Przed rozpoczęciem lata zniknie kładka

Image

Za kilka dni, 1 marca, rozpoczną się prace związane z rozbiórką kładki przez tory oraz budową poziomego przejścia. Roboty powinny potrwać dwa miesiące...

- 1 marca powinny rozpocząć się prace budowlane dotyczące rozbiórki starej kładki i budową przejścia przez tory pomiędzy Metalowcem a Halą Targową. Mamy nadzieję, że do końca maja zakończą się prace dotyczące wybudowania poziomego przejścia przez tory- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Przetarg związany z tą inwestycją został rozstrzygnięty w ubiegłym roku. Zadanie powierzono firmie z Lublina. Wykona je za 1,5 mln zł. Całość prac przeciąga się ze względu na to, że firmy kolejowe zarządzające infrastrukturą wymagają żeby minimum 102 dni przed rozpoczęciem robót budowlanych na obiekcie kolejowym wykonawca wystąpił i uzgodnił z kolejarzami zakres i sposób prowadzenia prac.

Budowa poziomego przejścia przez tory będzie realizowana w Stalowej Woli na 105,382 km linii kolejowej nr 68 relacji Lublin – Przeworsk. Teren stacji PKP zostanie skrócony o 50 metrów, zostanie wykonane dojście do przejścia dla pieszych. Planowana jest też przebudowa oświetlenia peronu, zostanie zainstalowane nagłośnienie oraz monitoring.

Za przejście ma odpowiadać dróżnik z ul. Popiełuszki. Będzie on na podstawie widoku z kamer decydować o tym, czy opuścić rogatki.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@bbbbbbbbb
Co to znaczy wiele? Korzystałeś? Ilu chętnych zrezygnuje z bezpośredniego połączenia centrum miasta z lotniskiem Chopina w Warszawie na rzecz 3 przesiadek? Piszesz o tym 2020 jakby już wyremontowano wszystkie tory na trasie tych pociągów, gdzie największa fala remontów i zamknięć dopiero przed nami. Wszystkie połączenia to zapis na papierze i pijar ministerstwa. Po drodze jeszcze zmiana władz i remonty wszystkich sensownych torów kolejowych na północ.

Prędzej zobaczę objazdy pociągów z Lubelszczyzny przez centrum miasta niż te wszystkie pijarowe zagrywki polityków.

manukun

@bbbbbbbbb
Co to znaczy wiele? Korzystałeś? Ilu chętnych zrezygnuje z bezpośredniego połączenia centrum miasta z lotniskiem Chopina w Warszawie na rzecz 3 przesiadek? Piszesz o tym 2020 jakby już wyremontowano wszystkie tory na trasie tych pociągów, gdzie największa fala remontów i zamknięć dopiero przed nami. Wszystkie połączenia to zapis na papierze i pijar ministerstwa. Po drodze jeszcze zmiana władz i remonty wszystkich sensownych torów kolejowych na północ.

Prędzej zobaczę objazdy pociągów z Lubelszczyzny przez centrum miasta niż te wszystkie pijarowe zagrywki polityków.

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbb; ten peron na zadupiu w Charzewicach to był pomysł Shreka, podobno miała tam być budka z hot-dogami

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbb; zarówno Pilchów jaki Charzewice to jest kpina z potencjalnych pasażerów, to jest pokaz siły kolbuszowskiego lobby, bo dla kogoś, kto jedzie z Rzeszowa to jest raczej obojętne którędy jedzie. Siła tego lobby została pokazana w czerwcu 1988r, kiedy zabrano Varnę i Karpaty, a zostawiono jedynie Solinę

manukun

@bbbbbbbbbb
Wybacz, ale Ty chyba życia nie znasz. Kto będzie leciał do kasy w centrum, żeby kupić bilet na pociąg odjeżdżający z peryferyjnego peronu.

Gdzie tak naprawdę wszystkie elementy tej układanki to rzetelne obietnice prawdomównych polityków i mokre sny mikoli oderwanych od rzeczywistości. Nie ma ani peronu, ani kasy w centrum, ani kilku połączeń dalekobieżnych dziennie, bez względu na stację, z której odjeżdżają.

Dopóki pospieszne nie zaczną regularnie odjeżdżać z centrum, nikt oprócz studentów nie będzie nimi jeździł.

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbb; rozkład jazdy 2010/2011 pokazał, że pkp ic ma w głębokim poważaniu zarówno stalową jak i kolbuszową. obecnie przez Leżajsk jedzie tylko 1 tlk wytrasowany niejako z litości dla zwierząt

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbb; nie jestem niekumaty tylko realnie myślący. Jeżeli z Rzeszowa do Wa-wy docelowo przez Kraków ma jeździć pendolino, to zapomnij o tych 5-7 parach, bo kto wtedy będzie jeździł pendolino?

