11 chętnych na budowę obwodnicy

Image

Jedenastu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl, o dł. około 15,3 km. Wszyscy zaoferowali: zrealizowanie inwestycji w 34 miesiące i 10-letni okres gwarancji.

Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm z Liderem Mostostal Warszawa S.A. oferując wykonanie zadania za kwotę 199 189 315,22 zł brutto. Najwyższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. - 288 471 360,62 zł brutto. Kolejnym etapem będzie badanie i ocena ofert. Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie na podstawie 3 kryteriów: ceny, terminu realizacji i okresu gwarancji jakości. Po wyborze najkorzystniejszej oferty całe postepowanie zostanie przekazane do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych celem kontroli uprzedniej. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcą.

Przypomnijmy, że w pierwszym etapie postępowania na zaprojektowanie oraz wybudowanie obwodnicy miasta Stalowej Woli i Niska złożonych zostało 19 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Złożone wnioski zweryfikowano pod kątem spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamieszczonych w ogłoszeniu o zamówieniu, m.in. pod kątem posiadanego potencjału, którego minimalny poziom określono w ogłoszeniu o zamówieniu. Zamawiający ocenił także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia w szczególności do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia. W drugim etapie postępowania przetargowego do złożenia ofert zaproszonych zostało 18 wykonawców.

Początek projektowanej obwodnicy zlokalizowany jest ciągu drogi krajowej w miejscu skrzyżowania ulic Podskarpowej i Chopina w miejscowości Stalowa Wola. Koniec zaś stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej DK77 w m. Przędzel przed węzłem "Rudnik", stanowiącym połączenie projektowanej obwodnicy z drogą ekspresową S19 (docelowo po wybudowaniu drogi ekspresowej - włączenie do węzła „Rudnik”).

Inwestycja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na początek 2019r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2021 r.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~piket

a ty Staszek za kogo robisz???? nasuwa się brzydkie słowo więc po pierwsze nie użyję go na forum a po drugie szkoda zniżać się do twojego prostacko-pisowskiego poziomu. umiech

~Jurek

Otwory też tak chętnie udostepniasz jak swój cennu czas i "intelekt"? Jak widać po niektorych z doniesień medialnych, to również ścieżka do zawrotnej "kariery"

~staszek

do linijka, analfabeto jak zwykle robisz za durnia , jesteś typowym pożytecznym idiotą.

~Linijka

@piket

Myslisz ze w Wałszawie czytaja te jego bzdety? ☺

Cos sie mi wydaje ze nie zdazy przeskoczyc do stolicy zanim ten pisowski okret zatonie tu na podkarpackiej prowincji. W cv zostana tylko piekne zdjecia i wspomnienia z dzialnosci ogolnej ☺

manukun

@stach czy inny działacz partyjny
Twoje kompromitacje są zabawne...
Szlęzak: 72 mln - 10 mln za Rzegockiego daje 62 mln przez 12 lat
Nadbereżny: 128 mln - 72 mln daje 56 mln przez 4 lata
To daje skalę marnotrawienia pieniądzy zarówno przez jednego, jak i drugiego prezydenta. Pierwszy wtopił na inkubatorze, drugi utonie na "stadionie" i przejedzeniu pieniędzy na projekty robione tylko po to, żeby pochwalić się zdobytą dotacją.

Wytłumacz mi, jak to jest, że 62 mln kredytu Szlęzaka to niewiarygodne (to się pisze łącznie) pieniądze, a planowane 56 mln Nadbereżnego - już nie. W dodatku w 3x krótszym czasie.

Pracownicy zawsze będą narzekać na pracodawcę, bo wymaga porządku, pilnuje dyscypliny i zwalnia niepotrzebnych ludzi. W 2008 strażnicy miejscy płakali w mediach i wytaczali procesy prezydentowi. Mimo to zyskał uznanie, sprawy zostały umorzone, a miasto zyskało dodatkowy milion złotych do wykorzystania.

