Przed rozpoczęciem lata zniknie kładka

Image

Za kilka dni, 1 marca, rozpoczną się prace związane z rozbiórką kładki przez tory oraz budową poziomego przejścia. Roboty powinny potrwać dwa miesiące...

- 1 marca powinny rozpocząć się prace budowlane dotyczące rozbiórki starej kładki i budową przejścia przez tory pomiędzy Metalowcem a Halą Targową. Mamy nadzieję, że do końca maja zakończą się prace dotyczące wybudowania poziomego przejścia przez tory- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Przetarg związany z tą inwestycją został rozstrzygnięty w ubiegłym roku. Zadanie powierzono firmie z Lublina. Wykona je za 1,5 mln zł. Całość prac przeciąga się ze względu na to, że firmy kolejowe zarządzające infrastrukturą wymagają żeby minimum 102 dni przed rozpoczęciem robót budowlanych na obiekcie kolejowym wykonawca wystąpił i uzgodnił z kolejarzami zakres i sposób prowadzenia prac.

Budowa poziomego przejścia przez tory będzie realizowana w Stalowej Woli na 105,382 km linii kolejowej nr 68 relacji Lublin – Przeworsk. Teren stacji PKP zostanie skrócony o 50 metrów, zostanie wykonane dojście do przejścia dla pieszych. Planowana jest też przebudowa oświetlenia peronu, zostanie zainstalowane nagłośnienie oraz monitoring.

Za przejście ma odpowiadać dróżnik z ul. Popiełuszki. Będzie on na podstawie widoku z kamer decydować o tym, czy opuścić rogatki.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Będzie OK :)

Wyburzenie kładki i poziome przejście przez tory, a do tego za parę lat kilkupiętrowa, a nie parterowa galeria w połączeniu z dworcem PKS po to, żeby ożywić też transport publiczny m.in. kolejowy. To da impuls do zwiększenia np. z 4 par do minimum 8 par dziennie a najlepiej do 12 par dziennie kolejowych połączeń regionalnych z Rozwadowa do Przeworska. W bogatych krajach i nawet w polskich większych miastach, które mają linię kolejową przecinającą miasto na pół buduje się dworce PKS i PKP w połączeniu z galeriami handlowymi. Całe osiedla buduje się na terenach przy torach kolejowych w celu pobudzenia ekologicznego pasażerskiego transportu kolejowego. Firmy lokują swoją działalność przy liniach kolejowych. Tak to wygląda w mądrze zarządzanych krajach. Gdyby do tego zrewitalizowany Plac Piłsudskiego był połączony z tą galerią jak na billboardzie, który stoi przy Metalowcu i przedstawia projekt studentów Politechniki Lubelskiej i Krakowskiej, według którego bylyby 3 przejścia podziemne z Placu Piłsudskiego do tej galerii, to byłoby super...umiech

~stalowianka

I bardzo dobrze-nareszcie ktoś sie za to wziął-zardzewiała stanowiła zagrożenie dla ludzi i trzeba było troche wysiłku by ja przejsc co dla starszych ludzi było niezłym wyzwaniem.Brawo Panie Prezydencie-bardzo dobry pomysł!

Kocus

@emeryt
Powinno byc przejscie w okolicach szkoly im Kosciuszki, ale ten projekt zostal odrzucony, jak widać liczą się pieniądze z mandatów ;)

~emeryt

Zobaczcie co sie dziej przy szkole im Kosciuszki,Tam Sok i milicja organizuja łapanki i mandaty wala.Wedlug mnie powinno sie zrobic kolejowym biurokratom psikusa i rozgrodzic caly teren.Kazdy bedzie sobie chodzil tam gdzie mu pasuje.Mlodziez i tak nie bedzie korzystac z przejscia w miejscu kładki, bo po drugiej stronie torow nie ma chodnika do szkoly.Wiec urzedasy moga sobie budowac i wydawac kase,mlodziez i tak bedzie chodzic w miejscach zabronionych.

~1+1=2

Nigdy nie przeszkadzała mi ta kładka. Może jest utrudnieniem dla ludzi starszych, ale takich przeszkód dla nich w okolicy jest wiele. Jeśli to jedyny argument za jej likwidacją, no to chodzi o...?

manukun

@aaaa
Przecież tym odcinkiem ma kursować 2 połączenia dalekobieżne w ciągu najbliższych kilku lat. Przynajmniej tak mówią w ministerstwie.

Ważniejsze są przejazdy przez Krzaklewgo

~aaaa

odcinek Przeworsk - Rozwadów przeznaczony jest do likwidacji, nie pojedzie nim nic dalekobieżnego, bo ważniejszy jest Pilchów

~Xyz

Mi jej nie żal nienawidzilam z wózkiem przez nia wspinać się nieraz wolałam isc na około koło policji niż męczyć sie i wprowadzać wozekcna gore

MrRopuch

Jakoś szkoda mi tej kładki... Dziwny do niej sentyment mam. I to mimo tego, że kląć na nią w duchu mi się zdarzało. Gdy się człowiek dokądś śpieszył. Niechby sobie stała... Pordzewiała by sobie poprzez lata, trochę porozpadała i runęła sama, ze starości... Kiedyś. Tak jak stare, spróchniałe drzewa... :-)

kowalszef

1,5 miliona dać złomiarzom szlifierki i w 2 dni by nie było kładki i to za darmo a nie 3 miesiące

~witek53

Urzedasy lubia wydawac nie swoja kase.Po co burzyc kladke.Jest jedna wiec moze stac jako pamiatka epoki Gierka.Przejscie przez tory mozna zrobic obok,,nie musi byc idealnie w lini kładki.Chyba ze chodzi o zarobek dla firmy kogos z PIS?

~siwy

nareście!!!

~Abc

Właśnie..pisze się tylko o remoncie a czy będzie na ten czas jakieś przejście? Ludzie chodzą tedy do pracy i z pracy a przepisowe przejście jest pod policja...co jest dłuższym czasem dojścia do pracy czy szkoły z pks

Nacht

Z tym monitoringiem to dobry pomysł, bo tam po torach często walają się pijaki.

~pytacz

a jak od 1 marca ludzie beda chodzic? bedzie jakies prowizoryczne przejscie czy trzeba bedzie isc pod policje albo na wiadukt?