Szybciej i lepiej z PKP?

Image

Z Lublina do Stalowej Woli pociągiem będzie jechało się szybciej i wygodniej. Wszystko to dzięki elektryfikacji linii kolejowych…

Podniesienie standardu podróży, skrócenie czasu przejazdu na trasach regionalnych i międzyregionalnych oraz polepszenie warunków dla przewozu towarów – to główne założenia modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej łączącej Lublin ze Stalową Wolą. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę, której realizacja znacząco poprawi infrastrukturę kolejową Magistrali Wschodniej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację i elektryfikację linii kolejowej pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą. Modernizowana linia wchodzi w skład Magistrali Wschodniej, która łączy kluczowe ciągi o charakterze międzynarodowym, umożliwiając lepszy dostęp regionów Polski Wschodniej do głównych korytarzy transportowych. Zelektryfikowana linia zapewni szybsze połączenie pomiędzy stolicami województw Polski Wschodniej: Olsztynem, Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem i Kielcami.

– Polska Wschodnia potrzebuje nowych inwestycji w infrastrukturę transportową. Dzięki modernizacji poprawi się jakość połączeń międzynarodowych oraz pomiędzy miastami wojewódzkimi, co wpłynie na lepszą dostępność transportową wschodnich województw. W rezultacie planowanych inwestycji zwiększy się konkurencyjność ekonomiczna regionów, co przełoży się na ich szybszy wzrost gospodarczy, a zarazem na poprawę jakości życia mieszkańców – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Elektryfikacja linii pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą stworzy nowe możliwości dla regionalnych i dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Wpłynie zarówno na lepszą obsługę ruchu m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa – Lublin – Dorohusk, jak i na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów.

- Przebudowa i elektryfikacja trasy wpłynie nie tylko na lepsze przewozy pasażerskie w regionie i między województwami, ale także na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance a elektrownią węglową w Połańcu, a także w kierunku wschodniej granicy – podkreśla Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Elektryczna kolej wygodniejsza i szybsza

Rezultatem modernizacji będzie skrócenie czasu podróży, m.in. w relacji Lublin - Stalowa Wola – Rzeszów o ok. 20 min., wzrost poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz zwiększenie dostępności linii dla ruchu towarowego.

– Podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h skróci czas przejazdu na 100 km trasie. Chcemy, aby pasażerowie mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować na trasie Rzeszów – Stalowa Wola – Lublin i dalej na trasie z Lublina do Warszawy. Wymiana torów oraz elektryfikacja linii stworzy nowe możliwości dla przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym i międzyregionalnym, podniesie standard podróży, wpłynie na wzrost bezpieczeństwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach oraz 20 przebudowanych stacji i przystanków to istotny efekt prac dla podróżujących koleją. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostosują też obiekty do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ponadto zadanie na odcinku Lublin - Stalowa Wola Rozwadów obejmuje zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na 75 przejazdach kolejowo-drogowych. Podróże i przewóz ładunków usprawni remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Projekt jest największą inwestycją finansowaną w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jego całkowita wartość w Krajowym Programie Kolejowym to ponad 460 mln zł.

– Kolej na Podkarpaciu cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków kolejowych w Zaklikowie i Charzewicach mieszkańcy regionu zyskają lepszy dostęp do kolei. Elektryfikacja trasy pozwoli także na szybsze połączenia z Rzeszowa w kierunku Lublina – zaznacza Piotr Pilch, wicewojewoda podkarpacki.

Realizacja zadania przewiduje od lipca do grudnia 2017 r. na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce prace na jednym torze, a od grudnia 2017 do marca 2018 r. na sąsiednim.