Czekam na 2018 rok, żeby móc porównać wzrost dochodów majątkowych miasta oraz wysokość podatków lokalnych. Obawiam się, że wzrost wyniknie tylko z powodu wzrostu stawek podatku. Czyli do 2028 będziemy płacić za fanaberie świty Nadbereżnego

Oczywiście piszesz jak zwykła MIERNOTA PARTYJNA. Dla Ciebie głównym powodem zadowolenia jest ŁOMOT WYBORCZY I DOPCHANIE SIĘ KORYTA! JESTEŚ GORSZY, NIŻ OSZUŚCI I ZŁODZIEJE Z PO, SLD, N. czy innych pochodnych okrągłego stołu. Niedopuszczalne dla Ciebie jest chwalenie Szlęzaka jako gospodarza, pomimo licznych pozytywnych opinii.

~piket

to jesteś w końcu stach czy Staszek??? umiecha tak na poważnie to uważaj bo popuścisz sobie w gatki od tej napinki chyba, że walczysz o stołeczek i musisz się wykazać. umiech

~stach

do piket, lemingu czy ty chcesz powrotu teoretycznego państwa z powrotem. Piszesz że coraz więcej ludzi widzi co PIS jest warty, masz rację widać to szczególnie na ostatnich marszach szKODników. Nie masz pojęcia o polityce a próbujesz uprawiać chorą propagandę, już za 2 lata dostaniecie taki łomot że peło i nowoczesna zniknie z polskiej polityki.

~piket

Stanisławie, Staszku, pisowski czopku. coraz więcej ludzi widzi brak kompetencji w zarządzaniu miastem (i chwała im za to), a ty dalej z uporem maniaka próbujesz zakrzyczeć prawdę. powiem ci, że nie uda ci się to. coraz więcej ludzi otwiera oczy i widzi co jesteście warci razem z waszymi pustymi frazesami jakie wylewacie z waszych ust.

~staszek

do dawid, nie baranie to SZLĘZAK zadłużył nasze miasto na nie wiarygodne pieniądze a w sumie nic przez 12 lat dla miasta nie zrobił.Jakim był SZLĘZAK gospodarzem to idź do U.M. i porozmawiaj z pracownikami tego urzędu, włosy na głowie stają jak się słucha tych pracowników. Gdyby nie partia PIS to SZLĘZAK nigdy prezydentem naszego miasta by nie był i od tego trzeba zacząć ocenę byłego prezydenta. Szlęzak zmobilizował wszystkich lemingów z lewicy i liberałów bo wiedział że dostanie łomot a i tak ta mobilizacja okazała się wielką klęską. Żadnej demolki finansów nie mamy chyba że masz na myśli prawie 100 milionów długu jaki SZLĘZAK zostawił PANU PREZYDENTOWI SZANOWNEMU LUCJUSZOWI NADBEREŻNEMU.

~Dawid

Dlatego nie rozumie dlaczego zmieniono Szlezaka. Gosc byl specyficzny, ale byl dobrym gospodarzem. Jak mozna chciec zmieniac, jak nie ma na kogo? Pytanie do tych co uwazaja ze co jakis czas trzeba kogos zmienic.
Druga sprawa to ze wiekszosc zwolennikow Szlezaka nie poszla do wyborow bo im sie nie chcialo. Sadzac przy okazji ze i tak Szlezak wygra. Wiec mamy teraz demolke finansow miasta.

Kto te pisowskie dlugi bedzie splacal?

~123

" wszystko nadal jest kierowane przez byłych Ubeków, komunistów",-też uważam,że Kaczory i jego maciorawicze zasługują na to miano+szpiedzy cccp

marcoo

jaasne niech odpierd... taki sam bubel jak obecna obwodnica

manukun

Stasiu, walczyć trzeba z aktywem partyjnym Twojego pokroju, który będzie wciskał największe ciemnoty wyborcom, byleby głosy się zgadzały.

