Miasto wkręca się w rowerową mobilność

Image

Elektromobilność w Polsce powoli zaczyna się rozpędzać. Stalowa Wola jest w gronie miast, które zmieniają komunikacyjną rzeczywistość i inwestuje w nowe rozwiązania mobilne.

– Jesteśmy dumni z tego, że Stalowa Wola jest miastem rowerów i wzmacniamy te tradycje. Staramy się tworzyć przyjazną infrastrukturę dla rowerzystów – mówi Prezydent Miasta Lucjusz Nadbereżny. 9 czerwca włodarz Stalowej Woli uczestniczył w panelu dyskusyjnym pn. „Łańcuch elektromobilności – jak lepiej wykorzystać potencjał transportowy miasta poprzez właściwe zarządzanie polityką rowerową?” odbywającym się w ramach konferencji „Zrównoważona mobilność – wyzwania i szanse dla miast”.

– Stalowa Wola jest miastem rowerów. Może codziennie dzisiaj przez nasze miasto nie jedzie masa krytyczna, tak jak to się odbywało w latach 80., 90., ale rower jest wciąż bardzo mocno obecny w krajobrazie Stalowej Woli, nie tylko w formule rekreacyjnej, ale również jako podstawowy środek dojazdu do pracy. Dalej do strefy ekonomicznej, do Huty, do Stalowowolskiej Strefy Gospodarczej duża część pracowników dojeżdża rowerami. Taki obrazek więc, kiedy około godziny 15.00 wyjeżdża cały peleton ze strefy ekonomicznej, dalej można zobaczyć na niektórych odcinkach ulic – wyjaśniał Prezydent Lucjusz Nadbereżny po obejrzeniu filmu reprezentującego wyjazd pracowników z Huty Stalowa Wola w 1993 roku.

Jak podkreśla włodarz hutniczego grodu, bardzo mocno zmienił się jednak krajobraz Stalowej Woli od lat 90. – Dzisiaj rowerzyści jadąc ze swoich zakładów pracy czy korzystając z roweru w sposób rekreacyjny, nie jadą już ulicą, bo mają obok do dyspozycji sieć ścieżek rowerowych – zaznacza.

Prezydent Nadbereżny akcentuje mocno działania samorządu w tworzenie w Stalowej Woli modelowego układu komunikacyjnego. – Projektując nowe rozwiązania transportu zbiorowego, robimy to w taki sposób, aby przystanek autobusu miejskiego był ulokowany w centrum przesiadkowym, gdzie mamy dostęp do roweru miejskiego, gdzie jest również duży parking samochodowy, tworząc w ten sposób łańcuchy elektormobilności – mówi Lucjusz Nadbereżny. Zaznacza również, że władze miasta traktują te wszystkie działania jako inwestycję w przyszłość. – Mamy rowery miejskie, które mają funkcje przede wszystkim zachęcające do wyjazdów familijnych, z fotelikami dziecięcymi, rowery cargo, w których można przewozić dzieci, rowery dziecięce, tak aby od dziecka uczyć przyzwyczajeń wspólnego podróżowania, ale przede wszystkim poruszania się publicznym środkiem transportu. Mamy nadzieję, że to zachęci również w okresie zimowym mieszkańców jak i przyjezdnych, kiedy nie można skorzystać z roweru, do korzystania z rozwiązań miejskich – dodaje włodarz Stalowej Woli.

Prezydent zwraca jednak uwagę, że z punktu widzenia takiego miasta jak Stalowa Wola ważne jest również tworzenie otoczenia całego powiatu czy sąsiednich miejscowości.

– My w tej chwili funkcjonujemy w ramach obszaru funkcjonalnego, w który wchodzą sąsiednie gminy. Razem z nimi tworzymy projekt unijny dotyczący transportu ekologicznego. Zakupujemy nie tylko 10 elektrycznych autobusów, ale również w każdej z miejscowości powstają centra przesiadkowe, przystanki autobusowe od razu połączone z przystankami rowerowymi. Do tego wszystkiego budowane są ścieżki rowerowe tak, aby między ośrodkami gminnymi tworzyć łańcuchy mobilności – mówi.

Stalowa Wola jako prężny ośrodek przemysłowy tworzy miejsca pracy dla sąsiednich miejscowości. Dlatego też istotne jest funkcjonowanie dobrego układu komunikacyjnego tak, aby tworzyć dobre warunki dojazdu dla kilkunastu tysięcy osób docierających do Stalowowolskiej Strefy Gospodarczej, czy to komunikacją publiczną, czy własnym rowerem przez ścieżki rowerowe, czy też systemem roweru miejskiego.