Od marca 2018 r. do lipca 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują większy zakres prac wymagający całkowitego zamknięcia linii. W tym czasie będzie zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Timix

Cos ci sie ten Krakow od Rzeszowa oddala.
Jazda autem to niezaleznosc, ale kazdy jezdzi czym chce. Tylko nadal nie widze zwiazku z brakiem chetnych na kolej u nas. Rzeszow ma wazniejsza linie kolejowa, a pompowanie kasy u nas na peryferiach mija sie z celem, bo wszedzie sie dostaniesz transportem kolowym. A przejazd pustej puchy przez miasto, zamula jedynie plynnosc poruszania sie calej reszty.
Jakbys lubial latac to wymagalbys aby nam aleje przebudowali na pas startowy, bo do Rzeszowa daleko?

manukun

@timix
Rzeczywiście, całodniowa jazda na drugi koniec kraju na zalanym baku to luksus. Luksusem jest konieczność prowadzenia samochodu i dzień wyjęty z życia.

Jeśli dla Ciebie kolej to walka o bilet za mniej niż dychę, to rzeczywiście masz pojęcie o temacie. To ja wolę już pomachać tym wszystkim Januszom w tedeikach na autostradzie, jadących 90 żeby wirów w baku nie robić. Po czym wrócić do pisania czy oglądania filmów.

~Timix

Nie kazdy jest tak szalony jak ty mariusz jak nie wszystkie maja wifi. A co jak trafisz na ten bez? Glonojad na szybie?

manukun

@timix
Zdecydowanie polecam zajrzeć na dworzec w Rzeszowie. Remont linii kolejowej do Krakowa jeszcze nie skończony, a już autobus może konkurować co najwyżej biletem za 1zł...

Ale nie zrozumie wygody jazdy pociągiem ktoś, dla kogo szczytem marzeń i luksusu jest stary passat w tedeiku.

Mariusz77

hahah...Twoje słowa tylko potwierdzają niewiedzę i zacofanie . W większości szynobusów jest darmowe WiFi więc nie muszę czytać gazet w wersji papierowej .

~Timix

Mariusz kolku, nie zapomnij pomachac nam z okien pociagu relacji Rzeszow - Sandomierz. Tylko uwazaj zeby ci przy zamachnieciu reka czapka konduktorska przypadkiem nie spadla ☺
Wez se tez jakas gazete bo sie zanudzisz tyle godzin sam jadac.

Mariusz77

Panowie, takiemu timexowi nie przetłumaczycie . On wie lepiej choć w dupie był i gówno widział więc szkoda czasu .
Od lipca będzie połączenie Rzeszów- Sandomierz, na początku tylko w weekendy ale potem ma być stałe połączenie . Oczywiście pnioki pokroju timexa i tak powiedzą że to fanaberia i strata pieniędzy .

Mariusz77

Panowie, takiemu timexowi nie przetłumaczycie . On wie lepiej choć w dupie był i gówno widział więc szkoda czasu .
Od lipca będzie połączenie Rzeszów- Sandomierz, na początku tylko w weekendy ale potem ma być stałe połączenie . Oczywiście pnioki pokroju timexa i tak powiedzą że to fanaberia i strata pieniędzy .

~Rumcajs

@Timix

POLECAM CI TAKI TEKST:

Kraje Europy Zachodniej od wielu lat stosują rozkład jazdy dla pociągów ale i autobusów, który jest cykliczny i posiadający regularny takt czasowy z dużą częstotliwością kursów oraz skomunikowania między różnymi środkami transportu publicznego.


TO JEST PODSTAWA SUKCESU w czasach, gdy wiele rodzin ma po 2 czy nawet 3 auta.

Niemiec pojedzie autobusem miejskim, który kursuje cyklicznie i w regularnym takcie z dużą częstotliwością kursów i dzieki temu dowiezie go pod dworzec kolejowy, a pociąg regionalny też kursuje cyklicznie i w takcie.

WYOBRAŻACIE SOBIE, że w Niemczech nawet pociągi regionalne i pośpieszne kursują w regularnym takcie? W zależności od gęstości zaludnienia między punktami A i B np. w takcie co godzinę albo co pół godziny?

SZOK, nie? Nie szok, ale komunikacja publiczna, która powoduje, że bogaci Niemcy mają średnio nie 600 aut na 1000 mieszkańców jak w Polsce, ale 350. Szok? Nie. Nowoczesne i mądre społeczeństwo, które wiedziało, jak należy urządzić komunikację publiczną, żeby zachęcała ona do 350 aut na 1000 mieszkańców...a nie jak w Polsce 600...

