5 chętnych na przebudowę Poniatowskiego

Image

Między 9,7 a 11,8 mln zł chcą dostać firmy, które wzięły udział w przetargu na przebudowę ul. Poniatowskiego...

26 stycznia zostały otwarte oferty, które wpłynęły w ramach przetargu na modernizację ul. Poniatowskiego. Firmy z Sandomierza i Pruszkowa zaproponowały swoje usługi za około 9,7 mln zł. Kolejna oferta wpłynęła od Przedsiębiorstwa Budowlanego z Mińska Mazowieckiego i opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Najdroższą propozycję złożyła firma z Warszawy (ok. 11,3 mln zł) oraz firma z Boguchwały (11,6 mln zł). W budżecie powiatu stalowowolskiego na rok 2017, na przebudowę ulicy Poniatowskiego, zarezerwowano ok. 13,6 mln zł, a więc bez względu na to, która oferta zostanie wybrana, powiat nie będzie musiał wykładać z własnej kieszeni dodatkowych środków.

Powiat stalowowolski na tę inwestycję pozyskał dofinansowanie w wysokości 3 mln zł w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.

Modernizacja ulicy Poniatowskiego będzie realizowana od ronda im. Rotmistrza Pileckiego aż do kościoła pw. Opatrzności Bożej na Porębach. Ulica zostanie zwężona z 9 do 7 metrów, po obu stronach jezdni pojawią się ścieżki rowerowe i nowe oświetlenie. Przy Ochronce powstanie wyniesione przejście dla pieszych. W ramach tej inwestycji powstaną dwa ronda: pierwsze na skrzyżowaniu KEN z Poniatowskiego, drugie na skrzyżowaniu przy Lidl-u.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
PRL

Zeby zobrazowac złe przyzwyczajenia co do koniecznosci poruszansa sie ta ulica. Latem zeszlego roku, podczas burzy w porzeg drogi polozylo sie drzewo. Coz logicznym wydawal sie zawrot i wlaczenie do aleii. No to wlasnie 80% kierujacych podjelo inna decyzje przepychanie sie po chodniku i przez trawnik na zmiane kto pierwszy to z jednej strony to z przeciwnej. Ryzykujac uszkodzenia pojazdow. Skad ten przymus ze musza tedy przejechac to wszystko kierowcy z RST i RNI przeciez znaja alternatywy, ale wygralo przyzwyczajenie. Policja polozyla kres temu off roadowi, bo nasi desperaci woz Strazy Pozarnej tez konsekwentnie objezdzali umiech

PRL

Jakiego byscie nie byli zdania to dobra decyzja i wcale nie podjeta przed chwila. Plany byly juz dawno nikt nie znajdowal funduszy. Nie mainnego sposobu moim zdaniem jak utrudnic troche zapedy kierowcow. To miala byc w zamysle komunistycznych wladz obwodnica a nie droga dojazdowa do osiedli i tak troche z niej korzystamy.Przyzwyczailismy sie ze tedy jest wygodniej przejezdzac przez miasto. Brak swiatel, wystarczajaco szeroko by omijac skrecajace pojazdy, a i przycisnac sie da. Dlatego mieszkancy porzucaja aleje i jada tendy, a to osiedlowka jest z przylegajacymi sklepami i duzym ruchem rozkojazonych pieszych. Kuerowcy sie rozgladaja a panie z siatkami wchodza na przejscia jak na osiedlowce, bo bez przesady kolo swojego bloku zginac na przejsciu nie do pomyslenia. Policja zrezygnowala z pomiarow predkosci bo wynikow nie mieli, progi az 2 na tym odcinku tez nie polepszyly sytuacji. Jezdze tamtendy rowerem i wyprzedzam samochody przed progiem kolo Lidla, cala plejada pomyslow jak je przejezdzac samochodem + wnerwieni kierowcy po tym progu juz nie maja zamiaru hamowac na przejciach dla pieszych czy zeby przepuscic wlaczajacych sie do ruchu nawysokosci Lidla. Sluzby tez tedy nauczyly sie jezdzic, to dla karetek te przerwy w progach z ktorych ochoczo niektorzy kierowcy kozystaja.

