Czy slogany w reklamie są skuteczne?

Image

Czym właściwie jest reklama? Reklama jest zjawiskiem dynamicznym, a więc ciężko zamknąć jej w ramy jednej definicji. Stale się rozwija i z biegiem czasu obejmuje coraz to nowe sfery życia człowieka. Slogan reklamowy to jedna z bardziej popularnych form promocji. Dlaczego się go stosuje i czy faktycznie jest efektywny?

W historii slogan reklamowy był nieodłączną formą towarzyszącą samej nazwie firmy. Często kojarzony z reklamowanym obiektem bardziej niż sama nazwa! Slogan jest krótką formą słowną towarzyszącą logotypowi nazwy firmy czy też produktu. Na ogół jest to zlepek słów/wyrażenie, które przekazuje pewną wartość dotyczącą produktu lub całej firmy.

Cechy dobrze skonstruowanego sloganu:

- Prostota, która zawsze jest w cenie – tych kilka słów powinno wyrażać całą filozofię oraz cel marki. Używaj powszechnie znanych słów i zwrotów.
- Zapamiętywalność – nawet na co dzień można usłyszeć slogany reklamowe, np. „Żywiec. „Prawie” robi wielką różnicę”, czy „Redbull doda Ci skrzydeł”. To jest właśnie zapamiętywalność. Oprócz nazwy marki, w głowie pojawia się charakterystyczny slogan jak w przypadku Nike „Just do it”.
- Wyróżnienie – niewątpliwie jest powiązanie z poprzednim punktem. W sloganie warto przedstawić nie tylko cechy firmy, ale pokazać różnice między Twoją firmą, a konkurencją.
- Identyfikacja – to ważna cecha. Slogan musi identyfikować się z marką, co więcej, musi być jej dopełnieniem, np. „Winiary. Dobre pomysły, lepszy smak!”.
- Korzyść – dla klienta to właśnie ta cecha jest najważniejsza. Slogan komunikuje o płynących korzyściach, dzięki wybraniu konkretnej marki, np. „Schwarzkopf. Sekret pięknych włosów.”

Obrazek

Dlaczego slogany są skuteczne

Reklamodawcy zgodnie twierdzą, że slogan swoją skuteczność zawdzięcza nie treści, jaką zawiera, lecz formie w jakiej jest tworzony. Dla przykładu – jaki sens kryje się pod wspomnianym już sloganem „Just do it”, który reprezentuje kampanię Nike? Chodzi tu o wywołanie pewnych określonych emocji u odbiorcy oraz swojego rodzaju skojarzeń i uczuć, dzięki którym w przyszłości, być może, klient wybierze właśnie ten produkt. O ile hasła reklamowe ulegają częstym zmianom i ich zadaniem jest zwiększyć atrakcyjność przekazu, o tyle slogan ma pozostawać w pamięci odbiorców na dłużej. Warto zatrzymać się przy firmie Nike, która jako niepodważalny lider na światowym rynku zasłynęła z wielu wyjątkowo udanych kampanii reklamowych i trafionych haseł. Ironicznie stała się też przykładem bardzo nietrafionego sformułowania sloganu. Z okazji Olimpiady, odbywającej się w Atlancie (1996) stworzono slogan głoszący „You don't win silver, you lose gold”. Klienci uznali, że podważa to całą ideę sportowej, uczciwej rywalizacji i nagradzania najlepszych. Popularność treści haseł i sloganów, pochodzących z reklam może świadczyć o tym, że te formy reklamy mają faktyczny wpływ na atrakcyjność i zapamiętywalność marki. Swojego czasu, wśród polskiej młodzieży popularny był zwrot „No to hop!”, pochodzący z reklamy napoju gazowanego „Hoop cola”, oznaczający dokładnie tyle, co „Do dzieła!”.

Odpowiednio skonstruowany slogan, w połączeniu z perswazyjną treścią reklamy może okazać się bardzo skutecznym narzędziem przy promocji konkretnego brandu. Tworząc slogan samodzielnie, warto wziąć pod uwagę grupę odbiorców, efekt, jaki chcesz uzyskać i jakie emocje wzbudzić w odbiorcy. Dla nieco mniej kreatywnych istnieje wiele firm marketingowych, które pomogą w tworzeniu takich elementów promocji.

Więcej na temat budowania wizerunku firmy oraz wielu form reklam, takich jak slogan przeczytasz pod linkiem https://6krokow.pl/wybierz-efektywna-reklame-czyli-jak-gdzie-i-kiedy-reklamowac-firme/

Artykuł sponsorowany

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Dariusz

Szanowny panie Jako, dziś jest dla pana szczęśliwy dzień. Został pan wylosowany jako nasz 1000-czny klient w obchodzonym właśnie jubileuszu firmy. Pozwoli pan że przyjedziemy do pana i zaprezentujemy nasz najnowszy model maszynki do mięsa. Po prezentacji będzie pan miał możliwość zakupu jej z dodatkowym mega rabatem.

~Jako

Ja na czas reklam wyłaczam telewizor i wlączam ponownie po jakiś 15 minutach, jeśli nadal trwają reklamy wyłaczam go znowu. Nie mogę ich oglądać , reklamy wywołują we mnie agresję.

~ant

Tak, są slogany, które się pamięta i czasem cytuje, jak np. "Ojciec prać?", czy przyjęte dla rzeczy niemożliwej do zrobienia - "Takie rzeczy tylko w Erze". Ale są też takie, które wywołują odruchy wymiotne, jak np. w reklamie jednego z banków - "Dzień dobry" - co to k.rwa ma oznaczać? Albo kretyni w melonikach? I jeszcze ten pajac drący ryja w reklamie Media cośtam. Człowiek szuka wtedy młotka, żeby pieprznąć w telewizor. Tak uważam.