Szybciej i lepiej z PKP?

Image

Z Lublina do Stalowej Woli pociągiem będzie jechało się szybciej i wygodniej. Wszystko to dzięki elektryfikacji linii kolejowych…

Podniesienie standardu podróży, skrócenie czasu przejazdu na trasach regionalnych i międzyregionalnych oraz polepszenie warunków dla przewozu towarów – to główne założenia modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej łączącej Lublin ze Stalową Wolą. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę, której realizacja znacząco poprawi infrastrukturę kolejową Magistrali Wschodniej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację i elektryfikację linii kolejowej pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą. Modernizowana linia wchodzi w skład Magistrali Wschodniej, która łączy kluczowe ciągi o charakterze międzynarodowym, umożliwiając lepszy dostęp regionów Polski Wschodniej do głównych korytarzy transportowych. Zelektryfikowana linia zapewni szybsze połączenie pomiędzy stolicami województw Polski Wschodniej: Olsztynem, Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem i Kielcami.

– Polska Wschodnia potrzebuje nowych inwestycji w infrastrukturę transportową. Dzięki modernizacji poprawi się jakość połączeń międzynarodowych oraz pomiędzy miastami wojewódzkimi, co wpłynie na lepszą dostępność transportową wschodnich województw. W rezultacie planowanych inwestycji zwiększy się konkurencyjność ekonomiczna regionów, co przełoży się na ich szybszy wzrost gospodarczy, a zarazem na poprawę jakości życia mieszkańców – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Elektryfikacja linii pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą stworzy nowe możliwości dla regionalnych i dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Wpłynie zarówno na lepszą obsługę ruchu m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa – Lublin – Dorohusk, jak i na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów.

- Przebudowa i elektryfikacja trasy wpłynie nie tylko na lepsze przewozy pasażerskie w regionie i między województwami, ale także na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance a elektrownią węglową w Połańcu, a także w kierunku wschodniej granicy – podkreśla Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Elektryczna kolej wygodniejsza i szybsza

Rezultatem modernizacji będzie skrócenie czasu podróży, m.in. w relacji Lublin - Stalowa Wola – Rzeszów o ok. 20 min., wzrost poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz zwiększenie dostępności linii dla ruchu towarowego.

– Podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h skróci czas przejazdu na 100 km trasie. Chcemy, aby pasażerowie mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować na trasie Rzeszów – Stalowa Wola – Lublin i dalej na trasie z Lublina do Warszawy. Wymiana torów oraz elektryfikacja linii stworzy nowe możliwości dla przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym i międzyregionalnym, podniesie standard podróży, wpłynie na wzrost bezpieczeństwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach oraz 20 przebudowanych stacji i przystanków to istotny efekt prac dla podróżujących koleją. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostosują też obiekty do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ponadto zadanie na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów obejmuje zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na 75 przejazdach kolejowo-drogowych. Podróże i przewóz ładunków usprawni remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Projekt jest największą inwestycją finansowaną w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jego całkowita wartość w Krajowym Programie Kolejowym to ponad 460 mln zł.

– Kolej na Podkarpaciu cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków kolejowych w Zaklikowie i Charzewicach mieszkańcy regionu zyskają lepszy dostęp do kolei. Elektryfikacja trasy pozwoli także na szybsze połączenia z Rzeszowa w kierunku Lublina – zaznacza Piotr Pilch, wicewojewoda podkarpacki.

Realizacja zadania przewiduje od lipca do grudnia 2017 r. na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce prace na jednym torze, a od grudnia 2017 do marca 2018 r. na sąsiednim.

Od marca 2018 r. do lipca 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują większy zakres prac wymagający całkowitego zamknięcia linii. W tym czasie będzie zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Rumcajs

@aaaa


Plany są w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia "Prace na linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk" na liście rezerwowej. Szacunkowa wartość projektu 343 mln zł.