~bbbbbbbbbbbb

@aaaa

Nabijasz się czy jesteś niekumaty? Ewentualna kasa PKP w galerii z PKS'em będzie też po to, żebyś mógł kupić bilet nie tylko na kursy dalekobieżne przez Centrum Stalowej Woli, ale też na te dalekobieżne z Charzewic i kilkanaście regionalnych, bo jest ich obecnie w Stalowjej Woli 14 par. 4 pary STW - Przeworsk, 5 par STW - Rzeszów i 5 par STW - Lublin. Możesz też kupić w kasie powrotny skądkolwiek chcesz, albo tam i z powrotem. Co do Charzewic i WC tam, to jeszcze jest czas na decyzję o WC.

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbb; te 4 pary z centrum to może będą albo nie będą, a jeśli chodzi o lokalne to dla jaśnie oświeconego marszałka ważniejszy jest kosmodrom w jasionce i kolejka lotniskowa poczytaj sobie na stronie nowe-peryferie.pl, artykuł odlatujace-miliony. dla 3-4 par osobówek i 4 par dalekobieżnych nikt nie będzie utrzymywał kasy

~bbbbbbbbbbbb

@aaaa

Głupoty piszesz, bo można kupić bilet kilka dni wcześniej na pociąg w kasie i np. zwrócić go w kasie. Wiele osób kupi czy nawet zwróci go w kasie. Nie ma nic do rzeczy, że ktoś kupi bilet na kurs z Charzewic, jeśli będzie chciał pojechać pociągiem do Warszawy z Charzewic w czasie 3 h do 3h 15 m niż autobusem w 4 godziny. i do tego mieć toaletę w pociągu lub jej brak w autobusie....a MZK go dowiezie do Charzewic pod sam peron.

~bbbbbbbbbbbb

@aaaa

Głupoty piszesz, bo można kupić bilet kilka dni wcześniej na pociąg w kasie i np. zwrócić go w kasie. Wiele osób kupi czy nawet zwróci go w kasie. Nie ma nic do rzeczy, że ktoś kupi bilet na kurs z Charzewic, jeśli będzie chciał pojechać pociągiem do Warszawy z Charzewic w czasie 3 h do 3h 15 m niż autobusem w 4 godziny. i do tego mieć toaletę w pociągu lub jej brak w autobusie....a MZK go dowiezie do Charzewic pod sam peron.

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbb; akurat ktoś o zdrowych zmysłach w kasie w "galerii w centrum"- jeśli będzie, będzie kupował bilet z Charzewic, czekał na przystanku na autobus albo brał taryfę, raczej od razu pojedzie pksem lub busiarstwem

~Olo

nadbereżny nie wydukałeś którego lata? umiech

manukun

@bbbbbbbbbbbbbb
I dla tych 2 pociągów na dobę będzie otwierana kasa? Dobre sobie. W Charzewicach powstanie co najwyżej peron z wiatą, żeby nikt nie narzekał. W intratnych godzinach te pociągi nie przyjadą, przecien kolej ich nie uruchamia po to, żeby wozić jak najwięcej ludzi. Jeszcze zaczną masowo jeździć i wtedy tylko kolejne problemy.

Godziny będą dopasowane jak w Zamościu? Przyjazd o północy i powrót o 3 rano?

~bbbbbbbbbbbb

@aaaa

Pożyjemy, zobaczymy, czy o debilnych godzinach będą te 2 dalekobieżne pary dziennie przez Leżajsk. umiech Pamiętaj jeszcze o 2 dalekobieżnych parach dziennie z Zamościa przez centrum Stalowej Woli...

~aaaa

do podróżowania pociągami zniechęca jeszcze brak kas biletowych, a ich likwidacja to skutek 25 lat neoliberalizmu, a wątpię by w "Charzewice Central Station" był chociaż kibel toi-toi, tak samo jak nikt dla 4 par dalekobieżnych nie przywróci kas w samej Stalowej

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbb a te 2 pary przez Leżajsk to pewnie będą zapchajdziury tylko do Warszawy o debilnych godzinach?

~bbbbbbbbbbbb

@aaaa:

Pomieszczą się te 5 do 7 par dalekobieżnych pociągów, a nawet do 15 par dziennie plus około 10 par regionalnych dziennie, ponieważ od tego roku do 2020 są już zatwierdzone działania zwiększające przepustowość jednotorowej linii z Rzeszowa do Ocic(k. Tarnobrzegu) oraz z Rozwadowa do Lublina.

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbb; aż dwie pary przez Leżajsk, jakie to wielkie unijne pieniądze trzeba włożyć, aby przywrócić coś co było w PRL

~aaaa

optymistyczne może być to, że krzaklewo tych 5-7 par mieć nie będzie, bo nie pomieszczą się na tych jednotorówkach

~bbbbbbbbbbbb

Przez centrum Stalowej Woli od 2020 r. będą z z dalekobieżnych pociągów i już o tym pisałem następujące relacje:


2 pary dziennie połączeń dalekobieżnych przez Przeworsk, Nisko, Stalową Wolę i dalej oraz 2 pary dziennie połączeń dalekobieżnych z Zamościa przez Biłgoraj, Stalową Wolę i dalej. Tak więc przez centrum Stalowej Woli od 2020 będą 4 pary DALEKOBIEŻNYCH połączeń DZIENNIE. Reszta połączeń dalekobieżnych w liczbie od 5 do 7 par DZIENNIE będzie przez Charzewice (z Rzeszowa w stronę Lublina i dalej).

