Kładka, kładka i po kładce

Image

Trwają ostatnie prace przy budowie poziomego przejścia przez tory. Wykonawca ma czas do końca maja na ukończenie zadania...

Na realizację tej inwestycji trzeba było czekać kilka lat. W końcu jednak udało się załatwić wszystkie formalności i po starej, zardzewiałej kładce nie ma już śladu. Poziome przejście przez tory jest dużą dogodnością dla mieszkańców.

- Przejście zostało odebrane przez zarządców kolejowych. Ten długo oczekiwany projekt został w końcu zrealizowany. Nie tylko poprawiliśmy kwestię codziennego życia mieszkańców i takiej praktyki pokonywania tych torów, poprawiło to również kwestię bezpieczeństwa. Wpłynęło to też na estetykę tego miejsca. W jakimś szerszym planie jest to etap modernizacji Placu Piłsudskiego, bo nowy plac będzie łączył się z tym przejściem- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Jak podkreśla włodarz Stalowej Woli poziome przejście przez tory ułatwi mieszkańcom dotarcie na teren targu, który również ma przejść modernizację. Miasto czeka na ocenę wniosku o dofinansowanie w tej sprawie.

Realizacja tej inwestycji została powierzona firmie z Lublina. Z budżetu miasta na ten cel poszło 1,5 mln zł. W najbliższych dniach będą wykonywane jeszcze ostatnie prace m.in. dotyczące uprzątnięcia terenu wokół poziomego przejścia. Zrobione zostanie też nowe ogrodzenie torów.

Przewiń do komentarzy










Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~aaaa

@~Rumcajs Czy ta polityczna wola, o której piszesz to aby poseł Webber?

~Rumcajs

Co do dworca w Rozwadowie:

Remont dworca jest przesądzony i zatwierdzony przez PKP S.A. Dworzec jest na liście 120 dworców do remontu w latach 2018 - 2019. To już jest przesądzone.

Jest na liście dworców do remontu na lata 2018 - 2019 i są na to pieniądze, wola polityczna obecnie rządzącej opcji i chęć równoległego do remontu linii Stalowa Wola Rozwadów - Lublin remontu dworca.

A co do linii kolejowej przez Leżajsk:

Jest wola polityczna do jej jak najszybszego remontu w ramach projektu zawartego w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia "Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk" wycenionego szacunkowo na 343 mln zł, mimo że jest na liście rezerwowej tego projektu.

Remont dworca w Rozwadowie jest jak najbardziej potrzebny między innymi dlatego, że przez CENTRUM Stalowej Woli są ujęte w planie transportowym Ministerstwa Infrastruktury i Budownitwa i od rozkładu 2020/2021 2 pary dziennie POŚPIESZNYCH od strony ZAMOŚCIA w kierunku WROCŁAWIA przez KRAKÓW i 2 pary dziennie od strony PRZEWORSKA.

Logicznym jest, że te 4 PARY POŚPIESZNYCH zatrzymają się też w Stalowej Woli Rozwadów. Zamość wymusił wręcz 2 pary dziennie POŚPIESZNYCH od strony ZAMOŚCIA w kierunku WROCŁAWIA przez KRAKÓW przez Stalową Wolę Centrum i tym samym Rozwadów.

~kkw

Miała być nowa kładka, nie będzie jej?!

~dwew

Ale guwno byla elegancka kladeczka a na tym to w zimie oblodzi i polowa babek sie pozabija

~wert

Bardzo ładny przejazd kolejowy, jest i sygnalizacja dla aut.

~edek

Nareszcie to miejsce wygląda po ludzku, lemingi da się da jak się chce pracować.

MrRopuch

@a_propos
Już jeden z przedmówców odpowiedział na Twoje argumenty.
W wielu miejscach, nie tylko w Polsce, widzialem bardzo dobrze funkcjonujące, czyste i bezpieczne tunele pod torowiskami. Poza tym, schodów źadnych nimi nie przemierzałem... Same łagodne łuki, właściwie dobrana nawierzchnia (śnieg, lód, spływająca woda, szpilki na obcasach, wózki z dziećmi itd itp.), żadnych żuli, śmieci, butelek itd. Czyli można. Więc proszę nie opowiadać bzdur.
Wszystko, co źle zrobione może być zagrożeniem, i wszystko zrobione właściwie może być udogodnieniem.

maszynista

Pociagow tyle tu jezdzi co nic,a buduja kladki.Prosze ekipe zatorza o usuniecie plotu w rejonie pijalni piwa.Nie bede tyle chodzil na około.

manukun

@Feniks
Kiedy widziałeś pociąg na ul. Skopenki?