Demokratyczne wybory to oddanie władzy ugrupowaniom, które zostały pooparcie raptem 1/5 uprawnionych do głosowania? To jest dyktatura, nie demokracja.

~stasiu

do edek, jeżeli leming nie wie jak się pisze słowo prezydent i pisze płezydent to czy to nie jest analfabeta? Kogo ty lemingu próbujesz bronić trolli którzy obrażają najlepszych mieszkańców naszego miasta czy polityków wybranych w demokratycznych wyborach. Z prowokatorami trzeba walczyć z wszystkich sił bo to dziadostwo nigdy się nie skończy.

~edek

Ale pojdzie sie fotografowac przy przecinaniu wstazki na otwarciu, prawda stachu?

Czesto wytykasz analfabetyzm innym uczestnikom forum. Potwierdz wiec ile dokladnie lat chodzi sie do podstawowki.

manukun

@staszek, aktyw partyjny
Oczywiste, że most nie powstanie, bo miasto pod nierządem Nadbereżnego zrezygnowało z tych 150 mln. W zamian dostaniemy jakieś kilkumilionowe ochłapy na drugorzędne projekty.

Jakby Szlęzak nie podpisał tych papierów z GDDKiA, to byś jęczał, że nie słucha mieszkańców i nie dba o miasto. PRÓBOWANO zamiast obwodnicy w obecnym kształcie przenieść tranzyt na most na Sanie i S74 na jego drugim brzegu. Koszty projektu byłyby podobne,bo nie byłoby konieczności tylu drogich obiektów inżynieryjnych, z najdroższą estakadą obok elektrociepłowni. Niestety, perspektywy budowy S74 po 2040 nie napawały radością, a brak woli politycznej przyspieszenia projektu również
nie ułatwiał.
Sprawa obwodnicy ciągnie się latami z powodu opieszałości Niska. Koronnym tego dowodem jest utrata dofinansowania do budowy obwodnicy w 2004 roku. Przez kilka lat nie mogli się określić, którędy chcą wytrasować tę drogę. Na szczęście w Stalowej Woli szybko się zmobilizowano i pieniądze z oddziału GDDKiA w Nisku nie wróciły do centrali, lecz przekazano na inny projekt w regionie - obwodnicę Rozwadowa.

Myślę, że Niżanie, zwłaszcza mieszkający o centrum, będą zachwyceni z powodu przejeżdżających z i do obwodnicy ciężarówek z Nimetu
Może jednak użyj przeglądarki, zanim komuś wypomnisz braki.

Myślę, że mieszkańcy Poręb, Skarpy i Pława z niecierpliwością czekają na huk i spaliny ciężarówek dobiegający z dotychczasowych terenów rekreacyjnych. Ukształtowanie terenu jest jakie jest i nawet ekrany akustyczne nie załatwią sprawy. Podobnie zachwyceni będą właściciele działek, zarówno tych zlikwidowanych, jak i pozostałych tuż przy ruchliwej drodze. Nie wspomnę z litości o odcięciu miasta od terenów rekreacyjnych.

manukun

@Anabel
Ta koncepcja przez hutę upadła, bo droga miała na terenie Niska przebiegać obok domu jakiegoś ważniaka, więc pomysł upadł.

Wtedy powstał pomysł wykorzystania budowy S74 i połączyć miasto z ekspresówką nowym fragmentem drogi wojewódzkiej o okolicy Brandwicy. Niestety, pomysł upadł, bo zrezygnowano z budowy mostu na Sanie pomimo zarezerwowanych 150 mln w budżecie województwa podkarpackiego.

~allo

Jaga jak Kasandra wieszczy

~allo

Jaga jak Kasandra wieszczy

~Anabel

Obwodnica nie ma zadowalac ciebie zebys se 200 pojechal, wazne zeby tiry z miasta wyprowadzic. Fakt ze lokalizacja nie jest trafiona. Pierwsza wersja Szlezaka byla najlepsza (przez hute), ale Nisko podnioslo wtedy larum ze ptaszki i natury dwa tysiace maja po trasie.

