Modernizowana linia kolejowa

Image

W tym miesiącu ruszyły prace związane z modernizacją linii kolejowej na trasie Lublin- Stalowa Wola. Projekt pochodzi z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, a jego wartość to 367 mln zł, z czego 85 proc. pokrywa Unia Europejska.

Po zakończeniu projektu pasażerowie będą mogli poruszać się pociągami jeżdżącymi z prędkością 120 km/h. To znacznie skróci czas przejazdu na danej trasie. Cała inwestycja jest podzielona na kilka etapów, podczas tego nieuniknione będą utrudnienia w postaci niekursujących pociągów.

Zakończenie robót zaplanowano na lipiec 2019 roku. Do tego czasu nastąpi elektryfikacja 100 kilometrów trasy, zwiększy się bezpieczeństwo na przejazdach, przystanki zostaną dostosowane do lepszych standardów. Modernizacja ułatwi podróż osobom niepełnosprawnym, bowiem znikną bariery utrudniające im poruszanie się po peronach. Na odcinku Lublin- Stalowa Wola powstaną dwa nowe przystanki, w Zaklikowie i Charzewicach. Dotychczas zniesiono już około 3 km sieci, a wkrótce ma rozpocząć się wymiana torów. Przygotowano już kilkadziesiąt fundamentów pod nowe słupy, uzbierano ponad 20 tysięcy podkładów i ponad 1000 ton szyn. To wszystko pozwoli na przebudowę 75 przejazdów kolejowo- drogowych oraz ulepszenie 46 i przebudowę 24 obiektów inżynieryjnych. Dla usprawnienia sterowania ruchem zostaną zamontowane nowoczesne urządzenia.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~bbbb

@~juska podaj mi choć jeden pociąg relacji Warszawa Przemyśl w obecnym rozkładzie jazdy jadący tą linią, tylko nie pisz nic o tzw "planie transportowym". Wystarczy kilka lat bez żadnych remontów i ta linia nie będzie się nadawała do trasowania pociągów pasażerskich nie mówiąc o dalekobieżnych.

~juska

do bbbb,-to nie jest linia na Przeworsk tylko linia W-wa- Przemyśl i raczej trudno będzie ją zaorać,poza tym jest to jeden z dwóch dużych kanałów ruchu towarowego obecnie ze względu na sytuację na Ukrainie mniej obciążony.jeśli chodzi o linię Mielecką to myślę że jedno moje zdanie wyjaśniłoby ci cały problem ,ale to i tak niczego nie zmieni.

~bbbb

Stalowa nic na tym nie skorzysta, bo linia na Przeworsk idzie do zaorania, jest na liście rezerwowej, czyli nie będzie na niej żadnych remontów. Tak jak nikt nie dyma do Pilchowa, tak nie będzie dymał do Charzewic tylko wybierze autobus z centrum miasta. Tarnobrzeskie lobby się o to postarało. A to co można wyczytać o różnych "dokumentacjach przedprojektowych" analizach czy "studiach wykonalności", to dla porównania linia mielecka miała już takich elaboratów wiele i jeszcze wiele mieć będzie.

~ASAS

PRECZ Z KACZOREM DYKTATOREM !!!!!!!

~Lolus

Srednia predkosc dzisiejszych kolei jest nizsza niz przed wojna II,przedtem srednia wynosila 75km/h teraz 45,smiech na sali

stalowy_blg

@Maszynista na odcinku z Lublina do Stalowej Woli maksymalna prędkość wynosi 120 km/h na ok 60 kilometrach.

120 km/h: 60km
100 km/h: 3km
90 km/h: 30km
80 km/h: 7km

Podniesienie prędkości o 30% na tych pozostałych odcinkach oraz likwidacja miejscowych ograniczeń prędkości sporo pomoże. Zwłaszcza dla pociągów pospiesznych. 160 jest właściwie finansowo nierelane przy tym ukształtowaniu terenu pomiędzy Zaklikowem a Lublinem.

Ruch towarowy też jest ważny, bo w Polsce to teraz tragedia. Przeciętne opóźnienie pociągu towarowego to 10 godzin, a kilkudniowe przejazdy nie są rzadkością. To czego mi szkoda, to że w okolicy Niska (Przędzel) lub Huty Deręgowskiej gdzie koło linii kolejowej jest kolej szerokotorowa (a w przyszłości węzeł drogowy S19/S74) nie powstał terminal przeładunkowy/intermodalny. Wokół takich terminali szybko rozwija się przemysł i logistyka.

A tak terminal powstaje, tyle, że między Tarnobrzegiem a Mielcem w okolicach Padwi Narodowej. Duże firmy które chciałyby korzystać z transportu kolejami naturalnie wybiorą teraz Tarnobrzeg lub Mielec, a nie okolice Stalowej Woli skąd trzeba by wozić towary do jakichś odległych centrów logistycznych. To są inwestycje które mogą w perspektywie kilkunastu, kulkudziesięciu lat zmienić cały region.

~do maszynista

I mi pole zabirzeta pod prostowanie torów? Walta się, nie dam!

maszynista

Typowa mowa robiaca z nas baranow.Jakie 120 km/godz?Teraz juz na prostych odcinkach szynobus tyle jedzie.Bez wyprostowania lini kolejowej i zmniejszenia liczby zakretow nic nie pojedzie z taka predkoscia nawet po wymianie torow.Chodzi tu glownie o zelektryfikowanie lini pod pociagi towarowe.Osobowe sa na drugim miejscu.

~Pracownik

Pierwszy pojedzie pośpieszmy a za nim osobowy 20 min.do tyłu i to jest kolej podwyżkę dla tych co planują rozklady jazdy

~gazrurka

I nadal będzie to jednotorówka a czas przejazdu skróci się o 10 minut. Dziękuje tyle w temacie !