~Rumcajs

Plany istnieją, ale czekają z powodu ich bycia na liście rezerwowej. JEDNAK POPATRZ NA PODANE PRZEZE MNIE OBECNE CZASY PRZEJAZDU WZGLĘDEM BUSÓW I AUTOBUSÓW. A i cena przejazdu o kilka złoty niższa szynobusem niż busem czy autobusem...

~aaaa

@~Rumcajs Są jakieś realne plany polepszenia parametrów tej linii pomimo bycia na liście rezerwowej?

~Rumcajs

@aaaa:

Do Leżajska autobus jedzie 1:17, a bus 1:05, a regionalny pociąg 55 minut. A co na to powiesz? Takie czasy przejazdu szynobusem mimo takich a nie innych parametrów tej linii kolejowej..., które polepszą się dzięki ogłoszonemu przetargowi na usuwanie "wąskiego gardła" w Nowej Sarzynie poprzez odbudowę drugiego mostu kolejowego, ponieważ teraz pociąg tam jedzie jednotorowo, bo po 1 moście zamiast dwutorowo po 2 mostach. A w przyszłości polepszenie parametrów tej linii mimo bycia tej linii na liście rezerwowej na pewno nastąpi.

I za każdym razem szynobus jest tańszy o parę zł od busa czy autobusu.

Jak widzisz, jest więc wielki potencjał dla regionalnych połączeń kolejowych z Rozwadowa do Przeworska, tym bardziej, że NA SZCZĘŚCIE linia kolejowa przechodzi przez centrum Rudnika, Sarzyny i Leżajska, a stacje kolejowe są tam w samym centrum oraz w perspektywie KILKUPIĘTROWEJ galerii Państwa Kołków stanowiącej kilkukrotnie poważniejszą konkurencję dla VIVO niż, gdyby była PARTEROWA, co da prędzej czy później impuls do współfinansowania razem z Urzędem Marszałkowskim przez gminy Stalowa Wola, Nisko, Rudnik nad Sanem, Nowa Sarzyna i Leżajsk wojewódzkich regionalnych przewozów kolejowych na swoim terenie, a co ułatwi przesiadkę w PRZEWORSKU na regionalne pociągi z Rzeszowa do PRZEMYŚLA, których już teraz jest 14 par dziennie.

~Rumcajs

@aaaa

Obecnie najszybszy autobus, a jest to PKS Tarnobrzeg jedzie do Przeworska 1 godzinę 57 minut. I co Ty na to?

Mimo że regionalny pociąg ze Stalowej Woli Centrum do Przeworska jedzie od 1:30 do 1:33 z powodu nienajlepszej linii, to o tak jest to 25 minut krócej niż autobusem. I co Ty na to?

~aaaa

@~Rumcajs 70 km w 1,5 h czyli średnia prędkość 46,6 km/h, akurat ktoś będzie takim dziadostwem trasował pociągi

~aaaa

@~Rumcajs kogo interesują przewozy towarowe, chyba tylko tzw mikoli stojących przy torach z kamerami i filmujących pociąg, a towarowe dużej szybkości nie potrzebują, zdziadziała linia, na której nie przewiduje się żadnych remontów dla towarowych wystarczy

~Rumcajs

@aaa

Mam na myśli, że będą czynione starania i dojdzie do spotkania wójtów, burmistrzów, prezydenta i marszałka w kwestii współfinansowania razem z Urzędem Marszałkowskim przez gminy i powiaty Stalowa Wola, Nisko, Rudnik nad Sanem, Nowa Sarzyna i Leżajsk wojewódzkich regionalnych przewozów kolejowych na swoim terenie, do czego da impuls m.in. KILKUPIĘTROWA galeria Państwa Kołków.

A to ułatwi przesiadkę w PRZEWORSKU na regionalne pociągi z Rzeszowa do PRZEMYŚLA

~Rumcajs

A linia przez Leżajsk będzie nadal używana i to mocno szczególnie w przewozach towarowych. Już teraz jest ogłoszony przetarg na usuwanie "wąskiego gardła" w Nowej Sarzynie poprzez odbudowę drugiego mostu kolejowego, ponieważ teraz pociąg tam jedzie jednotorowo, bo po 1 moście zamiast dwutorowo po 2 mostach.