PRL

Jakiego byscie nie byli zdania to dobra decyzja i wcale nie podjeta przed chwila. Plany byly juz dawno nikt nie znajdowal funduszy. Nie mainnego sposobu moim zdaniem jak utrudnic troche zapedy kierowcow. To miala byc w zamysle komunistycznych wladz obwodnica a nie droga dojazdowa do osiedli i tak troche z niej korzystamy.Przyzwyczailismy sie ze tedy jest wygodniej przejezdzac przez miasto. Brak swiatel, wystarczajaco szeroko by omijac skrecajace pojazdy, a i przycisnac sie da. Dlatego mieszkancy porzucaja aleje i jada tendy, a to osiedlowka jest z przylegajacymi sklepami i duzym ruchem rozkojazonych pieszych. Kuerowcy sie rozgladaja a panie z siatkami wchodza na przejscia jak na osiedlowce, bo bez przesady kolo swojego bloku zginac na przejsciu nie do pomyslenia. Policja zrezygnowala z pomiarow predkosci bo wynikow nie mieli, progi az 2 na tym odcinku tez nie polepszyly sytuacji. Jezdze tamtendy rowerem i wyprzedzam samochody przed progiem kolo Lidla, cala plejada pomyslow jak je przejezdzac samochodem + wnerwieni kierowcy po tym progu juz nie maja zamiaru hamowac na przejciach dla pieszych czy zeby przepuscic wlaczajacych sie do ruchu nawysokosci Lidla. Sluzby tez tedy nauczyly sie jezdzic, to dla karetek te przerwy w progach z ktorych ochoczo niektorzy kierowcy kozystaja.

~komoroski

Proponuję kolejne turborądo!! Będzie szypciej!

~memo

Najlepiej wybrać SKANSKA nie zbankrutuje w połowie roboty i robia jak się należy a nie jak się uda.

naxxos

Ciekawe jak będzie wyglądał remont i ruch mieszkańców przy tej ulicy umiech

~zolwik

Jana Pawła jest pusta bo GPS z Niska pokazuje drogę do VIVO przez Poniatowskiego;)

~1+1=2

Zwężyć drogę do 1 metra. Będzie 100% bezpiecznie, bo nic nie wejdzie. Proste !

~Mix

Dlaczego zostaje zwęnżona z 9 na 7 ,przy wzrastajoncym róchu drogowym?Nie lepiej być przewidywalnym i zostać przy 9 m i wykonać ścieżki? W razie wypadku straż żeby dojechać będzie jeździć po ścieżkach rowerowych i je niszczyć!

Puolalainen

Co to znaczy: wyniesione przejście dla pieszych? Kładka?

~Robinson

A może usprawnić aleje JP II, aby ludzie zaczeli tą drogą jezdzić ? Czemu miejscowi omijają JP II to każdy wie, a patologia sie pogłebia. Droga 4 pasmowa jest pusta a po osiedlach jak w ulu. Niedługo będzie obwodnica i na JP II już sie nikt nie pojawi a po osiedlach nadal bedzie jak w ulu.
Jesli ktos ten Problem chce rozwiacać ładując miliony w drogi osiedlowe to niech sie najpierw skontaktuje ze swoim mózgiem.

~WHO

Dwie sygnalizacje świetlne z "kamerami" załatwiły by sprawę definitywnie, a tak jak widzę nadal skazani jesteśmy na sznury samochodów. W Niemczech takie tematy załatwia się szybko i logicznie, u nas jak widać musi zostać coś do poprawienia bo wtedy ten co "rządzi" jest niezbędny i wygrywa następną kadencję... obym się mylił umiech

sos

Wkoncu bedzie rondo kolo lidla.skoro maja tyle milionow na inwestycje,to oby niewybrali najtanszej opcji,zeby zaoszczedzic,proponuje wzniesienia na kazdych pasach dla pieszych,a nie jakies progi zwalniajace.bo przeciez ci z RNI,RTAwjezdzaja miedzy progi