~tiki

to nie obwodnica tylko Poniatowskiego 'bis'
szkoda tego terenu - nikt nie będzie zadowolony - ani mieszkańcy ani kierowcy.

~tiki

to nie obwodnica tylko Poniatowskiego 'bis'
szkoda tego terenu - nikt nie będzie zadowolony - ani mieszkańcy ani kierowcy.

~jaga

czym tu się zachwycać? Kto normalny oddziela miasto od rzeki drogą szybkiego ruchu. Bloki na skarpie zjadą w dół (drgania), działki zostaną zniszczone. Oaza ciszy i spokoju zmieni się w koszmar.

~arek

obwodnica pójdzie po najżyźniejszych ziemiach niżańskich nad Sanem,ale cieszę się,bo mimo że stracę pole na którym do ubiegłego roku miałem i pszenicę i ziemniaki to przynajmniej nie będę się wkurzał na cwaniaków z koła łowieckiego, którym ja karmiłem dziki ziemniakami a oni nastawiali ambon i sobie od czasu do czasu polowali.

~stefek pijok

Witam,

oferuję 1000,00 zł+ gotóweczką za informację gdzie mogę spotkać byłego huciaka " Januszka ". Nie owijając w bawełnę zły to człowiek jest i musi dostać karnego wpierdola. Czekam na info.

manukun

@olek czy inny wazeliniarz
A ta obwodnica potrzebna w tym kształcie? Komu? Hałas z Alei przeniesie się na Poręby, Skarpę i całe błonia. A raczej ich resztki. Bo przez sam środek terenów rekreacyjnych przebiegnie autostrada. Genialny pomysł. Tak samo jak odcięcie najlepszych terenów rekreacyjnych od osiedli mieszkaniowych.

Jak Szlęzak chciał zorganizować przejazd dla tranzytu przez San nowym śladem drogi wojewódzkiej i dalej S74 do Zarzecza, to się śmiałeś. Koszt byłby większy, ale korzyści - jeszcze większe. Po drugiej stronie Sanu jest mnóstwo miejsca na taką drogę. Bez zabudowy i kolizji z tak dużą ilością infrastruktury. Przede wszystkim - z dala od terenów mieszkalnych. Kluczowe jest także ukształtowanie terenu. Nikt się nie łudzi, że ekrany akustyczne zasłonią bloki przed hałasem z drogi leżącej u podnóża wzniesienia. Niech tylko działkowcy oraz mieszkańcy osiedla Skarpa, Pławo i Poręby poczują tę dobroć obwodnicy pod nosem. Niestety, przy obecnym tempie prac jeszcze kilka kadencji minie zanim pojedziemy tą obwodnicą. W tym czasie pomysłodawcy będą siedzieć mną wygodnych posadach gdzie indziej, a szary człowiek będzie cierpiał. Wszystko w imię interesu partyjnego.

~Grigorij

Jestes blaznem edku i nawet koledzy sie za plecami z ciebie smieja ☺

~olek

do jan nie ośmieszaj się bo gdyby prezydentem dalej był SZLĘZAK to ta obwodnica nigdy by nie powstała. Zastanawiam się czy ty wiesz dlaczego by nie powstała, wiem że nie wiesz więc ci powiem. Naszym województwem rządzi PIS a SZLĘZAK nie szanował PISu więc jak Kuba BOGU tak BÓG Kubie. Szlęzak to był najgorszy prezydent w historii naszego miasta, pamiętaj o tym i nie rób z siebie idioty.

~jan

do STW, zwracam honor, faktycznie nie można sobie wszystkiego przypisywać. Tu słowa uznania dla Szlęzaka bo to jego działanie było i dzięki niemu pojedziemy w końcu normalną obwodnicą.