~Rumcajs

@aaaa

Myślenie jest realne, ponieważ galeria Państwa Kołków KILKUPIĘTROWA stanowiąca kilkukrotnie poważniejszą konkurencję dla VIVO niż, gdyby była PARTEROWA, da prędzej czy później impuls do współfinansowania razem z Urzędem Marszałkowskim przez gminy Stalowa Wola, Nisko, Rudnik nad Sanem, Nowa Sarzyna i Leżajsk wojewódzkich regionalnych przewozów kolejowych na swoim terenie. Zobaczysz, ponieważ będą czynione działania w tym kierunku po jej wybudowaniu.

~Rumcajs

@aaaa

PRZYPOMINAM, że w ewentualnej kasie kolejowej w galerii Państwa Kołków, będzie możną kupić bilety również na pociągi pośpieszne z Charzewic.

~aaaa

@~Rumcajs nikt nie będzie trasował dalekobieżnych linią, która jest w takim stanie, że przejazd 70 km zajmuje godzinę 20 minut, tu dochodzi jeszcze aspekt propagandowy, pokazać na co poszło z budżetu 200 mln na remont linii przez Krzaklewo

~aaaa

~Rumcajs zacznij pisać o realnych rzeczach, przestań bujać w obłokach, patrz realnie na realia województwa podkarpackiego, w wakacje ma kursować weekendowy pociąg do Sandomierza jadący ma się rozumieć przez Krzaklewo, w zeszłym roku scyzoryki sobie przypomnieli, że Sandomierz leży przy torach i zrobili to samo. I to wszystko. Zacznij myśleć realnie, akurat do galerii będzie ktoś pociągiem jeździł, a dla 4 par dalekobieżnych - o ile będą jeździć i 4-5 par lokalnych nikt nie będzie urządzał poczekalni i kasy biletowej

~Rumcajs

@aaaa

Rozejrzyj się po Polsce, jaka jest ostatnio praktyka w coraz większej liczbie wojewódzkich przewozów kolejowych, czyli kto oprócz Marszałka Województwa finansuje wojewódzkie przewozy kolejowe. Gminy i Powiaty, przez które przebiega linia kolejowa. I nie dziw się, że i u nas z czasem tak będzie, a galeria Państwa Kołków i całe szczęście, że KILKUPIĘTROWA stanowiąca kilkukrotnie poważniejszą konkurencję dla VIVO niż, gdyby była PARTEROWA, da prędzej czy później impuls do współfinansowania razem z Urzędem Marszałkowskim przez gminy Stalowa Wola, Nisko, Rudnik nad Sanem, Nowa Sarzyna i Leżajsk wojewódzkich regionalnych przewozów kolejowych na swoim terenie.

POCZYTAJ, jak to się robi ostatnio w Polsce. Właśnie tak, jak napisałem u góry. A galeria Państwa Kołków i całe szczęście, że KILKUPIĘTROWA stanowiąca kilkukrotnie poważniejszą konkurencję dla VIVO niż, gdyby była PARTEROWA, da prędzej czy później impuls DO TAKICH DZIAŁAŃ. Tym bardziej, że linia kolejowa przez Leżajsk przebiega przez centrum Rudnika, Sarzyny i Leżajska, a nie gdzieś poza tymi mejscowościami.

A to ułatwi przesiadkę w PRZEWORSKU na regionalne pociągi z Rzeszowa do PRZEMYŚLA.

~Rumcajs

@aaaa


NOWY PRZYSTANEK dla autobusów miejskich W CHARZEWICACH BĘDZIE PRZY SAMYM PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM między Rozwadowem a Agatówką, przy którym ma być już zakontraktowany i w myśl kontraktu za 2 lata wybudowany PERON Z PRZYSTANKIEM DLA POCIĄGÓW POŚPIESZNYCH, gdzie kursuje np. miejski autobus nr 4 z Niska do Agatówki, a niedługo do Zaleszan zgodnie z aktualnie wdrażanym programem MOF.