~ccccc

od 11 czerwca zamiast staszica ma jeździć kochanowski

manukun

@podróbka Feniksa
Od kiedy Nowa Sól jest stolicą?

~ccccc

A po co tunel, skoro będą jeździć tylko towarowe i kilka kibli na dobę, linia jest do zaorania i pojedzie nią nic dalekobieźnego

manukun

@janek
Zapraszam zwiedzić dworzec Warszawa Wschodnia, która w czasie działania tunelu pod ul. Skopenki był zamieszkany przez szczury i bezdomnych. Po modernizacji, w tym założeniu monitoringu, problem przestał istnieć.

PKP PLK preferuje budowę tuneli tam, gdzie tylko to możliwe, zaś peerelowskie kładki nad torami są burzone. Przyczyn jest wiele, ale praktyczność takiego rozwiązania jest na pierwszym miejscu.

Polecam casus Nowej Soli, gdzie PKP samo sfinansuje budowę tunelu drogowego oraz pieszo-rowerowego. Warunkiem ze strony miasta jest przebudowa układu drogowego.

Jeśli to za mało - przykłady Dębicy, Sędziszowa, Łańcuta, Jarosławia, gdzie budowano nowe przejścia pod torowiskiem.

Polecam interesować się aktualnymi danymi, a nie archiwalnymi numerami "Socjalistycznego Tempa". Potem możemy zacząć dyskutować.

manukun

@a_propos
Od porządku w tunelu jest monitoring. Zaś dziś nikt nie buduje samych schodów do przejść podziemnych...

~a_propos

absolutnie w dzisiejszych czasach należy unikać podziemnych przejść,bo mieszkańcy są zbyt wygodni żeby pokonywać schody (poza tym na pewno byłoby tam nocne WC i qpa...śmieci)

~aaaa

problem niedługo się sam rozwiąże, bo ta linia jest na tzw "liście rezerwowej", czyli jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do zaorania, bo ważniejsza jest Kolbuszowa. Poczytajcie sobie tzw "plan transportowy" województwa podkarpackiego, kolejka na kosmodrom w Jasionce i Kolbuszowa, Kolbuszowa jeszcze raz Kolbuszowa, a cała reszta może iść do zaorania

manukun

@Adam
Spróbuj coś załatwić w PKP. Znalezienie odpowiedniej osoby zajmuje kilka lat.

@do Olo
Od początku pomysłu budowy przejścia w poziomie twierdziłem, że w centrum miasta przejście przez tory kolejowe powinno być bezkolizyjne. Pojawił się inwestor chcący zbudować centrum handlowe na dworcu autobusowym i tunel do placu Piłsudskiego. Dlaczego miasto blokuje tę budowę? Przecież zmiana planu zagospodarowania przestrzennego miasta trwa rok, działkę zakupiono kilka lat temu, a obecne władze rządzą od 2014.

MrRopuch

@Olo
No właśnie. Chcieli (w zasadzie wciąż chcą) inwestorzy zbudować tuż obok dom towarowy ze sklepami (celowo nie używam słowa "galeria", gdyż znaczy dla mnie zupełnie coś innego) wraz z dworcem autobusowym, przejściem podziemnym, a także potencjalną moźliwością połączenia całości wraz z w przyszłości możliwym zbudowanym niedaleko dworcem kolejowym. Niestety, inwestorzy nie są entuzjastami "dobrej zmiany", a partyjny naczelnik miasta nie jest entuzjastą udzielania pozwoleń dla ludzi spoza pisowskiej sitwy, stąd realizacja inwestycji jest wstrzymana. Ale przeinteligentny elektorat oraz grono wyznawców partyjnego naczelnika tego nie chce widzieć albo nie potrafi dostrzec.
A przejście poziome faktycznie jest na miarę obietnic PiS-u.

maszynista

To przejscie to porazka,bo dalej mlodziez musi chodzic przez tory nielegalnie,a to przejscie jest za drogie,Domagamy sie jeszcze trzech przejsc poziomych.

~Olo

gościu normalny jesteś? inwestycja na miarę pisu zamiast pasażu handlowego z przejściem podziemnym i nowoczesnych dworców mamy to co przygłupy wygłosowały

~Adam

A szrek przez 12 lat nie potrafił zrobić przejścia przez tory. Cały czas winna była kolej, on nie.