~STW

CYTAT
wszystko ci się pomyliło SZLĘZAK z budową tej obwodnicy był tak nie skuteczny jak malutkie dziecko z


Temat obwodnicy śledziłem na bieżąco właściwie od czasów budowy istniejącej części. Obwodnica jest droga krajową i to GDDKiA podejmuje tu decyzje, jest to instytucja polityczna i ich plany zmieniały się właściwie co wybory (a dokładnie plany pojawiały się przed wyborami a znikały po wyborach). Jedyną rzeczą którą mógł zrobić Szlęzak, to zbudować to z pieniędzy miasta z dofinansowaniem unijnym. Natomiast dofinansowanie procentowo byłoby niewielkie, po drugie Nisko nie miałoby pieniędzy żeby sfinansować swoją część obwodnicy, a po trzecie (i najważniejsze) budżet miasta nie jest z gumy. Miasto ma swoje wydatki, a pieniądze włożone w budowę obwodnicy NIE ZWRÓCĄ się miastu. Z obwodnicy miasto nie będzie miało dodatkowych dochodów, co gorsza będzie miało dochodów mniej (stacje paliw, sklepy) i mniej miejsc pracy. Jak ktoś ma możliwość szybkiej jazdy obwodnicą to tam wjeżdża i nie zatrzyma się w mieście. Dlatego wyłożenie czteroletnich wydatków na inwestycje tylko na obwodnicę którą powinien zbudować właściciel (GDDKiA) byłoby skończonym idiotyzmem.

Pierwsza REALNA szansa na zrobienie tej obwodnicy pojawiła się wraz z rozpoczęciem prac nad S19 Lublin-Reszów. Szlęzak mówił, że nie jest zadowolony z tego, że część "niżańska" inwestycji będzie jednopasmowa, ale zgodzi się na to bo inaczej ta obwodnica nie powstanie nigdy. Porozumienie zostało podpisane we wrześniu 2014 roku. Po wyborach samorządowych i parlamentarnych (wygranych przez PiS) jest to kontynuowane, nie licząc pewnych poślizgów przy ogłaszaniu przetargów na s19.

Artykuł był na SM (30 września 2014):

CYTAT
Od ubiegłego roku na podstawie trójstronnej umowy między gminą Stalowa Wola, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz biurem projektów TRAKT Katowice opracowywana jest koncepcja programowa budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska.
(...)
W piątek prezydent miasta podpisał z GDDKiA porozumienie w sprawie przebiegu obwodnicy. Włodarz nie jest do końca zadowolony z tego, co zostało ustalone. Jak podkreślił, zawarty został tylko częściowy kompromis. W porozumieniu widać przede wszystkim efekt dyktatu ze strony GDDKiA. Miasto w wielu znaczących dla Stalowej Woli kwestiach nie miało w zasadzie za wiele do powiedzenia.

- Gdybyśmy chcieli obstawiać przy tej koncepcji obwodnicy, która jeszcze funkcjonowała powiedzmy sobie rok temu, to na realizację jej przed rokiem 2020 nie było najmniejszych szans. Pojawił się pewien pomysł i tutaj lekki ukłon w stronę pana ministra Rynasiewicza, żeby obwodnicę Salowej Woli i Niska „ożenić” z budową trasy S19, żeby ta obwodnica stała się częścią tej trasy. Ta koncepcja została zaakceptowana w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, no i pod tą koncepcję trzeba było przykroić projekt obwodnicy– mówi Andrzej Szlęzak.


@jan powinieneś pamiętać, bo nawet krytykowałeś Szlęzaka pod tym artykułem:

CYTAT
te działania potwierdzają jedynie, że kasa miejska jest pusta jak bęben i na każdą, każdą inwestycję potrzebujemy kredytu a później kolejnego kredytu by spłacić poprzedni... ot gospodarność.


A co mamy teraz?

CYTAT
Problem jest taki, że nikt nikogo nie rozlicza z tych wtop a następca grubaska jak zobaczy zadłużenie miasta i te wszystkie długoterminowe kredyty to się załamie.


To też ciekawe w odniesieniu do obecnego tempa zadłużania miasta.