Wybrano wykonawcę obwodnicy

Image

Kwota 199 189 315,22 PLN, 34 miesiące na realizację i 10 lat gwarancji to najkorzystniejsza oferta na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 (dł. ok. 15,3 km).

Złożyło ją konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. (Lider) i Acciona Construccion S.A. W sumie w przeprowadzonym postępowaniu przetargowym złożonych zostało 11 ofert. Brak odwołań od wyboru oraz pozytywny wynik kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych umożliwią podpisanie umowy na realizację inwestycji.

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.

Początek projektowanej obwodnicy zlokalizowany jest ciągu drogi krajowej w miejscu skrzyżowania ulic Podskarpowej i Chopina w Stalowej Woli. Koniec zaś stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej DK77 w m. Przędzel przed węzłem "Rudnik", stanowiącym połączenie projektowanej obwodnicy z drogą ekspresową S19 (docelowo po wybudowaniu drogi ekspresowej – włączenie do węzła „Rudnik”).

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@stefek
Rozumiem, że robocizna, pozwolenia, dokumentacja i wykup gruntu nic nie kosztuje w przypadku obwodnicy. Myślisz, że grunty w mieście są tańsze niż na wsi? Dobre sobie.

Na budowę nowego ciągu drogowego województwo zabezpieczyło 150 mln. Od Sezamu aż po Brandwicę. Nikt nie planował szastać pieniędzmi i budować mostów wantowych, tylko znacznie tańsze - belkowe. Nawet w przypadku konieczności sfinansowania przez miasto bezkolizyjnego przejazdu z ul. Przemysłowej do ul. Okulickiego, jest to bardzo opłacalna współpraca, gdyż w zamian uzyskamy dojazd do stref przemysłowych.

Po co chcesz wykupywać domy w Pysznicy? Żeby koledzy zarobili? Jest rezerwa terenu, która pozwala na wytyczenie trasy ekspresowej bez większych wyburzeń. Co więcej - koszt budowy jednej nitki byłby porównywalny do planowanej obwodnicy. Znika bowiem konieczność budowy 700m estakady obok elektrowni oraz wiaduktu kolejowego w ciągu linii do Zwierzyńca. Nie wspomnę nawet o konieczności budowy 5 dużych rond czy kładek dla pieszych, które powstaną w jej przebiegu, a nie będą potrzebne w przypadku budowy S74. W zamian musiałyby powstać dodatkowe wiadukty na drogach powiatowych i gminnych - łącznie 3-4 sztuki. To i tak mniej, niż sam koszt estakady. Skąd te 2 mld zł? Tyle kosztuje czteropasmowa S19 od Sokołowa do Sanu - kilkadziesiąt kilometrów pagórków. Omawiany fragment S74 - kilkanaście kilometrów dwupasmowej drogi po płaskim jak stół terenie, z czego połowa wzdłuż linii kolejowej.

Tym bardziej, że prędzej czy później ta ekspresówka i tak powstanie. Nie wspomnę już o korzyściach, które mielibyśmy zamiast drogi obwodowej w obecnym kształcie. Lepiej inwestorzy reagują na drogi szybkiego ruchu, niż na kolizyjne dojazdy do stref przemysłowych. Mieszkańcy miasta mieliby gigantyczny teren rekreacyjny nad Sanem bez zaorania połowy ogródków działkowych i rozdzielenia go na pół drogą tranzytową.

manukun

@klakierzy Lucjusza
Daj sobie siana z tymi wypocinami. Obwodnica w Nisku była blokowana przez lokalnych kacyków, którzy nie chcieli drogi pod oknem i latami nie mogli się dogadać co do jej przebiegu. Drugim winowajcą jest Rzegocki, który po cichu zgodził się na skrócenie obwodnicy do wysokości ul. KEN zamiast bezpośredniego włączenia do ul. Energetyków w miejscu planowanego obecnie ronda.

Przy takiej "polityce" i zmianie zakresu budowy obwodnicy z bezkolizyjnej, czteropasmowej na dwupasmową z rondami, za Szlęzaka padł pomysł puszczenia tranzytu nowym mostem na Sanie i fragmentem S74 przez Pysznicę, Kłyżów, Zarzecze do S19. Przy podobnym koszcie moglibyśmy uniknąć zaorania ogrodów działkowych, odcięcia miasta od terenów rekreacyjnych i przenoszenia huku pod Skarpę.

Mogliśmy, bo prezydent stwierdził, że nie potrzebujemy tych 150 mln na budowę nowego ciągu drogowego. A raczej został zmuszony przez przełożonych.

