Ruszają prace przy rozbiórce kładki

Image

Rozpoczynają się prace budowlane przy rozbiórce starej kładki przez tory. Na teren wjechał już sprzęt ciężki…

Przetarg związany z tą inwestycją został rozstrzygnięty jeszcze w ubiegłym roku. Za 1,5 mln zł firma z Lublina ma rozwiązać nasz wieloletni problem. Zniknie niewygodna w użytkowaniu wysoka kładka nad torami, a pojawi się przejście poziome.

Prace miały ruszyć 1 marca 2017 roku. Tak się jednak nie stało. Zadanie przesunęło się nieco w czasie. Zanim przystąpiono do dzieła, trzeba było zaprojektować roboty na czynnej linii kolejowej. W tym przypadku niezbędnym było opracowanie w uzgodnieniu i zatwierdzeniu przez Zakład Linii Kolejowych w Lublinie regulaminu tymczasowego prowadzenia ruchu pociągów na czas prowadzenia robót. Stosowny regulamin został spisany i zatwierdzony przez ZLK w Lublinie pod koniec listopada 2016 r. Na podstawie zatwierdzonego regulaminu i określonych w nim faz robót prowadzonych w zamknięciach torowych PRK EXPOL S.A. wystąpiło do Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie (z zachowaniem wymogu 105 dni przed terminem robót w zamknięciach) o udzielenie zamknięć torowych dla poszczególnych torów na p.o. Stalowa Wola Centrum. W listopadzie i grudniu 2016 r. pozyskano także z ZLK w Lublinie i PKP S.A. Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Krakowie niezbędne zgody na wejście w teren kolejowy.

Podczas robót zachowana będzie ciągłość ruchu kolejowego na przystanku osobowym Stalowa Wola Centrum. Poszczególne tory zamknięte będą od 16.03.2017r. do 23.04.2017r. W tym czasie zaplanowane zostały roboty związane z: korektą niwelety torów i ich podbiciem, zabudową płyt przejścia w poziomie szyn, skróceniem o 50m istniejącego peronu i demontażem istniejącej kładki dla pieszych. Demontaż samej kładki odbędzie się w 2 fazach: 18.04.2017- 20.04.2017- nad torem nr 1 i 41 i 21.04.2017- 23.04.2017- nad torem nr 2. Kładka zostanie wyłączona z ruchu pieszych na tydzień przed planowanym demontażem ze względu na konieczność przygotowania jej konstrukcji do rozbiórki. Całość inwestycji zostanie zakończona do dnia 30.05.2017 r.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~staszek

Do tytus. koczkodanie największe zadłużenie w naszym mieście to zrobił SZLĘZAK ,zostawił PANU PREZYDENTOWI L. N. prawie 100 milionów długu. Dlatego musimy się teraz męczyć bo przecież miasto ma limit zadłużania się, gdyby w latach kiedy administrował naszym miastem SZLĘZAK na jego miejscu był PAN PREZYDENT L. N. dzisiaj nasze miasto należało by do elity POLSKI.

~Tytus

Mam nadzieje ze na otwarciu beda tance, lasery i torcik. A prezydent LN powie nam jacy to jestesmy wielcy jako mieszkancy. Chcemy pochwal, nie dobrobytu!!!

~Tytus

Polska w ruinie wprowadzana jest w zastraszajacym tempie. Za prezydenta Szlęzaka miasto sie rozwijalo. Obecne sukcesy to rozebrany plot,rozbierana kladka, zaciagany kolejny kredyt na glupoty, a zadluzenie rosnie w zastraszajacym tempie...

Ktory to juz artykul o tym niebywalym "sukcesie"? Ile jeszcze czeka nas relacji na goraco z placu budowy nowej "inwestycji" w postaci ulozenia 4 plyt betonowych pomiedzy torami i odkreceniu jednego przesla plotka rozgradzajacego obie strony?

~abra

umiech

~abra

@news

Państwo Kołkowie złożyli niedawno wniosek o zmianę w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w celu możliwości budowy galerii z PKS jako KILKUPIĘTROWEJ. Nie podawaj więc błędnej informacji.