A kursów miejskich autobusów w stronę Agatówki i Zaleszan będzie dużo więcej niż teraz do Agatówki, więc nie trzeba będzie długo czekać na pociąg pośpieszny przy peronie czy na autobus miejski po przyjeździe pociągu pośpiesznego.

LICZBA KURSÓW MIEJSKICH AUTOBUSÓW z Niska do Zaleszan będzie DUŻO większa niż obecnie z Niska do Agatówki, czyli będzie ŚREDNIO CO PÓŁ GODZIN.

CZYLI NOWY PRZYSTANEK KOLEJOWY W CHARZEWICACH TO NIE BĘDZIE PILCHÓW BIS, ale rewelacyjnie skomunikowany z miejskimi autobusami, czego nie można powiedzieć o Pilchowie.

~aaaa

@mokasyn
"Gdzie w Charzewicach może być przystanek kolejowy?" Na zadupiu w szczeym polu lub na łąkach, taki Pilchów bis, czyli kpina z potencjalnych pasażerów, chore marzenie Ślęzaka

~aaaa

@~Rumcajs te dwie pary dalekobieżnych są tylko zapisem w napisanym w ministerstwie planie transportowym, który jest tyle wart co papier, na którym został napisany, do 2020 roku kilka razy zdąży się zmienić minister i zostanie nowy plan napisany. Aż 2 pary, ile to trzeba brukselskich pieniędzy by wrócić do tego co było w PRL, to przypomina aluzję z szafą, która była cały dzień przestawiana, a w końcu się okazało, że ma stać tam, gdzie stała. Ciekawe, czy będą przez Leżajsk trasowane dalekobieżne, jeśli nie remontowana linia zdziadzieje, tak jak już jest zdziadziała. A co do regionalnych, to kto je będzie finansował? Marszałek? Dla niego jest ważniejszy kosmodrom w Jasionce, kolejka lotniskowa i Krzaklewo

~aaaa

@~Rumcajs te dwie pary dalekobieżnych są tylko zapisem w napisanym w ministerstwie planie transportowym, który jest tyle wart co papier, na którym został napisany, do 2020 roku kilka razy zdąży się zmienić minister i zostanie nowy plan napisany. Aż 2 pary, ile to trzeba brukselskich pieniędzy by wrócić do tego co było w PRL, to przypomina aluzję z szafą, która była cały dzień przestawiana, a w końcu się okazało, że ma stać tam, gdzie stała. Ciekawe, czy będą przez Leżajsk trasowane dalekobieżne, jeśli nie remontowana linia zdziadzieje, tak jak już jest zdziadziała. A co do regionalnych, to kto je będzie finansował? Marszałek? Dla niego jest ważniejszy kosmodrom w Jasionce, kolejka lotniskowa i Krzaklewo

~Rumcajs

@aaaa:

Linia przez Leżajsk będzie nadal używana i to mocno szczególnie w przewozach towarowych. Już teraz jest usuwane "wąskie gardło" w Nowej Sarzynie poprzez odbudowę drugiego mostu kolejowego, ponieważ teraz pociąg tam jedzie jednotorowo, bo po 1 moście zamiast dwutorowo po 2 mostach.

A w przewozach pasażerskich jest planowane:

Najwcześniej od rozkładu jazdy 2020/2021 2 pary pociągów pośpiesznych dziennie od strony Przeworska w kierunku Sandomierza. Więc te 2 pary pośpiesznych od strony Przeworska to jakby nie patrzeć linia przez Leżajsk.

Do tego na przystanku w Stalowa Wola Centrum i Stalowa Wola przy Biesiadzie zatrzymają się tak jak teraz pociągi regionalne ze STW Rozwadów do Przeworska i niektóre ze Stalowej Woli Południe do Rzeszowa i Lublina. Liczba tych regionalnych szczególnie do Przeworska wzrośnie ze względu m.in. na KILKUPIĘTROWĄ galerię połączoną z PKS, która swoim istnieniem wymusi impuls do zwiększenia liczby par pociągów regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska, co ułatwi przesiadkę w PRZEWORSKU na regionalne pociągi z Rzeszowa do PRZEMYŚLA.

