Andrzej Skiba w zarządzie PKP LHS

Image

Andrzej Skiba, były zastępca specjalisty ds. strategii i rozwoju w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Stalowej Woli został w środę członkiem zarządu PKP LHS.

13 stycznia 2016 roku z funkcji w zarządzie PKP LHS odwołani zostali: Łukasz Górnicki – dotychczasowy prezes i Mirosław Smulczyński oraz Daniel Pitrus, dotychczas członkowie zarządu. Na stanowisko prezesa spółki powołany został Zbigniew Tracichleb, a funkcje członków zarządu objęli: Andrzej Skiba i Dariusz Sikora.

Jak informuje PKP S.A. Andrzej Skiba jest absolwentem Wydziału Ekonomicznym Uniwersytetu Marii Curie– Skłodowskiej w Lublinie. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu firmami, w tym transportowymi. Był m.in. Prezesem Zarządu PKS Sp. z o.o. w Zamościu. Pracował w sektorze energetycznym, w latach 2001–2004 pełniąc funkcję Zastępcy Prezesa ds. ekonomicznych oraz specjalisty ds. strategii i rozwoju w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Stalowej Woli. Był również Prezesem Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Zamościu oraz kierował firmami budowlanymi.

Linia LHS (tzw. szeroki tor) to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej wysuniętą na zachód linią szerokotorową w Europie. Łączy ona kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie, w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Liczy ona prawie 400 km (dokładna długość linii to 394,650 km). Linia LHS ma określony zasięg regionalny (biegnie przez obszar południo-wschodniej Polski, województwo lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie). Atrybuty linii LHS to transport bez konieczności przeładunku towarów na granicy oraz możliwość prowadzenia ciężkich składów całopociągowych.

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. to firma, która zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii LHS oraz oferuje usługę trakcyjną i dodatkowe usługi logistyczno - spedycyjne. Na linii LHS znajdują się obiekty infrastruktury punktowej, służące do prowadzenia ruchu pociągów (stacje i mijanki) oraz przeładunku towarów (terminale przeładunkowe, rampy i place przeładunkowe, hale magazynowe, składy celne, wagi wagonowe i samochodowe). PKP LHS optymalnie zarządza kolejową infrastrukturą linii LHS realizując inwestycje odtworzeniowe i rozwojowe oraz remonty mające na celu utrzymanie linii kolejowej nr 65 w sprawności techniczno-eksploatacyjnej. Realizowane są przez nią przewozy towarowe w zwartych składach i w pojedynczych wagonach, przewozy intermodalne - kontenery, naczepy samochodowe. Firma oferuje kompletną usługę spedycyjną wg zasady „door to door”.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~MFW

Paranoja.

~extop

Do zarządu.

~llll

cv vb

~bfwe

bgty

~8765

mgr67r4b67

~zetter

Do zarządu.

~MFW

Czyżby to miał być początek końca LHS?

~jobb

to ci ekspert z branży kolejowej JAJA ?

~Lolek

fiu fiu