Relacja na żywo z konferencji: „Łańcuch elektromobilności – jak lepiej wykorzystać potencjał transportowy miasta poprzez właściwe zarządzanie polityką rowerową?”





Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@Morya
Miasto się rozwija wtedy, gdy dodatkowe usługi są finansowane z wyższych dochodów. Dochodów, nie kredytów.

~jasio

a gdzi dzisaja można kupic nantaniej mleko i chleb

~wiemy

Podsumowanie dnia, dzisiaj słabo 4 postyx6 = 24 Późno zacząłem. Szkoda ze podsumowania nie mozna zaliczyć bo by było 5 😢

~wiem

do sowa , nie myślałem że taki idiota jak ty takie wypociny wypoci, wybierz się na rynek i posłuchaj co mieszkańcy mówią o naszym PANU PREZYDENCIE L.N. To ci gwarantuję że się nawrócisz i będziesz same peony pisał o naszym PANU PREZYDENCIE L.N. Gdybyś do tych ludzi jedno złe słowo powiedział na temat obecnego PREZYDENTA ludzie by cię zlinczowali.

~jazda

~franek on jak Schetyna. Co chwilę zmienia zdanie smiech2

~Olo

nadbereżny znowu odjechał tym razem rowerem, nadbereżny zejdź na ziemię, nie bujaj w obłokach rzeczywistość skrzeczy a ty ciagle heepeningi

~Olo

~Morya a ty masz etat w urzędzie czy spółce miejskiej, jak tobie za to płacą? umiech

~Morya

Dzisiaj znowu wypłata dla plujących nienawiścią pod Metalowcem? Po wpisach wychodzi na to że tak.

Miasto się rozwija ale bydełko płatne będzie wypisywało głupoty i szczekało na prezydenta.

Wstyd. Ludzie bez honoru.

~jazda

Manekin ile dostajesz za trollowanie wszystkiego co zrobi prezydent. Była podwyżka z 6 zł na 10 zł za obrażanie. Ciebie nawet nie stać na rowery miejskie, to ujadasz w internecie.

cyklista

A ile jest dopłaty dla osób poruszajacych się po mieście zamiast smrodem to ekologiczne rowerkiem, może czas nad tym popracować.

cyklista

A ile jest dopłaty dla osób poruszajacych się po mieście zamiast smrodem to ekologiczne rowerkiem, może czas nad tym popracować.

cyklista

A ile jest dopłaty dla osób poruszajacych się po mieście zamiast smrodem to ekologiczne rowerkiem, może czas nad tym popracować.

~tylo

Skoro nie ma co innego do zaoferowania to urządza swoim schow. Wielkie odkrycie na miarę Kolumba, że w mieście ludzie poruszają się rowerami. Kolejną konferencję proszę zorganizować na temat jakże aktualny, poruszanie się niektórymi ulicami na pontonach, łódkach, kajakach czy rowerach wodnych z przystanią wodną obok SEZAMU! To także niezbędny srodek komunikacji miejskiej o której ze zwykłego zapomnienia(?) nie mowi wlodarz miasta. Ten facet nie może żyć, ani tym bardziej funkcjonowac gdy wokół niego nie ma fotoreporterów, kamer i innego sprzetu nagrywającego. Osoba prezydenta jest ewidentną totalną porażką czy komuś to się podoba czy też nie. Mowie jak jest!

~sowa

Do słabeto: Tak myślących jak Ty jest w naszym mieście coraz więcej i to daje nadzieję na zmiany. Wystarczy posłuchać o czym ludzie rozmawiają w kolejkach do lekarza, w sklepie, na placu zabaw , aby się o tym przekonać. Ludzie mądrzy i posiadający własne zadanie nie dają się nabrać na plewy, które osiągnięciami L.N. są zwane przez etatowych klakierów PiS-u.

~troll

Trolle to bardzo mądre i dobre duszki w przeciwieństwie do tych , którzy ujadając na ludzi myślących, używają ich w znaczeniu negatywnym.

~Prorok

@ Resor. Ponoć 6 zeta za wpis troll zarabia, tylko że to są tak chamskie wpisy, że nie zdziwię się jak skutek będzie odwrotny.

~Resor

Ile trollowi opozycja płacą za te oderwane od rzeczywistości komentarze, kłamstwa i manipulacje?

Totalna abstrakcja i żenada.

~Czesio

2600 zl dzienny koszt utrzymania systemu roweru miejskiego tez robi wrazenie. Trzeba miec łozmach. Ile by za to MZK kupil rowerow zeby glodni cudzesa mogli sobie pojezdzic zamiast na swoim. Ale wtedy firma wypozyczajaca z Poznania by nie zarobila...