~Timix

Ruch pasazerski w Rzeszowie mnie nie obchodzi, bo to rzadne porownanie. To tak jakbys w Jezowym budowal dworzec jak w Lodzi Frabrycznej albo otwieral salon firmowy Cartiera. Stalowa nie potrzebuje pociagow, moze poza firmami na hucie. Wiekszosc mieszkancow ma wlasne auto, a jak nie ma to kupuje bilet na autobus albo busa.

wyborca

~Timix: Idź na dworzec w Rzeszowie to zobaczysz, ile ludzi jeździ pociągami. Polecam szczególnie w piątek.

~Timix

Dokladnie jak mariusz 77 pisze. Szynobusy nie jezdza puste, bo nie kupilismy jeszcze takiej technologii. Na posterunku zawsze trwa maszynista i konduktor. No chyba ze jest rozkaz dla pasazerow zeby pasc na podloge podczas przejazdu przez miasto ☺

Gdzie to wyborco zadaliscie mi swoje pytanie? Chyba ze zapomniales ze jestes przelogowany.

manukun

@Rumcajs
Wystarczy, że spieprzą marszrutyzację i już komunikacja będzie tylko imitacją dobrej jakości. Przy naszych talentach u władzy istnieje zbyt duże ryzyko, żeby być dziś pewnym dobrego wykonania tego projektu

~stego

Minister sprawiedliwości Niemiec Heiko Maas przedstawił projekt ustawy przewidującej wysokie kary finansowe dla administratorów portali społecznościowych zwlekających z usuwaniem komentarzy nawołujących do nienawiści i nieprawdziwych wiadomości (fake news); przedstawicielom administratorów groziłyby grzywny do 5 mln euro, a koncernom jako osobom prawnym - do 50 mln euro.

Mariusz77

Pewnie dawnoooo.... i stąd ta dogłębna "wiedza"
Autor powyższego artykułu powinien zmienić zdjęcie pociągu bo takie ( kible ) w naszej okolicy jeżdżą tylko na linii Rozwadów - Przemyśl a w kierunku Rzeszowa czy Lublina jeżdżą od dawna szynobusy . I zapewniam Was że nie jeżdżą puste tak jak to sugerują tutaj Ci którzy zatrzymali się na etapie takich kibli z powyższej fotki .

Mariusz77

Pewnie dawnoooo.... i stąd ta dogłębna "wiedza"
Autor powyższego artykułu powinien zmienić zdjęcie pociągu bo takie ( kible ) w naszej okolicy jeżdżą tylko na linii Rozwadów - Przemyśl a w kierunku Rzeszowa czy Lublina jeżdżą od dawna szynobusy . I zapewniam Was że nie jeżdżą puste tak jak to sugerują tutaj Ci którzy zatrzymali się na etapie takich kibli z powyższej fotki .

wyborca

Timix, zadaliśmy ci pytanie. Kiedy ostatnio jechałeś pociągiem i dokąd?

manukun

@właśnie
Wyśmiewany peron Gosiewskiego we Włoszczowie jest jednym z nielicznych w Polsce, którego koszty budowy się zwróciły. Co więcej, planuje się rozbudowę przystanku.

manukun

@Rumcajs
To dalej jest bełkot i pobożne życzenia jakiegoś mikola. W magistracie nie mogą sobie poradzić z organizacją stałego taktu komunikacji miejskiej, ba, nawet z psimi odchodami, a Ty śnisz o skomunikowaniu autobusów z pociągami. PKP nie rozumie, że jazda przez Krzaklewo powoduje utratę znacznej ilości pasażerów z Leżajska, Nowej Sarzyny, Rudnika, czy Niska. Tracą również mieszkańcy Przeworska, Jarosławia czy Przemyśla. Albo nie jedzie nic, albo naokoło przez Rzeszów. Lekko licząc, ćwierć miliona osób jest pozbawionych sprawnego transportu na rzecz politycznych wpływów i jazdy przez metropolie Kolbuszowa czy Nowa Dęba. Stalowa Wola ma przynajmniej resztki szans na przesiadkę gdzieś w polu na przedmieściach. Reszta jest nieistotna, pomimo tego, że wzdłuż Sanu mieszka więcej osób niż przy w/w metropoliach, przez które trasowane są pociągi.

