Turbinowe rondo zamiast...

Image

Rozpoczyna się przebudowa skrzyżowania ulic Solidarności, Ofiar Katynia i Mickiewicza w Stalowej Woli. Powstanie dwupasmowe rondo turbinowe umożliwiające bezkolizyjne poruszanie się samochodów.

Będzie bardziej komfortowo ale przede wszystkim – bezpieczniej. Inwestycję o wartości blisko 3,8 mln zł wykona Skanska na zlecenie Urzędu Miasta Stalowa Wola. Prace zakończą się późną jesienią.

Nowe rondo już w listopadzie

W listopadzie br. mieszkańcy Stalowej Woli będą mogli bezkolizyjnie pokonać skrzyżowanie ulic: Ofiar Katynia, Mickiewicza i Solidarności. To ważny węzeł w układzie komunikacyjnym miasta, który ułatwia dojazd m.in. do centrum miasta, osiedla Hutnik, terenów Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, oraz drogi krajowej nr 77. Powstanie tu bezpieczne zarówno dla pieszych, jak i kierowców rondo turbinowe, które rozładuje tworzące się w godzinach szczytu korki, a to usprawni zarówno podróż do pracy, jak i popołudniowe powroty do domu. Przebudowany zostanie również odcinek ul. Solidarności. Pojawią się zjazdy do działek dla obecnych i przyszłych inwestorów. Prace obejmą także m.in. budowę kanalizacji deszczowej, sanitarnej, oświetlenia ulicznego oraz niezbędne roboty związane z przebudową infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

Turbinowe, czyli jakie?

Rondo turbinowe to innowacyjne rozwiązanie umożliwiające bezkolizyjne prowadzenie ruchu w obrębie skrzyżowania, gwarantujące jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.

- Jest zaprojektowane w taki sposób, aby potoki ruchu pasa zewnętrznego i wewnętrznego nie przecinały się. Rozwiązanie to pozwala pojazdom w naturalny sposób kierować się na odpowiednie wyloty ronda, co zmniejsza ryzyko kolizji. Takie rondo wybudowaliśmy już na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego i Bojanowskiej i było to pierwsze rondo turbinowe nie tylko w Stalowej Woli ale i na Podkarpaciu. W zeszłym roku powstało również takie rondo w ciągu drogi krajowej 77 w rejonie VIVO– mówi Mariusz Piotrowski, Menadżer Projektu, Skanska.

Uwaga – utrudnienia!

Budowa ronda to dwa zasadnicze etapy. Pierwszy to zamknięcie z dniem 5 maja br. ok. godz. 8.00 – 9.00, na okres ok. 4 miesięcy, części ul. Solidarności, na odcinku wykonywanej przebudowy. Kierowcy będą mogli skorzystać z objazdu, który będzie prowadzić ulicą COP (Centralny Okręg Przemysłowy) lub przez Osiedle Energetyków OZET, w obydwu kierunkach. Na tym etapie ruch dwukierunkowo zostanie utrzymany na ulicach Mickiewicza i Ofiar Katynia. II etap prac obejmie roboty na ulicach: Solidarności, Mickiewicza i Ofiar Katynia. O dokładnych objazdach obowiązujących w tym czasie będziemy informować na bieżąco.

- Przepraszamy za utrudnienia. Dołożymy wszelkich starań, aby niedogodności związane z naszymi pracami były dla kierowców, pieszych i okolicznych mieszkańców jak najmniej odczuwalne. Liczymy na wyrozumiałość i prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w tym rejonie– apeluje Adrian Wilk, Kierownik Budowy, Skanska.

Bezpieczne modernizacje

Remonty to okazja nie tylko do wymiany zniszczonej nawierzchni, w celu poprawienia komfortu jazdy ale też do takiej przebudowy dróg, by stały się one bezpieczniejsze dla ich użytkowników. W tym celu wprowadza się np. lewoskręt - pas, na którym skręcając w lewo można się spokojnie zatrzymać i poczekać na możliwość bezpiecznego skrętu. Piesi zyskują na bezpieczeństwie dzięki budowie tzw. azylów oraz wysp dla pieszych, dodatkowo wyposażanych w aktywne oznakowanie świetlne. Coraz częściej powstają ronda, które zastępują dotychczasowe standardowe skrzyżowania. To nie chwilowa moda, która zapanowała wśród zarządzających drogami, ale prosta droga do uczynienia skrzyżowania bardziej bezpiecznym.


Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
PL87

janek82 Jadąc z wlotu A po zewnętrznym pasie ronda to nie da się zawrócić. Nie można zjechać po wewnętrznym pasie?

~Guriop

Biker rowerzysci niech w koncu wlacza myslenie bo zachowuja sie jak opoznieni w rozwoju.

~stalowiak

Od nowego rozkładu jazdy, czyli od 13. grudnia 2016 r. BYĆ MOŻE będzie 2 razy więcej połączeń kolejowych REGIO na odcinku Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów, czyli w każdym kierunku nie, jak obecnie, 4, ale 8 połączeń dziennie jak było jeszcze około 15 lat temu.