~aaaa

@~Rumcajs chciałbym zobaczyć tych wielu, dużo lepiej było powalczyć o remont linii przez Leżajsk, o którą ktoś "bardzo się postarał" by znalazła się na tzw "liscie rezerwowej" czyli w praktyce do zaorania

~Rumcajs

@aaaa


Nie ciągle dokładnie to samo. Dodaje czasem parę WAŻNYCH zdań lub parę słów. umiech

~aaaa

~Rumcajs stosuje edycja kopiuj wklej bo ciągle pisze to samo

~Rumcajs

@aaaa

Pociągiem z Charzewic do Warszawy pojadą Ci, którzy nie chcąc lub nie mogąc pojechać swoim prywatnym autem będą mieli do wyboru: autobus i bus z Centrum Stalowej Woli jadące minimum 4 godziny BEZ TOALETY albo pociągiem i Z TOALETĄ jadącym z Rzeszowa przez Tarnobrzeg, Charzewice, Lublin w 3 godziny, a jeśli będzie jechała jednostka z 2 kabinami sterowniczymi typu jak obecne Dart lub Flirt, to w Lublinie wystarczy wtedy 10 minut na zmianę kierunku jazdy i czas z Charzewic do Warszawy Centralnej wyniesie ok. 2 godziny 45 minut!!!!

Do tego NOWY PRZYSTANEK dla autobusów miejskich W CHARZEWICACH BĘDZIE PRZY SAMYM PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM między Rozwadowem a Agatówką, przy którym ma być już zakontraktowany i w myśl kontraktu za 2 lata wybudowany PERON Z PRZYSTANKIEM DLA POCIĄGÓW POŚPIESZNYCH, gdzie kursuje np. miejski autobus nr 4 z Niska do Agatówki, a niedługo do Zaleszan zgodnie z aktualnie wdrażanym programem MOF.

A kursów miejskich autobusów w stronę Agatówki i Zaleszan będzie dużo więcej niż teraz do Agatówki, więc nie trzeba będzie długo czekać na pociąg pośpieszny przy peronie czy na autobus miejski po przyjeździe pociągu pośpiesznego. LICZBA KURSÓW MIEJSKICH AUTOBUSÓW z Niska do Zaleszan będzie DUŻO większa niż obecnie z Niska do Agatówki, czyli będzie ŚREDNIO CO PÓŁ GODZIN.

DLATEGO WIELU WYBIERZE POCIĄG POŚPIESZNY Z CHARZEWIC.

~aaaa

@~Rumcajs jeżeli ktoś będzie korzystał z pociągów to raczej z tych jadących przez Centrum, o ile w ogóle będą, a nie tych przez Charzewice

~Rumcajs

Pociągiem z Charzewic do Warszawy pojadą Ci, którzy nie chcąc lub nie mogąc pojechać swoim prywatnym autem będą mieli do wyboru: autobus i bus z Centrum Stalowej Woli jadące minimum 4 godziny BEZ TOALETY albo pociągiem i Z TOALETĄ jadącym z Rzeszowa przez Tarnobrzeg, Charzewice, Lublin w 3 godziny, a jeśli będzie jechała jednostka z 2 kabinami sterowniczymi typu jak obecne Dart lub Flirt, to w Lublinie wystarczy wtedy 10 minut na zmianę kierunku jazdy i czas z Charzewic do Warszawy Centralnej wyniesie ok. 2 godziny 45 minut!!!!


Takie mają być czasy przejazdu po remontach odcinków kolejowych Stalowa Wola Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa czyli najwcześniej w rozkładzie jazdy 2020/2021.