Dobra jakość dla Stalowej Woli byłaby wtedy, gdyby zbudowano łącznik do Jasionki przez Raniżów albo Sokołów. Wtedy pociągi zatrzymywałyby się w centrum miasta i umożliwiły wygodny dojazd do lotniska dla terenów położonych na północ. Przede wszystkim pociągi zamiast 100 km miałyby do pokonania 60 km.

Tak się jednak nie stanie, bo konkurencja busiarzy nie miałaby szans. No i linia przez Krzaklewo stałaby się lokalnąlinią z Tarnobrzega do Rzeszowa. Za dużo polityków by na tym straciło, a nasze miasto za dużo zyskało

~właśnie

Na stacji PKP Brzeszcze Jawiszowice od połowy grudnia zatrzymuje się międzynarodowy pociąg relacji Kraków–Bohumin/Czechy z wagonami do Pragi, Wiednia i Budapesztu. Gosiewski zafundował 10 tysięcznej Włoszczowej peron i postój ekspresów , to dlaczego Szydło dla swoich 11-tysięcznych Brzeszcz miała być mniej łaskawa. W ogóle postuluje postój ekspresów w każdej dziurze z której pochodzi poseł PIS. A co ??? Należy się za wydanie na świat takich wybitnych pajaców, a pasażerowie będą mogli kontemplować dokonania wybrańców suwerena.

Mariusz77

timex..nie ośmieszaj się . Sam nic nie wiesz co można wywnioskować o Twoich "wypowiedziach"

~Timix

@mariusz 77
Stul jape blaznie. Goowno wiesz a sie wypowiadasz.

~aaaa

@~Rumcajs A dlaczego muszą jeździć koniecznie przez Krzaklewo? O tym decyduje polityka, pokazać na co poszło lekką ręką 200 mln

Mariusz77

CYTAT
Wara od stalowej z ta kupa zelastwa wozaca powietrze. Z pociagow mamy tylko halas i zamkniete przejazdy co utrudnia poruszanie sie po miescie samochodem. NIKT z tego nie korzysta i korzystac nie bedzie, po co reanimowac trupa?


Napisał idiota który korzystał z PKP kilka dziesięcioleci temu i nie wie jak jest .

~Timix

Wara od stalowej z ta kupa zelastwa wozaca powietrze. Z pociagow mamy tylko halas i zamkniete przejazdy co utrudnia poruszanie sie po miescie samochodem. NIKT z tego nie korzysta i korzystac nie bedzie, po co reanimowac trupa?

manukun

@Rumcajs
"tyle już napisano"...
Sam ciągle spamujesz o tym przystanku. Jakby była to jakaś nowa jakość - a to tylko pobożne życzenia jakiegoś mikola.

~aaaa

@~Rumcajs
"Plany istnieją, ale czekają z powodu ich bycia na liście rezerwowej." Plany czekają na Godota

~Rumcajs

@maszynista:

Maszynista, a nie wie, po co będzie budowany przystanek w Charzewicach? Wstyd, że Pan nie wie. Tyle już napisano po co ten przystanek w Charzewicach. Proszę, poczytać.

~Rumcajs

@maszynista:

Maszynista, a nie wie, po co będzie budowany przystanek w Charzewicach? Wstyd, że Pan nie wie. Tyle już napisano po co ten przystanek w Charzewicach. Proszę, poczytać.

maszynista

Na trasie do Lublina jezdzi szynobus,jest dosyc szybki,wiec elektryfikacja lini niewiele da.Wszystko jest z mysla o pociagach towarowych.Po co robic przystanek kolejowy w Charzewicach jak teraz mozna wysiasc w Centrum,tylko te polaczenia sa przewozow regionalnych.