~news

nie bedziecie miec w Stalowej Woli pietrowej galerii handlowej z dworcem pks

anex

cdn.."Rynek zdecydowano przenieść do Rozwadowa." GENIALNE podsumowanie ostatnich wydarzeń w Stalowej Woli :-)

~Rumcajs

Wyburzenie kładki i poziome przejście przez tory, a do tego za parę lat kilkupiętrowa, a nie parterowa galeria w połączeniu z dworcem PKS po to, żeby ożywić też transport publiczny m.in. kolejowy. Na szczęście galeria będzie kilkupiętrowa.

To da impuls do zwiększenia np. z obecnych 4 par do minimum 8 par dziennie a najlepiej do 12 - 16 par dziennie kolejowych połączeń regionalnych z Rozwadowa do Przeworska.

W bogatych krajach i nawet w polskich większych miastach, które mają linię kolejową przecinającą miasto na pół buduje się dworce PKS i PKP w połączeniu z galeriami handlowymi.

Całe osiedla buduje się na terenach przy torach kolejowych w celu pobudzenia ekologicznego pasażerskiego transportu kolejowego.

Firmy lokują swoją działalność przy liniach kolejowych.

Gdyby do tego zrewitalizowany Plac Piłsudskiego był połączony z tą galerią jak na billboardzie, który stoi przy Metalowcu i przedstawia projekt studentów Politechniki Lubelskiej i Krakowskiej, według którego bylyby 3 przejścia podziemne z Placu Piłsudskiego do tej galerii, to byłoby super.

cdn..

Rynek zdecydowano przenieść do Rozwadowa. To przejście to tymczasowe rozwiązanie, ale pozwoliło na ukrócenie peronu od tej strony.

~właśnie

Na stacji PKP Brzeszcze Jawiszowice od połowy grudnia zatrzymuje się międzynarodowy pociąg relacji Kraków–Bohumin/Czechy z wagonami do Pragi, Wiednia i Budapesztu. Gosiewski zafundował 10 tysięcznej Włoszczowej peron i postój ekspresów , to dlaczego Szydło dla swoich 11-tysięcznych Brzeszcz miała być mniej łaskawa. W ogóle postuluje postój ekspresów w każdej dziurze z której pochodzi poseł PIS. A co ??? Należy się za wydanie na świat takich wybitnych pajaców, a pasażerowie będą mogli kontemplować dokonania wybrańców suwerena.

~m23

A dlaczego nie mogłą by być taka kładka okrągła jak w Rzeszowie wraz z windą-ekstra architektura. A nie jakieś przejście przez tory.Przecież to prawie CENTRUM Stalowej Woli w końcu ,galerie ,dworzec, MDK itd.W pobliżu Park Miejski,Sąd ,Biblioteka.I TO JEST ŚCISŁE CENTRUM MIASTA. Bo tak w ogóle to w tym mieście nie ma Centrum Miasta.

~siwy

nareście!!!! prezydent ma mój głos w nastepnych wyborach za to

~kotek1

windy wprowadzić

maszynista

Ale mamy cyrk w naszej wsi.Kładka,a co jakby ja zostawic i niech stoi,komu ona przeszkadza?Takie przejscia poziome ludzie sami musieli zrobic przez wyrwanie płotu bo urzedasy maja gdzies ludzi.W latach 90 tych powinno powstac trzy przejscia poziome przez tory i do tej pory nie ma ani jednego oprocz tych nielegalnych.

~savsi

Minister sprawiedliwości Niemiec Heiko Maas przedstawił projekt ustawy przewidującej wysokie kary finansowe dla administratorów portali społecznościowych zwlekających z usuwaniem komentarzy nawołujących do nienawiści i nieprawdziwych wiadomości (fake news); przedstawicielom administratorów groziłyby grzywny do 5 mln euro, a koncernom jako osobom prawnym - do 50 mln euro.

~abc

Dopiero co czytałem, że kładka ma być rozebrana dopiero po budowie przejścia. I wszyscy mają teraz zaiwaniać pod policje albo na wiadukt?

Nacht

To ta kładka jeszcze stoi ?!
Mieli ją rozebrać w Marcu, a tu już Kwiecień idzie...

~batti

Minister sprawiedliwości Niemiec Heiko Maas przedstawił projekt ustawy przewidującej wysokie kary finansowe dla administratorów portali społecznościowych zwlekających z usuwaniem komentarzy nawołujących do nienawiści i nieprawdziwych wiadomości (fake news); przedstawicielom administratorów groziłyby grzywny do 5 mln euro, a koncernom jako osobom prawnym - do 50 mln euro.