również na celu rozwój wymiany, promowanie współpracy w dziedzinie kultury, edukacji, nauki między Polską i Francją.

www.institutpolonais.fr

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~jasio

forsa wyskakuje organizatorom z wazonka jak ten dżinn

~jasio

ja pitole płacimy zabojadom za wystawe musztardowek