~słabeto

Ha ha ha! Rowery, rowerowa mobilność, łańcuchy elektromobilności, masa krytyczna, centra przesiadkowe itp. itd. frazesy, tani lansik, ściema dla gawiedzi...To wszystko raczej - s ł a b e !

Ale jak się nie ma pomysłu na rozwój gospodarczy miasta, to się ciągle gada o rowerach, parkach wodnych, wodotryskach, festynach albo innych dodatkach...Niech ludzie widzą, że coś się dzieje...

Pytam, gdzie są obiecywani nowi inwestorzy i praca dla mieszkańców zwłaszcza dla kobiet? Miało to być, a nie ma! Czyżby czekano z tym (jak z wieloma tematami) na koniec 2018 r.? umiech S ł a b e to wszystko, oj słabe.

manukun

@terriva
Ale co takiego zostało niby wdrożone? Jazda na rowerze? Ścieżki rowerowe? Przecież to już było od dawna. Jak poniżej zauważono, rowerami jeździ się mieście bez konferencji prasowych, kolorowych obrazów i audycji.

Mieszkańcy płacą na rower miejski, chociaż korzysta niewielu. Nie lepiej wydać ten milion złotych na normalne stojaki dla rowerów? Kwota wystarczyłaby na wymianę wyrwikółek na porządne, U-kształtne rurki w całej Stalowej Woli.

~Terriva

A gdyby to tak inny wdrożył w mieście. Troll by nie trollował, wszystko by było cacy i pięknie. Naprawdę nie podoba się, nie korzystać. A nie wstawiać tu płatne 6 złotych za wpis trollowekie komenty pełne jadu, nienawiści

~obserwator

ludzie jeżdżą wiele lat. mają swoje rowery czy była moda czy nie. a ten konferencje i pogaduchy urządza na tematy oczywiste. ludzie jeździli, jeżdżą i będą jeździć bez względu na "mądrości" nadbereżnego. widać ma dużo czasu w tym urzędzie.

~VIVO

No szok, rowery mamy w mieście. I wkręcamy się w nie. Powinni to podać w główny wydaniu wiadomości. Lepszej propagandy nawet Hitler nie miał.

~WYBORCA

Co to widze troll płatny opozycji już uruchomiony... Żałosne to próby, chamstwo wyłazi z butów. Skąd u niego tyle jadu? Cała opozycja taka? No to dziękuję na chamów nie głosuję!

~Lekarz

Dla mnie liczy się to, że na dłuższą metę rower miejski to poprawa stanu zdrowia mieszkańców.

Chodzi mi zarówno o zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Badania pokazały, że przeznaczenie przynajmniej 20 minut dziennie na jazdę na rowerze ma znaczący pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne.

Pozdrawiam wszystkich rowerzystów! Jeździjcie na zdrowie!

~akuku

Akuratnie z tymi ściezkami co zbudował p. Nadbereżny to tylko mozna by pojeździć małym dzieciom na hulajnodze. Wyliczmy: kawałek ścieżki rowerowej i chodnika(jednostronnie) w II etapach(dwa lata) od Al. Jana Pawła II do Banku Spółdzielczego, także jednostronnie całą długość ul. Wojska Polskiego i w tym roku dwustronnie po kilkadziesiąt metrów w Al. Jana Pawła II i to wszystko. Śmiganie ścieżkami rowerowymi to zasługa pana Szlęzaka prezydenta na schwał. Pan Nadbereżny powinien przyjść kurs zarządzania u... p. SZLEZAKA! To co mu najlepiej wychodzi to zadłużanie miasta na niespotykana skalę! Nie na darmo przyklejona została mu latka "weksel dłużny"!

~mobilna

nic nowego nie wymyślono wszak 40 lat temu stalowa mobilna była kilka tysecy ludzi do huty dojechać wlasnie rowerami ci co dalejmieli pkp lub hutnicze autobusy lub piechotka

~Ania

Skąd w tych aktywistach PO tyle chamstwa, zawiści i nienawiści...?? Jak już oni nie są u władzy - to po nich choćby potop...? ! A ludzie chcą żyć, pracować i funkcjonować normalnie, nie ważna jaka opcja jest przy władzy.

~hehe

Lucuś ty sie do tańca z gwiazdami nadajesz, najlepiej z kolegą Macierewiczem lubi ziebrą a nie do władzy padalcu.

manukun

Nazywanie chodników drogami rowerowymi to jakaś farsa. Zamiast chwalić się systemem roweru miejskiego, może warto byłoby najpierw zrobić infrastrukturę z prawdziwego zdarzenia? Wtedy nie trzeba będzie reklamy, mieszkańcy sami przesiądą na rowery.