Co 2 godziny w ciągu dnia, mimo że rozwiązaniem na przyszłość na tym odcinku mogłyby być kursy REGIO co godzinę wzorem odcinków w Niemczech, Austrii czy w Czechach (w tych krajach na analogicznych odcinkach co do liczby mieszkańców jak odcinek Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk jest kurs zazwyczaj co pół godziny, czyli około 35 kursów w ciągu dnia tam i 35 z powrotem w godzinach od ok. 05:00 do 23:00 ) tym bardziej, że odcinek kolejowy Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk przebiega przez środek miejscowości przy nim leżących, co jest wielkim atutem dla pasażerów. Każdy kurs do Przeworska i z Przeworska za każdym razem z tą samą liczbą minut po godzinie jak jest od dawna w Niemczech i Austrii i w większości przypadków też w Czechach, co bardzo ułatwia zapamiętywanie rozkładu jazdy.

Czyli np. ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska np. 05:35, 07:35...i tak co 2 godziny w ciągu dnia. W sumie 8 kursów tam i 8 kursów z powrotem, ale docelowo mogłyby być wzorem wymienionych wyżej krajów na tym odcinku kursy REGIO co godzinę, mimo że tam są zazwyczaj na tego typu odcinku kursy co pół godziny.

~gdzie rozum

Wywalanie pieniędzy w BŁOTO!!! Warto jeszcze się zastanowić, to nie boli!!!

~biker

tylko czy faktycznie bezpieczne dla rowerzystów ...

janek82

@PL87 - wlot A, lewy pas, możesz nim zjechać na wlot D, C lub B, ale zawrócić na wlot A nie masz jak.

~kokodżambo

do kokodża i PL87 - rondo jest m.in. po to, aby bezpiecznie na nim zawracać. na zwykłym skrzyżowaniu raczej się nie da. widzę chłopaki, że kiepsko u was ze znajomością przepisów ruchu drogowego, albo też i praktyczną jazdą.

PL87

janek87, z tego co widzę to skoro możesz wjechać na rondo z lewego pasa jadąc Mickiewicza to możesz zawrócić jadąc po rondzie.

janek82

@PL87 - wg mapki w artykule jadąc Mickiewicza (wlot A) zawrócić się nie da.

PL87

Jak ktoś uważa, że jadąc z Mickiewicza nie da się zawrócić na rondzie to niech z niego nie korzysta. Najpierw proponuję się podszkolić.

~do kokodża

a kokodżambo jak teraz tam nawracasz z mickiewicza ? takie skrzyżwoanie nie jest do nawracania tylko rozładowania ruchu i tu własnie ma byc porządek jedziesz swoim torem a nie kombinujesz. Super że coś się dzieje!

~kokodżambo

kiepskie rozwiązanie. jadąc z Mickiewicza na rondzie nie da się zawrócić! kto wymyślił taką kaszanę!

~aaaa

Jedynie zwykłe rondo. Tutaj turbinowe nie zda egzaminu. Tak jak pisali poprzednicy będzie się blokowało w godzinach szczytu.

~zła zmiana

Nowe rondo już w listopadzie
A JA ZAPYTAM; DLACZEGO DOPIERO !!!!!!!!!!!!!!!! W LISTOPADZIE?????
CZYŻBY TO WYNIKAŁO Z LEPSZEJ ZMIANY?

manukun

Zamiast włączyć do tego ronda bezpośrednio jeszcze ul. Kwiatkowskiego, kombinuje się jakieś turboronda. Owszem, sens ma, ale nie w takiej odległości od magistrali kolejowej, która coraz częściej będzie blokować ruch. Najgorzej będzie po 2018-19, jak pełną parą ruszą pociągi elektryczne z Lublina. PKP intercity aktualnie nie chce korzystać ze spalinowych lokomotyw, a i PKP cargo chętnie wykorzysta ten fakt. Tylko co zrobić z miastem, które stanie w korkach? Gdzie bezkolizyjne przejścia zamaist tych rond?

~analiza

Co można powiedzieć o tym rondzie gdy nie nie widać szczegółów ??

~piket

zamiast ułatwiać to utrudniają. gdzie logika w tym rozwiązaniu. ale będzie można chociaż przeciąć wstęgę.

~siwy

czy będziemy umieli jeździć po takim rondzie?

~ktoś

Tak jak pisze poprzednik - pozostanie problem skrzyżowania ulic Ofiar Katynia i Kwiatkowskiego - czasami auta stoją na Ofiar Katynia aż do ronda z Hutniczą i tam problem pozostanie. Szkoda, że od razu nie pomyślano o rozwiązaniu tego problemu - obydwa skrzyżowania dzieli kilkanaście metrów - to praktycznie jeden węzeł.

~Samael

Przecież pasy się tam przecinają więc nie jest bezkolizyjne! Poza tym rano nie będzie się dało wyjechać z Ofiar Katynia a po południu z Solidarności! A największy cyrk będzie jak z OK i S pojedzie ciąg aut wewnętrznymi pasami i wzajemnie się zblokują.

manukun

@fabik
Magistrat wie lepiej, czego potrzebują mieszkańcy. Kto ma inne zdanie, ten lewak, leming pełowski, sympatyk NOWOCZESNEJ i zwolennik walenizmu.

Dlaczego najpierw nie zbudowano tunelu pod torami? Nie mam pojęcia...

~fabik

tym urzedasom juz w glowach sie przewraca,turbo nic nie pomoze trzeba zlikwidowac tory,abo zbudowac wiadukt nad torami.PKP dalej bedzie blokowalo ulice,kasa wyrzucona w bloto.Kto zaplaci za durne pomysly urzedasow,pewnie my bo nas skubia na podatkach.