~mieszkam

do toron, lemingu nie jesteś w temacie władze NISKA zażądały aby obwodnica NISKA przebiegała jak najbliżej zakładów przemysłowych. To według władz NISKA jest najlepsza lokalizacja tej obwodnicy. Jeszcze jedna rzecz mieszkam przy ulicy STASZICA i przez te tiry przejeżdżające dzień i noc nie da się już w domu wytrzymać. Tak że podpisuję się dwoma rękami za jak najszybszą budową tej obwodnicy. A wszyscy którzy krytykują tą obwodnicę to są po prostu ciemniaki.

~Toron

Tak sie kreci lody.. 200 baniek na STOL a dalej na Rz-ow zeby wyjechac trzeba bedzie po rozmaitych kuryloekach cz rudnikach wykrecac..jakby nice mozna bylo poprowadzic po zachdniej stronie niska Ku..a. debilium delirium ..

~Toron

Tak sie kreci lody.. 200 baniek na STOL a dalej na Rz-ow zeby wyjechac trzeba bedzie po rozmaitych kuryloekach cz rudnikach wykrecac..jakby nice mozna bylo poprowadzic po zachdniej stronie niska Ku..a. debilium delirium ..

manukun

@Niemiec
Nie skończy się. Wybudowanie obwodnicy pozwoli wyprowadzić tylko ruch tranzytowy z miasta. Miejscowi na Rzeszów dalej pojadą przez centrum miasta, bo będzie krócej. Kręcenie się po rondach by pod Rudnikiem wjechać na S19 da taki sam efekt czasowy jak obecnie jazda na skróty ul. Długą w Nisku.

Niemiec

Do tej pory funkcję obwodnicy miasta wykonywała ul. Poniatowskiego. Wreszcie to się skończy bo wypadków było sporo. Super że wreszcie dzieje się w tym temacie.

maszynista

Ruch przez Stalowa jest tak niewielki ze nie ma sensu budowac tej drogi.Lepiej kase wydac na sciezki rowerowe.

manukun

@alanpoganiacz
Obwodnica będzie dwupasmowa i kolizyjna - będzie 5 rond na tych 15 km. Taki projekt po taniości za bagatela 200 dużych baniek, który niczego nowego nie wniesie.

alanpoganiacz

jasio jak dla ciebie to nosze 2 pasy, pije dwa piwa i dwa razy ci powiem. Ogarnij sie! Ogarnij sie!

~jasio

na wyglad

~jasio

bo nie ma wgledu

~jasio

dodowicz a ja mam w domu zlote góry ale nik ich nie zobaczy

~jasi

i pijesz 1 piwo czy 2 naraz

~jasio

aleuganiacz a ty nosisz 1 pas czy 2 pasy

~jasio

abo mogą ci zalozyc panele słoneczne od północnej strony w wartości większej niż koszt opłaty za prad za 200 lat taj jak na urzędzie celnym

alanpoganiacz

pije piwo
Droga ma byc taka sama jak obecny odcinek, czyli po dwa pasy w jednym kierunku. Z kad wzioles ta informacje ze ma byc jeden pas?

~RODowiec

Mimis w urzędzie miasta jest wgląd w mapki z dokładnymi numerami.

~jasio

no o jeszcze mogą ci ocieplić plot tak jak mur więzienny w załeza

~jasio

pod warunkiem ze dzialka nie będzie wieksza niż ten staw czyli mniejsaz niż 600 m dlugosci

~jasio

minus działki ci nie zniszczą wystarczy ze zrobią most wiszący tak jak w Rzeszowie nad pewnym stawem

~Mimis

Czy jest gdzieś możliwość (procz UM) zobaczenia mapki w dobrej jakości? wszędzie jakieś małe pixelozy z których nijak cokolowiek odczytać... tyle lat i czlowiek się nie może normalnie dowiedzieć czy mu zniszczą działke czy nie....

Licht

Wychodzi średnio 13 tysięcy złotych za 1 metr obwodnicy.

wopin

Oj wiesiu wiesiu... młody wiesiu ,stary głupi i naiwny Wiesław

wopin

Oj wiesiu wiesiu... młody wiesiu ,stary głupi i naiwny Wiesław

wopin

Oj wiesiu wiesiu... młody wiesiu ,stary głupi i naiwny Wiesław

wopin

Oj wiesiu wiesiu... młody wiesiu ,stary głupi i naiwny Wiesław

wopin

Oj wiesiu wiesiu... młody wiesiu ,stary głupi i naiwny Wiesław

~Ala

I gdzie ja teraz posadzę ziemn aki i posieję pszenicę jak mi pole pod budowę drogi zabiorą?!2

~wiesiu

JAK SIĘ CIĘŻKO PRACUJE DA SIĘ ZBUDOWAĆ OBWODNICĘ CZY JAK NIC SIĘ NIE ROBI TO SIĘ NIC NIE DA ZROBIĆ [SZLĘZAK]