~bbbbbbbbbbbb

MZK, a nie ZMK....sorki.....umiech

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbbb; ten kurs do Gdyni ma się rozumieć ze szczerego pola w Charzewicach, a z samej stalowej co najwyżej z litości puszczone 2 pary tylko do Warszawy, tak jak obecnie z litości niejako puszczony został staszic o debilnych godzinach

~aaaa

@~bbbbbbbbbbbbb i ~Będzie OK umiech mając do wyboru autobus z centrum miasta, a pociąg z zadupia z peronu w szczerym polu, wiadomo co większość wybierze, a większość i tak już zdążyła zapomnieć co to pociąg. Krzaklewskie lobby bardzo się postarało, by na odcinku do Przeworska nie było większych remontów i był przez to pretekst do nie trasowania pociągów dalekobieżnych. Napisany w ministerstwie plan transportowy należy traktować jako zbiór pobożnych życzeń, które wszyscy olewać będą ciepłym moczem. A co do marzeń ~Będzie OK umiech to na obsługę kilku osobówek do Przeworska wystarczy wiata i słupek z rozkładem

manukun

Jaki plan transportowy? Podkarpackie wyrzuciło kilkaset milionów złotych w remont linii do Jasła, żeby puścić tam 4 szynobusy na dobę. Peron wybudowany nie oznacza, że będą jeździć pociągi.

manukun

@bbbbbbbbb
Do Szczecina i Poznania - przez Dębicę. Do Gdańska i Białegostoku bezpośrednio nie dojedziesz. Do Warszawy - PKS, bo zjeżdża na lotnisko. Zostaje - uwaga - połączenie do Bydgoszczy. I metropolii Piła pośrodku niczego. Kto będzie jeździł tymi pociągami?

~bbbbbbbbbbbbb

@aaaa

Do tego po modernizacji linii kolejowych z Rozwadowa do Lublina i z Lublina do Warszawy pociąg z Charzewic do Warszawy będzie jechał nie 3h:45m jak teraz, ale 3h do 3h:15m, dlatego wiele osób wybierze pociąg dalekobieżny i dojedzie nawet z Niska czy Zaleszan miejskim autobusem nr 4 niż pojedzie busem czy autobusem ze Stalowej Woli do Warszawy czy dalej, bo pociągi dalekobieżne jadące przez Charzewice będą nie tylko do Warszawy, ale też niektóre z nich przez Warszawę w kierunku Poznania/Szczecina oraz Bydgoszczy/Piły,Helu przez Gdańsk i być może do Białegostoku. Do tego oprócz szybszego transportu niż autobusem czy busem proszę wziąć pod uwagę toaletę w pociągu, co na trasie dalekobieżnej jest ISTOTNE.

~bbbbbbbbbbbbb

@aaaa

Lepiej "dymać" właśnie do Charzewic na dalekobieżny pociąg niż, jak jest obecnie, do Pilchowa. Dotarcie do Charzewic miejskim autobusem, już teraz i jak zawsze było z racji położenia Charzewic przy drodze Stalowa Wola - Sandomierz, jest dużo łatwiejsze niż do Pilchowa, ponieważ np. CZWÓRKA jedzie z Niska do Agatówki o wiele częściej niż do Pilchowa, a w planach na najbliższe lata są kursy aż do Zaleszan i ich dużo większa liczba niż obecnie. Do tego za rok będzie budowany peron w Charzewicach (przy samej drodze z Rozwadowa do Agatówki,którą jeździ CZWÓRKA, a nie i na szczęście nie bliżej wiaduktu nad obwodnicą) dla pociągów dalekobieżnych, których ma być z kierunku Rzeszowa w kierunku Lublina od 5 do 7 par dziennie.

Nie zanosi na to, żeby plan transportowy dla pociągów dalekobieżnych uległ w zmianie co do kursów przez Charzewice z Rzeszowa w kierunku Lublina, ponieważ w tym celu będzie budowany wspomniany peron w Charzewicach.

Do tego plan transportowy zakłada 2 pary dziennie połączeń dalekobieżnych przez Przeworsk, Nisko, Stalową Wolę i dalej oraz 2 pary dziennie połączeń dalekobieżnych z Zamościa przez Biłgoraj, Stalową Wolę i dalej. Tak więc oprócz 5 do 7 dziennie par pociągów dalekobieżnych przez Charzewice będą dodatkowo od 20202 przez centrum Stalowej Woli 4 pary DALEKOBIEŻNYCH połączeń DZIENNIE.

~aaaa

@~bbbbbbbbbbb nikt o zdrowych zmysłach nie będzie dymał do Charzewic, tak jak dziś nie dyma do Pilchowa tylko wybiera PKS lub busiarstwo. A do 2020 roku "plan transportowy" n razy się zmieni

manukun

@mikole
Proponuję zejście na ziemię. Kto dziś jeździ pociągami?