NALEŻY PAMIĘTAĆ, że pociągiem pojadą też osoby chcące pojechać bezpośrednio przez Warszawę dalej, np. do Szczecina PRZEZ POZNAŃ, do Piły przez Bydgoszcz oraz na Hel przez Gdańsk Osowę i Gdynię, bo takie są w planie, zresztą tak jak te, które teraz kursują. A do tego planowany jest też pośpieszny przez Lublin do Białegostoku i być może nawet dalej do Ełku i Olsztyna, ale w takiej relacji raczej z pominięciem Warszawy, żeby było szybciej do Białegostoku.

A przez CENTRUM Stalowej Woli są ujęte w planie najwcześniej od rozkładu jazdy 2020/2021 2 pary dziennie POŚPIESZNYCH od strony Zamościa w kierunku Krakowa i 2 pary dziennie od strony Przeworska w kierunku Sandomierza.

Do tego na przystanku w centrum zatrzymają się tak jak teraz pociągi regionalne ze STW Rozwadów do Przeworska i niektóre ze Stalowej Woli Południe do Rzeszowa i Lublina. Liczba tych regionalnych szczególnie do Przeworska wzrośnie ze względu m.in. na KILKUPIĘTROWĄ galerię połączoną z PKS, która swoim istnieniem wymusi impuls do zwiększenia liczby par pociągów regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska, co ułatwi przesiadkę w PRZEWORSKU na regionalne pociągi z Rzeszowa do PRZEMYŚLA.

~Rumcajs

@ccccc


Zachwalam niedługo budowany peron z przystankiem kolejowym w CHARZEWICACH, ponieważ do Charzewic pod sam przystanek kolejowy będzie duża liczba miejskich autobusów z Niska do Agatówki, a za niedługo do Zaleszan zgodnie z programem MOF i ta liczba kursów miejskich autobusów będzie większa niż obecnie z Niska do Agatówki, czyli będzie średnio co pół godziny, co spowoduje, że jeśli ktoś będzie chciał pojechać pośpiesznym pociągiem z Charzewic do Warszawy Centralnej, dokąd po remontach linii kolejowych Rozwadów - Lublin i Lublin - Warszawa BĘDZIE MOŻNA dojechać w 3 godziny, a nie jak teraz z Pilchowa do Warszawy w 4 godziny, to będzie mógł wygodnie pojechać miejskim autobusem relacji Nisko - Zaleszany za parę zł i potem w 3 godziny do Warszawy, a że ma być DZIENNIE minimum 4 pary pośpiesznych z Rzeszowa przez Charzewice, LUBLIN i DO WARSZAWY, a docelowo nawet 6 lub 7, z czego większość tych pośpiesznych pojedzie bezpośrednio przez Warszawę nawet dalej, np. do Szczecina, Piły przez Bydgoszcz oraz na Hel przez Gdańsk Osowę i Gdynię, to będzie SUPER.

Gdy będzie 6 lub 7 par pociągów pośpiesznych dziennie z Charzewic, to 1 na pewno planowany jest przez Lublin do Białegostoku i być może nawet do Ełku i Olsztyna, ale raczej wtedy z pominięciem Warszawy.

~Tomek

Ten rumcajs to chyba jakis praktykant z pkp. Zachwala pod roznymi nickamu tego trupa na szynach

~ccccc

co ten Rumcajs tak zachwala ten peron w szczerym polu, gdzie nie bezie nawet kibla toitoja, bo krzaki są blisko?

~zniesmaczony

Rumcajs: nie rozśmieszaj z tym dopasowaniem. Rzeczywistość się liczy a nie twoje marzenia senne.

~Rumcajs

@maszynista:

Kto Ci kazał iść pieszo z Pilchowa do Stalowej Woli? Mogłeś jechać 100 m dalej autobusem MZK z przystanku Pilchów Sklep. Pod większość pośpiesznych są dopasowane MZK z przystanku Pilchów Sklep i ze Stalowej Woli do Pilchowa.

Do Charzewic pod sam przystanek kolejowy będzie duża liczba miejskich autobusów z Niska do Agatówki, a za niedługo do Zaleszan i będzie większa niż obecnie z Niska do Agatówki, czyli będzie średnio co pół godziny.